Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Most látom, hogy a fűrácsos parkoló elejét is feltörik ... lassan kitör a parasztlázadás, mert nemhogy a szülők és a tanárok, de a lakók autói sem fognak elférni
Egyébiránt imádom, hogy senki nem tud úgy tervezni, hogy a már meglévő dolgokhoz passzoljon ... a suli előtti lépcsőt megint szétverték, a tornaterem melletti utat tán 3 éve csinálták meg, most azt is felbontották (az emelt gyalogátkelőhelyért nem kár, de gyanítom, az visszakerül) ... És egyáltalán azt nem értem, hogy egy lakó-pihenő övezetben minek ennyi járda? Pláne, ha nem is használhatóak ...
Mondjuk ezért a tereprendezésért itt életfogytiglani felnégyeléssel büntetném a tervezőt és az engedélyezőt. Adva vagyon egy lakótelep, közepén egy bitang nagy iskolával, amit épp bővíteni készülnek ... erre csökkentik a parkolóhelyek számát ... ha jól számolom, a bölcsinél vagy 5-6 hely tűnik el, plusz 1 tucat a tornateremnél ... átgondolt, nem mondom
Emlékazem az alsó rózsakerti lakótelep nagy csőtörésére, amikor a lefolyástalan Tűzliliom utcát vastagon mészkőliszt borította, és a tó felszáradása után brutális por értékeket mért az ott lévő műszer, amit aztán nemcsak leállítottak, de visszamenőleg is tötölték adatait. Arra is emlékszem, hányszor magyaráztam üeg, hogy a fekvőrendőr tonnák százait dobálja, szétrázza a környék házait, közműveit, tönkreteazi magát az utat is.
Mostantól az iskolába a környék egyetlen tízemeletesének megkerülésével viszik az autós szülők a gyerekeket, ott jár majd a böhöm kukásautó is. És mit építettek az új kerengőre: két brutál fekvőrendőrt. Ami nemcsak az autók alját fogja letépni és a bringásokat katapultálni, de jótékonyan össze is rázza majd a környéket :-D
A gyomfák a részben tájidegen, részben özön növények, esetünkben akác (majdnem hungarikum lett....), a bálványfa, zöld juhar, ezeket irtjuk mi is a fennsíkon és a DINPI a Hároson, itt persze lehetett volna őstölgyes, azt is kivágják, különös élvezettel. Pedig elvikben egy építkezésnek és még inkább tervezésnek, úgy kell kezdődnie, hogy zöldterületi terv, favédelmi terv, felmérés, mit lehet, kell megóvni az ott lévőkből.
Majd megpróbálom feltárni a NIF kontaktjukat, és tartunk egy egy bejárást, konzultációt, ha nem vagyok túl naiv, mert anno a 30-as vonalon ez még bőven megvolt, ma persze jelentősen más a világ
Sajnos ebből semmit nem látok, nem tudom elképzelni, mire gondolt a költő, pedig egy ilyen és ekkora beavatkozás már a város arculatára és a lakhatóságára is hatással van, és akár sokkal kellemesebbé és élhetőbbé is válhat a városrész. Nem kétlem, hogy így lesz, de szívesen nézegettem volna látványterveket előzetesen.
Egy dolgot látok a szövegben, számomra az ki van emelve láthatatlan szövegkiemelővel: újabb zajvédő falak épülnek. Tudom, ez kevéssé fontos nemzetgazdaságilag, de szerintem ezek a falak városban ocsmányak. Már amikor megépülnek, akkor is rondák, de mikor jönnek a festékszórós brigádok, akkor aztán igazi depressziós városképet varázsolnak.
Tudom, hogy ez itt nem reális, de a párizsiak ezt nem hagyták: arra kötelezték a kötött pályás üzemeket, hogy ők csendesedjenek el. Egyrészt a nehézsúlyú teherforgalomnak nem biztos, hogy a belvárosi részeken kell keresztülmennie. Másrészt ötven évenként kereket és csapágyakat meg fékeket kellene cserélni a vagonokon. Amott a sínek alá is zajtompítást rendeltek el. Persze ott is vannak falak, de nem a belvárosi részeken. Azt már el se merem mondani, hogy oldották meg.
Apropó ... tegnap egy másik portálon a legújabb budaőrsi zöldirtásról olvastam, hozzá is szóltam, erre képzeld megkeresett a polgármester a fb-on ... adott egy anyagot, ami anyagot a dolog mellé, amit még nem tudtam teljesen átolvasni, de meg fogom tenni. Ha nem is értek egyet a betonozással, az mindenképp pozitív, hogy próbál érvelni, nem csak besértődik, mint Tarlós
Az elsöprő többség pont ezt akarta. Természetes környezet helyett természetellenest. Azért előkészítő intézkedésként az utóbbi években már megnehezítették - hacsak nem ellehetetlenítették -, hogy a környék fás szárú növényeit a lakosság gondozza, a füves területből pedig az évi rendes kábelezős felásás varázsolt parlagfüvest. A szokásos "ennél már az is jobb" módszertan.
Azt azért hozzáteszem, hogy a meglévő, és egyre szűkülő füves területet összehasonlíthatatlanul alaposabban gondozzák, mint amikor negyed évszázada ideköltöztem.
Erről a "gyomfák" kifejezésről Homoki-Nagy, a fantasztikus természetfilmek készítője jut eszembe, ahogy filmjeiben halált megvető bátorsággal osztályozta a fajokat hasznosra és károsra...
Számomra a gyomfa azt jelenti, hogy természetesen, magától megterem. Amikor legutóbb jöttek fás szárút irtani, az volt az ítélet alapja, hogy azt nem ültették, csak úgy nőtt. :-)
Így van ... majd valamelyik este még sötétedés előtt, de mikor már nem lesz ott "munkás", készítek néhány képet a vadiúj Tűzliliom utcai játszótérről. Még nincs kész teljesen, de egy-két dolog már világos ... végre be van kerítve, gyönyörűek a játékok ... DE ... gyakorlatilag egyetlen négyzetcentiméternyi füves játszó terület sem maradt ... színes gumibeton és szürke díszburkolat ... zöld (egyelőre csak föld) csak a kerítések mellett egy kevés ... ja meg egy kopasz betonfolt, ahol a csatornafedelek vannak, körülötte talán lesz némi zöld (úgy fél méternyi sávban), de ez egyelőre még nem látszik :(
Engem most épp nem érint, a gyerekeim pont kinőttek mind a játszóterezésből, az unokák meg még később várhatóak, de anno épp a szép és árnyékos zöld terület miatt jártunk oda. Biztos megfelel minden uniós előírásnak, meg esztétikus is, mégis erősen lehangoló így
A sokszor emlegetett 40-es vonal felújítása kezdődik, ami nálunk sajna zömmel így fest, mindent letarolni, földet elvinni, és nulláról megépíteni mindent ötszörös áron, majd a végén földet és növényeket venni, orbitális áron. Itt ezek persze amúgy zömmel nem telepített fák, hanem un, gyomfák, és egyebek, attól még van klíma szerepük, ill. volt.
Most: 1 légkalapácsozik időnként 1 lapáttal tesz-vesz körülötte, egy cigizve röhög rajtuk 1 meg a kőrakáson ülve a telefonját nyomkodja ... ezenköznen a többi részen semmilyen munka nem folyik
Most látom. hogy a bölcsi fala mellé építenek egy alig 20 cm "széles járdát", amin ugyan közlekedni nem lehet, viszont legalább az úton való közlekedést is megnehezíti a kanyarban. A tornaterem fala melletti járda is állandó konfliktusforrás, mert egy szélesebb babakocsi vagy 2 picivel közlekedő bárki már nem tud rajta közlekedni, valaki az úttestre kényszerül, ami az autósok nemtetszését váltja ki, ami viszont eleve röhej egy lakó-pihenő övezetben ... ha jól látom, mindenhová magasított szegély kerül, a bölcsi kijárathoz is - ott pl 2-3 szabályos parkolót meg lehetett volna csinálni -, szarunk bele, hogy ott babakocsival, kismotorral (gyerekek) közlekednek ...
A Budafok-Háros vasútállomás környékén akkora területen folyik tarolás, amin már egy egész jó városközpont létesülhetne. Segít valaki, hogy mi készül ott és hol láthatók a tervei?
Nem lehet mindenhová kötött pályán eljutni sajnos ... a vasút totál esetleges sajnos, pedig az logikus lenne, a villamos meg lassú ... nagyon ... még akkor is, ha menetrend szerint nem az, mert a reggeli csúcsban olyan torlódások vannak, hogy ihaj ... Újbuda kp-nál valamelyik reggel 6 db villamos várt egymás seggében befelé
A néhány éve kétszer is megépített lépcsőt ismét szétverték a suli előtt és ha jól látom sikerült azzal a kővel újjáépíteni, amelyik fent a közért előtt telente baleseteket szokott okozni, mivel nedvesen csúszik ...
Sziasztok! Ha már beszéltetek róla, bitte ne ordítsátok le a fejemet!
Miként lehetséges az, hogy folyik egy közterület felújítási munka (épp most Rózsakert, de korábban ue. volt a József Attilánál), és egyetlen tájékoztató táblán sincs kint a kivitelező neve, elérhetősége? 3 napig kergettük a munkálatok vezetőjét, mert úgy rakták le a szegélyköveket, hogy 2 garázs ajtaját nem lehetett kinyitni. Most az ablakom alatt dolgoznak ... közmondásosan ... 1 a bobcattal, ketten legalább úgy tesznek, mintha érdekelné őket, hárman a területnek hátatfordítva beszélgetnek (mire leírtam, már mind a hatan ácsorognak csak)... a munka már 3 hetes csúszásban van ...
Másrészt ki mondta, hogy pont a dugóidőszakra vágyom? A nap 24 órából áll. Azt is tudom, hogy máshol meg lőnek és éhínség van, ennyi volt, kár is megszólalni e témában.
Sáfrány-Tétényi út, Fehérvári út, Szerémi út, Budafoki út, hány sáv is az összesen? Ennyiből már lehetne egy busz csatornát kialakítani, csak a kerülethatárokon elkövetett szándékos szűkítéseken kellene lazítani.
Mindazoknak, akiknek pontosan jár a vonatuk és van villamos kapcsolatuk, csak gratulálni tudok és örülni a sikerüknek, nálunk sajnos nincs villamos.