Nem tudom, hogy analógban működik-e a dolog. Necces a dolog, hiszen analógban a sínfeszültség változik, lassúmeneteknél (ahol igazán értelme lenne a dolognak) pedig elég alacsony.
A felvételeken egyébként a mozdony olyan lassúmeneteket produkál, amely analógban nehezen elképzelhető...
No közben kibogarásztam, az egyik az 1-es másik a 2-es forgóváza, nem tudom vajon miben különbözhetnek, Drehgestell 1 és Drehgestell 2 találtam egy papírt a kocsihoz. Még egyszer köszönöm a segítséget.
Ha simán a motorra kötöm a kondit az probléma a dekódernek ?
Igen. A dekóder a motorteljesítményt (fordulatszámot) kb. fix feszütséggel, kitöltésitényező-variálással oldja meg. Ez azt jelenti, hogy a motorra ugyanakkora feszültséget kapcsol, csak nem mindig ugyanolyan kitöltéssel (impulzusokkal). A kondi ezeket az impulzusokat szépen kiegyenesítené, a motor meg leégne (és jó eséllyel a dekóder is).
Digitális-PowerPackes mozdonyt ne akarjunk szigeteltsínnel megállítani. Olyan lenne, mintha egy autót a gyújtás levétele helyett lefullasztással állítanánk meg.
Ezért nem lesz mindegy, hogy mekkora szigetelt szakasz lesz a jelződ előtt és azt mekkora sebességgel közelíted majd meg..:-))))
Közel húsz éve találkoztam ezzel a megoldással egy Jouef gépnél. Akkora hosszon állt meg a kis Csörgö méretű mozdony (SNCF BB 6700), mint ami egy Gützold SVT 137 -nek is elég lett volna.
Egy talán hiánypótló projektben szeretném a segítségeteket kérni. Elindítottam egy blogot, mely a Magyarországon megrendezésre kerülő vasútmodell kiállításokat szedi össze, így könnyebb követni, hova menjen az ember, ha épp kiállítást akar látogatni. A blog címe:
Arra kérnélek titeket, hogy amennyiben tudtok a közeljövőben kiállításról, azt ide válaszba, vagy a honlapon lévő email címre küldjétek el nekem. A projekt nonprofit, bármilyen vasútmodell kiállítást szívesen látok.
A különféle gyártók PowerPacknek hívják ezt a megoldást. Ha támogatja a dekóder, akkor a "megfelelő helyre" kell kötni. Ha nem lett ilyesmire előkészítve a dekóder, akkor PowePack nélkül kell leélnie az életét.
Nincs ilyen katalógus, de ha tudod, milyen kocsi alatt van, és netán még most is forgalmazzák, annak a használati útmutatójában ott lesz a cikkszáma - ha kapható külön.
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Szükségem lenne Roco kocsihoz 2 db SGP-300-as forgóvázra. Hol lehetne őket beszerezni? Van a Roconak valami katalógusa ahol az alkatrészeket találom?
Igen, azért, mint írtam a legelső( szerencsére próba) így járt. Azóta mint írtam(akkor nem egyértelműen, bocs) fültisztító, fecskendő, aztán vizezés. de találkoztam már olyannal, amit nem szedett le, csak 2 hét után.
Egy napra semmiképp. Mindenképpen minimalizálnám én is az időt, amit a műanyag a fékfolyadékban tölt. Némelyik műanyagot szemmel láthatóan megviseli a dolog, kifehéredik, mint egy műanyag kertibútor, ami néhány évig a napon állt.
Én nem tenném bele csak úgy egy napra. Van olyan műanyag, amit a fékolaj kipikkelyezhet, ha túl sokáig áll benne. Mondjuk én még nem találkoztam ilyennel, csak olvastam róla, de az ördög nem alszik. Én a leszedésre a leghatékonyabbnak az öreg fogkefét találtam. Egy óra bemerítés után már gyakran a fogkefével le lehet szedni a nagyját, aztán a jön a többi is. Van egyébként alkoholban oldódó festés is (pl. Fleischmann fém kerekek), azt spiritusszal le lehet szedni, szintén a fogkefével.