Sajnos ilyen csak a bennfennteseknek van és ők nem adják ki a kezükből. :-(( (különben én is meg tudnám javítani és nem kellene hónapokat, éveket várni rá)
Jó lenne látni egy kapcsolási rajzot, vagy a töltőáramra vonatkozó specifikációt (ha valamelyik gyártó veszi a fáradtságot, és ilyen műszaki aprósággal terheli a Nagyérdeműt). Egészen biztos, hogy diódán-ellenálláson keresztül töltődik, ellenállás nélkül sül ki. De ez itt már OFF :)
Nem vagyok ebben biztos. Szerintem az energia tároló kondenzátor nincs közvetlen összeköttetésben a sínnel (nem is lehet, hiszen nem DCC jel van rajta) és a töltése sem direkt történik, hanem ellenálláson keresztül (különben nem a sínt, hanem a dekóder egyenirányítóját égetné át).
Meg lehet persze próbálni több kondenzátort belerakni, ha van hozzá hely – és ha egy polarizálatlan váltó után rendszeresen ponthegeszteni szeretnénk :)
Ha a dekóder erre fel van készítve, elég rárakni egy vagy több kondenzátort. Az ESU Lokpilot 4 fel van készítve, de a kondenzátor bekötése nincs a csatlakozón, sem a hagyományos (NEM652), sem pedig a MTC-21-es csatlakozón. Van a dekóder sarkában két forrasztási pont, oda kell a kondenzátort rákötni (lehet dróttal is, nem kell közvetlenül a NyÁK-ra).
Én egy 2200uF 25V-os elkót szoktam rákötni (58Ft a Lomexnél), persze nagyon fontos a helyes polarítas!!! Ez arra elég, hogy kisebb áramkimaradásokat áthidaljon, de nem fut vele a mozdony észrevehető távolságokat, még kis fogyasztású motorral sem. Meg lehet persze próbálni több kondenzátort belerakni, ha van hozzá hely.
- a PWM (ekkor kis fordulaton is relatíve nagy marad a motor nyomatéka),
- és a fordulatszámszabályozás (amikor a vezérlőegység méri a motor tényleges fordulatszámát, és úgy avatkozik be a teljesítménybe, hogy a fordulatszám állandó maradjon
Mindkettőre megoldást jelentenek a fordulatszámszabályozásos dekóderek digitális üzemmódban (meg bizonyos korlátozásokkal analódban is, de analógban pont alacsony fordulatszámon nem működik).
Nem tudom, hogy analógban működik-e a dolog. Necces a dolog, hiszen analógban a sínfeszültség változik, lassúmeneteknél (ahol igazán értelme lenne a dolognak) pedig elég alacsony.
A felvételeken egyébként a mozdony olyan lassúmeneteket produkál, amely analógban nehezen elképzelhető...
No közben kibogarásztam, az egyik az 1-es másik a 2-es forgóváza, nem tudom vajon miben különbözhetnek, Drehgestell 1 és Drehgestell 2 találtam egy papírt a kocsihoz. Még egyszer köszönöm a segítséget.
Ha simán a motorra kötöm a kondit az probléma a dekódernek ?
Igen. A dekóder a motorteljesítményt (fordulatszámot) kb. fix feszütséggel, kitöltésitényező-variálással oldja meg. Ez azt jelenti, hogy a motorra ugyanakkora feszültséget kapcsol, csak nem mindig ugyanolyan kitöltéssel (impulzusokkal). A kondi ezeket az impulzusokat szépen kiegyenesítené, a motor meg leégne (és jó eséllyel a dekóder is).
Digitális-PowerPackes mozdonyt ne akarjunk szigeteltsínnel megállítani. Olyan lenne, mintha egy autót a gyújtás levétele helyett lefullasztással állítanánk meg.
Ezért nem lesz mindegy, hogy mekkora szigetelt szakasz lesz a jelződ előtt és azt mekkora sebességgel közelíted majd meg..:-))))
Közel húsz éve találkoztam ezzel a megoldással egy Jouef gépnél. Akkora hosszon állt meg a kis Csörgö méretű mozdony (SNCF BB 6700), mint ami egy Gützold SVT 137 -nek is elég lett volna.
Egy talán hiánypótló projektben szeretném a segítségeteket kérni. Elindítottam egy blogot, mely a Magyarországon megrendezésre kerülő vasútmodell kiállításokat szedi össze, így könnyebb követni, hova menjen az ember, ha épp kiállítást akar látogatni. A blog címe:
Arra kérnélek titeket, hogy amennyiben tudtok a közeljövőben kiállításról, azt ide válaszba, vagy a honlapon lévő email címre küldjétek el nekem. A projekt nonprofit, bármilyen vasútmodell kiállítást szívesen látok.
A különféle gyártók PowerPacknek hívják ezt a megoldást. Ha támogatja a dekóder, akkor a "megfelelő helyre" kell kötni. Ha nem lett ilyesmire előkészítve a dekóder, akkor PowePack nélkül kell leélnie az életét.
Nincs ilyen katalógus, de ha tudod, milyen kocsi alatt van, és netán még most is forgalmazzák, annak a használati útmutatójában ott lesz a cikkszáma - ha kapható külön.
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Szükségem lenne Roco kocsihoz 2 db SGP-300-as forgóvázra. Hol lehetne őket beszerezni? Van a Roconak valami katalógusa ahol az alkatrészeket találom?