Igen, azért, mint írtam a legelső( szerencsére próba) így járt. Azóta mint írtam(akkor nem egyértelműen, bocs) fültisztító, fecskendő, aztán vizezés. de találkoztam már olyannal, amit nem szedett le, csak 2 hét után.
Egy napra semmiképp. Mindenképpen minimalizálnám én is az időt, amit a műanyag a fékfolyadékban tölt. Némelyik műanyagot szemmel láthatóan megviseli a dolog, kifehéredik, mint egy műanyag kertibútor, ami néhány évig a napon állt.
Én nem tenném bele csak úgy egy napra. Van olyan műanyag, amit a fékolaj kipikkelyezhet, ha túl sokáig áll benne. Mondjuk én még nem találkoztam ilyennel, csak olvastam róla, de az ördög nem alszik. Én a leszedésre a leghatékonyabbnak az öreg fogkefét találtam. Egy óra bemerítés után már gyakran a fogkefével le lehet szedni a nagyját, aztán a jön a többi is. Van egyébként alkoholban oldódó festés is (pl. Fleischmann fém kerekek), azt spiritusszal le lehet szedni, szintén a fogkefével.
Nem nagy ördöngősség. Egy bödönbe/vödörbe fékolajat teszel, bele a vagont. Egyettel vagy fecskendövel befékolhaozod az egész kasznit, hagyod. Másnap kiveszed, vízzel, fültisztítóval lemosod, ha még kell vissza, esetleg az íveknél enyhén fogpiszkálóval lejöhet-ha nem vissza, ismét bevonni stb.
Elvállalnám, de volt már olyan, hogy a fékolaj szétmarrta az alkatrészt, olyan lett mint a ropi.
Mivel a tiéd lenne-nem saját- nem nagyon szeretném elrontani. Bár ezt az alkatrészt eláztattam teljesen, szinültig. Azóta 2 Csörgő és egy Nohab volt festék eltávolításon, már a fenti módszerrel-bevállt.
Ha nem lesz más, keress meg. Nem kell szerintem egy hónap, ha max 3 hét alatt nem jön le, nem is fog.
Olyan fórumtársat keresek, aki vállalkozna kocsiszekrény "festéktelenítésre", vagyis fékolajos fürdetésére. 3 db. H0-ás személykocsi szekrényről lenne szó. Tisztelettel kérem, hogy olyan jelentkezzen, aki belátható idő (kb. 1 hónap) alatt el is készülne vele. Sajnos meglehetősen rossz tapasztalataim vannak, nagyon sokan sok mindent megígérnek, aztán egy-másfél évig nem történik semmi, végül érintetlenül kapom vissza a cuccaimat :(
Én nem baráti szívességet kérek - fizetek érte. Feltételezem, akad köztünk olyan, aki rendszeresen végez ilyen munkát, és el is vállalja.
A részleteket levélben megbeszélhetjük. Előre is köszönöm!
Egyik forgóváznak oldalirányba is billennie kell. Az van ilyen kétrészes, összepattintott cuccal szerelve. A másikat valóban csak egy egy elemből álló, kereszt alakú kütyü tartja.
Érdekes a te fajta felfogatás. Nekem egész másképp van.
Nekem az a rész egyben van, ki kell billenteni a vázból. Van egy úgymond "gyűrű" ennek a 2 oldalán vízszintesen van egy pöcök, rúd ez megy a vázba, mint a Deáknál.
Ahogy nézem, neked teljesen más vagy mind a 2 oldali fül le van törve, ezt ragasztani nem érdemes. Ha nem kapsz. Azt lehet csinálni, hogy a másik fele alapján(feltéve ha az ép) kifúrod mind 2 oldalon és oldalanként egy ekkora átmérőjű darab szöget beragasztasz. Egyben a kardán miatt nem lehet.
Ha megkérlek a másik feléről csinálnál egy képet, hogy hogy néz ki? Mert mintha 2 darabból lenne a tiéd.
Nekem mikor gond volt VMC-hez vittem. Mondták van egy donor, én abból kaptam csigát. vidd be, elküldik és hozzák a tartókat, elvileg a donorból csak a csigák hiányoznak. Próbáld ki, hátha megvan. Ha nem egyforma, mind a kettőt hozd el.
Ma jutottam el odáig, hogy tüzetesebben utánnanézzek, hogy mi nem kerek a Gigantomban (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138074408&t=9128101). Sikerült megtlálnom a hiba forrását, de nem tűník javíthatónak házilagosan. Sajnos nem csak simán van szétesve a hajtás, hanem mert a képeken bugyizöldel jelölt alktrész (ez kapcsolódik a vázaban lévő "kereszttartóhoz") egyik füle le van törve (igazából még a helyén van, csak mivel mégis el van törve nem kapaszokodik bele a másik alkatrészbe). Szerintetek hol tudnék ilyen cserealkatrészt beszerezni? (Sajna nem tudom egyértelműen beazonosítani az alkatrészt, illetve a az ACME honlapját végignéztem, de ott sem találtam rá)
Amennyiben valaki képes lenne Faller vízpumpáját szétszedni, és a belső dugattyú-szelep rendszerről pár fotót ide feltenni azt megköszönném. Az enyém biztosan hiányos, nem akarja emelni a vizet. Mi hiányozhat, ill. milyen sorrendben kell összerakni?
Jelenleg épül egy ilyesmi Miniatur Tirolerland néven. Voltunk kint megnézni, beszélgettünk az ötletgazdával. Tervei szerint novemberben nyitnak majd. Alapvetően hétvégéken, szünetekben lesznek nyitva.
Tudomásom szerint Bécsben nincs általad kérdezett állandóan látogatható modellvasút kiállítás, csupán időnkénti kiállításokat rendeznek. Ezekről információt a nagyszámú bécsi modellvasútat árúsító boltban lehet szerezni, ezek egyrészében viszont eléggé nagyméretű (működő) modellasztal található. A boltok címeit a Google-ban megtalálhatod.
Fuggerth-kerekek (középső fogaskerekes hüvelybe valameddig benyomott két féltengely), fém forgóvázmaszk; a szokásosnál kisebb tűrésű váltók; az üzeminél némileg nagyobb zárlati áram.
Megalapítottuk a "Zircre az MD-vel hibátlanul bejárók klubját", a találkozó végéig senkinek sem sikerült bekerülnie :)
A Setrack egy összedugdosható elemekből álló geometria 67mm-es vágánytávolsággal, és 22,5 fokos kitérőkkel, a Streamline pedig flexibilis sínnel való építkezéshez való váltókat takar.
Nekem egy rövid ideig volt egy Pilz összefont kitérőm (átmenő sinekkel az U profiloshoz), de örültem, hogy megszabadultam tőle. Nem szorította semmi a csúcsínt a tősínhez, a rövidebb mozdonyaim (pl. BN 150-es) állandóan megálltak rajta. Az állítóműve rosszabb a sokat szidott régi Pikónál.
Az asztalom 2008 óta áll, azóta működnek. Illetve volt talán kettő, amelyikkel gond lett, de a csere annyi volt, hogy betettem helyére egy másik 1000 (v. 1500 Ft-os darabot. A váltókat mind használtan vettem, igaz, volt közöttük nagyon újszerű is. Bár pont az egyik ilyen adta meg magát - ha jól emlékszem.
Se BR75-ösöm, sem BR64-esem nincs, viszont van azonos hajtású BR24-esem. Annál középen is van áramszedő, tehát a kerekek egyforma méretűek. A 89-esnél a középső kisebb átmérőjű. Nem ér a sínhez.