Akkor mit szólsz ahhoz, hogy egy ismerősöm, - szintén Kleinbahn-on - digitális rendszert szeretne. Szerinted milyen esélyekkel fut neki?
Lehet ilyeneket csinálni, de a hülyeség kategória. Hasonló lehet, mint egy Trabant-ba egy űrállomás vezérlőrendszerét beépíteni. Valakinek biztosan kihívás, de hogy normálisan működni nem fog, az kb. bizonyos...
Egyébként szokták mondani más fórumokon is: szép a digitális vasútmodellezés, de ha valaki az alapokra nem tud áldozni, akkor inkább felejtős a dolog...
Nos, minőségben kb. ugyanaz, mint a Fuggerth, és kb annyi idős is. Annyi a különbség, hogy a lemez sínprofil alakúra van hajlítva. A váltói sem remekművek.
Uraim! A mai napon kicsit kisérleteztem, hogy esetleg Piko kocsikon is müködik a sárgulást viszaforditó folyamat, amit a retro kütyü rajongók használnak. Retrobright-ra rákeresve az interneten rengeteg tapasztalatot lehet begyűjteni. A tapasztalataim vegyesek: A szódabikarbóna+hidrogén peroxidos verziónál maga az anyag is megváltozott, eléggé törékenyé vált. Viszont a "LOreal Oreor Creme 40 Volume Developer"-vel végzett verziónál hibátlanul müködött a dolog, a festést se bántotta és a műanyag is éppségben megmaradt. Szerintem más krémes állagű szőkítővel is müködik a dolog. Mind a két esetben simán a napra tettem ki a cuccokat, mivel UV lámpám nincs. Gyakorlatilag 3 óra allatt végbement a folyamat, úgyhogy időben sem vészes.
Ha jól emlékszem, sok félflexit használtam tőlük, meg már Hornby néven árult 333 mm-es egyenes vágányokat. Újonnan vettem. Nincs velük gond. A többi elemet, így a kitérőiket nem ismerem.
Kinek van tapasztalata új Tillig személyvagon kék festék maratással?
Próbálkoztam az eddig mindig bevált fékolajjal, de csak a tampon és a kék alapra festett szürke jött le, az alapszín az oldalon és a tetőn is nagyon ragaszkodó.
Melyik típusú lefolyótisztító bizonyított már a Tillig festék ellen?
Ja, annyira nem rossz a helyzet. Én a letapadtságot bírálom. 600 V200 egymás mellett még nekem is unalmas és nem nagyon látok köztük különbséget. Persze nem lehet a tendenciát sem tagadni, nyilván szürkül a sörényünk. De volt már ilyen máshol, szinte teljesen kihalt dolgok éledtek újjá.
Jó lenne persze nem megvárni, amíg idáig fajulnak a dolgok, mármint a kihalás széléig, és nyitni az új területekre. Például a magyar vasút felé. De ez a gyárak nélkül nem megy, ők meg nem érdekeltek, mert kis piac vagyunk. Nem tudom, azért néhány német színvonalat símán hozó bolt megél Magyarországon is, de ők tudják.
Persze amíg Németországban viszonylag sok Rheingoldot adnak el, addig nincsenek rákényszerülve a Csörgő kit gyártására. De sínzeppelinére sem. A boltok is hasonlóan gondolkodnak. Szóval kicsi egysíkú a kínálat.
Ezzel nem értek egyet igazából, Baden-Baden mellett lakom jelenleg,ha nem s minden héten,de minden második héten van 100km-es körzetben börze. Itt tudtam venni Roco Máv Szergejt 80, hangos Haydn Taurus 130 euroért. Igaz,nagyon sok Maerklin cucc van,gyakorlatilag 70-80%-ban az van,de ami egyenáramú legalább minőségi cucc.
Ja, nekem közel volt most. Csak azért többre számítottam a modellezés Mekkájának számító Németországban. De az eddig látott boltokról is hasonlóak a tapasztalataim.