Pont azt tettem.Még viszont azt holnap megmérem,hogy mennyi áram folyik át rajta. Kicsit elcseszettnek látom a fűtési rendszert,mert amikor kikapcsolja a termisztor a kályhát már igen csak gőzölög a kiegészítő tartály túlfolyója.Lezárjam a túlfolyó csövét,hogy zárt legyen a rendszer vagy nem szabad? Ez egészséges szerintetek? Ha a manuális fűtés kapcsolót bekapcsolva hagyom,akkor lehűlés után újra indul a vízkeringető meg folyamatosan megy. Nem variálom a utastéri venti kapcsolót mert azt is tudom manuálisan három fokozatban működtetni a műszerfalon lévő kapcsolóval. Az össz fagyálló mennyiség ami belement az cirka 4l.
Igy hogy leirtad, hogy van még egy külön pumpa ami a kályhába nyomja a cuccot már érthető a dolog. Viszont nem volt normális aki ezt igy oldotta meg. Rakott volna bele külső pumpás kályhát és kész.
mondtam már neked h ne vezetékszíneket mondj hanem pinszámot a stekkerből......😉
az act meg indíthatod a kályha fekete indítószáljáról leágazva.....nyílván ellenőrizd mennyit eszik az ac,mert ha mondjuk 5 ampert akkor az a 0,5 négyzetmilis kanóc határeset.....
Bocs elirtam, sajnos a két szám egymás mellett van. Arról meg nem tehetek, hogy az előzmény nincs leirva csak veled megbeszélve telefonon, majd ide feltéve a kérdés. Nekem az jött le az egészből hogy az átfolyóst cserélte külső szivattyúsra.
Meg azt nem értem,hogy tudta a benzines kályhának indítani az AC-jét ennek meg nem. A benzines zöld-sárgája mi volt? Mert ha nem volt bedugva a webastóra hiába kapcsoltam be a fűtéskapcsolót nem ment az AC. szóval csak az elektronika vezérelhette valahogy.
Így ahogy írtad meg a telefonba is mondtad úgy tettem. Szóval ha az elektromos membrános AC-re adok egy kapcsolt pozitívot mondjuk a vékony fekete vezetékről nem lesz baja a vezérlésnek?
egyrészt a linkelt segédleten világosan ott van h a 6 pines stekker 5-ös lába a téli,nyári állás kapcsolójának fogadója!!!!!az act a hatos pin kezeli!!!
viszont mivel itt most egy átfolyós kályháról beszélünk a hatos pin a kályhában lévő szelonoidot kezeli!!!!!nincs benne elektromos ac!!!!
mivel az adott autó elektromos ezért nincs benne értelemszerűen üzemanyagrendszer.ezért úgy oldották meg a dolgot h raktak bele egy üzemanyagtartályt meg egy membrános elektromos act és így van szimulálva az autó üzemanyag köre.ő ennek az indítását gondolta.......
szóval ezt az act a kályhával együtt kell indítani.
A külső üa pumpa kap egy állandó testet, a másik végét pedig a kályha vezérli, x14-es csatin, kék vezetékkel. A rajzon az Y1 az üa pumpa. Elvileg két csati van, egyiken a két vastag a táp, másik pedig egy 6-os csati. Ennek az 5-ös lábán van a pumpa vezérlése. 1-es az indítás, 4-es pedig a fűtőmotor indítása.
A benzines webastomat t.t.bw50-t lecseréltem gázolajosra dw50-re. Gibbonpitti telefonos segítségével sikerült is beindítanom és tökéletesem működik,ki és bekapcsol de még csak külső akkumulátorról úgy hogy a vékony barnát a szolenoid vezetékét a vastag barnára (test)-re kötöttem a vékony feketét a kapcsolt szálat pedig egy kapcsolón keresztül a piros (pozitív) szálra. A külső tápszivattyút pedig egy másik akkumulátorral adagoltam. Kérdésem az volna, a benzinesbe négy vezeték ment(még nem a vízálló dugaszok) ill. most annyi lóg ki az autóból.. A vastagabb piros és a barna az rendben van az a fix 12V +,-a. A két vékonyabb fekete és zöld-sárga is rendben volt a benzinesben, mert rendesen működtette az üzemanyag szivattyút is. A dízelt hogy kössem,hogy a külső szivattyút is működtesse? Ha bekapcsolom az utastérben lévő egyszerű kapcsolót (aminek a képét az előzőekben belinkeltem), akkor a vékony zöld-sárga az sípol a testtel azt összekötöttem a szolenoid vékony barnájával. A vékony feketét pedig a kapcsolt szállal ami szintén vékony fekete. A szivattyú viszont nem megy. Mit csináljak szerintetek. A külső ü.a.szivattyú egyik kapcsa az test csak simán vigyek a másikra(+) egy kapcsolt pozitívot? Előre is köszönöm ha segít valaki.
Na ezt mar kiprobaltam. Annyit ertem el vele hogy a fogyasztasa (multimeteren keresztul adtam aramot neki) 40-50 mA korulire ugrott fel, de csak annyi es utana, 15-20 mp utan vissza nullara. Amit meg eszleltem az egy gyonge sipolasszeru hang volt. Hogy mi adta ezt, ne kerdezd. Nagyon halk volt, alig hallhato kozelrol.
ilyenkor mindig elmondom h lehet az autó is hibás......bmw,mercedes jellegzetesség......van rá sok példa.pl. Sanyi 220-as mercije......diaggal mindig indul a kályha,az autó viszont csak néha indítja......
ha vki nem megcsinálni akarja a rossz dolgot hanem eleve felállítja azt h x ftból meg kell oldani akkor ott baj van......
Nem jelentkezett mert azt mondtad h ha mégsem lesz jó, akkor elektronika baja lesz.. Valószínű hogy nem verted át, csak néha nehéz megmagyarázni hogy nem hiába költött rá annak ellenére h nem lett jó.
Szoval, az auto elektronikajaba van kotve a vizszivattyuja, a levego fuvokaja az a sajat paneljere (a kek dugasz), auto VW T5 Transporter 7H.
Tehat,
1. Meglehet oldani azt hogy egy egyszeru kapcsoloval inditsam mint motor elomelegito vagy sem ? Ha igen hogy ? Mint kezdonek, kerlek hogy igen vagy nem vallaszt adj.
2. Ha motor elomelegitonek szeretnem hasznalni akkor mi szukseges hozza ? Lehetoleg, ha van egy kis idod ra akkor linkeld be legyszi.
3. Ha estleg letezik valami leiras az 1-es es a 2-es kerdessel kapcsolatba, halas lennem egy par linkert.
Koszonom a ram szant idot es bocsi az ertetlenkedesrt, de meg mindig nem vagyok tisztaba vele.
A helyzet az hogy nem szeretnem ha egy szerelo jol athuzna a tudatlansagom miatt. Kosz.
nem szoktam feladni a dolgokat......ha cseréltem neki vmit akkor az biztos szar is volt!nem szokásom átverni senkit sem.viszont ha eltűnik akkor az nem engem minősít.....gondolom nem autóval jött hanem csak a kályhát hozta.én mikor átadom a kályhát kipróbálom a kuncsaft előtt próbapadon!így volt ez sztem az embereddel is.....szóval ha elvitt tőlem egy jó kályhát akkor ott másban kell a hibát keresni......ezt ugye nem reklámozta a lehúzós anyázás közben.de mond meg neki h jöjjön el és visszaadom a pénzét.
Igazat adok neked, sosem tudhatja az ember, hogy milyen emberrel akad össze.
A hozzászólásomból láthatod, nem a spórolás motivál hanem az, hogy jó legyen.
A műszaki vénát illeti, hát eléggé sokrétű dolgokkal foglalkozom és idáig mindent megoldottam, nem voltam rest szétszedni a kályhát és kb. 10 percembe telt mire a hibát kiszűrtem anélkül, hogy előzőleg láttam volna ilyet.
Ha valamit kérdezek sosem azért mert hülye vagyok hanem azért mert érdekel az ok okozat. Szívesen tanulok újat, és amit tudok azt meg is osztom másokkal.
Te válaszoltál kérdésemre tehát a szita cserélhető valamint figyelmeztettél a gyertyára is ezt megköszönöm.
Még a csere módja érdekelne mert elég furmányosan vannak az üzemanyagcsövek és jó lenne nem tönkrevágni őket.
Hát azért ne bizd el magad, az egyik ismerősöm akit hozzád küldtem a BMW kályhájával (hol megy-hol nem) kicserélted a lángcsövet meg az izzítót, azóta ugyanúgy ugyanazzal bajlódik. Hiába nem tudod éleszteni a BMW elektronikát (megértem az okát), csak mégis hallgatom azóta is h felesleges kiadásba verte magát meg h lehúztad..
akkor mégsem hozzáértőhöz vitted......sajnos nem sok van belőle ebben az országban.vegyél újat a régit meg dobd ki.javítani meg elfelejtettek vagy meg sem tanulták!
hozzám még nem tudtak olyat hozni amit ne csináltam volna meg,és ez nem misztifikálás hanem akarás kérdése.ha visszaolvasol kicsit akkor megérted mi a gondunk párunknak ezzel a segítségesdivel.van nem is kevés user aki azt hiszi némi segítség után h ő eistein......aztán meg kiégett a kályha.....folytassam?????
a fűtés veszélyes üzem és nem véletlen!
nem tudhatom mennyire vagy műszaki vénás és azt sem h mennyire lelkiismeretes.
Te sem anyád hasában tanultad amit tudsz. Nem kell a másikat lekezelni amiért egy fórumon új user. Először elvittem egy hozzáértőhöz képzeld el és csak a füle tövét vakargatta. Ennyit a hozzáértőkről.
Ne vedd személyeskedésnek amit írtam csak nem szeretem ha a saját tudásunkat túlmisztifikáljuk.
az a lángszita,lehet cserélni......ha tudsz szerezni.....ebay.....viszont a ráfolyó üzemanyag szét tudja szarni az izzítót is......mielőtt még lepróbálod 12 volttal elmondom h attól h izzít még nem biztos h jó is.😉
egy d5wz kályha van az opel vectraban kiegészítö fűtésként ( diesel ) " légfúvó a pótfűtéshez szakadás " és "légfúvó a pótfűtéshez a jel tűrésenkivül " hibaként ez jelenik meg kiolvasáskor, nem tudja valaki hogy mit jelen ez?
Szóval szétszedtem és az izzítógyertyánál a bejövő és továbbmenő üzemanyagcsöveket vizsgáltam meg.
Van benne egy finomszövésű háló amin keresztül szivárog az üzemanyag a gyertyára és megy tovább a szórófejre. A bejövőnél rendben van de a továbbmenőnél szét van égve, nem megy tovább az üzemanyag csak folyik a gyertyára rendesen. Szóval ez valahogy cserélhető? Ennek a módja érdekel.
A D4WSC-hez kellene. Ki akarom próbálni egy másikkal is, hátha. Vmerre tovább kell lépni. Mennyibe fáj? Még megpróbálok most valamit, aztán a pumpacsere jön.
egyszeru kapcsoloval tudjam beinditani / megallitani - egy manualis vezerlest ami motor inditas vagy csak gyujtas nelkul is inditja csak a kalyhat (motor elomelegitesrol lenne szo, nem utaster futesrol).
Igen Termo Top C kalyham van es azt szeretnem elernio vele, ha lehet, hogy egy egyszeru kapcsoloval tudjam beinditani / megallitani, lenyegebe egy egyszeru manualis vezerlest szeretnem.
Sziasztok. Segítségeteket kérném, rover 75 diesel thermo top c-vel. Ma reggelre úgy döntött a segédfűtés hogy beadja az unalmast. Bekapcsol de csak kékes fehér füstöt okád, és csepegteti a kipuján a gázolajat, olyan mint amikor forró felületre folyik a gázolaj és csak elpárolog de nem gyullad be. A furcsa hogy nem is próbálta lállítani és újragyújtani csak nyomta a füstöt, míg le nem húztam a vezérlő csatiját. Tegnap este jött elő, bekapcsolt fűtött, hazaérve kapunál látom dől a füst, ma reggeli indításkor meg mint fent írtam. Takarítás? Mi lehet. A lángőrnek nem kéne ilyenkor leállítania? Vagy volt égés csak tökéletlen? Köszi előre is
Nemrég vásároltam egy thermo top c dízel kazánt, az kapcsolatban lenne pár kérdésem:
1: elméletileg hogyan kellene kapcsolni a ventillátort? Elméletileg valahol 40 fokos vizet olvastam, gyakorlatilag pedig kb ahogy felkapcsol nagylángra (gondolom én mert behangosodik) rögtön kapcsol a venti belül az autóban.
2: hová kell kötnöm a summer/winter kapcsolót?
3: létezik-e olyan utólagos GSM modul hozzá ami működik valamilyen iphone-os alkalmazással, pl a gyári thermocall-al.
4: amikor megy a kazán max teljesítményen, a kazán levegőventillátora nagyon hangos, lehetséges hogy átvezeti a karosszériára a rezgést? Semmi féle gumibak nem került a beépítésnél rá. Ha ez a baja, honnan tudok szerezni gumibakot?
Ha minden igaz akkor a fűtőkályha az be van szerelve az autóba, de sajnos a program az nincs feltelepítve. (Én is mikor vettem az volvot, a tulj elmondta neki nem volt benne az állófűtés elment hogy bele tegyék neki, és akkor csak rádugták a számítógépet felrakták a fűtés progit és már működött is. Tehát az autóba nem szereltek semmit. Állítólag minden volvoba benne van a kályha, csak a progi nincs. Nézesd meg egy szerelővel, hogy tényleg benne van e a kályha, ha igen akkor már csak fel kell telepíteni a progit. Ezt megcsinálják neked bármelyik volvo szervizbe, de elég drága. De vannak maszek szerelők is akik meg tudják neked csinálni. Nézz szét azon a környéken ahol laksz.
Enyémen kívül van, benzinesből lett átalakítva. De így jobban is szeretem, mert ha meg van bontva az ü.a. rendszer, akksiról fel tudom "kocogtatni" az üzemanyagot a kályháig, nem kell indítgatni, mire magától eljut odáig. Nem is zárlatra gondoltam, hanem inkább nagyobb áramfelvételre. Bár nekem is gyanús...
Olyan gondom van a D4W SC kazánommal, hogy miután felfűt és elindulok az autóval F47-es hibakóddal leáll. Nem mindig van így, most másodjára csinálta. Ha jól néztem, az F47 üzemanyag pumpa rövidzár vagy nagy áramfelvétel. Rövidzár nincs, mert egyébkén működik a kályha, át is néztem a kábelköteget. Járt már valaki így üzemanyagpumpával? El tud ez így romlani, hogy néha néha megáll a kályha miatta, de egyébként működik?
Olyan gondom van a D4WSC kazánommal, hogy már másodjára fordult elő, hogy reggel, felfűtés után elindultam az autóval és amikor 1-2 perc múlva ránéztem, F47 hibakóddal leállt. Ha jól tudom, ez üzemanyag pumpa rövidzárat jelent. Rövidzár elég biztos, hogy nincs, mivel működik a fűtés és ha lehúzom, a vezetéket a szivattyúról, akkor F48 a hibakód, ami szakadás. A másik lehetőség a túl nagy áramfelvétel. Járt már valaki így üzemanyag pumpával? Tud ez így tönkremenni, hogy megnő az áramfelvétele és néha-néha ilyen hibát produkál?
Amint kivettem a masodik leirasabol a kalyha 6 stekker-nek az 1-es kivezetesere kell rakotni, javitsatok ha tevedek.
A kerdesem az lenne hogy ez az akarmilyen programora milyen jelt ad az 1-es kivezetesnek, valami digitalis jelet ?, vagy csak egyszeru pozitiv (+12V) vagy negativ (GND) jelet ?
Vagyis azonkivul hogy lehet programalni azt az orat (esetleg meri az utaster homersekletet), meg egyeb funkciot is ellat ?
Állófűtés kipufogócsöve a kifufogódob után bármilyen hosszú lehet ? (a kutya az autó alatt szokott aludni és nem szeretném elgázosítani, így arra gondoltam, hogy az autó kipufogó csöve mellett a kályháét is hátravinném)
Most hogy mondod,lehet mert akkor veszem észre,de utána csak akkor indul el ha leállitom és újrainditom.Köszönöm a segítséget!!!Ez ellen lehet tenni valamit?
Sziasztok!Olyan problémám lenne 2004-es Sharan kiegészitő fütése városban tökéletesen müködik,de hosszabb úton kb. 20 perc után kikapcsol és visszahül igy a víz .Keringetö szivattyú az megy.
Szeretnék Vectra B diesel-be berakni kiegészítő fűtést (állítólag csak beépíteni a homlokfalra és a csatlakozót össze dugni ami gyárilag be van építve). Ez alapba csak járó motornál lenne kiegészítő fűtés. Ezt szeretném szivattyúval kombinálva álló (elő) fűtés gyanánt használni. Miket kellene ehhez átalakítanom, meg lehet oldani, hogy a kazán működjön az autó motor járása nélkül ?
Van egy eberspacher D1l kisegítőfűtésem amit be akarok üzemelni.
Első indításkor egy kicsit még levegős volt a rendszer televágta olajjal és csak füstölt. Kiszellőztettem, újrapróbáltam indítani sikerrel.
Fel is fűtött és a termosztát kikapcsolt, kiszellőztetett majd leállt. A következő indításkor be be lobbant de nem indult el a fűtés majd televágta olajjal és csak füstölt.
Gyertyahiba lehet az oka, vagy koszos belülről és ki kell takarítani? Akitől vettem azt mondta, hogy működőképes volt majd évekig tárolta szekrényben.
Ezt a szép kerek tömítésgarnitúrát "oszt" mennyiért mérik Forintban vagy csak EUR ban lehet megvenni?
Amúgy összeraktam a BW50-est és sehol sem szivárog az üzemanyag. Csak úgy tudtam bele lángot csiholni,hogy a szolenoid tekercsre adtam külön 12V-ot. Úgy látszik,hogy annak ellenére,hogy visszaraktam a tűzcső szipkájába a fojtást így is kap üzemanyagot még fekvő helyzetben is. Az elektronikában találtam a termisztor mögött egy törött kerámia kondenzátort valószínű,hogy az miatt nem kap áramot a szolenoid szelep. Gibbonpitti segíts légyszí,hogy ennek a szolenoidnak szaggatott vagy állandó feszültség dukál? Ha valakinek innen a fórumról lenne ilyen DW50-es kályhája az jelezze nekem vevő lennék rá vagy elcserélném a BW50-re vagy a DBW46 -omra. Egy kedves fórumtárs jóvoltából kaptam hozzá szerény áron komplett kábelköteget is meg egy csomó alkatrészt.
ebben sem látok három olyan tömítést ami kellhetne.......az ebay-ról rendelt teljes garnitúrából is ugyanezek hiányoznak!!!!
gondolom vki megvette a webasto elfekvő készletét lédig és elkezdte csomagolni.aztán amilyen gumigyűrű nem volt azt kihagyta ill. pótolta másmilyennel csakhogy dbra meglegyen!
csak novemberben vagy öt ilyenhez volt szerencsém......
és még ott van az ha a szelonoid háza törött.....ami nem ritka........ebben nincs szelonoid sem.
az a baj ebben is sokan csak a pénzt látják.....ezért hát mindent megtesznek h eladják a szarjaikat.
forditott polaritással bekötött házilag csinált kábelköteg,nem odaillő üzemanyagcsövek alkalmazása,stb...stb.....tudnám napestig sorolni miket látok naponta.aztán amikor baj van ezek eltűnnek.....2 vagy 3 hete egy merci bal eleje égett le az ilyen okosság miatt.....nem öreg autó volt.
a másik kedvencem amikor félinfókból azt hiszi az user h minden tud.....és mondjuk megcsinálja állóra a kiegfűtését......aztán egy hét után nem megy a kazán......szinte ez is napi jelenség.......
Ez így van ahogy mondod. Kedves gibbonpitti a hozzászólásaidból látható, hogy nagyon értesz az állófűtésekhez.A kérdésemre tudnál valami biztatót mondani? Előre is köszönöm.
Egy 1999-es THERMO TOP Z kályhának - saját üzemanyag és vízszivattyúval - lehetnek buktatói? Elmondás alapján működik (billenőkapcsolóval használták) , de messze van így nem tudom megnézni vásárlás előtt.
12V-os 5KW-os, egy Toyota Hiace-ba építeném be, állófűtésnek.
Van kábelkötegem az alsó kályhához, sőt kompletten kályhával, programórával. Kályha alkatrésznek jó, párologtató filc égett szét benne, szinte új izzítógyertya van benne. Ha érdekel írj mailt. De ha kell külön a köteg is vihető, megbeszéljük.
Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni egy állófűtés ügyében. Van egy tisztán elektromos meghajtású kis tehergépkocsim amiben egy 1997es Webasto BW50 típusú állófűtés van. Eddig kifogástalanul működött.A vezérlése csak egy kapcsoló semmi termosztát vagy ilyesmi ill van egy csatlakozó de azt nem tudom mi lenne.. Mivel úgy van az autó aljára gyárilag felszerelve,hogy fekvő helyzetben van a kályha minap benzinszagot éreztem és ráálltam a csápos emelőmre és megnéztem,hogy honnan szivároghat az üzemanyag. A középső résznél az égéstérből szivárgott. Féltem,hogy egy szikrától begyulladhat így levettem és szétszedtem szakszerűen. Nagyon keveset mehetett ez a fűtés mert kora ellenére nagyon jó állapotban van. Kérdésem az lenne,hogy a Webasto Dw50 ugyan ilyen csak dízeles állófűtésnek az égés-csővét áttéve üzemeltethetem gond nélkül,vagy mást is kell cserélni? A gázolaj mégsem olyan gyúlékony.
Van egy régebbi dízeles is csak annak meg nincsenek meg a kábelei Ha valaki tudna adni hozzá kábelt vagy a bekötését le tudná nekem rajzolni,megköszönném.
Nos, annyit találtam, hogy létezik/ létezett T5 és T6 távkapcsoló is. Az enyémhez valószínű a T6 kellene (a mellékelt képen látható a kályhán egy kis felirat amiben szerepel a T6.
Szia elvileg az Orcsik műhelyben foglalkoznak webasto val az Ősz utca sarkán. De még nem volt időm bemenni rákérdezni mennyi volna az átalakitás . Te helyileg merre vagy ? Egy körülbelüli ár kellene hogy legyen mihrz viszonyitani
át lehet alakítani,de vigyázz hogyan csinálják meg!
nálam hetente jön egy két ilyen autó amit "mesterien" sikerült abszolválni vkinek......nem firtatom h vmi fórumhuszár vagy sima kókler,a lényeg számít.......lehet még költeni rá gazdagon h jó egyen végre.
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy a kocsimba ulysse 2000 évjárat van egy termo top z/c d kályha a kérdésem hogy ez most kieg vagy állófűtés -e nincs ora hozzá nincs benne kúlőn vizszivattyú . De az üzemanyagpumpa a visszatérő ágba van kótve azt olvastam az igy jó. 7 fok alatt működik rendessen begyujt üuemel nincs vele baj csak szeretném a kasznit is melegiteni elöre ha lehet távirányitoval vagy valami mással Kérdésem hogy át lehet-e alakitani állóra ha csak kieg. Valaki esetleg Szeged környékén egy jó szakit nem ismer? válaszokat előre is köszönöm
Visszakerestem, hogy az antennám hová csatlakozik, meglepődve tapasztaltam, hogy nincs semmilyen "dobozka" amin megtalálnám a Telestar T... feliratot, hanem az antenna vezetéke közvetlenül a kályhába csatlakozik (a műszerfal alatt megvan toldva /szakszerűen valamilyen csavaros megoldással/ és ki van vezetve a kályhához). Képen a piros vonal mentén.
Valami hiányzik, hogy ez az egész kerek legyen, vagy ez így működőképes lesz ha kap egy távirányítót?
Van annak a kályhának bármi köze az autóhoz azon kívül, hogy megkapja tőle a tápokat?
Persze működésileg nincs köze
---
,A kérdezőnek én csak a zavaros kérdésre,zavaros választ adtam .. mert kérdezni is tudni kellene,,, meg persze előtte körbejárni (olvasgatni ) amit már párszor leírt vki..és akkor lehet megleli a választ...
Én nem értek hozzá, de amit írtál abból a következők vonhatók le !
túl melegszik és lekapcsol a kályha =vagyis nem kering benn megfelelően a víz (szerintem )
-----
A keringtető szivattyú jó,de nem kap áramot (bizti jó, motorvezérlő kapcsolja= vagyis akkor, ha jó a szivattyúd,bizti jó, kapcsolja a motorvezérlő ,és nem nem kap áramot a szivattyúd akkor ebből egyértelmű hogy szakadt a vezeték..nem de?
---
A kérdés : hogy a h2es kályha kommunikál a motorvezérlővel és kapcsolja a szivattyút= igen kommunikál a motorvezérlővel ,de nem kapcsolja a szivattyút !
Adott egy 2007 Touran 2.0 pd. Van benne kiegészítő fűtés (nem álló). Keringtető szivattyú ok, gyertya ok, ventillátor ok. a hiba, hogy a kieg fűtés bekapcsolása után (hallani ahogy begyullad és amikor a ventillátor is elindul) pár másodpercre ki is kapcsol, majd jön egy kevés kék füst (ami vélhetőleg normális). a kérdés: miért állhat le? kazán hőmérséklet szenzora reális értéket mutat. 01406 Lánghiba hibakódot ír hozzá. De pár másodpercre van láng.
ötlet, hogy mi lehet a hiba? Esetleg Bp-n hozzáértő embert vagy céget tud valaki ajánlani?
igaz ez is sok év állás után még ment.csak nem akarok sok tízezret rákölteni max ha 100%jó lesz.meg nemtudom mennyire kell szétbontani az újhoz,hogy kapcsolja ugyanúgy a fűtésventit meg minden.
A képen látható fűtőegység van az autómban és a szélvédőre fel van ragasztva egy antenna aminek a száma: 63287A. Az lenne a kérdésem, hogy ha vásárolok hozzá egy Telestar T91 távirányítót, azt hozzá lehet tanítani? (Gyanítom hogy volt hozzá távirányító eredetileg, csak elveszett.)
Ezt csak a próba tudná eldönteni, de szerintem megeshet, hogy nem lesz jó. Persze kérdés milyen állófűtésről beszélsz. Ha elviseli az izzítás indításakor 10-15sec-ig a túlterhelést, akkor jó lehet, de ezek általában lekapcsolnak túlterhelésre. Ha meg a nagy áram lerántja a feszt a kályha határértéke alá, akkor azért fog leállni/nem indulni.
nNm lenne egyszerűbb egy akkutöltőt tenni az akkura, ha már ott a hálózati áram?
Az Mk2-es bódékban gyárilag Eberspacher kályha van, akár álló, akár kiegészítő. Ha Webasto van benne, az már nem gyári, vagy csak annak írják, mert sokaknak a kieg/állófűtés az =webasto.
A tekerősre meg minden vezérlésre kell 3 vezeték, egyik a plusz, a másik a vissza plusz azaz vezérlő pozitív ha bekapcsoltad és a zöld a hőfok szabályzó kimenet. A vezérelt plusz kapcsolja a szivattyút is.
Találtam egy jó bekötési rajzot, de számomra nem egyértelmű mivel egy kicsit elmosódott.
Jelöli az opcionálisan beköthető modulokat miszerint: óra, univerzális kapcsoló, termosztát, keringető. Én ezek közül csak a termosztátot akarom működtetni.
Ha jól értelmezem a rajzot akkor a steck-en levő vörös és sárga vezetékre van szükségem azt kell a termosztát kapcsolójára kötnöm. Javítsatok ki ha tévedek.
csak ma ketten jöttek,az egyik innen való aki marha ügyesen átalakította állóra a kiegfűtését......kiszámoltam nekik gyorsan h igazából addig sem spóroltak egy fityinget sem amire megcsinálták,ahhoz képest ha egy hozzáértő csinálta volna.ráadásul az egyik a ventijét sem tudta megindítani.na szóval mindkettő kinyírta a vezérlőjét......most meg szipognak h megint zsebbenyúlós.pedig ha az elején hozzáértőre bízták volna akkor most meleg lenne az autó a seggük alatt és a pénzlocsolás is nagy eséllyel elkerülhető lenne.
kell egy 100ah-ás munkaakku és megoldott a dolog......van pár autó ami így működik.az ügyfeleim elérhetőségét nyilván nem osztom meg.....de hidd el működik.
Vettem egy Eberspacher D1l 24V-os kályhát, de az a gondom vele, hogy a termosztátja nincs bekötve csak külön van 3 kivezetés, a termosztáton steck nincs megy egyáltalán vezeték sem.
Utánanéztem a neten, de amit találtam sematikus ábrát nincs ez a bekötés megadva. Tudna nekem valaki egy bekötési ábrát vezeték színekkel linkelni?
Mikori az a Sharan? Ha 2010 előtti, és gyári állófűtéses, akkor abban 2db akku van alapból. A hőmérséklet szabályozás meg csak egy termosztát kérdése, de szerintem egy ilyen hőszigetelésű bódét nehéz lesz 20°C-on tartani a mostani időben. A gyáriban nem Webasto kályha van.
Egy webasto állőfűtéses sharant szeretnék megvenni, és felmerült bennem az a dolog, hogy mivel a kocsiakksiról veszi az áramot a vízkeringetéshez, és a levegő befúváshoz, ezért ha sokat van használva, akkor lemeríti az akksit.
Pont emiatt van elektronikusan leszabályozva állítólag 60 percre az üzemidő.
Én azt gondoltam, hogy ha az utastérbe bemenne egy erős akksi, és azt szívná le éjjel és nem az autó akksiját.
És nappal meg menetben a lemerült akksit is töltené a generátor.
Bemenne az utastérbe egy hófokállító, (ha épp nincs már gyárilag, mert nem tudom még, holnap megyek megnézni az autót) és a beállított mondjuk 20 fokot tartaná a kályha.
Valaki már csinált ilyent?
Hogy a gyári állófűtésből kvázi lakóautó fűtést csinált?
megvolt és semmi változás.ugyanúgy leáll.igaz ez már 2 éve volt azóta nem is ment.lehet a korából adódóan cserélni kéne az egészet valami fiatalabbra. csak hát eléggé zsákbamacska.az új meg az autó árával vetekszik..:(
sziasztok eber vizes kályha(kb 1992-96 körüli) bekapcsol kb 2 percre és leáll.hallani hogy forr benn a víz,keringető szivattyú hibára gondolok lehetséges?elég jól el van rejtve még nem fértem hozzá.
Sziasztok. Kaptam egy sprinter eber kályhát . Az ausführung száma 25 2453. Kapcs rajzot már találtam. A kérdésem csak az hogy can-bus nélkül fog működni??? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Alhambra kiegészítő fűtéséhez van egy kis.elektromos szivattyú a motor térben,ennek a kis szivattyunak folyamatossan kell mennie ha mukodik a kályha vagy csak az után járatás a szerepe?
Elindul kályha és kb 5 perc után hirtelen leáll.Arra gondoltam hogy ez a szivattyú nem megy, és túlmelegszik a kalyha.Amugy ez 2000 cm3 140 le -motor.Hétvégén kiszedem a szivattyút ellenőrzésre. Remelem lessz valami tippetek.
Szia, voltam venni bimetálkapcsolót, de nem tudták a cikkszámot vw-ben.
Amit adtak az külső hőmérséklet érzékelő, ami a klímába jelez vissza.
Nekem pedig az kellene ami az ablaktörlő mechanika alatt van.
Még a hivatalos vw szervíz sem tudja a konkrét cikkszámot, régi meg nem volt az enyémben, ez okozta a problémát, így onnan sem tudom leolvasni a cikkszámot.
Amit adtak azzal csak + fokokban működött a fűtés, tegnap jó volt, de ma reggel - volt és nem kapcsolt be, csak úgy hogy rövidre zártam.
Értem köszönöm! Menni megy tökéletesen ég nem füstöl csak a 3 fokozatot amit ír azt nem tudom állítgatni még. De nem tilt le semmi hibára. Elsőnek kiszedett nem használt akkut használtam meg töltőt és kiállt hibára kivillogta hogy kevés a fesz mikor beléptem a szerviz gombbal.
Szia!Köszönöm a segítségedet,ma elindult a kályha,gond az volt nem volt benne a bimetalkapcsoló. Rövidre zártam járó motornál és müködik.VW.szerviz érzékelő a lökösben van az jó ez volt a válasz egy hete.Ma meglett üres kábel ablaktörlő alatt és azóta tökéletes!!!
Kellene nekem egy kis segitség,remélem kapok némi infót :)
Adott egy 2003-as Webasto Z C/D kályha és egy Alfa 166 2.4jtd 20v.
A kályha viz és gázolaj bekötése sikeresen megtörtént,nem volt különösebb gond vele,a kérdésem az lenne,hogy milyen lehetőség van az elektromos bekötésre,esetleg van-e rajz és/vagy leirás valakinek a birtokában?
Mercedes ML-emben van egy Eberspächer kályha, programórával, és távirányítóval. Eddig se nagyon tetszett az Eberspächer, de tegnap végleg feladta a kályha a csatát. Megállt benne a ventilátor, és dől a füst a légbeszívó csövön. Még jó hogy ki nem gyulladt. A terv most egy Webasto kályha beépítése a helyére. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:
- Tud-e valaki egy Eberspächer csati bekötési rajzot küldeni?
- Ha Webasto kályhát és tápszivattyút beteszem a helyére, kell-e még valami meglepivel számolnom (mindkettő analóg)?
És a ráadás kérdés:
- Amikor megvettem az autót, az Eberspächer távirányítóban le volt merülve az elem. Csere után nem kommunikál a vevővel. Kell ezt valahogy szinkronizálni?
A válaszokat előre is köszönöm!
(Gibbonpitti! Szorgalmasan dolgozik a csípőfogóm neked.)
a hőfokszabályzó nem szabályozza a kályha ac pumpáját.azt a kályha vezérlése működteti.a kapcsoló csak bekapcsolja vagy kikapcsolja a kályhát.az izzítás csak az elején megy,ha felállt a láng akkor abbahagyja az izzítást a kályha.az ac szállítási mennyiségét csak gyári diaggal fogod tudni precízen beállítani!!!!
addig játszol vele amig a sok hiba miatt bezárja magát aztán akkor úgy is fel kell keresned egy szakit.😁
Sikerült elindítanom a vezeték nélkül szerzett ebersprachert, egy idő után leáll. A gyári tekerős szabályzója hogy szabályoz ha minden ok? Hőmérsékletet fordulatszámot? Vagy lassabban csattogtatja a szivattyút? Bekötés szerint 2 led is van benne, jelenleg csak zölden világít a közepe. Mikor tökéletesen megy a fűtés akkor is van, hogy leáll a szivattyú időnként? Izzítás csak a legelején van mikro még hideg a begyújtáskor? A szivattyú is hibas volt, zsír új volt de a kimenő részen a visszacsapója túl rá volt húzva a csavar. Most már tud felszívni csak úgy ha belelóg a szivattyú a gázolajba, de slagon keresztül még nem megy valamiért. Meg lehet mivel elállítottam túl sok kaját is nyom. A tulaj kiakadt hogy milyen hangos, mondtam neki nem lesz alvás mellette. :D
hát ha próbapadon ment akkor a verda nem indítja......generátorról kell neki gerjesztés pozitív meg a bimetálkapcsoló pozitívja ami hét fok alatt kapcsolja a delejt.....
Sziasztok! Kályha ügyben érdeklődnék,Sharan 2004, ASZ, kályha teljesen felújítva,lepróbálva szivattyú működik nyomja gázolajat,hibatárolóban hiba nincs,de nem működik a kocsin .
Melyik verzió, külső vezérlő dobozos vagy a beépített elektronikás?Fotó? Jah meglett ám a full rajza a cuccnak azóta csak pdf be van nem tudom ide feltölteni.
Az autómba beépitettem egy eberspachet 12v levegős diesel kályhát. megnézettem anno egy emberrel még mielőtt be lett volna épitve érdemes-e vele foglalkozni azt mondta persze jól megy. Beépitettem. Az első éjjel mikor kellett volna nem produkálta tul magát pedig a hőfok tekerőt maxra tettem de igy is talán 10 fok volt az autoban.Miután hazaértem visszamentem a szakihoz aki közölte rossz a tekergetője kell egy másik de nem tud benne segiteni. Egy müszerész ezermester barátom felajánlotta a segitségét. szétszedte s javitotta a tekerőt ami áll szerinte csak egy idő kapcsolo s nem hőmérséklet alapján dolgozik (én nem értek tuságosan ezekhez a dolgokhoz..) probáltuk rádugtuk de csak szikrázott egy nagyot ahoyg össezdugtuk és azóta a kályha sem indul se a szibattyuja se semmi. szereztem hozzá egy ilyen digit kijelzős vezérlőt vagy mit de ez sem hozta mega várt hatást....
én arra gondolok hoyg a vezérlője kapott egy fülest mert más mi mehetett benne tönkre? vagy rosszul gondolom?
A vezérlőjén 2 számsor a feltünö: 25.1688.50.00.06 és a 5HB 005 494-06
ezek mit jelentenek? ugyan ilyet kell keressek vagy elég ha az egyik számsor egyezik akkor már jo lehet hozzá vagy mit javasoltok valahol ki tudják ezt nekem mérni próbálni akármi? vagy mit tegyek merre induljak?
sajnos úgy néz ki,agyhalott. a kályha az elektronikáját megkopogtatom a motor elindul,de a szivattyúhoz és gyújtáshoz továbbra sem érkezik áram.csak kopogtatásra indul újra a kályha motor .
Hello mindenki! Szereztem egy Eberspächer d1lc zsír új állófűtést melyhez nincsennek meg a kábelek. 2 órás keresgélés után meglett a rajza a neten, ez a külső vezérlő dobozos verziós.Scanias fórumba leltem rá érthető szépen le van rajzolva minden, kivétel a vezérlő bekötése. Van hozzá gyárilag egy rheostat kapcsoló és potméter egyben meg lett szerezve egy digitális vezérlő is, aminek megvan a bekötése. Elsőnek jó lenne tudni pontosan melyik 2 szál a bekapcsolás és melyik 2 szál a vezérlő szál. Esetleg ha valakinek lenne egy ilyenje és tudna segíteni. Van egy fórumos skicc, de nem hiszek neki 100%-osan megerősítés kellene hozzá nem szeretném kinyírni a vezérlőt.
sziasztok .d3w z tipúsú kályhám már a az autó megvételekor sem működöt most szétszedtem .
A keringetőszivattyú sem. a keringető már működik a kályha viszont nem indul.a külső hőmérséklet jeladót rövidre zártam de meg se nyikkan .nem tudom még mi vezérli {generátor} ;a kályha belülről jónak tűnik.a kályha motor külön működik .vagy most még ki kell ezt olvastatni.segítségeteket előre is köszönöm.
Halihó. Amit délután beszéltünk: a friss VCDS az illesztés menüben tudja a blokkolt T5 Webót oldani. A 3-as blokkban 1-ről 0-ra állítással. egyébként a Delphi is tudja, benne van a klíma kezelőprogramjában.
1, Van a régi D3W Z és a D5W Z, ez ugye az h1-es típus.(?) Ezekbe való az alábbi tömítés.
2, Van a D5W Z amiben már külön izzító és lángszita tartó van, cserélhető lángszitával, és ide csatlakozik az üza cső is. Ilyen van az Mk2-es Sharanokban 2000-től ~2004-ig. Ezekben nincs papírtömítés.
3, Van a D5W F, ez 2004-től került ezekbe az autókba, ebben is fémbetétes grafitos klingerit tömítés van. Ebben viszont van lángcső és a ház között egy fehér papír szerű korong. Ez a h2-es típus.
ha arra gondolsz h már a hydronic II van benne akkor elmondom h szombaton egy 2003-as galaxyból hydro egyet szedtem ki........bár azt nem vágom h mikor volt ott a váltás.
te mint régi motoros , szerinted mi lehet?? nem azt akarom ,hogy megszereljem hanem ,hogy valaki rendbe tegye de szeretném tudni azért ,hogy mi is lehet. előre is köszönőm
Annak idején a ti segítségetekkel indultam neki az én kocsimban a kiegfűtésből állófűtésre való átalakításnak. TTC
Azóta is szuperül üzemel.
Én csak azért érdeklődök a bus-os indítás felöl, mert a következő kocsimba, ha nem lesz állófűtés, akkor tuti, hogy szerelek bele, de elkeserít, hogy ha szerzek egy újszerű kazánt, ami can bus-os nem lehet indítani.
Galaxy 2001 autóhoz segítséget vagy megoldást szeretnék a kályha szakiktól kérni. Az a gondom ,hogy csak fehér füst jön a kályhából, gondolom gyertya probléma lehet, tudna nekem segíteni Pécs környékén 50km körzetben:)aki meg oldja a problémát.
még két dolog......az előbbit webókra értettem,azokkal próbálkoztunk.
a másik h gyakori főleg opel és bmwknél h maga az autó nem megfelelően indítja a kályhát.......na abból olvassa ki vki h hogyan kell beizgatni a kazánt.és ugyebár marha egyszerű rájönni h a verda a szar.....
ühüüümmmmm........azért ott van még más is.......induláskor softverfüggően nem ritka h 150-200 kérdés válasz van az autó és a kályha között.......és ezekből nem az egyik kérdés válasz páros indítja.......valamint ha meg is találtad az indító parancssort akkor is ott van még az h szinte folyamatosan beszélgetni kell a kályhához,mert különben leáll.valamint az sem mindegy h miként stimulálod,mert vannak kályhák amik tudnak kieget meg állót is!és még van pár nem éppen apróság amit nem fejtegetnék.
van aki megcsinálta nem kevés melóval a w bus rendszerűt.és sikerült benne találnom némi hibát.nyílván azért kell tesztelni h az ilyenek kijöjjenek.
nem azt mondom h nem lehet megcsinálni,de egy adott autóra nem éri meg nekünk mint fejlesztőknek és beépítőknek.
vagy mondjam az ipcut??????
aki sokat szerel az nem ritkán belefut h a webos leirással nem megy a venti......és ennek is racionális oka van.ugyanaz mint a cannál......
szóval egy youtube videón ez marha jól néz ki,de amikor arra kerül a sor h kapjak egy olyat amit tudok használni is a mindennapokban akkor valahogy elhal a dolog.
de ugyanez volt a gsm-el is anno......vért izzadtam mire meglett a megfelelő emberem rá.
Ezen nincs semmi titkolni való ,hogy kell egy can-busos kályhát elindítani !
Ez megtalálható a neten ..
Egy can-bus signal oscilloscope-al ,vagy megfelelő detektorral,simán olvasható a kocsi rendszere !
Ez autótípusonként változó (lehet).. egy indításból megkereshető az az adat impulzus folyam ami indítja a kazánt ,majd ezt lokalizálva ,és egy megfelelő mikrocsippbe visszaírva megfelelő perifériával párosítva ,simán reprodukálható az indítójel !
itt is felbukkan néha egy egy pionír aki majd megcsinálja a tutit can vonalon.......aztán meg eltünnek.
az egyik ilyen pont két hete volt nálam,mert még egy szaros diagot sem tudott megcsinálni a kályhályán.......de ő az übertuti király aki csinál univerzális can modult......ahhhaaaaaa......
hallgatlak,mert a canes vonalat nem annyira könnyű megfejteni és ráadásul autófüggő is......szóval ha egy adott bímert meg is fejtesz nem biztos h ugyanazzal a parancssorral menni fog egy másik ugyanolyan bímerből bontott kályha......és ez kibukott egy egyszerű wbus konvertelnél is......ami ugye sokkal szabványabb a webónál mint a can az autógyáraknál.
Én is erre várok, valaki hátha tudna valami megoldást, hogy vezérlő csere nélkül hátha lehet indítani a kályhát. Így sajnos semmit nem érek velük, így nem tudok velük mit kezdeni
Igen bocsi félreértettem. Az állófűtés mód ezeknél a climatronicoknál sajnos nem konfigurálható, egy fix gyári beállítással indul és (nálam legalábbis) inkább csak az ablakokra fúj. Szerintem jó helyre kötötted, nekem is igy van.
Ha úgy oldod meg mintha valóban gyújtást kapna, akkor teljesülhet a dolog. Dióda jó elképzelésnek tűnik elsőre, kíváncsi leszek meg tudod-e majd valósítani..
Az itt kapott segítséggel a 16/1 pin-re kap +12-őt és indul állófűtés módban. Ezzel csak az a gondom, hogy állófűtés módban a befúvás iránya nem az az irány, mint amikor le lett véve a gyújtás, hanem minden irányba. Ez mondjuk nekem azért rossz, mert én azt szeretném, hogy csak a szélvédőre fújja. Esetleg másként is meg lehet oldani, vagy nem jó helyre kötöttem a pozitívat?
Természetesen a ventillátor is megkapja a +12-öt relén keresztül.
Climatronicnak van külön állófűtés bemenete, amire kell egy +12V és elindul állófűtés módban. Viszont az utastér ventillátornak is kell a gyújtáskapcsolótól +12V, azt viszont csak relével lehet megoldani..
Èrtem ès köszi! Arra gyanakszom,hogy can busos lehetett,mert a 6-os csatira csak a 2 ès a 6 os vezetèk van bekötve. Tehát ki lehet cserèlni a vezèrlőjèt analógra?
Kicsikét bosszant az, hogy amikor az állófűtés bekapcsol, akkor a levegőt nem oda fújja, és nem is olyan ventillátor fokozatban, mint mielőtt a gyújtás levételre került.
Bekötéskor nézegettem, hogy a 16/1 pin mellett kap a vezérlő a 16/2 pin-en pozitívot, amikor a gyújtás ráadásra kerül. Akkor adtam rá poziztívat, és indult a szellőzés, de gyújtás is lett a kocsin, mintha a kulcs el lett volna fordtíva, gondolom visszafelé is ment áram a gyújtákapcsoló felé.
Az a dolog működhetne e?, hogy egy ugyan olyan relét építenék be a gyújtás pozitív száljába mint ami a climatronic-ot kapcsolja? Mert elméletben szerintem műkodne a dolog, normál üzemmódban a relén keresztül a climatronic kapná a gyújtás pozitívot, viszon fűtés üzemmódban csak a climatronic feléengedné a relé a pozitívat, a gyújtáskapcsoló felé nem. Szerintetek?
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! Adott egy gyári BMW e39- ből származó Thermo top z/c alkalmatosság (go pumpával, vízpumpával). Ezt szeretném egy 15 éves vw-be építeni. Létezik e olyan programóra, vagy távirányítós egység, ami életre tudja kelteni a masinát? Ha nincs mód erre, akkor a vezérlőjét le lehet e cserélni analóg vezérlésűre?
Ma nézegettem őket tüzetesebben, az egyik d3wz, a másik d3w. Mind kettő opel kályha, de akkor kukába velük. Még jó hogy nem adtam pénzt értük. Bíztam benne hogy életre lehet őket kelteni, pláne hogy 2000 előttiek. Így jártam.
Esetleg lehet hibát kellene törölni? Easystart t-vel tudom törölni a hibát? Mondjuk sajnos azt sem tudom, hogy easystart t-vel hogyan lehet diagolni, nem találtam hozzá ilyen leírást.
A d3wz kályháimat nem bírtam ma életre kelteni. Kapott +12-őt, és negatívot. Generátor jelére is 12-őt. A "hőkapcsoló" vezetékére hány volt megy, ha indul a kályha?
a klimatronicokban van némi hiányosság,szoftver függő.van amelyik el sem indul bármit csinálsz.van amelyik csak szélvédőt fűt állófűtés módban.......és van ami úgy indul állóban ahogy gyújtáslevételnél volt.
Köszönöm a segítséget, sikeresen beépítve a rendszer, tökéletesen működik, kapcsolja a ventit és a climatronic-ot is. Viszont kérdezném, hogy az természetes, hogy ilyenkor a külső hőmérséklet nem mér, illetve hogy a befúvás iránya mindenhová megy? Nem oda fúj, ahol leállítás előtt, hanem mindenhová.
Sziasztok Kályha dokik ! Van egy 24V-os Webasto D1L kályhám,régi manuál termosztát kapcsolóval amit szeretnék lecserélni.Kérdésem a következő: Eberspacher 22100 (303300)vagy a webasto 85339 A ,melyik program kapcsoló illeszthető hozzá ? Válaszotokat előre is köszönöm !
Igen pont úgy, Melegen más az ellenállása az izzítónak, mint hidegen, ebből tudja, hogy épp működik-e vagy sem. Így nagyon fontos, hogy megfelelő legyen az ellenállása. A használat során az ellenállás növekedik, ami ha tűréshatáron kívül esik, akkor a kályha letilt, hibával leáll.
Az izzo ami a kalyhaba van, mint langor, hogyan mukodik ? Hogyan erzekeli hogy eg-e a tuz vagy sem ? Esetleg idonkent lemeri az elektronika az ellenallasat az izzonak ? Ha nem akkor hogy ?
A masik, az itteni kapcsolas , K-line, esetleg megtenne az adapter szerepet egy diagolashoz ?
Üdv szakik. Kaptam 2db Eberspacher d3wz kályhát szivattyúval és üzemanyag pompával.kábelt nem kaptam hozzá. A csati lábkiosztásával tudna segíteni valaki. Konkrétan arra lenne szükségem, hogy melyik a víz szivattyú és üzemanyag pumpa vezetéke. Azt sem tudom hogy jó-e, egyenlőre csak ki kellene próbálni őket.
Esetleg tudnatok valami aramkort linkelni amivel csatlakoztathatnam a diag kivezetest egy szamitogephez ?
Valami USB vagy serial adaptert (elektronikaban azert nem vagyok eppen kezdo) ha nem tul bonyolult es ossze tudnam hozni, akkor belevagnam es megepitenem.
Hat annyira nem vagyok jartas e temaba hogy ismerjem tokeletesen, fulerol-farkara a gyertya mukodeset a kalyhaba. Ha esetleg odalett (habar kiizzik) akkor nem en rontottam el, mert az szornyu lenne hogy sajat kezuleg tegyem tonkre. (valami bovebb leirast azert elfogadnek - linket, rola)
Az auto 2003-as, nem 2007-es.
Ami engem meglepett az hogy a hutofolyadek keringeto szivattyu nem a kalyhara van kotve, hanem az auto elektronikajara.
De latva az itteni leirtakat, tenyleg eloszor megprobalom a diagolast valahol (nem valoszinu, de ha tud valaki kozuletek ilyesmit Marosvasarhelyen, vagy kornyeken, halas lennem neki).
egyrészt a 2007-es fűtés már can bus-os.......nem lesz jó neked.másrészt ha ezt meghalja egy beszerelő h "előre" dolgozol neki el sem fogja vállalni.vagy felétek divat az h kuplungozásnál te már leszeded a váltót előre?
hidd el nem lesz olcsóbb ha megpróbálsz dolgozni rajta.....és jobb sem lesz.amelyik szerelő elvállalja így az a legalja lehet.
Illetve ha túl bonyolult akkor keresnék egy szakembert Pécs vonzáskörzetében (esetleg távolabb is), aki szakszerűen be tudná nekem kötni a rendszert. Illetve ha valami útmutatást tudna adni nekem egy hozzáértő, akkor előre kiépíteném a rendszer egyes elemeit (az elhelyezés nem bonyolult mivel lehetett ezt gyári kiegészítőként kapni, a váznyúlványon meg van a gyári helye, a kazánhoz meg a konzol), üzemanyag ellátáshoz a cső, üzemanyagpumpa elhelyezése, stb. , hogy azzal is előrébb legyünk.
Csatlakoznék azon szerencsés emberek emberek közé, akiknek állófűtés van a járgányában.
Vásárolnék egy Webasto állófűtést a 99-es Skoda Octavia TDi-mbe. Rátaláltam egyre ebből a típusból (1U3) bontva a legutolsó előtti kiadásból (2007-es kocsi) amiben volt állófűtés, így azt megvásárolnám. Nem vagyok benne biztos, de azt hiszem Thermo Top Z/C 5kw-os, vizes
Valahonnan lehetne letölteni beszerelési útmutatót illetve bekötési útmutatót?
Illetve lehet-e ehhez alkatrészeket vásárolni (ízzítógyertya, szűrő, üapumpa, kipufogó, stb) ha esetleg kell?
A tobbi alkatreszeit, gazolaj pumpa, izzogyertya meg levego fuvoka egyenkent kiprobaltam es mindegyik mukszi. De utananezek hatha talalok valakit. Azt megcsinaljak igy leszerelve is ?
Ha tapot kotok ra akkor adodik egy 20 mp-es 40 mA-es fogyasztas, utana meg nulla. Ha levallasztom es ujra radom a tapot akkor semmi, csak nullan van. Kell egy kis ido hogy ujbol visszaalljon arra hogy ujbol azt a 40 mA fogyasztast csinalja.
Leszereltem az autorol (egy T5-os VW) amit nemreg vettem. Nem lattam meg mukodni rajta, nem ertek hozza hogy ertekelyem milyen muszakra volt bekotve, seged, allo, vagy ... A teny az hogy sehol nem talatam semmilyen fele kapcsolot amivel kellene inditani.
A bekotese az auto rendszerebe 5 vezeteken keresztul van, a hatos dugasznal a 2, 3 es 6-os lab es a tapellatas (a mellette levo dugasz).
Akkor ennek milyen szerepe van az autoba, seged futes vagy allo futes ?
Amikor az autot vettem alul tele volt foldel ami eltorlaszolta a levego beomlesi reszet, tehat nem is mukodhetett.
Leszerni azert kellett hirtelen mert folyt a vizkerintgeto szivattyuja (el van repedve a fala, szetnyomta az alloreszen keletkezett rozsda belulrol). Tobb mint valoszinu amikor kimostam a sok foldet akkor telhetett meg vizzel a szivattyu.
De, a lenyeg az hogy a vizszivattyu elektronikajanak annyi, megegett jol a tap-erintkezoknel. Probaltam elinditani de semmi eredmeny, tisztaba vagyok hogy ujat kovetel.
Igen am, de ha nem fog mukodni akkor oda a 100 dollar.
Azt szeretnem toletek megtudni hogy hogyan lehet ezt a szerkot elinditani probapadon, vagyis csak ugy akku meg egy vodor viz ? Hogyan kell ahhoza bekotni ?
Sok effele videot neztem mar a youtube-on de egyiknel sem ad bekotesi rajzot.
El lehet inditani egyaltalan az eredeti vizszivattyu hianyaba (mondjuk egy akvariumi szivattyuval megoldani a keringetest). Ahogy nezem a huzalozast, a szivattyu nincs a kalyhara kotve, annak az aramellatasat az auto elektronikaja biztositja.
Tehat, szerintetek ez a szerko kepes onalloan mukodni auton kivul ? (az lenne az ok).
hozzám az ilyen már csak akkor jön amikor végleg elakad.aztán az amúgy 1-2 órás dologból lesz fél vagy egész napos kaland,mert ugye általában rendet is kell csinálni a káoszból amiből aztán én tudok rendesen dolgozni.
Az üzemanyag pumpa impulzusokkal működik. Tehát nem fixen van rajta az áram, hanem a kályha megfelelő impulzusokat küld ki neki. Ha a kályha az indulása előtti öndiagnosztikán talál valami hibát, izzító hiba, befúvó venti hiba, akkor nem is fog áramot adni a pumpának amíg a hiba fennáll és a kályha sem fog elindulni.
Köszönöm, így már érthető. A kályhához sajnos nem találtam leírást, de így már nem is kell. Azt természetesen tudom, hogy a -"xy" számú "pin" a csatlakozó lábkiosztását jelenti, ennyire azért nem vagyok amatőr. Korábban arra gondoltam, hogy melyik csatlakozó ez?, ugyanis nem egy csati van, de megoldom, kiméregetem, hogy melyik lehet az.
Mint irtam az előzőekben és a lentiekben is , holnap megy szerelőhőz azt megnézi az ampervadász is. Sokkolt az a diagnosztika amit a webasto szervízes halgatásra rámondott, este 18.00 szombat és Ő hivott oda akkor. Szoval azt mondta hogy nem megy ez meg az , én meg nem értem rá visszamenni hogy rákösse gépre, kiszereltem megtisztogattam és azota itt tartok, nincs átkötve semmi csak mindent le ellenőríztem és majd ha kész az alváz akkor ha nem talál semmit a szerelő, akkor megy vissza egyszer valamikor a Webasto szervizeshez ,megint csak hétvégén és lesz amil lesz ..
Megnézem mit mond a diag és eldöntöm hogy melyik auto lesz a garázsba azt ennyi.
Nem segítséget várok töletek csak mivel ez egy forum igy megosztom a tapasztalatokat. De mindenkinek köszönöm a hozzászólást.
Van egy Webasto Thermo TOP Z/C-D állófűtésem VW Passat B5-be ('97) szerelve. Olyan problémám van, hogy ha elindítom a fűtést akkor a szellőztetés elindul de kb egy, másfél perc után le is áll és a fűtés nem indul el. Ezt követően megint indítom, de akkor már a szellőztetés sem indul. Befolyásolja ezt a külső hőmérséklet? Előfordult olyan is hogy a biztosíték megmozgatása után viszont beindult a szellőztetés, majd utána a fűtés ahogy kell. A kapcsolóórán beállított időben sem mindig kapcsol be. (A kályha '97-es gyártású 5 Kw-os).
ha jól gondolom mazdád van......és abban gyári kiegkályha van amit a megfelelő módon átalakítottak állóra.......naszóval kell ott lennie még egy relének......meg egy nagyobbnak ami a keringetőt nógatja......
azt még azért hozzátenném h olyan szintű szakmai szerelési,javítási segédletet nem fogsz találni a neten mint amihez mondjuk én férek hozzá.....nyílván nem ingyen!
amiket itt ott megtalálsz az nem sokat segít ha semmit nem tudsz a fűtésekről.
ezért nem merülök már bele szívesen a segítségnyújtásba.sajnos azt hiszik a hozzánemértők h ide oda kötözök pár kanócot meg csövet és máris körbe lehet röhögni a beszerelőket h ez gyerekjáték.aztán amikor tavaly leégett a csávó három milkás verdája meg az ugyanannyit érő garage akkor valahogy nem volt határtalan az öröm....ott konkrétan 40e ft spórolt a júzer.de mondhatnék hengerfejesre baszott két éves ml mercimotort.......vagy megölt fedélzeti can hálózatot......folytathatnám.mindez pár tízezer ft miatt.és még ott van h berakja a szar fűtést utáne meg jön hozzám h javítsam meg,mert két napja még üzemelt.persze h nem üzemelt,mert nem is jól volt bekötve......és az ilyen azt hiszi h nem vágja le az ember.
vagy tanulja meg az ember ezt is vagy bízza hozzáértőre.
olyan ez mint lakótelep parkolójában kuplungozni a verdát.......
ez a relé fent van a motortérben és csak azt kapcsolja hogy indulásnál kapjon áramot minden egység akor behuz és megy a kályha, ha a vezérlő egység ki kapcsol kioldja a relét és leáll a fűtés.
ezen a thermo top c beszerelése és installálása van és leírása, szoval ebben csak névleges feszültség ről van szó, nem láttam benne trafót vagy más egységet ami ac/dc csinálna egyenáramból.
Folyt.: megint ráértem szerelgetni, megnéztem az üzemanyag pumpát nem jut el oda az áram, a pumpát kiszerelve direktre kötve csak nyom egy pump azt annyi, ha csak érintgetem akkor mint egy membrán dolgozik. szerintem ez folyamatossan megy nem? szoval végig néztem a kocsiba fellelhető összes biztosítékot és semmi hiba, tankot nem voltam hajlandó leszedni hogy megnézzem honnan kap áramot. Holnap megy karoszériáshoz feltuningolja az alját majd neki mondom, hogy nézzen rá, vagyis hivja át az ampervadászt a szomszéd mühelyből. Ha most sem jo akkor irány a szervíz. Még mindig az a Hiba üzenete "F" majd villog "F--" és megáll. ezt írja az órán.
Kaptam németben egy állófűtés pakkot egy ismerős által! Mivel már ki volt szerelve, ideadta hogy kipróbálhatjuk! Azonos szériás dizelből bontották ki! Tudnál csinálni nekem egy diagot rajta, két hétig Budapesten vagyok ahogy olvastam fentebb te is itt tevékenykedsz.
Még annyi kérdés, hogy ha a biztosíték utáni vezetéket megszakítom és oda kötöm be az egyik pozitív szálat, akkor alap esetben hogyan fog üzemelni a ventillátor?. Vagy esetleg megszakítás nélkül csatlakoztassam hozzá a pozitívat?
Köszönöm a segítséget! Az általad linkelt pdf-et már én is megtaláltam korábban, de gondoltam itt is segítséget kérek. Több napon át bújtam a netet, de a climatronic-hoz semmit nem találtam. Esetleg ha találok is nem biztos hogy érteni fogom, mert nem vagyok szerelő, így elektronikai szerelő sem. Pl hirtelen keresgélve nem találtam, hogy melyik a 16/1 pin, de valahogyan megoldom.
Még mielőtt bárki is pálcát törne felettem, nem azért csinálom magamnak mert sajnálom a pénzt rá vagy bármi ilyesmi, hanem azért, mert alapvetően műszaki beállítottságú ember vagyok. Szeretek ilyen dolgokkal foglalkozni, érdekel és élvezet számomra. Több napos aprólékos munka áll előttem a fűtéssel kapcsolatban, de nem bánom szeretem csinálni.
Az innen kért és kapott segítségek én nagyon tudok örülni, és a minimum az, hogy ha valamit elrontok, azért csakis én vagyok a felelős, más senki.
én telefonba magyaráztam élőben szerelés közben a delikvensnek és sikerült elszarnia.aztán még majdnem én volta a geci.eljött és tíz perc alatt megcsináltam neki.na azóta úgy vagyok h ilyet már nem csinálok többé.nem irigységből hanem sajnos kevés az az ember aki otthon hozzá nem értőként ilyen segítséggel korrekten be tud szerelni fűtést.aztán ez a kevés is inkább beszerelteti vki hozzáértővel,mert rájön még beszer előtt h amennyiért berakják az nem is rossz bolt.
a többi meg mókol otthon aztán vagy bejön vagy nem.....és ilyenektől hallom utána a telefonba h képtelenség egy autót 6-8 óra alatt megcsinálni......
Jól értesültél ,de miért kellene ehhez összekötni egy másik ,perifériával ? ! Ezt tudja az óra megfelelő pineken ! A gugli a barátod tessék . minden csak keresés kérdése !
A két vezeték a belső ventilátorod indítja a ,biztosíték után a pozitív szálat megszakítva kell bekötni + a klomatronik 16/1 pim nek is kell áramot adnod.
:) okosabb nem lettem. Másképp fogalmazok, van 2db D5WZ- kályhám, az egyik tartaléknak, a tartalékon van víz pumpa,
(így vettem, ebből gondolom hogy több mint kiegészítő fűtés) a vezérlő száma ugyan az. a két vezérlő eltér egymástól annak ellenére hogy ugyanaz a számuk?
Ahogy én értesültem, az easystart óra tudja a diagnosztikát és pl hőmérséklet kijelzést is.
A climatronic-al kapcsoltban annyi, hogy esetleg bővebben le tudnád írni, hogy hová mit kell kötnöm, hogy működjön. A kályha indulást követően relén keresztül két 2,5-es kábelen ad áramot, gondolom ez indítaná a szellőzést, csak nem tudom hogy hová kössem őket.
A d5wsc kazánnak van kimenete ami kapcsolja a belső szellőzést ,a klimatronikot ,meg a szellőzőventilátort ,relézve.
A másik kérdésedre. a tp5 vezérlő ,meg az easy start óra két külön dolog .
a tp5- nek megvan a saját távja ,csak azzal fog működni .
jó lenne kihasználni az óra minden tudását Ezalatt mit értesz ? Milyen tudása van egy órának még az időzítés ,meg az indításon felül? Mire gondolsz ,milyen funkciót szeretnél elérni ,hogy össze akarod kötni?
nem olyan egyszerű az......elméletben minden fotelfizikus marha okos amikor meg utána jönnek nyígni h hát ment a fűtés egy hetet,de azóta meghalt és mi lehet a baj.......
nemritkán ráköltős a dolog annyit vagy még többet mint amennyiből meg lehetett volna az elején csinálni a kiegből állót......és természetesen még meg is kell rendesen csinálni....
heti 1-2 jön ilyen eistein.......aztán a végén meg matekolhat......csak persze ilyenkor már eltünek azok a fórumhuszárok akiknek a tanácsára eljutott idáig.
Üdv. Látom elég régi a fórum, úgyhogy inkább írok, mert már régóta küzdök az állófűtés beüzemelésével. Alany passat b5. Eberspacher d5wsc kerül bele, vagyis már benne van. Adu egyik kérdés az lenne, hogy hová kössek áramot, hogy a szellőzés is induljon. Az lényeges, hogy digitklímás a kocsi. A másik kérdés pedig az lenne, hogy a tp5 vezérlőt hogyan kössem össze az easystart t órával, mert a távirányító nincs meg. Az indítást tudom, de jó lenne kihasználni az óra minden tudását. Segítséget előre is köszönöm.
Kaptam egy 1531-es órát. Most próbálgatom, viszont nem tudok rájönni hogyan kell programozni. Ha megnyomom a P gombot egy harang jel jön fel, amivel ébresztőt tudok állítani. Próbáltam hosszan is nyomni a gombot, de nem vált át az ébresztőről. Hogyan lehet beállítani?
Sziasztok. Biztos volt már itt téma nálatok párszor, hisz' erről szól a topik. De mégis feltenném a kérdést kimondottan t4-re vonatkozóan.
Arról van szó, hogy van az autóban a bal első kerék előtt fűtésrásegítő, ami nem indul be. Gépre feltettem, nem ír semmit ez ügyben. Érdemes vele foglalkozni? Ha igen, hol kezdjünk neki? Vagy ezek ilyen "veszett fejsze" szindrómásak? :) Csak mert 3db T4-esem van a cégembe, mind a 3 alatt van, de egyik sem megy.
Egy jó tanácsom van: add el míg megy a saját lábán ;)
Amúgy meg simán elengedi a kisnyomású körben a gázolajat, ennek nem sok köze van a résolajcsövekhez, hanem csak 1 sima tömítetlenségi gond... 2,5dti-t kellett volna venned abba legalább motor van.
sziasztok segitség kellene adott egy b2 caravan 2.2 dti közben produkál olyan hibát hogy lelevegösödik van bent cobrafej felpumpálom utána tuti indul szivárgás sehol hibakód sehol résolajcsövek cserélve már
ja és a hiba vagy ha jobb oldalra döl kicsit vagy ha dombon felfelé áll meg akkor jön ki de van hogy napokig semmi és utána elöjön haverom vektrájába ugyan ez a hiba volt neki azt mondták 2,2 dti betegség
Sziasztok! Mazda 6 2.0dizel 2004-es hideg inditásnál hallani, hogy beindul a kályha, pár másodpercig megy és kikapcsol. Működés közben füst is van hozzá. Amúgy ez nem állófűtéses kivitel.. Van ötletetek? köszi
Még azt elfelejtettem, hogy olyat is hallottam, hogy be lehet állítani bizonyos hófokot ami alá ha süllyed a kinti hőmérséklet bekapcsol. Nem tudom ilyen tényleg van-e...
Most beállítottam mindhárom időt 19:30-ra, ami ma már nincs, holnap meg ha bekapcsol egyből kikapcsolom, és akkor ha nem állítok be új időpontot elvileg már nem kapcsol be.
Ugyanis az 1-est már benyomtam és az 0:00 lett, vagyis éjfélkor bekapcsolna. Gondolom.
Néztem egy videót egy újabbról, 1533, ott lehetett állítani a melegítés időtartamát is, de ennél az a gomb kombináció nem működött.
De amúgy létezhet olyan, hogy csak úgy magától bekapcsol? Gondolom ilyet nem igazán csinál.
Meg kell nézni, hogy a kályha csatlakozójában nincs-e kirohadva a tápvezeték. Ha megkapja a tápokat és mégsem kommunikál, akkor esélyes a vezérlő halál. Azok az "F" típusok elég bamba megoldások a vezérlő elhelyezése szempontjából.
2007-es Sharan Hydronic II kieg. fűtés probléma. Tavaly télen elején még működött, aztán már nem, de jött a jó idő, így nem foglalkoztam vele. Most diaggal nem is kommunikál az a "részleg". Minden más oké, de ott se kép-se hang, nem hogy hiba..... Vezérlő lehet így a fő hibaforrás? Keringető szivattyú működik, bent a helyén lepróbálva. Valakinek tippje?
Sziasztok! Lenne egy kis problémám. Vettem egy autót amiben Webasto állófűtés van. Cégautóval járok, a saját hétvégente van használatban, de az elmúlt két napban azt vettem észre, hogy le van olvadva reggel a szélvédő meg a motorháztető, vagyis valamikor az este folyamán bekapcsolt a fűtés. Addig eljutottam, hogy az 1530-as időzítő van benne. Azt szeretném, ha nem kapcsolna be. Kérdés, hogy mit, és hogyan kellene beállítanom rajta?
Nem lenne jó, ha hétvégére lemerítené nekem az akksit, meg lenullázná az üzemanyag tankot.
Sziasztok! Van egy 2004-es diesel mazda 6 amiben a kályha nem akar indulni. Van programóra benne + távirányító, eddig ment, de most bekapcsolás után leállt mindegy mivel akartam indítani. A torque a b2548-as hibát olvasta ki. Vissza olvasva azt találtam , hogy: nem kommunikál a kályha vezérlőpanelja az autóval. Ennek a cseréje/javítása mennyi idő és pénz kb mennyire macerás?
Ha találok egy működőképes csomagot és azt németben beépítettem, utána lehet közlekedni az autóval hazáig, anélkül hogy fel lenne programozva? A hűtőrendszer teljesen működőképes ilyenkor? Csak mert kint tudnám beépítettni és másik helyen programozni. Vagy beépítés után ezt csak a helyszíni programozás után használható az autó?
Na nem adtam fel szétkaptam a Thermo Top C fütést , kikormoltam és kitakaritottam , a ventilátor elindul most megy vagy 4 percig, üzem közben lehuztam az üzemanyag vezetéket és nem tölt a szivattyú , most jön hogy azt szerelem szét, eddig 60+áfa javítást sporoltam. Folyt köv.
nem véletlen írtam h gyári diag kell....a klónok nemsokérők.pont amire neked kell nem jó.....a régebbi egyszerűbb analóg kályhákat viszi,de nem mindet.a busosokból meg szinte alig egy kettőt......
a bmws ember elérhetőségét megoszthatnád itt is ha nem titok,csak mert eddig még nem találtam olyan embert aki úgy keni vágja a bömbit h az adott autóhoz hozzá tudjon progizni egy másik ugyanolyanból származó kályhát.....és it nem arra gondolok h kiegből tudjon állót csinálni az autó szoftveresen!
a hozzáigazítás még a márkaszervíznek is kb fele arányba sikerül.......
300-400 euro közt vannak bontott motyók, kályha, vízcsövek, keringető, szelepek, minden. 100ért berakják, 50ért felprogramozzák és lesz egy fasza fűtésem 500-550ért, nekem ennyit megérne! EUROÉRT természetesen =))
Nem! Nincs benne állófűtés! Csak szeretnék bele, mert sokat parkolok kint! Németben van bontott bőven, kályha, keringetők, csövek, vezetékek. Sokat megyek oda. Azt már körbejártam, hogy fel kell programozni, hogy maga az autó is tudja, hogy miről van szó és hogy a belső keringetés is meginduljon. Erre találtam Magyarországon szakembert. Beépítésre meg van egy kinti srác. Viszont önmagában, ha megnézek egy kályhát és nincs diagom akkor feltételeztem rádugom egy akksira meg egy vödör vízbe az input/outputot, 12v az üzamanyag szivattyúnak és lássuk mi történik, de a "bmw-s "webastonál akkor ezt diaggal lehet max leellenőrízni, amint kiderült.
Te diagnosztikát tudsz végezni?
Közben nézem az ebayt, ezek 50-60euros diag dolgok mennyire megbízhatóak?
Mit szeretnék állóként használni? Most mintha, elvesztettem volna a gondolatmenetedet. Kiegfűtés programozásra gondolsz? Csak mert nekem az már elektromos. Felprogramozásra már találtam szakértőt.
A kályha, pumpa és egyéb dolgok működését szerettem volna élőben látni, mielőtt bármit is megvennék, webasto diagnosztikám az nincs, erre majd keresünk valami megoldást.
Ööööö... ezt nem teljesen értem, a másik akkor hova megy? 6os csati, 2 blank, 1 changeover szelep, 1 üzanyag pumpa, 1 diag szál az autó can rendszerébe, 1 hőmérő szál az autó can rendszerébe.
A cél, ahogy legelőször írtam, be lehet-e indítani avagy sem, anélkül, hogy rákötöm az autóra vagy diagra. De ez már megerősítésre került.
Canbus csatlakozós/webasto bmw állófűtés rendszer/kályha beindítható/tesztelhető anélkül padon, hogy ténylegesen rákötnénk az autó rendszerére? Lehet ezt valahogy bypassolni?
SEAT 2004, Kieg fütés , majd utólagos 1530 Webasto Program óra,
Hibatlanul muködött jó ideig, majd mostanaban csak járómotornál indul de ott hibátlanul végzi a dolgát.
Óráról inditva ..
- Relé meghúz..
- Kályha indulna de a szivattyún kivűl nem indul tovább :)
Szervíz , telefon majd válasz cseréljem ki a progi orát s jó lesz ....) 40 ezer
majd kutakodás telefon tovább.............állítolag valami régi óra ami csak 8v körül tudott ( nem is értem ) de lehet, és valami relé tönkre megy és nem indit a kályha normálisan ..........
Meg lehet csinálni de egyszerűbb ora cserét mondani ...
Tud e esetleg valaki segíteni, megoldani hatékonyabban a problémát ?
Sziasztok, van nekem egy Eberspacher állófűtésem, talán DW10 ha jól emlékszem, tavaly hibátlan volt most nem akar begyújtani, kiszellőztet próbálkozik, leáll, aztán kezdi újra, szerintem nincs túl nagy baja, meg kéne szakérteni, vállalná valaki? Bp. környéke.