Keresés

Részletes keresés

ottakring Creative Commons License 2015.04.29 0 0 79031

Ugyanarról beszélünk, csak nem részleteztem. Nekem is ún. házi vízmű van a fúrt kutamhoz letéve, cca. 10 éve bagóért vettem akcióban vadi újan. Csak locsolásra használjuk (nagy a kert) 3/4-es slaggal, spéci locsoló fejjel. Engedi kifolyni a teljes felszívott vízmennyiséget, emiatt nem kapcsolgat állandóan ki-be, nem vágja idő előtt tönkre. Használatkor gyakorlatilag folyamatos üzemben van, a tartály mintha nem is lenne rajta. A percenkénti szállított vízmennyiség tökéletesen elég locsolásra, autó mosásra, stb., de ezekkel egyidejűleg a ház vízellátására semmiképp.

Sarkalatos pont a zuhanyozás. Fárasztó, izzasztó napi munka után a jóleső zuhanyozás élményét nagyon tönkre tudja vágni a rosszul méretezett házi vízellátás. Pancsolás közben többször leesik a nyomás, majd szinte hátbavág a víz: kinek hiányzik ez? Közben lehúzzák a vécét, megy a mosógép, az asszony mosogat, ...  Ahol nincs központi vízellátás, vagy csak a vízdíjat akarja megspórolni valaki, az sem ússza meg ingyen a bulit. Kell a tiszta (lehetőleg ivóvíz minőségű) vizet elegendő mennyiségben produkáló kút, megfelelő kapacitású szivattyú, min. 200 literes tartály + kapcsolódó szerelvények és csövek.

Ma már a települések zöme csatornázott. Emésztőbe (zárt, nem szivároghat el a trutyi) csak ott szabad bekötni, ahol valamilyen oknál fogva még nem épült ki a rendszer, az ingatlan még nem tud rácsatlakozni. Ahol erre van lehetőség, ott időben be kell jelenteni a csatlakozási igényt a kezelőnek, akik a szivattyú után felszerelnek egy vízórát, a mért mennyiséget csatorna díjként kiszámlázzák. Horribilis összegről kaphat csekket, aki elfelejteni bejelenteni.

Előzmény: Sony Black (79029)
morgen66 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 79030

Igazad van látvány mini kazán a Mika-6E.LV,bocs ha rosszul írtam.

Kéményt, kazánt, egy radiátort akkor is megspórol ha ezt teszi be, igaz nem a legszebb, de ez van és szerintem olcsóbb mint a kombikazános megoldás,főleg társasházakban ahol több százezer a kémény.

Előzmény: Sony Black (79023)
Sony Black Creative Commons License 2015.04.28 0 0 79029

Nem csak locsolásra kell neki azt írta. Házi vizellátás +kert öntözésre. Ha locsol és még mellete szeretne mosogatni, esetleg valaki lezuhanyozni, akkor ahhoz kell min 100L tartály, de ha én most csinálnék ilyet 200-ast vennék. Nem tudjuk mekkora a viz igény...

 

Előzmény: ottakring (79028)
ottakring Creative Commons License 2015.04.28 0 0 79028

Ha kevesebb vizet szív fel, mint amennyit kinyom, akkor felesleges a tartály. Ha kevesebbet nyom ki mert például lágyan permetezve locsolsz, akkor folyamatosan ki-be kapcsol. Házi vízmű 24 literes tartállyal: felejtős.

Előzmény: tomi524 (79024)
Sony Black Creative Commons License 2015.04.28 0 0 79027

Az attól függ mekkora a víz igény. De szerintem a tartályos mindenképpen jobb megoldás. Nem megy annyit a szivattyú.

Nekünk a nyaralóba 100L tartállyal van. Minden arról megy...

Előzmény: tomi524 (79024)
tomi524 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 79026

Köszi a tippet átírtam oda is.
Nyomásszabályzók terén tudtok valamit ajánlani a vezetékes vízre?

Én a Honeywell D04FS nyomásszabályzó -t néztem ki.
Vagy van valami egyszerűbb megoldás?

nixon70 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 79025

Hali!

Kérdezd meg itt a kollégákat:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9148889

Előzmény: tomi524 (79024)
tomi524 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 79024

Sziasztok,

Megtudja nekem valaki mondani, hogy melyik lenne jobb fúrt kúthoz 0-24h házi vízellátásra + kertöntözésre?

Házi vízmű 24L-es tartályos VAGY kerti szivattyú nyomáskapcsolóval a tetején tartály nélkül.

Sony Black Creative Commons License 2015.04.28 0 0 79023

Először is a Mika kazán, nem konvektor! Másodszor meg azt nem értem mi köze van a kémény spórolásnak és a gázos munkának ahhoz, hogy a "látvány" Mikát rakja fel és nem a simát? Mellesleg az csak 2Kw ad le. Nem értem az összefüggést.

Szerintem a sima Mika jobb, mert be is lehet akár burkolni. Nekem szekrényben van. Így nem kell nézegetni. Mert valjuk be nem a szoba gyöngyszeme. Ez a látványos Mika meg... hát nem mondok semmit. Akinek tetszik rakja azt be.

Előzmény: morgen66 (79017)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 79022

föégőt kipucolni, valószínűleg poros és visszaég.

Előzmény: Ciel00 (79021)
Ciel00 Creative Commons License 2015.04.27 0 0 79021

Sziasztok,
Van egy Junkers ERE 350 állókazánom,ami tegnap óta időnként hangosan berreg a melegítés ideje alatt-átlag minden második-harmadik melegítési ciklust ez kísér.Hangos alatt azt értem,hogy két zárt ajtón keresztül is hallható,amit 20 éves pályafutása alatt még nem produkált,így valószínűsítem,hogy hibajelző.
A szabályzón folyamatosan világít a piros és zöld jelzőfény is,amíg ég a gáz addig a piros kialszik és jön a berregés(Természetesen a leírásban csak azok az esetek vannak feltüntetve,amikor csak az egyik világít,így ez értelmezhetetlen számomra).
Egyébként nem tapasztalok változást a házban,melegvíz van stb.,viszont nyilván van valami gondja,de szerelőt nem akarok kihívni feleslegesen.

szigma1 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79020
Előzmény: ha4nz (79016)
cucu Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79019

Kocogtasd meg, vissza kell ugrania, ha nem tört el a rugó benne. 

Így persze, hogy nem tudod feltölteni...

 

Előzmény: ha4nz (79016)
morgen66 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79018

Van javító készlet a csaphoz. A biztonsági belsőrészét ha kitudod szedni akkor csak a gumigyűrűt kell megtisztítani,ha nem szedhető szét a biztonsági akkor csere.

Előzmény: ha4nz (79016)
morgen66 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79017

Mika konvevektoros fűtésbe nem gondolkodtál?  Már van olyan konvektor ,hogy nem kell abba a helyiségbe tenned külön radiátort ahova a mika kazánt teszed. Így spórolnál a kéményen és a gázos munkán.

Előzmény: Gábor Rhein (79009)
ha4nz Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79016

Segítséget szeretnék kérni: mofém junior evo csaptelepekkel van szerelve a nyaralónk. Ma kinyitottam a vizet és némelyik folyik a kar és a csaptelep között. Lehet ezeket javítani o gyűrűkkel, vagy csak kartus cserével?

A másik kérdésem, a hajdu biztonsági leeresztőjét, ha nem zár el, csak cserével lehet működésre bírni? Télen le lett engedve a víz de nem lett továbbforgatva, hogy a rugó visszazárjon. Ez lehet az oka, hogy nem tudom a bojlert tölteni, mert folyton elengedi a vizet?

 

Köszönöm!

Wattocsak Creative Commons License 2015.04.26 0 1 79015

Nem volt bennem bántó szándék. Ha így sikerült akkor elnézést.

Előzmény: cucu (79013)
Gábor Rhein Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79014

kb.6 hónapot melóztam a szakmámban,mert utánna más szakma felé terelt az "élet". Én is kiszámoltam kb mindennel 600000és 800000 között jött ki nekem is persze attól függ milyen minőségű és teljesítményű kazánt veszünk,és természetesen már kondenzációst akarok felrakatni(nem én fogom felrakni mert csak olyanba vágom a "fejszém" amit már csináltam. Szerintem senki sem úgy jön ki az Iskolából,hogy rögtön mindent tud a gyakorlatba....
Én csak arra lettem volna kíváncsi,hogy aki csinált mostanában ilyet az mennyiből hozta ki a fűtésrendszert.

cucu Creative Commons License 2015.04.26 0 2 79013

Írtak ide már furcsább dolgokat is... Ráadásul a kérdésében nincs is semmi furcsa.

Ő legalább elmondta, hogy még nagyon fiatal, így nem értem, miért kell bántanod!

Előzmény: Wattocsak (79012)
Wattocsak Creative Commons License 2015.04.26 -2 0 79012

Szerintem a felvázolt ház fűtése nem hiszem, hogy kihozható 600 ezer alatt. Itt mindig sötét ló a kémény amivel el lehet szállni. De ha szaki vagy, vagyis az akarsz lenni, akkor ezt a kérdést nem értem. Ha meg felteszed akkor szerintem mindegy mennyit fogsz a szakmában dolgozni, Mindannyian remélhetjük, hogy hamarosan pályaelhagyó leszel.

Még ha kezdő is vagy, annyinak azért kellett volna rád ragadni, hogy mi kell egy ilyen házhoz, ez már csak be kell árazni. Erre ott vannak a netáruházak, még az összeadást szorzást is megteszik helyetted. Vagy a másik lehetőség. akivel együtt dolgozol, dolgoztál megkérdeznéd tőlük.

De szerintem jobban járnál ha megcsináltatnád mással, nyugodtabban aludna mindenki:-)

Nem sértésnek szántam amit írtam, de jobb a valósággal szembenézni, most mint 20 év múlva!!

Előzmény: Gábor Rhein (79009)
Dunit Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79011

 Kazán 160 -tól 350-ig. A legmegfelelőbb egy kondenzációs kazán lenne. Radiátorokat 130 -140 ből meg lehet úszni, a többire pasz. Mikát azért ide nem tennék.

Előzmény: Gábor Rhein (79009)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.26 0 0 79010

Ha egy radátor helyére teszel Mikát, éso nnan csövezed szét, akkor nem annyira sokba. Ha vadi új kazánt, meg gázcsövezést akkor sokkal többe a papírmunka miatt. Azt is figyeld, hogy ősztől csak kondenzációsat lehet újonnan beszerelni (asszem).

Előzmény: Gábor Rhein (79009)
Gábor Rhein Creative Commons License 2015.04.25 0 1 79009

Sziasztok.Lenne egy kb 65nm vályogház ház amit konvektorról cserélnénk le központi fűtésre.
2 kisszoba 1 háló 1 nappali étkezővel,fürdő és konyha.
Szerintetek mennyibe kerülne a hozzá az anyag (csövek fittingek,kazán,radiátor,)
Mindenhol radiátor lenne padlófűtés nélkül.
5 rétegű csővel dolgoznánk,mivel ezzel a technológiával már dolgoztam(ez a szakmám csak még nem sokat dolgoztam benne mert fiatal vagyok)
Aki jobban benne van a témában segítsen. Köszönöm.Szép estét Nektek

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.22 0 0 79008

Ezért kell a régen tűzforró vízhez méretezett radalokat a mai 40 fokos takarékos fűtésnél nem ugyanakkora, hanem nagyobb felületű lapradiátorra cserélni. A nagyobb hőleadó felülettel lehet csak kompenzálni hogyy közelítőleg hasonló kifűtéshez jussunk. Vagy ha nem akkor pörög a techem mérő, de nem lesz komfortosan egyenletes meleg.

Előzmény: PetiCsokvaomány (79006)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.22 0 0 79007

Európai jeges úton, vagy afrikai csontszáraz úton?

Előzmény: Wattocsak (79005)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2015.04.22 0 0 79006

Én nem akarok senki mellett állást foglalni, de az tény, hogy pajaci 78994 számú hozzászólása igaz. Ha csökkentem az előremenő hőmérsékletet, csökken a visszatérő is. Minél alacsonyabb az előremenő hőmérséklet, annál kisebb a szoba levegője és a radiátor középhőmérséklete közötti különbség, tehát kisebb lesz a teljesítmény is, ez vízoldalon kisebb delta t-t fog eredményezni.

Wattocsak Creative Commons License 2015.04.22 0 0 79005

Az a baj, hogy a kísérletből azt tudjuk meg, hogy semmit.

Ilyet tudok gyártani én is.

Vedd le a lábad a gázpedálról és tíz perc múlva nézd meg a kilométerórát. Majd nyomd a gázt tökig, és tíz perc múlva nézed meg ismételten kilométerórát. Na most ebből én mint OKJ képzésben sem részt vett ember nekem az jön le, hogy a második esetben nagyobb sebességet fogok látni mint az elsőben.

Mit fogunk ebből mint tanulság levonni? Talán azt, hogy nem ragadt be a kézifék.

 

Előzmény: pajaci (79003)
c-stahl Creative Commons License 2015.04.22 0 0 79004

Én nem ezt akartam láttatni, nekem nem ez látszik belőle.

Ha ezt írtam volna, akkor máris nem ugyanazon teljesítményről lenne szó.

Előzmény: granov (79002)
pajaci Creative Commons License 2015.04.22 0 0 79003

1; Egy másik topikon mondta a napokban egy fórumtárs, "úriember nem a partneréről beszél, hanem a partnerével".

2; A 78998-as hsz-ben lévő "kísérletet" javaslom elvégezni annak, aki nem hiszi el hogy az előremenő növelésével nő a visszatérő hőmérséklete.

 

granov Creative Commons License 2015.04.22 0 0 79002

Pontosan:

de itt nem egészen erről írtál:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134665218&t=9054448

 

Ebből a hozzászólásodból úgy nézett ki h a dT változatlansága mellet m-et növeled.

 

De mondjuk az is igaz, hogy fűtőértékre vetítve 102 vs 104% jön ki, nem a 38 vs 45 fok visszatérő a nagy kérdés, hanem hogy hol mehet el több veszteség.

Előzmény: c-stahl (78997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!