Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Másrészt ki mondta, hogy pont a dugóidőszakra vágyom? A nap 24 órából áll. Azt is tudom, hogy máshol meg lőnek és éhínség van, ennyi volt, kár is megszólalni e témában.
Sáfrány-Tétényi út, Fehérvári út, Szerémi út, Budafoki út, hány sáv is az összesen? Ennyiből már lehetne egy busz csatornát kialakítani, csak a kerülethatárokon elkövetett szándékos szűkítéseken kellene lazítani.
Mindazoknak, akiknek pontosan jár a vonatuk és van villamos kapcsolatuk, csak gratulálni tudok és örülni a sikerüknek, nálunk sajnos nincs villamos.
A 7:59 tévedés volt, itt most nincs olyan vonat. Egy tegnapi vonattal tévesztettem össze, aminek óra ötvenkilenckor kellett volna valahol lennie, de csak húsz perc múlva lett ott.
Ez az itt idézett vonat a menetrendben 8:14-re volt kiírva, és végül 8:40-kor gördült be a Campona megállóba.
A 7:59-et az a lázálom is mondathatta velem, hogy korábban volt kerek óra körüli vonat (óra négykor Kökibe), és most nagyon hiányzik, hogy legyen valami hasonló. Azt hiszem, a vonatos létemben itt most megint egy hosszabb szünet következik. Nem a rossz menetrend miatt, mert ahhoz alkalmazkodnék, inkább azért, mert még a rossz menetrendet sem követik a vonatok.
Erről beszélek, ennek a vonatnak 7:59-kor kellene Budatétényben lennie, de nem nagyon van olyan alkalom, hogy tényleg ott is lenne. Mikor elindulok otthonról, mutat valamekkora késést, most éppen negyed órát, de mire ideér, akármennyi is lehet belőle.
Magyarázat is van: forgalmi ok miatt késik. Biztos nem számítottak rá, hogy másik vonat is közlekedni akar, dugóba került. Nem kellene ezt nálunk erőltetni. Pici rövid időszakok vannak, amikor tényleg lehet bízni a vasútban, de negyed évszázad távlatában mondhatom, oroszrulett a vonatra várni. A hivatalos koncepció még mindig az, hogy tegyük le a lábunkat, a kerékpárunkat, az autónkat, és szálljunk tömegközlekedésre. Ami a Nagykörúton belül működik is, de itt tényleg nem kellene erőltetni. Nyissanak végre egy rendes kerékpáros-gyalogos átjárót a XI. kerület felé, és az emberek majd megoldják maguknak az eljutásukat akárhova.
Te lehet, hogy túltetted magad a 233-on, nekem viszont még mindig hiányzik. Amikor volt, úgy éreztem, hogy van egy elvárható színvonalú belvárosi kapcsolatunk, most meg nem. Már rég nem autóval járok a városba, de fontolgatom, hogy visszaülök, és a BKK bérlet árát parkolóbérletre költöm. És ebben nem az egyéni helyzetem érdekes, csak jelzem, hogy alakul a városrészünk közösségi közlekedési helyzete.
A polgármester hivatalból tagja a fővárosi közgyűlésnek, tavaly el is jártak a 40-es vonal menetrendje visszavágásának ügyében, Háros és Nagytétény Diósd esetében, ahol a csúcsidőn kívül kinyírtak volna mindent. A 233 ason már túl vagyunk, azt itt is megvitattuk.
Az Önkormányzatot nem érdekli az említett közlekedési változások? Nem érdekli a 233-as megszűnése, a vasúti menetrendek ? Nem tudhatnak róla, Nincs beleszólásuk?
Ami persze műszaki, beruházási szempontból teljesen érthető, utas szempontból viszont ha volt is némi módus átrendeződés az általad preferált irányba, az az eredmény mind megy a levesbe.
És ha már csináltak egy számunkra kedvezőtlen menetrendet, legalább azt tartanák. Mert a húsz perces késések nem tolerálhatók, akkor inkább visszaül az ember az autóba.
a menetrend kinyírása a 40-es, Kelenföld - Pusztaszabolcs vonal felújításának tudható be, ami már elkezdődött, és jövőre majd egy éves vágányzár lesz a mi szakaszunkon,
Az anno egy hétre megkapott céges jármű, az elektromos egykerekű végül nálam maradt. Ez például egy elég zöld megoldás, mert kombinálható a közösségi közlekedéssel, és egyébként zajtalan, és nem foglal alapterületet a városból. Vannak a világban városok, ahol már fantáziát látnak a kategóriában, és azzal számolnak, hogy aki ilyenen gurul, az nem szennyez az autójával, nem csinál forgalmi dugót, és a közösségi közlekedéssel szemben sem támaszt olyan igényeket. Nem gondolom, hogy ez Magyarország számára valós alternatíva lesz, de amíg vannak helyek, ahonnan nem zavarnak el vele, addig élvezem az előnyét.
Budatétény, immár sokadszorra, megint vesztes lett a tömegközlekedésben.
Elvesztettük interkontinentális 233E buszunkat, helyette kaptuk a 101-est, ami azóta jól megritkult és kettévált.
Százhúsz év elteltével ismét kaptunk interkontinentális vonatot, ha nem is a Keletibe / Nyugatiba, de legalább a Kökibe, a kietlen Fradi érintésével. Most ezt veszítettük el, éppen amikor az emberek már elkezdtek rászokni. Kezdett kialakulni egy kemény mag, akik pesti munkahelyük megközelítésére a vonatot választották, erre most megint megszűnt a távol-keleti járatunk, és a menetrendet is megnyirbálták, a szokásos időpontokat megváltoztatták. Ami még mindig egy tök jó helyzet lenne, ha a menetrend érne is valamit, de Palibá megint rászokott, hogy sajnálattal értesíti az utasokat és a vonatra várakozókat. Visszatértek a húsz perces késések, mindez együtt ismét hasznavehetetlenné teszi a vasutat elővárosi célokra.
Hogy szeretnénk így elérni, hogy az utasok rászokjanak a sötétzöld megoldásokra?
Köszönöm Villa, nem kombinálgatnék, de emlékszem, a tavaszi (inkább kultúrtörténeti) bejáráson mindenkit megleptek az irtások és fa darálék halmok, senkinek nem volt konkrét ismerete, mi történik. Pedig oda tényleg csak szuper-elkötelezettek mennek.
A magyar szlovák LIFE programot aligha a filmforgatások támogatására hozták létre... :-) a fa irtások, az özönnövényekre irányulnak, és egyelőre a volt honvédségi bázis területére, ezzel együtt megkérdezem a DINPIs kollegát, mit tud a dologról, akik a rekonstrukciót végzik, egy bejárást majd tartunk a területen.
A Háros-szigeten ma is ég a brutál-reflektor, de egész máshol. Most egészen bementek a sziget közepe felé. Ebben az az érdekes, hogy az a létező legerősebben védett természetvédelmi terület, ahova nem mehettem be fényképezni, mert jaj lenne a madaraknak. Lehet, hogy azok a nagy fa-irtások is már a filmforgatás kedvéért történtek?
Új nap virradt ránk! Először azt hittem, hogy egy repülőgép jön becsapódni, de aztán kiderült, hogy csak a Háros-Szigetről világít irdatlan magasról egy olyan erejű fényszóró, ami bevilágítja a Rózsakerti Lakótelepet, de még a szoborparknál is vakít. Felülről világítja fehérre a Háros-szigeti erdőt. Elég érdekes most az éjszakai tájkép, akár ufótámadásra is gondolhatna az ember.
A tartalék területen, amit még nem építettek be (sokan szánkódombnak hívják a lakótelepen), idióta közvilágítást telepítettek pár éve, a lámpák főleg oldalirányban világítanak vízszintesen, és csak egy kicsit lefelé, ettől mindig világos van a lakásokban, de ez az új fényforrás most felülmúlja mindezt.
Amikor legutóbb a Háros-szigeten jártunk Sisak tanár úrral, meglepően nagy területeken láttunk fairtást, a kivágott fákat akkurátusan ledarálták, és nagy kupacokba rendezték. Az ember kombinálni kezd...
Balatoni nyaraláskor mindig népszerű esténként kisétálni az adott falu főterére, ahol kis faházakból álló árusító helyek (sör, bor, pálinka, étel) vannak és egy kisebb színpad.
Mint mondjuk az Oroszlános udvar szokott lenni a Borfeszt idején.
Azon gondolkodtam, hogy a Szent István teret, a mozi hűlt helyét és a piac előtti teret össze lehetne nyitni egy térré és valami ilyesmi központot létrehozni.
Lehetne kisebb tó vagy szökőkút, játszótér, pavilonok, stb.
Az más kérdés, hogy milyen programmal lehetne megtölteni ezt a teret (Rozé fesztivál, sörfesztivál, palacsinta fesztivál, stb)..
Ma este a 6-os út felett átívelő vasúti hídon (ami az élesztőgyárhoz vezet) egy gőzös haladt át. Sajnos nem sikerült utolérni.. Valaki tudja miféle szerelvény volt ez?
ez költői kérdés, még a bányakapitányság segíthet, ill. van egy ősrégi bányás szakértő, aki anno a Hűség utcában közreműködött, utánanézhetek, mert itt valóban bányák, bentonit bányák is voltak,
A vasúti projekt folyik már, a vágányok kissé a város felé tolódnak, másfelől a Vágóhíd utcánál szélesedik az aluljáró. Jövőre egyéves eb és vágányzárlat.
Köszönöm a tanácsot, voltam ma bent a városházán, és egész érdekes volt látni, mik vannak a föld alatt...konkrétan komplett utcák képe rajzolódik ki a sok-sok barlang, és üreg elhelyezkedéséből. A kinézett telek alatt az altalunk is ismert, és megnézett helyiségekén kívül meg két barlang lehetett valamikor, de ezeknek ma már nincs nyoma a felszínen. Vajon ha ezeket betemették, akkor omlasztottak őket, feltöltötték, vagy csak a bejáratot tüntettek el, és az üregek a mai napig ott vannak?