Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ikarus 260-as helyközi, azaz 2 ajtós, kézi váltós autóbuszt keresek.
Volán telepeken, már leselejtezett példány érdekelne, amelyikről esetleg van annyi infótok, hogy amíg dolgozott jó gépnek számított, ráadásul ha máig nem lenne szétrabolva az se lenne hátrány.
Akkor a sors keze, hogy jelenleg a JOB-421 a Komlói korelnök. Az utastérben egy elég érdekes mintázatú kárpitot kaptak az ülések, az azért kicsit illúzióromboló volt elsőre. Komlóról is szépen lassan kihal minden, legutoljára az MKZ-429 ment el a 200-asokból ha jól tudom. Pedig azzal még gurultam egyet a leállítása előtt. Jó ügynök volt.
Érdekes ez a JOB-421, mert amíg fotóztam Pannon Volánt (és nem egyszer, nem kétszer jártam Komló és Sásd környékén is), soha nem sikerült vele összefutnom, pedig amúgy kábé minden meglett a térségből, ami ma már kiskanál, ezzel a busszal ellentétben.
A JOB-421 novemberben volt egy extra úton is, ment egy kis kört Szászvár, Nagymányok stb vonalon. Fotóstúra volt vele. Bika kis jószág pont mint a BPE-900 aminek a hangja a Komló Hotelbe is behallatszott mikor elrobogott a főúton.
Nem tudom a 7700-asokban olyan motor van-e mint a Pest megyek KPK-kban. Az az eresztés motorilag nem volt a legjobb, féltő kezek között is volt ami már 380.000-nél generálra szorult és 800.000-ig mindegyik meg is állt. Egytől egyig mind azzal, hogy motor kompresszió x hengereken elment általában az 5-6 on. Az újabb eresztés már dupla meg tripla ennyit is kibírt. Szerintem Pécs az öregebbik eresztésből kapott a nyersebb hangjuk alapján.
Nem ez volt a kérdés hanem az, hogy a sofőr, hogy tudja széthajtani. Amúgy pont azért áll meg, hogy ne lehessen kinyírni. Ha valami baja van letilt. ;)
Meséld már el nekem, egy ilyen busz, hogy lehet "széthajtani"? Összetörni lehet, karbantartást elhanyagolni lehet, de "széthajtani" ezeket hogyan kell ha mindent elektronika szabályoz? ;)
Erős általánosítás, ez a mondat kb az összes városra igaz.
A MOS-ok azért többnyire hiba nélkül dolgoznak végig hónapokat. Ehhez az kell, hogy olyan emberek ülnek rajtuk, akik nem hajtják szét őket akkor se ha menni kell.
Az egyik motorcserés 7700-as is azóta csak műszakin volt, egy defekt és egy aksi csere, ez talán belefér.
Szép munka, köszönjük! A többi telephelyről is jó lenne egy hasonló összeállítás. Hamarosan megyünk Baranyába régisegeket vadászgatni, jó lenne tudni, hogy hol mit érdemes keresgélni. Pl. van még valahol 200-as Ikarus forgalomban?
A szigetvárival emberi időben 14:45-kor tudsz akár utazni is Szigetvárra(úgy rémlik,hogy a 13:45-sel jön be Pécsre Szigetvárról).
Siklós felé meg pl. 13:30-14:00 körül mennek a csuklósok normálisabb időszakban(Siklós felé új menetrend van dec. közepe óta,úgyhogy teljesen ne vedd készpénznek a régebbi beírásokat).
Köszönöm a segítséget. Az LKC-294 és 296 meg van már képről így ez a kettő igazán nem fontos max abból a szempontból, hogy lehetne normálisabb is róluk. November elején speciel a 294-el utaztam is Pécs-Komló távon mikor a 296 indulásán pótolt.
Tehát ha jól veszem le a szavaidból akkor az LKC-295 kétesélyes mert hétvégén vagy Harkányban vagy Siklóson lelhető fel. A 297 meg szigetváron aludna hétvégenként?
Sziasztok! Segítségeteket kérném, az egykori Pannon Volános EN18 Credok fordái érdekelnének illetve, hogy ha hétvégén nem mennek hol lehet őket fellelni külső telephelyen.
Ha már karácsonyi hangulat, akkor itt egy nyomós indok, hogy miért fontos a magyarbólyi kishatárforgalom. Ha már voltak olyan kedvesek, és egy sört neveztek el rólam.:-)
Vasárnap pedig Keszthely-Pécs.Amióta ezt megörökölte a HXT-643 leégése nyomán,azóta van,hogy hétköznap 1-1 nap pihen és a sásdi tartalék, a JLW-493 dolgozik helyette.
Én úgy néztem, hogy odafelé mindenki átszálló volt, de mivel visszaúton bementem Pélmonostor központjába, így azt nem tudom. Rajtam kívül volt még egy külföldi, nem horvát illető, ugyanígy megjárva az utat
Pécs-Eszék relációról beszéljünk akkor józanul: Az Európai Unió területén bárhol, ahol egymástól 67 kilométerre van
két 100 - 150 ezer fő lakosságszámú város vasúti kapcsolattal, azt jellemzően fejlesztik akkor is ha határ választja el egymástól őket, amik amúgy - nem mellékesen - régióközpontok is egyben. Ma Pécs és Eszék közötti táv a négy, átszállós vonatpárral 2:08 és 3:33 alatt teljesíthető, amit bizony nem nevezném versenyképesnek. Ennek dacára a közlekedési fórumok bölcsére minden alkalommal allergiás roham tőr az európaibb összekötésnek még a gondolatától is. Pedig nem kell új infrastruktúrát építeni, bázisalagutat fúrni, völgyhidat emelni. Érdekesség, hogy a horvát társvasút a határtól már 28 perc alatt teljesíti a penzumot.
Közben a Flixbus nevű cég Budapestről napi három közvetlen járatpárral részesedik a reláció (buszos) személyszállításából.
Holnapra már nincs jegy, szerdára csak négy maradt a képernyőmentésig. Igaz, a Flixbus székhelye München. Ott másféle tapasztalatokat szereztek a közösségi közlekedésről mind közúton, mind vasúton. Lehet, hogy oda nem jutott el még a Takács László féle közlekedési módszertan.
Melyikkel mentél? A Plávira volt még más átszálló is Eszék felé?
A magyarbólyi tartózkodás általában valóban bőven sok, de ritkán még kevés is. Hébe-hóba előfordulnak ott azért olyan EU-n kívüli állampolgárságú utasok, akik vízumkötelesek, és őket a rendőr átkíséri az állomás mögött rendőrségi épületbe, náluk a vonaton nem végezjetrő el az adminisztráció (pl. ujjnyomat rögzítés). Az EU-s - valamint nem EU, de Schengen-i - személyi igazolvánnyal (nagy ritkán útlevéllel) utazóknál valóban elég pár perc. Majd lesznek azért olyan napok (lehet, hogy már ma is volt), a nemesfém hétvégeken, amikor 20 feletti lesz a horvátok utasok száma az első két belépőn, meg majd vissza.
"jó lenne picit faragni"
Ha minden jól megy, és a szlovénok nem tesznek keresztbe, akkor 2021. 01. 01-től alaposan lehet rajta faragni, elég lesz majd egy perc tartózkodás Magyarbólyon.:-))
tegnap megjártam Eszéket...kifelé 8-an, hazafelé 6-an léptük át a határt. Azon a 20 perces magyarbólyi ácsorgáson jó lenne picit faragni. Ez valami norma, előírás? Nyilván, ha tele lenne a két Bz motor, akkor kellene ennyi idő az útlevél ellenőrzéshez.
Neked történelem előtti időkben, úgy 2005 körül volt egy vita Pécsen.
Nem ezért jöttek össze hatan-heten a helyi "öregnél" de pár üveg kiürülése után én is terítékre kerültem.
Ez nem baj.
A vita, vélemény különbségek ütköztetése (ami nagyon pozitív dolog) arról folyt, hogy lehet vasútbarát, vasútmániás t.laci ha egyfelől támogatja a vasutat, másfelöl a mellékvonalak megszüntetésére törekszik.
A víg kedélyű beszélgetés az inkább ördőg Ő és nem szeresssssük álláspont győzelmével végződött.
Amúgy te mindenkit mániásnak tartasz, aki a vasúti fejlesztés mellett kardoskodik , miközben te is mániás vagy csak éppen te úgy gondolod, hogy minden kötött pályás közlekedési eszköz helyett legyen busz.
A Pécs-Eszék vasúti személyszállítás politikai döntés.
Semmi bajom vele.
Tőlem lehet IC, lehet Bz, lehet akármi.
Mindenkit józannak tekintek aki ezt belátja.
Kétségeim vannak azokkal, akik (mániájuk miatt) a két város közötti vasúti személyszállítást, olyan igénynek tekintik, amire a vonat a racionális válasz.
A 151-es vonal üzemszünete előtt a vonatokon - átlagban - 8-15 utas volt.
Amikor az utolsó vonat ment, a három részes Bz vonaton kb. 200 ember énekelt részegen és akkora fekete koszorú volt a vonat elején, hogy a vezér alig látott ki.
A SOLT-i forgalmi szolgálattevő szavai, amit a TV Híradónak mondott örök érvényűek.
...."...Ha ezeknek a mostani tüntetőknek a nyolcada utazott volna a vonatokon, sohasem szüntetik meg...."
Ennél a vonatnál pont annyira nem lenne jelentősége az utasszámnak, mint ahogy a jelenlegi négy pár kilépősnél sincs. Azok is addig járnak, ameddig a politika akarja. Amikor kitört a balhé a magyarbólyi menekültvonat miatt, akkor egy ideig mosolyszünet volt, és akkor sem érdekelt senkit, hogy volt-e, van-e, lenne-e utas. Ez pusztán egy jelképes kapcsoilat, de szvsz ezt már itt kitárgyaltuk alaposan. Ezért kell hozzá politikai döntés a kormányok, és nem szakmai az illetékes minisztériumok részéről.
Hisz ha vasutast, vasútbarátot kérdezel, akkor az elmúlt 10 évben Kelebiánál kilépő vonatok átlag 30 utasa JÓL KIHASZNÁLT vonaton kelt át, hisz a 240 ülőhelyből, 30-t tényleg elfoglaltak.
Eszék felé egy 80 ülőhelyes vagonban (talán ??) lenne 8 utas, átlagban.
Ha már felmerült az FLJ, tudja valaki, hogy a Pannonos Irizarok milyen típusú alvázakra épültek? Az OFF Vérteses kocsikra is érvényes a kérdés, ha esetleg az is tudható.
Én meg most szombaton, dec.7-én erőszakolom meg magam mégis egy eszéki útra :) Igaz, hogy csak két órám lesz Eszéken, de odafelé leszállok a Dráva-híd utáni megállónál, így sietve, de elég lesz! visszafelé meg egy bónusz órában Pélmonostorra is jut idő, és még emberi időben visszaérek Pincehelyre.
Gyanítom, hogy Horvátország Schengen-i csatlakozását követően gyorsan meg fog születni a két kormány politikai döntése a közvetlen Budapest - Eszék vonat(ok)ról.
Kár ezért az eszéki kapcsolatért...oké Pécsről megoldható oda egy egynapos túra, de tőlünk már nem. Vagy jó lett volna ez a közvetlen kocsis IC, vagy az Eszékről Pélmonostorra 15:56-ra érkező személyvonat és a Magyarbólyról 17:39-kor Pécsre közlekedő személyvonat valahogy össze lenne kötve utasforgalmilag.
Pedig az egyik olvtárs mit össze nem hisztizett, ezek szerint sikeresen lobbizott a járat ellen.
" a Budapest és Eszék közötti közvetlen vonatjárat közlekedtetése a vonalszakaszon zajló felújítási munkálatok előrehaladásának függvényében kezdődhet meg. (...) "
Ez az érv finoman szólva nem állja meg a helyét, tekintve, hogy a 40-es vonal Budapesti elővárási részét újítják (újították ) fel , tehát a vonal többi részét nem érintette a felújítás.
A Dél-Dunántúl közlekedésének egy jelképes kis szegmense. A két hír között elsőre nem látszik kapcsolódás, de nagy valószínűséggel van. Na jó, csak szurkolók, hogy egyszerűbben jussak majd burekhoz.:-)
Gondolom visszamegy az LWE-326 a fordára(ha tényleg így lesz).Mintha tudták volna a nyáron,hogy nem szabad selejtezni a hosszabb távra alkalmas buszok közül.
Talán a héten lesz még látható a 3 tengelyes Neoplan Tourliner Pécs, illetve Győr között, kivéve pénteken, akkor Budapestre jár.
Várhatóan 1-2 héten belül átkerül Makóra.
Pl. 3 tengelyes Tourliner jár már Mohács-Pécs között.
Sztem is itt viszonylag jó a helyzet(főleg mondjuk 2013-hoz képest),bár a dolgozóknak erről más a véleményük.Sajnos mostanában élveznem kellett Baja,Szeged,Szekszárd környékének vendégszeretetét.Hát,ami a volt Dakknál(szegény Tisza Volán,pedig anno,hogy irigyeltem őket,hogy ott minden milyen szépen nézett ki régen) van,az vmi elképesztő,hogy milyen lerúgott állapotban vannak a buszok.De pl. a beszerzésből szintén kimaradó Tolna megyeivel is beszéltem,akinek hónapok óta áll a busza,mert senki sem meri a költséges javításról szóló papírt aláírni,miközben azóta már a 3. tartalékbuszt nyüstölik,mert a másik 2 is komoly hibával kihullott alóluk.
200-asok már csak Komlón vannak,zömmel helyijáratban. 400-asokból még van fordás Mohácson,Siklóson is,Komlón meg rengeteg van belőlük(mármint összességében). Sztem az üzemegységek közül a komlói van a legjobban legatyásodva. EAG-ből egy pár kiesett,több tartalék lett,de azoknak meg elég sokat kell helyettesíteni. Pl. mostanában az évekig sokat pihenő KWW és KCK-061 is sokat dolgozik.
Szóval elférnének itt is azért az új buszok.De jobb szervezéssel is még mindig lehetne javítani,mert bár sokat javult a helyzet,de azért még mindig vannak érdekességek:míg pl. Bajára,Kaposvárra Econell jár,addig Mohácsra meg LH12(ez a forda is igényel komolyabb buszt,de azért ne előzzön meg már egy regionálist).
Akár átcsoportosítás is lehet. Baranya szerintem eddig azért elég jól állt országosan. Van itt még egyáltalán napi forgalomban 200-as vagy 400-as? EAG-okból is egyre kevesebbet látni.
"Az új buszok tizenhat megyében teljesítenek majd szolgálatot. Az utasok Bács-Kiskun, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Komárom-Esztergom, valamint Nógrád, Pest, Somogy, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Veszprém és Zala megyében utazhatnak majd a modern járművekkel."
A Volánbusz 240 db új autóbuszt vásárol. Ebből mennyi és mikor fog baranyába kerülni? Egy része valószínűleg már legyártott lehet,ha napokon belül forgalomba tud állni. Ezt mikor fogják bejelenteni?
Most, hogy a városházán elrepült az utolsó pezsgődugó is, neki lehet kezdeni a tényleges munkának. Az új polgármester drágállotta a pécsi jegyárakat, így megválasztása esetén "haladék nélkül" csökkenteni akarta - legalábbis a brosúrában tett ígérete szerint. A következő öt évben le kell cserélni az MB buszállományt, majd a következő választásokig a használt Volvo parkot. Nem lenne baj, ha az utaskomfort elérné azt a csillagászati színvonalat, hogy minden megállóban lenne pad, ahol lehet (pl:műemlékvédelmi okokból) esőbeálló. Amennyiben a jelenlegi rekord alacsony futásteljesítményt visszavágják drasztikusan, akkor a bevételek esnek vissza nagyobb mértékben, mint a várt megtakarítás. Ez 10-20-30 évvel ezelőttről tapasztalat, és ahogy nézem az akkori a hangadók előbújtak a kanálisok mélyéről ismét, hogy tovább hajtsák a régi biciklit.
A sofőrhiány valóban országos probléma csak nem mindegy, hogy az ország melyik részét nézzük. Győrben nem költenek rá pedig lenne miből. Pécsett sofőrgyilkos fordák, rossz munkakörülmények vannak. Itt is gyakran van olyan, főleg most, mióta a túlóra keretek beteltek, hogy nem vezényelnek komplett fordákba embereket. Ha jobbak lennének a munkakörülmények akkor kevésbé számítana a gyenge órabér. A pék féle fonódó most is zabálja de nem hozza a bevételt ahogy a gyerekcsapat igérte. Ugye az volt az igéret, hogy a fonódó miatt nő majd az utasszám ezáltal a bevétel. Nos ez nem így lett. Ezen (is) buktak el és zavarták el őket. :-)
Le vagy maradva egy brosúrával, A "szakértői gyerekcsapatot", ahogy nevezed, már rég elhajtották. Ráadásul kevered a sofőrhiányt (ami egyébként nem csak pécsi és nem csak miskolci sajátosság, hanem még Nyugat-Európában is létező jelenség) a gazdaságtalanul működtetett vonalhálózat okozta veszteségekkel, amit jórészt a kirendelt állami revizorokkal menthetővé alakítottak.
A személyeskedő stílusodat hagyjuk, azt úgysem veszem magamra.
"Elárulom neked, hogy Miskolc után Pécs lehet a következő város ahol összeomlik a helyi közlekedés köszönhetően az idehozott "szakértői" gyerekcsapatnak. "
Azért valljuk be nem kis mutatvány lesz ezt majd összehozni, tekintve, hogy Pék Patrik már egy jó ideje nincs Pécsen, a fonódó hálózatot a decentrumok rovására alaposan visszavágták, Budapestet leszámítva itt a legdrágább a busz közlekedéseinek az árai (még úgy is, hogy van ez a bohóckodás a Tüke kártyával....)
A MÁK "kérésére" alaposan visszavágtak a kiadásokból, szóval a hiba nem a "szakértői gyerekcsapat" készülékében lehet.
Ne légy szomorú mert bukott a kedvenc kormánypártod Pécsett. A fidesz által idehozott sütőlegény mekkora szakember volt? Most mérik föl a károkat. Elárulom neked, hogy Miskolc után Pécs lehet a következő város ahol összeomlik a helyi közlekedés köszönhetően az idehozott "szakértői" gyerekcsapatnak. A Körömi tudtatd, hogy fideszes volt? Most ellenzéki. Ilyenek vagytok ;-)
Egy rekultivált vasútvonalnak (épületekkel) nincsen további költségvonzata. A fenntartásból ki nem vont - ahogy a nevében benne van - kiadással jár akkor is, ha már nincs rajta vasúti közlekedés, sem szolgálat. Vigyáznak rá, őrzik, esetleg cserélik a vasdarabok szerelmesei által elkövetett lopásokat (csavarok, hevederek, földkábelek, alátétek, stb). Ez anyagköltség, bér jellegű kiadás, munkadói adójárulék, mind mind pénz. Nem kevés pénz, de az adott vasútvonal forgalomfelvételéhez sem elég, fejlesztésnek meg nem mondanám. Ezek a tények a fórumok mindentudó házsártos bölcsét nem zavarták tíz éve...
Anyám... Írtam, hogy csak egy példa, de írhattam volna a 64-est, vagy akár csak Kaposhomokot, vagy legyen az ország másik végéből a 87-es, bármelyik bezárt vonalra fordított "nulla forintot" elfogadnám. Neked van egy koncepciód, amire tök mindegy, hogy mi a válasz, csak szajkózod a magadét, és még mindig nem kérdeztél semmit, csak kijelented a hülyeséget.:-(
Legjobb lesz mindkettőnknek, ha nem fárasztjuk egymást tovább, hanem inkább beléptetlek a v_peti Baráti Körbe.
Hidd el,ezt nem a kisujjából szopta ki mislenyi utas,ugyanis évek óta ez az általános vélekedés Baranyában.Amire nem mondhatjuk,hogy 100%-ig igaz,de alapja azért van a dolognak.Ahogy pl. minket is lehetett az elején szidni,hogy sok kocsi ide került,de itt volt sajnos a legrosszabb helyzet,mert kb. 2003-tól elég sötét korszaka volt a Pannonnak,amikor szinte alig jött normális busz Baranyába.
Amúgy nem 1,mert még 1 Inovell is átkerült.Igaziból nem azzal van baj,hogy kocsi került át,hanem azzal,hogy IC-s,mert abból a korábban már említett időszak miatt még mindig nincs elég.Somogyban meg lehet számukat tekintve is,de arányaiban biztos több van ilyenből.
Na, mielőtt még elpakolom a fűnyírót meg az egyéb nyári felszerelést pihentetésképpen, csak egy apró kis szösszenet, hogy mennyire filléres költség volt a burmai vonal, mondjuk 2007. évben, amikor megszűnt év közben a személyszállítás. Számold ki példának csak egyetlen állomás, mondjuk Nagyharsány őrzési költségét. Emlékeim szerint akkor egy vagyonőri óra díja 870 Ft+ÁFA volt, ezt szorozd meg huszonnéggyel, aztán szorozhatod tovább napokkal, hónapokkal. És ez csak egy állomás, és csak egyféle költség.
Igen gáláns karácsonyi ajándékozást rendezhetnél abból a pénzből, amit csak a harkányi fénysorompóra költöttek azóta, amióta nem járt arra még egy TVG sem.:-) Nem baj, ha nagy a család,
futná bőven, még az én tenerifei kompjegyemre is maradna. (Tudom, hogy olcsóbb, de repülőgépre nem ülök, legfeljebb egy aranygyűrűvel kevessebbet veszel az asszonynak.)
Már ne haragudj, de ha valamilyen témáról nulla információval rendelkezel, akkor miért nem kérdezel inkább előbb, mint hogy hülyeségeket írkálsz? Valszeg kevésbé szarkasztikus, és sokkal tényszerűbb válaszokat kaptál volna, ha nem kijelentő módban írsz valótlanságokat.
ha csak azt a pénzt ideadnák, amit a Beremendi Cementmű - Harkány közötti szakaszra költöttek azóta, amióta nem járt ott még tehervonat sem, én azzal is elégedett lennék, és elhúznék telelni a Kanári-szigetekre.:-)
Még a pécsieken sem vettem észre. Tegnap vagy három busz állt bent Vajszlón, de annyi eszem nem volt, hogy rájuk nézzek.:-( Teljesen elvakított a szakmai sovinizmus.:-)
Tényleg igaz, én is tanúja voltam a múltkor, hogy az egyik pályamester beszélgetett a főnökével, és amikor jelentette, hogy "Sanyi bácsi, tegnap Drávafok rh.-n elvégeztük a váltók kenését, meg a bokorírtó gép is kitisztította az űrszelvényt Sellyéig", a főnöke gondterhelten mondta, hogy "Rendben Pistikém, de az istenért, a sajtó meg ne tudja valahogy, mert tudod jól, hogy titokban kell tartanunk." Már rám is gyanakodva nézett, látszott az arcán, hogy ezt a nyavalályást is pont ette ide a fene, remélem, hogy nem jelent be, mert hangosan beszéltünk egy mellékvonalon végzett munkáról".
Most komolyan, szerinted hány embert érdekel rajtad kívül ez, ki akar ilyen híreket olvasni? A sajtó ingerküszöbét kb. az viszi át, hogy felvonul egy bazi nagy, kilométeres géplánc, és kicseréli a pályát tokostól-vonótól 50 kilométeren át, nem az hogy hány síncsavart húznak meg naponta a hálózat többi részén. Titkolózás... nedm azt mondom, hogy minden rendben van a fenntartás körül (Pláne, hogy lassan nem lesz, aki csinálja), de amíg vonat megy valahová, addig arra költeni is kell. Sőt, néha akkor is, ha már nem megy semmi.
Trizshez képest én szerényebb vagyok, ha csak azt a pénzt ideadnák, amit a Beremendi Cementmű - Harkány közötti szakaszra költöttek azóta, amióta nem járt ott még tehervonat sem, én azzal is elégedett lennék, és elhúznék telelni a Kanári-szigetekre.:-)
Amin még teher szállítás sincs ott legfeljebb a füvet nyírják a pálya környékén (de nem az egész szakaszon)azt ennyi. Az meg _a MÁV költségeihez képest_ filléres tétel.
Ez rendben van valahol furcsának érzem ezt a nagy titkolózást, hiszen itt a kiváló példa arra (igaz a teherforgalom miatt), de apróbb karbantartásokat végeznek egy olyan vonalon, ahol a személyszállítás szünetel megszűnt.
Na tessék, nem is kellett nagyon visszaásni, pont két hete keringett egy vágányzári utasítás Vajszlót és Drávafokot érintően. Mivel ezek az utasokat nem érintik, továbbra sem fogsz ilyenekkel találkozni a sajtóban vagy a MÁV-START vágányzári hirdetményeiben.
Miért kellene publicitást kapnia? Vannak napok, hogy tucatnyi e-mailt küld az érintetteknek a pálya a kisebb-nagyobb karbantartási munkákról, ritkaság, hogy csak egy-kettő jön. Mással sem lenne tele a sajtó, mint azzal, hogy hevedereket cseréltek X vonalon, Y szelvénynél.:-)
Úgy rémlik, hogy pl. Drávafok felé nem is olyan túl régen volt valami meló, de mivel a hasonló vonalakon általában a forgalom zavartatása nélkül le tudják rendezni a munkákat, ezért ezeket az e-maileket nem nagyon szoktam megjegyezni.
Az egyik fotós azt mondta, hogy az Index valamelyik vasutas topikjában látta a hírt, de arra ő sem emlékezett, hogy pontosan melyikben. Állítólag a teljes, többnapos program megtalálható itt valahol.
Ma délelőtt. A vonat Pécs-Villány-Mohács-MOFA (ott nem ment el a gyárig) Villány-Beremendi Cementmű-BCM Gyártelep (be is ment) -Villány-Pécs-Szentlőrinc-Sellye-Vajszló-Sellye-Szentlőrinc-Bp. Keleti útonalon közlekedett. Illetve közlekedik, még úton van, valahol a 40-esen. Tegnap Komlón is járt, oda sajnos nem volt időm kimenni.
Vajszlóra rendszeres a teherforgalom. És Drávafokra is, olyannyira, hogy az ott lévő teherkocsik miatt nem tudott az eredeti program szerint odamenni a vonat, helyette lett Vajszló. Két hete szombaton meg Vajszló lett volna necces.
Kísérleti jelleggel gyorsvonatot indított a MÁV-START és a MÁV Nosztalgia Kft. Vajszló és Bp. Keleti között. Az első, 13831 sz. vonat ma közlekedett először, a szépszámú utasból ítélve a jövőben akár naponta közlekedő járatokra is lehet igény.:-)
Jézus!Ne vezesd már félre a népet! 1 (EGY) Iris került át Kaposvárra nemrég! Érkezésükkor 20 db-ból 10 Pécsre került. Most három Neoplánt kapott Somogy a 15-böl. Gyere élvezd a Rába buszok és IK 415 kényelmét Kaposváron. DDKK szem.száll igazgatóját Pécs adta.
Minden megyének van egy mislényiutas nevű/szintű sirató asszonya, aki meg van győződve arról, hogy az Ő megyéje Volán társasága ellen, az egész világ összeesküdött.
Jó, bizonyára lehet érvelni amellett, hogy helyes volt Kaposvárnak adni a teljhatalmat a kocsielosztásban, talán a város Pécshez viszonyított lélekszáma és jelentősége miatt (ja, nem). Akkor nyilván a térképre nézve a központi elhelyezkedése miatt lehetett logikus (ja bocs, ez sem). Akkor talán az országos járataik másik két megyeszékhelyhez viszonyított kiemelkedő mennyisége miatt (én ezt sem így tudom). Kíváncsi lennék egy elemzésre, ami ez utóbbi alapján bebizonyítja, hogy a háromtengelyesek és a nyáron érkezett Tourlinerek elosztásánál igazságos volt az elosztás, amit a derék, körültekintő és minden bizonnyal mély szakmaiságtól vezérelt kaposváriak eldöntöttek. Meg hogy amint megjöttek az új buszok, helyes volt jó pár Crossway-t átvinni Kaposvárra, mert mégis tűrhetetlen, hogy Pécsnek ennyi jó üzemkészségű, sok mindenre bevethető busza legyen. Ez esetben, a letaglózó erejű érvek és konkrétumok olvastán belátva tévedésemet remélem, hogy ezek a szakemberek egyre magasabbra törve folytatják áldásos ténykedésüket, mindannyiunk örömére :))
Az ex Pannon, nagyon régen (a 90es évek elején) ugyanezt a mentalitást képviselte.
Mindig a Pécs-Komló járatra jutottak a legmaradékabb buszok, nem ritkán az akkor is már ócska 266-osokban kellett végigállni az utat.
Az 1993-ban kivált helyi tömegközlekedési Rt. ezt a hagyományt továbbvitte. A 35-ösre mindig a legmaradékabb buszok jutottak, turistaszezonban örültünk ha feljutottak a hegyre.
Én is bízom az ésszerűbb kocsielosztásban, háromajtós Credót pl. nem küldeni Bonyhád-Komló viszonylatra, bár ez inkább helyi specialítás Komlón. Talán rend lesz és nem a városba kerülnek eztán a leharcolt zöld Ikarusok.
Na, a kaposvári DDKK-főnök gennyládák holnaptól többé nem élhetik ki az ex-Pannon kárára a kisebbrendűségi komplexusukat :)) Kaposvár-Pécs falujáróba (meg még ki tudja, hová) vadi új Tourliner, a Pécs-Zalaegerszeg járatra meg jó a huszonéves 395-ös is, ugyebár... Persze akik anno Kaposvárt jelölték ki területi központnak, azok magasabb szinten pont ugyanezt a színvonalat és mentalitást testesítik meg: a tények és érvek helyett csicskáztatás, mert csak! Mert megtehetik... Sokat ettől a felállástól se várok, de legalább ettől a bunkó tahó izmozástól várhatóan megszabadulunk, hiszen nekik aztán édes mindegy.
"Ezzel kapcsolatban megjegyezte: az eszéki Dráva-híd készen van, az Eszék-Pélmonostor-országhatár szakasz bizonyos részeinek még a tervezése sem tudott elindulni Horvátországban."
Na, most ezt honnan veszi az általam nagyra becsült államtitkát úr?
Nekem csak egy ugrás Beremenden átkelni a szomszédba és élek is a lehetőséggel. Legutóbb az autópálya építésüket is fotóztam.
Az igaz, hogy három éve a Dráva feletti autópályahíd készen van és az tényleg a semmibe vezet, nem úgy, mint az M60. :)
Ebben nem sok vasút van (a címével ellentétben). Az unalomig ismert 40a-n kívül - ami amúgy is inkább Budapest elővárosa, mint "Baranyát érintő" - semmi (a komolytalan délkör vágyálmot inkább nem méltatom).
De nem baj, megyünk mindenhova busszal, az üres autópályákon úgyis el fog férni a busz is.
A kormány stratégiai célja az M6-os autópálya Bóly és az országhatár közötti szakaszának megépítése. Az európai uniós társfinanszírozással, Villány bekötésével megvalósuló beruházás építési engedéllyel és kivitelezési tervekkel rendelkezik, jelenleg már az ingatlanszerzések, kisajátítások zajlanak, s hamarosan kiírják a kivitelezési közbeszerzési eljárást is
Most akkor mégiscsak megépítik a villányi bekötőutat? Úgy tudtam, kimarad. A térképen ezt jelöltem narancssárgával. Sötétkékkel pedig azt, hogy mit kéne inkább megépíteni a horvátok töketlenkedése miatt, akiknek lényegében mindegy, hogy megépül-e a saját részükön az autópálya-szakasz vagy sem: egy bekötőutat a Bóly-déli csomóponttól, Nagynyárád elkerülésével Udvarra. (A Sátorhely és Majs közötti mellékút keresztezésén túl ez egy létező, tökegyenes földút.) Az ADR miatt az arra kötelezetteknek úgyis az udvari határátkelőhelyet kell majd használni (ahogy Nagylaknál és majd Ártándnál is), nem az újat, ami az autópályán létesül.
Mútkoriban én is megtapasztaltam az igényességüket: FKN-451-es Nabi olyan mocskos,mintha azóta nem lett volna kitakarítva,mióta elkészült Kaposváron(meg még minden csörgött-zörgött a beltérben).
Pincehelyen a csúcs vonatoknál többszörös utasszám jelentkezik és kevésbé csúcsosodik ki egyetlen vonatnál a tömeg. Ezeket a vonatokat leszámítva azonban tényleg közel azonos számokat produkál a megállás.
Ha a buszos menetrendet is mellé veszem, úgy tűnik, hogy a forgalmas vonatoknál egész jó buszos csatlakozások vannak több irányból is. Vajon van valós összefüggés vagy inkább kocsival hozzák-viszik az embereket az állomásra?
Pincehely kb. hasonló...Pincehely esetén annyival lenne másabb a szitu, hogy három pár közvetlen IC vonata lenne Pestre, ellenben Pécsre közvetlen kapcsolata egy sem!
Páva a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a mecseki járatokra teszik őket, tehát a borítékolható, hogy lesznek botrányok belőle. Amúgy szerintem a kísérletekre van más lehetőség is, mint, hogy egy városra rásózni és kísérletezni az utasokkal.
Nagyon érdekes kiserleti terep lesz Pécs az e-buszok alapos nyúzására,tesztelésére. Valós üzemeltetési tapasztalatok gyűjthetők velük, dimbes-dombos,hegyekkel teli környezetben. igazán fontos info derül majd ki mit bír, mennyit fogyaszt felfelé menet különböző terepviszonyok mellett, es ugyanitt lefelé mennyit tud érdemben vissza tölteni a fékezéssel.
A jvez képzés, utasok nélküli próba járatok után inkább a rövidebb vonalakra tennem őket par hétre, míg beáll a jármű, es utana volna erdemes nagyobb tavokat megtevo vonalakra áttérni ill akár meredekebb terepviszonyokra.
Persze lehet a Tüke Busz a kirakatjáratokra teszi...csak ott könnyebben feltűnik ha lerobban, lemerült,stb.
Alapvetően Sásdon a Budapestre/-ről tartók generálnak forgalmat. A hét legfrekventáltabb vonatai esetén akár 15 fő körüli számokat tud produkálni a megállás, a hét legkevésbé kihasználtainál csak 2-3-at.
ritkán. évente talán 1x járok arra IC-val (ezért az én tapasztalatom nem mérvadó) de akkor 3-4 leszálló és kb. 1-2 felszálló van egy reggel lefelé, délután felfelé tartó IC-re.
Nincs tévedés csak félreèrtés... Pontosan tisztában vagyok vele, hogy jelenleg nincsenek ilyen napi járatok. A hozzászólás arról szólt, hogy pontosan azért mert az IC-k nem állnak meg majd Sásdon, ezért lesznek.
Tévedés, nincs napi két járatpár Komló - Bp. között. A hetek utolsó iskolai előadási napján, és a hetek első iskolai előadási napját megelőző napon közlekedik, csak, azaz jellemzően hetente két olyan nap van, amikor közlekednek ilyen járatok!
Nem petíciót kellene indítani, hanem utazni. Utasszámot generálni. Ez ugye a nehezebb. Komló sokkal jobban jár a napi két pár Komló-Szekszárd-Budapest közvetlen buszjárattal.
Amúgy meg Enviro olvtárs teszteli.Gondolom,ha akarja,majd megosztja róla a tapasztalatait.
Nekem nem tetszett,hogy ajtó nyitáskor is hosszan zenél,mint a becsukáskor. Meg a szélfogó üvegek úgy zörögnek a rossz utakon, mintha már 1000 éves lenne a busz(ha már ezt a magyar buszoknál mindig szokás szóvá tenni).
Ezt a buszt múlt héten még Ferihegyen láttam, a földi kiszolgálóknál próbázott. Ha valahol, ott igazán létjogosultsága lenne, és lenne is mit lecserélni.
Úgy tűnik,hogy a PNR-306 helyére került.Tehát ez lesz a viszonylag állandóbb gép a fordán. Amúgy minden maradt a régiben,vagyis bármelyik fixsofőrös gép előfordulhat rajta bármikor.
Az a soproni négykezes járat, amiről sokszor volt már itt szó, hogy nem fix fordakocsi. Hétfőnként általában az egyik szegedi csinálja (azaz most az új Neoplanok egyike), de Credo, Crossway, Irizar és 397 egyaránt előfordult rajta az elmúlt években.
Valami nem stimmel, mert pl. pont a 816 lezárva közlekedett le, több vonat meg vonatszámot cserélve, a lényeg az, hogy az utasok buszokkal át lettek hozva. Ez kb. olyan volt, mint 2010-ben, amikor szintén elmosta a pályát a víz, és a 814 a 806 és a 816 után ért Pécs állomásra, utasok nélkül. Szerencsére ez azért nem volt akkora balhé, a pályát közben visszadták a forgalomnak (egyelőre 20-as).
Elmosta a víz a palyát, potlózás volt. Mondjuk ha már utolérték egymást lehet egyszerűbb lett volna dombovaron minden hadra fogható kocsit kibányászni és mindenkit egyszerre elhozni, akkor már minimális erdekserelem a hugyos bhv az IC helyett ha órákat késik minden. Ha ember és busz lett onnantól már csak a papormupap lehetett akadály.
Tudom,hogy vihar,de mégiscsak "teljesítmény" a MÁV részéről,hogy tegnap a 15:45-ös IC később ért le Pécsre,mint a 17:45-ös,miközben az is jócskán késett.
Valószínűleg elkerülte a figyelmedet, hogy mi a fő motiváció, az elektromos járművek, e-autóbuszok alkalmazásánál:
1, környezetvédelem
2, gazdaságos üzemvitel
3, megbízható működés, -rendelkezésre állás
4, A fosszilis energiahordozók korlátos volta
5, gépgyártói profit realizálása
6,stb
A jelenlegi technikai fejlettség mellett e követelményeknek, közösségi közlekedési, -felhasználói oldalról, a hibrid rendszerek felelnek meg a legjobban.
Az pedig, hogy te a nulla emissziót hol fogadod, vagy hol nem fogadod el, senkit nem érdekel
Vegyük úgy, hogy itt pedig a ragozást nagyon elrontottad, mert ezt csak egyes szám első személyben igaz a Te tolladból. Nagyon ellentmondásos hozzáállás, amikor valaki az e- buszok kritika nélküli üzemét dicsőíti úgy, hogy a környezetvédelem teljesen érdektelen számára, -más egyéb- fontos szemponton túl.
Örülök, hogy személyesen megszólítottál, de félrement, ugyanis én nem üzemeltetek buszokat és nem is áll szándékomban. :)
Lehet, hogy elkerülte a figyelmedet, de egy szóval nem írtam, hogy 2019-ben már 100%-ban ki fogják tudni váltani a dízel buszokat, sőt. Csak azt mondtam, ez egy lehetőség, amit lehet jól és lehet rosszul is kihasználni, de elszalasztani butaság lenne. Ítélkezni pedig részemről ráér majd az első teljes évnyi szolgálatuk után.
Semmi gond, a legjobbakkal is előfordul. :) Ez a topik se egy naprakész közlöny, az tény, de mondjuk igencsak csodálkoztam volna, ha egy fix pécsi távolsági kocsit egyszercsak megkapott volna Komló.
Egyébként a Tolnából átkerült gépek elosztása végül hogy alakult? Került valamelyik Pécsen kívülre?
Ha az információ-technológiai cégek így gondolkodtak volna a '80-as, '90-es években, akkor ezek a hozzászólások soha nem íródhattak volna meg ezen a platformon. A zsebünkben meg nem okostelefon volna, hanem egy marék fémpénz utcai telefonfülkéhez. Apropó, okostelefon. Nem akadályozta a piaci elterjedését hogy most is egy-kettő naponta kell tölteni, és ha például GPS applikációt használok erdei túrán, akkor órák alatt használhatatlanul lemerül a készülék. Mégsem hallom panaszkodni a kütyük tulajdonosait. Azok a kis cégek pedig akik a fenti látásmód szerint nem voltak okosak, most magasan jegyzet technológiai óriások (egy részük). Pedig sok pénzbe kerül az okostelefon, sokba kerül fenntartani. Anyagilag jobban járnék a jó öreg megbízható térképpel, és azzal a marék fémpénzzel, ha csak ez volna az elvárásom.
A fajlagos költségeket nem lehet 2-3 év átlagában, főleg új autónál, csak a tankolási és szerviz költségekre korlátozni. Próbáld ezt ~15 évre (élettartamra-ra) átlagolni, amibe beletartozik a bekerülési értéktől (amortizáció) az üzemanyagköltségen keresztül a javítási az alkatrész, fődarab költség (akkupótlás is), stb.
A nulla emisszió csak ott fogadható el (de még ott is korlátosan), ahol az elektromos energiát kizárólag megújuló energiaforrással állítják elő.
Kívánom, hogy Pécs városa (ON topik) és Svatopluk olvtársunk képes legyen a beérkező elektromos autóbuszokat olyan szinten üzemeltetni, ahogy egy hasonló lélekszámú, domborzatú városban ma, a dízel buszokkal teszik.
Ezzel (ha sikerül) nagyobb figyelmet tudnak Pécsre összpontosítani mint amilyet 2010-ben az Európa Kulturális Fővárosa III. cím hozott a városnak.
Nekem az a tapasztalatom,hogy az üzemeltetési költségek folyamatosan emelkednek(ugye a holland Volvoknál is behazudták előtte,hogy mennyivel olcsóbb lesz majd üzemeltetni velük a közlekedést és pont az ellenkezője következett be). És akkor tegyük hozzá még a pécsi+tükebuszos szorzókat is....
A 2. bekezdésben igazad lehet,de ott arról van szó,hogy azoknak a gépjárműveknek van gazdájuk,aki törődik velük. Pécsen meg ezt néhány renitenst leszámítva kiírtották a sofőrökből. Megy a gép,amíg meg nem áll, vagy szét nem esik. Nem akkor/addig javítanak,amíg filléres a hiba.
Ez valami konkrét számításon alapszik, amit megoszthatsz velem, hogy a dízel és egy elektromos busz karbantartása között akkora a szakadék, mint egy Suzuki és egy 7-es BMW között, vagy a hasadra csaptál, mert ez így kellően hangzatos?
Csak azért kérdem, mert én sem vagyok képben, azonban vannak ismerőseim, akik most már évek óta elektromos autót hajtanak és fenntartás terén sokkal olcsóbban jönnek ki, mint a korábbi, hagyományos meghajtású autójukkal (a teljesség igénye nélkül: nincs olajcsere, a fékek a meghajtásból kifolyólag nem nagyon kopnak, a villamosenergia olcsóbb, mint a benzin, gázolaj, nincs kuplung, gyertyák, stb. és garantáltan nem forr fel a hűtővíz sem, nincs váltó, ami önmagában is hibahalmaz lehet, pláne a mai agyonbonyolított automaták).
Én pedig arra kérlek, hogy hogy idézd, hol találsz ebben a mondatban egyetlen szót is, amit E/2 személyben írtam.
Senki nem kötött bele, egyszerűen a tapasztalatok ezt mutatják.
Milyen tapasztalatok? A BYD 50 ezer eladott elektromos busza, vagy amit idelinkelgettek, hogy a németek felültek arra a bizonyos rollerre a kiforratlan európai típusokkal? Lehet. De a képletbe maximum akkor lenne behelyettesíthető, ha Pécsre is ezekből a kocsikból jönnének. Így legfeljebb talány, hogy beválnak-e, vagy sem.
"Néha el csodálkozok, hogy ilyen szövegértéssel is feltételezhetően elvégezted az általános iskolát. Idézek magamtól: 3. Abban biztos vagyok, hogy a legtöbbet megpróbáljátok kihozni az "ajándékból" és kívánom, hogy legyetek ti az elsők. Szerintem se nem arrogáns, se nem cinikus veled ellentétben."
Nem is ezzel a mondatoddal volt a probléma, ezt te is nagyon jól tudod.
De tény, hogy egyszerűbb faszkalapozni, sértegetni, mint higgadtan érvelni.
Az ajándék jó dolog. De...ha neked adott esetben csak egy mondjuk Suzukira futja,de vkitől kapsz ajándékba egy 7-es BMW-ét,az az elején tök jól hangzik.Csak aztán ha elfogadod ezt,és jön az 1. szervíz,akkor ebben az esetben ott is marad a géped jó ideig,mert nem tudod a számlát kifizetni(lásd pécsi példában a Volvok közül azért állt nem 1 hetekig a márkaszervíz udvarán,mert a Tüke nem tudta a számlát kifizetni).
Az meg a másik,hogy annyi szólója van a városnak,hogy Dunát lehetne rekeszteni velük,míg csuklósból a város legforgalmasabb vonalán 13-16 éves gépek járnak+a 2 utolsók utolsója kék Conecto is szinte minden nap dolgozik még nyáron is.
A jelenlegi autóbuszgyártási trend a sötétzöld hájp jegyében formálódik, semmiképp nem racionális, messze nem lejátszott, hogy elektromos, hibrid, gáz, dízel hajtóanyag válik be. Egyelőre csak szarabbnál, szarabb megoldások léteznek, mind közül az elektromos a legszarabb. Zéró emisszióra per pillanat a troli a legbeváltabb.
Tökmindegy, mert egészen eddig azon ment itt a hüppögés-picsogás, hogy miért húzódik ennyit a TOP-pályázatos e-busz-tender, mikor lesz már győztes, még ezt is elpuskázzák az idióták, stb.
Idézz egy hsz-t tőlem légy oly kedves, ami ezt támasztja alá.
Most, hogy megvan, a győztes, karnyújtásnyira van a leszállítás, most másba nem tudtok belekötni, kitaláljátok, hogy az elektromos busz zsákutca.
Senki nem kötött bele, egyszerűen a tapasztalatok ezt mutatják. Másrészről nem biztos, hogy zsákutca, de ez a technológia még nagyon messze van attól, hogy Magyarországon ezen kéne gondolkodni. Célszerűbb lenne kivárni.
Ez miért fáj és mire ez az arrogáns cinizmus?
Néha el csodálkozok, hogy ilyen szövegértéssel is feltételezhetően elvégezted az általános iskolát. Idézek magamtól: 3. Abban biztos vagyok, hogy a legtöbbet megpróbáljátok kihozni az "ajándékból" és kívánom, hogy legyetek ti az elsők. Szerintem se nem arrogáns, se nem cinikus veled ellentétben.
Én azért ennyire demagógul nem sarkítanám le a helyzetet.
Abba már bele se menjünk, hogy ha ennyire egyértelmű lenne a történet, nem növekedne szignifikánsan az elektromos járműpiac mérete.
Tetszik vagy sem, hülyének nézed-e azokat, akik nem szemlélői, hanem részesei akarnak lenni a változásnak vagy sem, már középtávon is egyértelműen ez lesz a jövő és nem a koromdízeleké, még ha olvasni is rémtörténetet későn "ébredő" európai gyártók legelső, pár tucat darabos történelemmel büszkélkedő elektromos buszaival kapcsolatban.
Tökmindegy, mert egészen eddig azon ment itt a hüppögés-picsogás, hogy miért húzódik ennyit a TOP-pályázatos e-busz-tender, mikor lesz már győztes, még ezt is elpuskázzák az idióták, stb.
Most, hogy megvan, a győztes, karnyújtásnyira van a leszállítás, most másba nem tudtok belekötni, kitaláljátok, hogy az elektromos busz zsákutca.
Akár igazad is lehet, bár momentán a BYD vagy a Solaris e-busz megrendelései mást mutatnak, de legyen igazad, hosszabb távon drágább és szarabb üzemeltetni, mint egy mára sokkal bonyolultabb, dízel autóbuszt, amelynek tele van a hajtáslánca drága, mozgó, ezáltal fokozottan kopó alkatrészekkel.
Pécs mit veszít az ölébe pottyant 8-10 elektromos busszal, ha nem válik be? Legfeljebb saját forrásból dízeleket fog vásárolni ezután és gazdagabb lesz egy tapasztalattal.
Eddig sehol sem hozta az elektromos busz azt az eredményt, amivel eladták.
Itthon sem a sikerekről szólnak a tapasztalatok, másrészről az üzemeltető cégek erőforrásai is nagyon messze vannak attól, hogy egy ilyet üzemeltessenek.
1. Az eladó sem most jött le a falvédőről. Két lehetőség szokott lenni, az egyik, hogy beárazza a kért garanciákat, a másik, hogy egy olyan cég adja el, amiért nem kár, ha jogutód nélkül megszűnik, mint a PK.
2. Eddig sehol sem hozta az elektromos busz azt az eredményt, amivel eladták. Itthon sem a sikerekről szólnak a tapasztalatok, másrészről az üzemeltető cégek erőforrásai is nagyon messze vannak attól, hogy egy ilyet üzemeltessenek. Ez kb olyan, mintha egy nádszál gyerek kapna ingyen egy tonnás súlyzót, hogy gyúrd ki magad. Előbb fog befosni, de valószínűbb, hogy többet fogja nézegetni, hogy mit is kezdjen vele. Ez egy szép és jó projekt, lehet vele dicsekedni, PR-t építeni rá, de ablakon kidobott pénznek tartom. Tudom, ti ingyen kaptátok, de egy trolivonalnak jobban örültem volna, persze már a trolinál is trendi a vezeték nélküli...
3. Abban biztos vagyok, hogy a legtöbbet megpróbáljátok kihozni az "ajándékból" és kívánom, hogy legyetek ti az elsők.
Abszolút logikus. Hülyék lettek volna erre nemet mondani. Akárhogy is nézzük, ez egy kihagyhatatlan ziccer, még akkor is, ha a károgók ezt akkor sem fogják elismerni, ha esetleg jól veszi az akadályokat a projekt és ténylegesen értékes részei lesznek a járműparknak ezek az e-buszok.
Már azt is a pécsiek nagy eredményének fogom elkönyvelni, ha a vadi új buszokkal tudják majd hozni a tizensok éves dízel buszaik rendelkezésre állási százalékait.
Nem jobbat, csak annyit.
Bár valószínűleg sokan zavarba jönnének most a cégnél ha megkérdeznék a mai állományuk, típusonkénti rendelkezésre állási százalékát.
Ez ugyan alapadat egy cég vezetés számára, de ha ma délután ez ügyben, mini kvízt csináltatnánk ott, közöttük ?.......................................:-((
Meséled el nekem, a kizárólag elektromos meghajtású buszokra és azok infrastruktúrájának kiépítésére lehívható forrást te hogyan tudnád észszerűbben felhasználni? Lélegeztetőgépekre, ingyenvacsorára a hajléktalanoknak nem költhető, benne van a nevében, mire kell fordítani.
Ha nem hasonlítod össze, hogy tudsz meggyőződni arról ekkora magabiztossággal, hogy ami Berlinben nem működik, az nem működhet Pécsett sem?
Továbbra is ezen rugózol, de senki nem írta, hogy ki tudnák egyelőre 100%-ban váltani a dízel buszokat. Ez nem is cél még.
Viszont bármennyire is próbálod belemagyarázni, hogy értelmetlen, és ideológiákat gyártani ellene, lehet, hogy akár 10-15 éven belül számolni kell azzal, hogy nem fognak majd dízel buszokat gyártani (nem azért, mert nem akarnak, vagy ne lenne rá még akkor is itt-ott kereslet, hanem mert az EU akár egy tollvonással ellehetetleníti ezt), és erre érdemes lenne időben elkezdeni felkészülni.
Mivel ez a városnak momentán 0 Ft befektetéssel megvalósul, nincs az az idióta, inkompetens vezetés sehol a világon, amelyik erre nemet mondott volna.
Ismerve a hazai viszonyokat, azért erre nem innék mérget.
A pécsiek nem bátrak, hanem vakmerők. Az ingyen pénzért sokszoros árat fizetnek. Legyen az akármilyen kedvező, TOP-os forrás. Azt, ésszerűbben is felhasználhatták volna.
Grimbi! Tudod előre, hogy állni fognak? Szerintem ez az átverős kultúra leáldozóban van. Itt azért olyan biztosítékok (rendelkezésreállás) van beépítve, hogy nem opció az buszok állása.
Pont ebben a (pénzügyi) helyzetben kell kihasználni az önerő nélküli TOP-os forrást a 8+2 db elektromos üzemű autóbusz vásárlására. Ha nem élnek a lehetőséggel, akkor ez sincs. A töltőberendezések infrastruktúrája kialakítása is 100 %-ban támogatott forrásból valósul meg. Mit kellene tenni? Elugrani a lehetőség elöl? Vagy tényleg nem értem, már az is baj, hogy "merészelt" a város élni a lehetőséggel? A "kísérleti terep" nem világos. Mit is kísérleteznek?
""Gazdag" akkor lenne a Pécs, ha egy ilyen lehetőségre nemet mondott volna és azt mondta volna, köszönjük, nem, inkább mi majd saját forrásból, dízel buszokkal tervezzük a jövőt és a hamarosan, újfent aktuális flotta frissítést."
*****
Így van. A mérnök számára ez a néhány busz tapasztalatszerzésre lesz kiváló, hogy milyen új szemléletmóddal lehet ezeket az elektromos buszokat üzemeltetni, fenntartani, kiadni, javítani, stb. Ezt a tapasztalatot nem lehet megspórolni, mert a használtan vett Volvo dízelbuszok tinédzser korba léptek, és a következő önkormányzati ciklus végéig cserére szorulnak akkor is, ha a rájuk felvett hitel futamideje addigra sem fog még lejárni. Akkor már új városi dízelbuszt nem nagyon lehet majd kapni, legalábbis a gyártók tervei szerint. Marad a használt dízelbuszok piaca, vagy az új elektromos buszoké. Kérdés, hogy melyiket szánjuk az amúgy "Európa zöld városa" címért folyamatosan aspiráló Pécsnek. Ezekre a buszokra most kihívásként kell tekinteni. A salabakter gondolkodás nem visz előre...
Tudtommal Pécsen csak midi Van Hool közlekedik/közlekedett.
Ezek az elektromos buszok pedig 12 méteresek.
Ugye nem midis járatokon akarod közlekedtetni őket?
Egyébként pl. Berlin sem elégedett a hagyományos töltéses elektromos buszaival.
Reggel kiadják őket, de. 11 körül már mennek is vissza a garázsba, mert tölteni kell őket.
Du. 4-5 körül ismét kiadhatóak pár órára, de nem maradhatnak kint sokáig, mert az akkumulátoroknak kell a hosszú éjszakai töltés.
Vagyis nem kell a tartalék Diesel busz, ami bármikor bevethető?
Én a fogadásra bocsájtott feltételezéseiddel nem fogok vitatkozni, de ugye nem azt akarod mondani, hogy az eddigi (maradjunk a belvárosnál) VanHool-ok-nak nem voltak tartalékaik?
"Gazdag" akkor lenne a Pécs, ha egy ilyen lehetőségre nemet mondott volna és azt mondta volna, köszönjük, nem, inkább mi majd saját forrásból, dízel buszokkal tervezzük a jövőt és a hamarosan, újfent aktuális flotta frissítést.
De szerencsére nem vagyunk egyformák és máshogy látjuk a világot. Én inkább lehetőségként tekintek erre, ami persze kihívás is, és el is lehet szúrni, de semmiképp sem mondanék ítéletet a történetről már jóval azelőtt, hogy az első kocsi egyáltalán elkészült volna - annak ellenére, hogy előre kritizálni és károgni mindig sokkal népszerűbb és könnyebb is.
Ezt azért én ilyen magabiztossággal nem jelenteném ki.
Én pl. nem fogok haragudni, ha a SZIT, vagy a Káptalan utca nem nem borulna koromfelhőbe minden alkalommal, ha elmegy egy 44-es.
Mellesleg a város hülye lett volna nem megragadni a lehetőséget, ha lehet hívni milliárdokat elektromos buszokra és a hozzájuk tartozó infrastruktúra kiépítésére. És meggyőződésem, hogy ugyanazok, akik most azért hőbörögnek, mert jönnek ezek a kocsik, pontosan azok hülyéznék a városvezetést a leghangosabban az elszalasztott lehetőség miatt.
Van sapka-nincs sapka minősített esete forog fenn.
A credo fórumban lett megemlítve, nem járnak a szóló Citadellek, egyik sem. Kérdésem, mi lehet ennek az oka? Műszaki gond,vaz probléma, vagy annyit csökkent a menetteljesitmény, hogy nincs rájuk szükség?
Szinten érdekel, mi lett a kerítés mellé állított es megbontott Berkhofokkal?
Illetve sajnos nem vagyok tájékozott a pécsi busz állomány kapcsán, szóló Es csuklós darab számokat meg tudna írni valaki?koszönöm
Egyelőre, amennyire a Kollégák tudták, különjárat. A kép egy nagyszabású vadásztársaságos programon készült, ahol 18 busszal mozgott 700 fő vendég és 100 fő kiszolgáló személyzet. (Lengyel volt a program központja.) A buszok fele volt busz-rentes, fele pedig Halmos, néhány alvállalkozóval. (Ezeken felül jött még 8-10 egyéb maszek, a buszok java Irizar volt, Neoplan, MAN, aztán a maradék Isuzu, Mercedes, ilyesmik.)
Igen. A cégrendszer bonyolult, így könnyebb azonosítani, egyelőre az Ő flottája és csapata csinálja a tabi Flexet.
27 autóbusz, vegyes előélet, de Nála vannak az ex Di-Cam Aresek és Irizarok is, illetve "frissebb" beszerzés néhány ex rendőrségi Iveco kisbusz, amikbe Ikarus (IMAG) ülések kerültek, egyedi hangulatot szerezve ezzel.
Elvileg hónapok óta az összes Pécsről induló hosszú fordás kocsin van. Hogy mikor hogy működik, az - a többi hazai buszcéggel teljesen megegyező módon - igen változó.
Mióta van WI-FI az MNY-830-on? Kiírva nem láttam rajt, csak próbaképpen megnéztem, és találtam. Vagy már mindegyik, hosszabb távra menő DDKK-s gyorsjáraton van? Vagy ez még csak tesztüzem?
( Bár öntenénk. Sohasem voltam alkoholista, de 1970 és 2010 között azért évente 1x vagy 3x elhajoltam. Akkor is tudtam magamról, de többet ittam két pohárnál. 2005-től ezt leginkább vasutasokkal tettem meg. Pécel szépe meg is jegyezte........Óóóó ha a Déli pályaudvar nulladik vágánya beszélni kezdene.....)
No akkor az averziódról.
Sohasem voltam vasút ellenes.
S itt álljunk meg egy szóra.
A vasutat vallásként felfogók számára én vagyok az ördög.
Vagy egyik ördög.
A vasútgyilkos.
A vasutat én sohasem vallásként fogtam fel.
Még csak nem is mániaként.
Ahogy a buszt sem.
Mindkettő eszköz.
Színtelen, szagtalan, semleges eszköz.
Nem több.
( ez mindkét oldal számára sértés. De én így gondolom)
Használni kell arra amire való.
Nem kell Garbolc-Felsőszölnök autóbuszjáratot indítani.
De nem kell Pannonhalma - Pér - Rétalap - Bana - Nagyszentjános vasutat se építeni.
S itt jön a gondolati különbség.
Nem a legolcsóbbat kell járatni hanem a leghatékonyabbat.
19 embert nem kell a Bakonyon átvinni 400 liter gázolaj felhasználásával, azzal a felkiáltással, hogy a vasút környezet kímélőbb.
A vasút akkor környezet kímélőbb ha azt a 400 liter gázolajat úgy használom el, 400 embert viszek vele A-ból -be és nem 19-t.
Az utolsó utáni ponttal van némi vitám, de azt most inkább hagyjuk.
A többi ponttal nekem pusztán annyi észrevételem lenne, hogy ahhoz, hogy ez megvalósuljon kellene pályakorrekció , pályafelújítás néhány esetben villamosítás és új motorvonatok beszerzése és, akkor ez tényleg pofásan nézne ki.
(bár van egy olyan averzióm, hogy ez a komment inkább amolyan poén akart lenni a részedről, de ha nem akkor bocs)
Csak a fejlesztési terveket fogják előkészíteni (170 millió HUF-ért), de te már számolsz meg kvázi tiltakozol ellene. Nem gondolod, hogy korai? És miből gondolod, hogy a magas alkotmányos lehetőségét érezve minden észérvet le fognak söpörni a politikusok az asztalról és meg fogják építeni a vonalat? (persze ehhez a szerbekkel kell egy kört futni)
Azért van a közlekedés fejlesztések bejelentésében komolysági határ.lentő elme állapotát.
Ha egy Baranya megyei politikai főmufti bejelenti, hogy holnap után 1=egy új, elektromos autót átad az egyik Baranya megyei óvodának az hihető.
Nem biztos, hogy értelmes, de elfogadható.
Viszont ha az említett Baranya megyei politikai főmufti azt jelenti be, hogy 2019.09.01-ig, minden Baranya megyében dolgozó pedagógus (bölcsödétől az egyetemig) kap egy új, elektromos személyautót (darabaja 10 millió forint) akkor nem az ötlet hasznosságát vagy haszontalanságát kell vizsgálni, hanem a bejelentő elme állapotát.
Körülbelül ez a helyzet Lézer Jani vasúti terveivel is.
Az sohasem nagy baj, ha egy politikus egy min évtizedig tartó, országos jelentőségű építkezés megindulása előtt 5-6 évvel a kb. 888 milliárdos bekerülési költség helyett "csak" 800 milliárdot mond, hogy jobb fiúnak látszódjék választói körében.
Ez nem baj.
De itt Lézer Jani a kb. 3000 (!) milliárdos bekerülési költséget, saccolta át a kis szobájában, 800 milliárdra, mert a 800 kedvenc száma, ugyanis első szőlő birtoka 800 négyszögeles volt.
Ez pedig már felveti a politikai csalás fogalmát.
Lézer Jani mondatai NEM közlekedés fejlesztésről, pláne nem Dél-Dunántúli közlekedés fejlesztésről szólnak.
Science fiction ugyanúgy, mint a Komló-Vasas(Hird) átkötés. Ami ugye elővárosi szempontból még értelmes is lehetne, bármennyire is abszurdnak tűnik elsőre.
Bizonyos szint felett már külön kell tudni választani a Dél-dunátúl és a Dél-dunántúli régió kifejezések tartalmát.
Bizonyos szint felett érdemes tisztában lenni azzal, hogy a dél-dunántúli régió, mint közigazgatási egység, a földrajzi egységből lett megalkotva, többek között, ezért sem mondjuk Nyugat-Magyarországra azt, hogy Dél-Magyarország.
Ha megnézed Lentit a térképen, mint az egyik legnyugatibb város, szinte mértanilag ugyanannyira van távol Dunántúl legészakibb és legdélibb pontjához. Köze nincs földrajzilag sem délhez.
De tőlem aztán úgy nevezed át a földrajzi tájegységeket, ahogy akarod. :)
Érdekes és új megközelítés Lenti, mint a dél-dunántúli régió része... :D
Vettem a fáradtságot és 2 perc alatt utánanéztem, nem ez volt az egyetlen kerékpárút-átadás a városban az elmúlt hetekben, az idézett 1,1 kilométer csak a projekt egy része: https://www.youtube.com/watch?v=G6qhuUs0vDc
Persze, a teljes igazsággal már nem lenne annyira "clickbait" a történet, hogy ezek már megint mekkora ökrök.
Nekem azért sok bajom volt a hálózattal, de az tény, hogy évtizedes problémát oldott meg azzal, hogy decentrumok közvetlen belvárosi összeköttetést kaptak. A többi meg politika lenne, ami itt off.
Hogy egy egyesület tagjai magánemberként meg a munkahelyükön milyenek, nem izgat és nem is meghatározó egy egyesület tevékenységének megítélésében.
Mint PTKE a dombóvári és pécsi jelenlétüknél is sikerült olyan dolgokat elősegíteni, ami az egységsugarú utas szempontjából előnyös és szimpatikus, valamint szakmailag is megállják a helyüket. Igen, volt, hogy olyan módon álltak bele a dolgokba, mint egyesület, ami nem szerencsés, de ezek súlyát messze nem érzem az előbbiek sokszorosának és végképp nem olyan mértékűnek, mint mondjuk a VEKE elmúlt néhány évében tapasztalhatónak. (A VEKE-hez kapcsolódó mémre mutató hivatkozást most ajándékba adom.)
Én amúgy Pécs esetén nem egyszemélyi és/vagy színtisztán a PTKE-s hálózatból fakadó problémának tartom a jelenlegi bajok forrását, viszont ez annyira puskaporos hordó, hogy jegelném a beszélgetésnek ezt az irányát, mielőtt a moderátor bácsiknak kéne megtennie ugyanezt.
Az FLR-284-ben gyárilag kárpitos az utasülések hátulja? Ha gyári, akkor több ilyen "gemences" Credo van? És mióta LPG-s ez a járgány? Ilyen LPG-sből is van több?
Félreértettél. Azt szeretem, ha van civil jelenlét a tömegközlekedésben. Főleg akkor tetszik a jelenlétük, ha DERKE vagy PTKE színvonalon sikerül szakmaiságot is belevinni és nem csak "Adjákvisszaazoroszlányipirosvonatot" szinten tolni, mert akkor tényleg tudnak tenni a fejlődésért.
Azt nem szeretem, amikor valaki ezekhez a kezdeményezésekhez úgy áll hozzá, hogy vagy legyen ötször szakmaibb, pénzügyileg jobban körüljárt és alaposabb a véleményük a témában, mint a kritizált(ak)é, vagy inkább meg se szólaljanak.
Akik kiváncsiak Komló helyi flottájára: BPE900 JOB421 JLZ146 JOM903 MKZ429 (Kérdéses hogy műszaki vagy selejt) FLR539 (Valami baja van, de nem selejt) JOB451 LDC662 IIP775 MPS343 (Valami baja van) MPS344 MPS345 MPS346 MPS347 MPS348 LMB983
Ennyi erővel akkor a politikusokat kivéve mások ne politizáljanak. :)
Szakmabeliekkel is egyeztetni fogok, nem egymagam fogom az egészet kitalálni és véghez vinni.
Valamerre valahogyan el kell indulni és törekedni arra, hogy a lehető legjobbat lehessen kihozni a jelenlegi helyzetből, illetve egy esetleges hosszabbítás sem elhanyagolható.
Egyelőre nem szeretném megosztani az ötletemet, de ígérem, hogy amint lesz valamilyen fejlemény, azt meg fogom írni. Szakmabeliekkel is egyeztetek egyaránt. Addig is tessék követni az oldalt a Facebookon! :)
Erről a közlekedési tengelyről még ezen a fórumon sincsen egyértelmű konszenzus, pedig talán a leginkább szakmai szempontú "partvonal menti" fórum. Értelmetlen elvárni civil kezdeményezésektől az itteninél is nagyobb szakmaiságot...
(Meg egyébként is. Az ilyen szerveződéseket nem szakmai egyeztető fórumnak, hanem "hangszórónak" szánják. Így is kell kezelni, függetlenül attól, hogy értelmes célért küzdenek-e.)
Baráti társaság mely 14-16 sörözés, lobbizás, 24 cikk után eléri, hogy egy különvonat végig menjen, mint ahogy elérték a 27-es, 83-as, 84-es vonalon és másutt ?
Berkesden kettő van, és mintha Szilágyon is láttam volna egyet. Lényegében bármerre indulsz el a megyében, előbb-utóbb bele fogsz botlani valamelyikbe külső telephelyen.
Sziasztok!
A pécsi Volvo 7700 7700A 7900A buszokba milyen márkájú a külső kijelző?
Illetve valaki megmondaná, hogy melyik pécsi buszokban van belső kijelző?
Nyolc zselici települést összekötő kerékpárút épül Somogyban.
a 2019 augusztusárabefejeződő fejlesztésre 1,2 milliárd forintot költenek tájékoztatta Zselickislak önkormányzata az MTI-t.
Azt írták: az európai uniós pályázati forrásból elkészülő mintegy 34 kilométeres út :
- Szennát,
- Patcát,
- Szilvásszentmártont,
- Bőszénfát,
- Simonfát,
- Zselicszentpált,
- Zselickisfaludot és
- Zselickislakot
érinti, s mindkét vége Kaposvár meglévő kerékpárútjaihoz csatlakozik.
Az út mentén a kerékpárosoknak pihenőket, szervizeket, kölcsönzőket és tárolókat létesítenek. A közlekedőket kiszolgáló létesítmények között lesznek újak, de a tervekben szerepel meglévő épületek felújítása, átalakítása is tették hozzá.
Hangsúlyozták: a projekt eredményeként a Zselicben olyan, ötven kilométeres kerékpározási lehetőséget kínáló kerékpáros-turisztikai hálózat jön létre, amely egy láncra fűzi fel és magas színvonalú biciklis szolgáltatásokkal egészíti ki a már meglévő kulturális és ökoturisztikai kínálatot.
A fejlesztés jelentős forgalmú helyszíneket köt össze, ezek közé tartozik a Szennai Skanzen, a Bőszénfai Szarvasfarm, a Zselici Csillagpark és a patcai Katica Tanya Élményközpont .
LMB-985 maradt csak, de az se sokáig. IIP-776 is felújításra megy. Még jön tavasz folyamán vissza a többi BN12 is. Most jól jár a város az átcsoportosításokkal.
HNF-500: és mit váltanak le? A pécsi BN Credókat, amiről korábban szó volt?
M41 2305: volt egy időben már korábban is, csak akkor nem volt valami következetes. Pár helyet jól mondott, be de a helyi járatokat úgy, hogy "Komló célállomásra". Lehet, akkor tesztüzemben volt, mostanra meg kijavították a hibáit.
Villány felé nem ártana Vokány visszaépítése, de sokkal inkább nőne a vonal áteresztő képessége, ha nem állomástávolság lenne. De amíg Áta biztber cseréje is megoldhatatlan feladat nincs miről beszélni.
Majd lesz pofára esés, ha nem lesz bakter és beesnek a 10 perc körüli normaidők egy vágányút állításra.
Barcs felé igencsak jó lenne egy Desiro szerű(!) ne adj isten hibrid motorvonat, mert a 6-os nem túl bizalomgerjesztő, de előbb lesz itt M60, mint óránkénti vonat szigetvárra. Pedig egy normális lőrinci átszálláshoz simán jó lenne a két almásláda is, azon kívül 4 óránként barcs, 4 óránként szombathelyi gyors. Kéne egy vasutas szakértése is, de szerintem a gyenge pont itt is a pécsi és sztlőrinci biztber.
Ha a tervezett vonalat nézzük, akkor bizony a Pécs-Villány-Mohács viszonylatnál pont, hogy már ráférne egy felújítás (nem beszélve a barcsi vonalról is, de ez ebből szempontból most off) (Mohács esetében , ha nem is elsősorban a személy, sokkal inkább a teherszállítás miatt), szóval éppen, hogy belevágná ebbe a projektbe.
Arról nem is beszélve, hogy ez a térség egy igen komoly vasúti fejlesztésben részesülne, amire azért igencsak régen volt rá példa.
Nem ördögtől való,de vannak jelenleg sokkal fontosabb dolgok is sztem.1. pl. a Mávnak a meglevő infrastruktúráját kellene 21. századira hoznia(főleg,ahol ez az utasszám,szállítás szempintjából különösen indokolt lenne).Na most,ha ezzel meglennénk,akkor lehetne új építési fejlesztésekben gondolkodni.