Igen, Győrben is akadozik, dehát a Futárt említeni nevetséges, eddig semmi jelét nem lehet érzékelni, sőt, visszafejlődést, hiszen az új(onnan beszerzett) járművekbe pont a FUTÁR miatt nem működik semmilyen elektronikus utastájékoztatás.
Egyébként ha jól tudom, van erre munkatárs a volánnál is, aki elvileg koordinálja ennek a projektnek a menetét, szóval nem tudom, mi a megakadás oka, de annyi biztos: mint EU-s pályázat, a határidő (2012.03.15.) után az EU-s ellenőrök bármikor jöhetnek ellenőrízni, mi, hogyan valósult meg az általuk támogatott projektekből, és ha valami nem kóser, az egész támogatás összegét kifizettetik kamatostól! Mint hahogyan volt/van is példa erre Nyíregyházán, de OFF témában. Elvileg az államnak pont az ilyenek kivédése miatt kell kezességet vállalni, mert valakinek a révészt is ki kell fizetni...
És amit én is tapasztalok, és nem a pályázat szerint működnek:
járműveken lévő hangos utastájékoztatás nincs, vagy nem hallható
megállóhelyi táblák sorozatos meghibásodása
WEB/WAP alapú utastájékoztatási rendszer hiánya
buszállomási pénztárgépek hiányos funkciója
buszállomási bankkártyás fizetési rendszer hiánya
De ha már 2012-ről mérleget készítünk így, az év végén, ne feledkezzünk meg arról, hogy milyen szerződés született a város és a helyi üzletág között. Őszintén szólva nem tudom a részleteket, ahogy azt sem, mennyi lett a fix éves esedékességű összeg, mint a szerződés alapja, és ezen felül akkor hogy néz ki a tartozás törlesztésének menete is. Megismétlődött az, ami Szfváron és Dunaújvárosban? Jobb/rosszabb lett? Esetleg teljesen eltérő a konstrukció?
A városba lerakott 2 soros kijelzők valóban viccesek, inkább lett volna kevesebb, de többsoros, valami érdemi információ kijelzésének lehetőségével(pl. az épp induló buszok alatt aktuális forgalmi és menetrendi tájékoztatók), mert ennek semmi értelme.
Kicsit úgy érzem, hogy a Volánoknak a korszerű és minőségi utastájékoztatásról vajmi kevés foglamuk van hazánkban, illetve ha van, akkor az elnyerhető támogatás összege kevéske egy valóban minőségi, átfogó rendszer összerakásához. Van még egy vetülete a dolognak, ami nem tudom vidéken mennyire általánosítható, az a hozzá nem értő rendszerszállító, aki elnyerte az egészet. Azt tudom mennyire általános, de ilyen van a fővárosban(Futár) és volt Győrben... Kiválasztásuk gazdasági és politikai szimpátia alapján történhetett, mert amit művelnek például a fővárosban az minősíthetetlen.
SZIA.ÉN Borsodi vagyok,megkérnélek,hogy tedd már föl képed A BHR-313-rol a BOROD VOLÁN topickba is.BOLDOG ÚJ ÉVET MINDEN NYIREGYI topick társnakKÖSZÖNÖM A kérésem teljesitését is
Ez az új rendszer mindent lefed csak a projekt címét nem. "Minőségi Közösségi Közlekedés Modern Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszerrel"
Modern forgalomirányítás ? - Ez ott bukik meg, hogy a sok bérlet lomban nincsen benne sem az új pénztárgép, sem a gps. Így ez a dolog itt megbukott, ugyanúgy ahogy az utastájékoztatási rendszer is. A megállókba kihelyezett digitális táblák is felérnek egy vicc kategóriával.
A buszokon a belső utastájékoztatás - egyes buszokon olyan halk, hogy semmit sem lehet hallani, más buszokon ordít, sok buszon egyáltalán nem hallható semmi sem. A belső kijelzők is inkább nem működnek. Vicces, hogy jópáron még a beszereléskor rajta hagyták a vonalkódokat, így egy részük nem is látható. Webes térképet is tartalmaz a pályázat, természetesen ez sincs, bár ha olyan lenne mint a szomszédos társvoláné, talán jobban meg is vagyun nélküle. A pénztárgépek még a mai napig gyakran fagyogatnak, sok sofőr emkézik, és a pénztárgépes bérlet/számlakiadással sem lehet találkozni. A bérletezés is sokkal jobb lenne, ha minden sofőrnl lehetne vásárolni, nem kellene vadászni a bérletes sofőrökre. Elvileg a technikai feltétel aodtt...
Érdekes, hogy "otthon" soha nem voltak a megállókban az írásos és a hangos utastájékoztatásban sem toppon. Ez az új rendszer, amit sok millióért "összehoztak" lehugyozott sóskifli. Pedig a 15 méteres Solarisok érkezése után már azt hittem elindult végre valami. De most úgy látom inkább visszafle fejlődünk. :-(
Nem, hanem az autóbuszállomáson, az induló kocsiállások kivilágított tábláját cserélik/ cserélték ki. Illetve ha jól láttam, akkor megint működnek a "jelzőlámpák" a kocsiállásoknál. Csak most a hangosbemondó nem.
Már megint elkövetik azt a hibát, hogy 27-28-án tanszünetes munkanapokon szombat szerint indulnak a járatok. Akadályozva ezzel a dolgozók munkába járását.
Legalább nem tűnik majd ki a többi kocsi közül oly nagyon. Nem úgy mint a Hajdús vagy épp az ex. Albás. :) Amúgy a BPG fix 12-esen van, vagy csak a véletlen műve, hogy 2 alkalomból 2x láttam 12-sen?
Nekem az ellenőrökkel soha nem volt rossz tapasztalatom. Inkább azon buszvezetőkkel, akik indokolatlanul nem szoktak elsőajtózni. Érdekes, van olyan sofőr, aki még a legnagyobb csúcsban is tudja csinálni. Ráadásul a háromlábún még az akciógomb is ott van, ami bemondja az nyitáskésleltetést.
Nemrég volt a LEGO-s cirkusz, amikor a dolgozók külön buszt sírtak ki maguknak. Nos a legósok maximálisan hülyét csinálnak a volánból. Beáll az 5-ös kocsiállásba az Y-os, majd a legós Y-os. Melyikre szállnak fel? Naná, hogy a simára: kérdeztem, hogy miért? mert olyan sokan vannak a legós járaton és kicsi a busz! Meg lehet nézni: kimegy egy csuklós és egy szóló 1/3-ad, 1/3-ad kapacitással. Teljesn felesleges duplázni ezen járatokat. Amit a volán szokott elrontani az az, hogy szólü 260-ast küld ki néha... illetve egy időben az ellenőrök szórakoztak, de már erről is leszoktak szerencsére.