Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Úgy lesz ahogy írtam Pécsröl 9 óra 54 perckor indul a vonat Barcsig, onnan pedig a busz 11 óra 10 perckor Gyékényesig és Vizváron van 11 óra 44 perckor!
Ezt is megértük, indul a komlói autóbuszpályaudvar felújítása, jelentős forgalomváltozások mellett. Június 8-tól már az ideiglenes helyen kialakított kocsiállásokról indulnak a helyi és helyközi járatok.
Ezt rosszul tudod mert napi 2 pár vonat lesz Pécs-Zalaszentiván között illetve lesz 1 pár "összvér vonat" Barcs-Zalaegerszeg között, ami Barcs-Gyékényes között busz Gyékényes-Zalaegerszeg között vonat!
Ő szerepel képileg az anyagban, szintén a te fotódat felhasználva. A 266-osok terén màr semmiben sem vagyok biztos, igaz nem is tartom őket helyi kocsinak. 😆
Az a Pécs-Zalaszeintván 1 pár vonat és ráadásul BZ-vel a kicseszés magasiskolája. Persze tudom jönne trizs és megmagyarázni, hogy ez milyen jó lesz mindenkinek. A 60-ast meg lényegében megszüntették.
Van valakinek KOMLÓ helyi menetrendje? Nem csak a viszonylatok listájára lennék kíváncsi, ezt láttam már feltöltöttétek, hanem a konkrét menetrendre.
Elsősorban a 80-as/90-es évekből keresek. A DDKK (mikor még létezett) 2012-ig tudta visszamenőleg elküldeni nekem a menetrendeket. Szóval jöhet minden, ami 2012 előtti. Köszönöm!
Értem amit írsz, de szerintem épp a civil embereknek nem mond semmit az "erősorrend". A lista kronológiai sorrendben mutat összegzést, direkt nem használtam más kifejezést. Szerintem az így is látszik a számokból, hogy az Ikarus 260-as messze vezeti a listát. Az erősorrend megtévesztő is lehet, mert pl. a 4 db Autosan, meg a 4 db BN12-es kb. ugyanazt a helyet kapná a listádon, de korántsem lehet őket összehasonlítani ilyen alapon. A BN12-k ugyanis jóval hangsúlyosabban vesznek részt a helyi közlekedésben.
Most nem írom, hogy köszönöm, hanem azt írom ejnyeee.
A munkát köszönöm, de emlékeztetlek, hogy egy munkát ugyanannyi fáradság megcsinálni jól, mint rosszul.
Az erősorrend attól erősorrend, hogy az erősebb, legtöbb van elöl, és a legkevésbé fontos leghátul.
Tehát valamiből 33 db vol a másikból meg 10, akkor a 33 az első és a 10 a második.
Nem fordítva.
Az üzemeltetési időintervallumot meg nem azért kértem, mert kötözködős vagyok, hanem mert az információ hordozó.
Megmutatja, hogy az adott város - itt Komló - életében, mi mennyi ideig volt fontos, egy busz típus, vagy lényegtelen, de volt.
Mostani rossz erősorrented szerint - aki nem komlói - vélelmezheti joggal, hogy az Ik-260 típusú buszok kb. 4 évig szolgálták komlót, míg az Autosanok 24 évig.
Lehet, hogy fájdalmas ismeretet mondok most el neked, de az olvasok jó 70-80%-a vizuális típus.
Ezt ugyan minden tanárképző főiskolán tanítják, de neked ezt nem kell(ett) eddig tudnod, ezért mondtam el.
Magyarul az írott szövegből keveset jegyez meg, de a képekből, táblázatokból jóval többet.
Tehát egy jó táblázatodra - fájdalom vagy nem - többen fognak emlékezni mint az egyébként kitűnő történeti leírásodra.
-Én úgy tudom, hogy az Autosándorokat eredetileg valóban Szigetvárra szánták, de nem szerződéses járatba. Ezek egy kísérleti igényvezérelt rendszer részei lettek volna, ahol Vásárosbéc illetve Merenye-Pettend környékéről hordták volna rá az utasokat a Szigetvár-Lad között közlekedő illetve a 6-os úti járatokra.
Semmi gond. Szakmai egyeztetésre küldtem volna az anyagot Neked, mert bíztam a tudásodban. De a hozzászólásodban tulajdonképpen véleményezted. Köszönöm. 😊
Amennyiben a Szigetvár-Pécs közötti, mai autóbusz utasokat (25 járat egy irányba) vonatra akarod ültetni (ilyet lehet csinálni) akkor a Szentlőrinc-Pécs közötti 19 km-es vasúti pálya második vágányát meg kell építened.
A Szentlőrinc-Szigetvár közötti 15 km-n maradhat az egy vágányú pálya, de a keresztezési helyeket fel kell újítanod, és oda kell helyezned ahová a menetrend kiadja.
Függetlenül attól, hogy most van e ott kereszt vagy nincs.
Ha ezzel megvagy akkor a Szigetvár-Szentlőrinc-Pécs útvonalon a mostani autóbusz járatok kb. 90%-a megszünetethető.
Tegyük fel, hogy rendelkezésre áll az a 63 millió.
A 47-esen ez hány utast jelenene vonatonként? 6-8?
Kilométerben a Pécs - Szigetvár ugyanennyi, de csak fele annyi vonat kellene az órás ütemhez.
Valószínűleg ott azért nagyobb a fizető utasok aránya, mekkora utasszám növekedést jelentene?
A komlói órás vonat bili kategória, Szigetvár is, csak az talán kevésbé lenne ablakon kidobott pénz.
Mert lehet olyan, aki Dombóvárra jár iskolába, de nekik nem kell óránként vonat.
Minden más pedig Pécsett van.
---
A 6-os déli szakasza az egyik legtöbb halálos balesetet hozó útszakasz, Szigetvárra van valós forgalom, mind diák, mint egészségügyi, de még kiránduló forgalom is a fürdőbe.
Mondjuk csatlakozás a budapesti IC-khez, esetleg Komlóról járnak iskolába Dombóvárra, orvosi kezelésre stb.
"Nézzük már meg ugyan ezt a 60-as Szentlőrinc és Barcs közti szakaszára, ott valóban lehetne értelme sűrű, elővárosi közlekedésre Pécsre, ráhordással 'lőrincre és Szigetvárra. "
Ott meg most vágják vissza a Gyékényes-Barcs járatot (és a Szombathely-Pécs járatot is)
Nézzük már meg ugyan ezt a 60-as Szentlőrinc és Barcs közti szakaszára, ott valóban lehetne értelme sűrű, elővárosi közlekedésre Pécsre, ráhordással 'lőrincre és Szigetvárra.
Ha vannak adatok, érdekelne egy számítás félóránkénti* ütemre Pécs és Szentlőrinc közt, párhuzamos buszközlekedésből csak a falujárók és a Kaposvári gyorsok maradhatnának, utóbbiak Pécs és szentlőrinc közt nem vehető igénybe.
Abból a majd 30000 potenciális utasból mennyi akar arra menni, és mennyi Pécsre?
Bz helyett reális alternatíva valóban csak az Ekenyél, az mehet óránként Sásdra, ahol legyen csatlakozása Kaposvár felé, ennyi bőven elég.
De ha már előjött.
Nézzük már meg ugyan ezt a 60-as Szentlőrinc és Barcs közti szakaszára, ott valóban lehetne értelme sűrű, elővárosi közlekedésre Pécsre, ráhordással 'lőrincre és Szigetvárra.
Ha vannak adatok, érdekelne egy számítás félóránkénti* ütemre Pécs és Szentlőrinc közt, párhuzamos buszközlekedésből csak a falujárók és a Kaposvári gyorsok maradhatnának, utóbbiak Pécs és szentlőrinc közt nem vehető igénybe.
*: 30 perc utemesen nem jön ki, de kiszerkeszthető kb elosztva az IC, Szigetvár/Barcs, Dombóvár, Szombathely (4 óránként, ha nincs, akkor Szentlőrinc / Szigetvár)
Ehhez valóban kéne a BZ helyett valami normális. Mondjuk az akkus motorvonat.
Közlekedjen az eredeti vonalán Dombóvárig, de ezen ne vesszünk össze. Akkor maradjunk az általam felvázolt "kezdeti lépéseknél". Milyen anyagi vonzatai lennének ennek?
Kezdetben elég lenne egy normális menetrend kialakítása (nem egy vagy két vonatpáros menetrend) az IC-khez igazítva , aztán a BZ-k helyett volna valami normális vonat alternatíva, aztán 2-3 év múlva (és az utasszámtól függően persze) lehetne rátérni a komolyabb infrastrukturális fejlesztésekre (vonalkorrekció, emelt pályasebesség )
i d ő u t a z ó olvtárshoz is szeretnék kérni egy elérhetőséget, szerintem neki is átküldeném majd a nyers iratot átnézésre, pontosításra, a komló helyi buszállománnyal kapcsolatban.
Veszettül nekiláttam a komlói helyi autóbusz beszerzéseket feldolgozó blogos írásomnak. :-) Majd kellene néhány pontosítás, jelöltelek Facebookon. A 266-osok körül érzek némi bizonytalanságot magamban.
Amúgy van a szekrényemben egy szép, vastag dosszié a 47-es vonal utasforgalmának elemzéséről, és a fejlesztési lehetőségekről. Ha komolyabban akarsz érvelni, és érdekel, akkor szívesen odaadom. (Trizs77 olvtárs amúgy nagyon jól ismeri az anyagot.)
Jó közelítéssel meg kell(ene) határoznunk, hogy mire tervezünk?
Van ugye kb. 29.000 potenciális utasunk.
Sehol a világban nem számolhatunk 100%-kal, hisz a rendelkezésre áll tömegből (itt 29.000 fő) mert sokan :
- nem arra mennek mint amerre a vasútvonal fut,
- idősek, már nem utaznak sehová,
- túl fiatalok még és szüleik nélkül nem utaznak sehová,
- bármilyen korúak de jellemzően nem utaznak,
- egyéni közlekedés hívők,
- mozgásukban korlátozottak,
- ........................................
-..........................................
A jó, vagy jobb közelítéshez nagy segítség a Tudásközpont ingázók (2011-es) bázisa adhat.
Itt ugye településenként megadták, hogy honnan hová hány fő ingázik naponta ?
Ez egy jó bázis.
Természetesen nem az ingázók az egyetlen fókuszcsoport.
Sokfajta más okból is utaznak az emberek.
Például :
- távolsági utazások,
- alkalmi utazások,
- időszakos utazások,
- stb.
Térjünk vissza a 47-es vasútvonalhoz.
Nem tévedünk sokat ha azt feltételezzük, (bátor fantáziával) hogy ha valamennyi fejlesztést megtesszük, akkor a mai kb. 40 utas helyett akár 600-800 utast is szállíthatunk ezen a vasút vonalon naponta.
Mi kell ehhez ?
- Emelt (min. 80 km/h) pályasebesség,
- óránkénti vonat mindkét irányba üzemkezdettől (04,30) üzemzárásig (23,30)
Nem akarok telhetetlen tűnni, de mivel mellékvonalról beszélünk, így lényégében mindegyik ponttal kellene kezdeni valamit.
(ezt már korábban is írtam, de a mai napig fenntartom: a 47-es az egyik legjobb fejlesztés az InterPici bevezetésével történt, tehát, ha valamerre el kell indulni, akkor az az irány)
(bár ezért ki fogok kapni, de ha Pécs esetében felszokott merülni egy uránvárosi mh kialakítása, akkor Komló esetében érdemes lenne elgondolkodni a Tesco környékén kialakítani egy mh.-t-bár látva, hogy mi lesz a vonallal ez is sci-fi kategória)
Ha valamilyen csoda folytán úgy gondolná a jelenlegi kormányzat, hogy mégis áldozna valamennyit ezekre a mellékvonalakra, akkor nyomvonal korrekció nem lenne lehetséges úgy, hogy ne a településtől 1-2 km-re álljon meg a vonat?
Meg lehet oldani, meg lehet szervezni, hogy fent a falvakban futó 7411-es útról levesszük a buszokat és az új (alig 20 éves) vasútvonalon lévő vasúti megállóhelyre vagy kiszállítjuk a falvakból az utazni vágyókat, vagy kigyalogoltatjuk.
Ez nem ördögtől való dolog.
Ugyanis minden faluból épült út az 0,5-1,0 km-re lévő saját vasúti megállóig.
Nem ismerem azt részt, ezért is kérdezem meg: Ha valamilyen csoda folytán úgy gondolná a jelenlegi kormányzat, hogy mégis áldozna valamennyit ezekre a mellékvonalakra, akkor nyomvonal korrekció nem lenne lehetséges úgy, hogy ne a településtől 1-2 km-re álljon meg a vonat?
Komló így még sokáig nem veszíti el a múltját-jelenét. Én kifejezetten nem bánom mondjuk, remek hangulata van a városnak egy 200-as Ikarusból nézve. :-)
Elfogadom persze. Köszönöm. Sőt mivel a következő írás terveim szerint az autóbusz viszonylatokról fog szólni, fogom igényelni a segítségedet is. A pontos adatokkal. Mikor mi indult el stb. Ha rávehető vagy... 😊
Igen, a DN "közel 33 ezer"-je a hivatalos adatok szerint a csúcson, Mánfa kiválása előtt, kicsivel 31 ezer felett volt. De igazából ennek nincs jelentősége, részlet kérdés, valamibe bele kellett kötnöm.:-)
Ha előtte olvasom a határnyitásról a hírt, akkor már korábban elszállt volna a kötözködős hangulatom, M41 2305 olvtárssal meg már megittunk együtt annyi vírusölő szert, hogy ne sértődjön meg.:-)
Hogy volt pontosan színezve ez a logó? Kèk-fehér pl. Komlón (Pécsett kék-sárga) maga a logó, de a betűk feketék, vagy kékek voltak? Makettezéshez kellene. Köszönöm.
Hasonló a helyzet Szombathelyen, ahol szintén komoly átépítések szükségessége (is) állt a megszüntetés mögött. Ott gyakorlatilag egy századeleji rendszer konzerválódott.
"A Régi Pécs Blog hosszú írásban foglalkozik a pécsi villamosozással, felteszi a kérdést, mégis miért kellett megszüntetni. A végkövetkeztetés az, hogy valószínűleg felsőbb utasításra döntöttek így."
Azért ez nem volt ennyire egyszerű, hogy leszóltak fentről, hogy nem kell Pécsre villamos.:-) Ha jól emlékszem, akkior a PV-s könyvben részletesebben írnak erről. A valódi ok az volt, hogy egyrészt kinőtte a város a villamoshálózatot, és az akkori városi úthálózat nem igazán adott lehetőséget a bővítésre, másrészt új áramátalakítóra lett volna szükség, ami nagyon drága lett volna.
És ha már 1/A, voltak olyan 1-esek, - nyilván fordaszervezési okokból - amelyek Zobák-aknáról, vagy éppen Kökönyösből indulva nem mentek végig, hanem csak az autóbuszállomásig közlekedtek. Erre egyszer-kétszer ráfáztam, mert volt olyan, hogy anyámat meglátogattam a Carbonban, aztán a Mecsek étterem előtt felszálltam, bedobtam a kétforintost a perselybe, majd 1 percen belül már kanyarodtunk is a Kossuth téri, illetve később a Bem utcai állomásra. Ezek a járatok nem voltak sem táblával, sem a menetrendben jelölve. Viszont volt átszállási lehetőség, a buszállomásról továbbinduló 1-esre, és ott bemondásra ment a díjmentes felszállás, miszerint a leálló 1-essel jöttem.
Akkor ez oda-vissza volt, a 4-esnek is körtvélyes betérése. Létezett ehhez 4/19 viszonylatjelző tábla?
Elástam pár menetrendet, van bennük pár érdekesség. Most nem a menetrendi történeti forrásokra gondolok, hanem arra, hogy elég slendriánul szerepeltek bennük a vonalak. Itt egy 1988-as, amiből pl. kihagyták az összes M-est, Körtvélyest pedig következetesen több éven át Körtevélyesként írták. Szvsz a korrektúrázást végző Körtvélyest gondolta elírásnak, mondván annak semmi értelme, ha szilva van, akkor körte is.:-)
Közben keresgéltem, és találtam egy 2011-es menetrend részletet, amelyben volt 19-es sikondai betéréssel, ez szombaton délután és vasárnap délután volt jellemző.
Köszi szépen az infókat, érdekes volt olvasni ezeket.
Emlékszem, még a régi Móricz Zsigmond utcai menetrenden látszódott a kilencvenes évekből (94-95), hogy a 4-esből is volt kettő (4 és 4A talán), az egyik csak a fürdőig ment, a másik a vadásztanyáig, de 5-ösből is ment 5I a rendes mellett, asszem csak az iskoláig talán. De érdekes visszagondolni az M19Y időszakra is, az talán még a 2010-es évek elején is ment, illetve az 1A-ra, ami OTP - Kökönyös távot nyomta. Egyébként volt olyan 19-es anno, ami kiment Sikondára? Nekem valami ilyesmi rémlik, de kíváncsi vagyok, ti tudtok-e róla valamit.
Köszi az infókat. Sok mindenre emlékszem, pl. a 8-as Petőfi utcai közlekedésére. De voltak új információk is bőven. Most majd az lesz a következő változás, hogy Körtvélyesből új út jön najd ki a sikondai útra, arra fognak kijárni a helyijáratok is.
Köszönöm szépen, ha beugrik még valami, akkor folytatom, de kb. most kiszáradt az agyam, iszok is egy sört.:-) Ha Lacinak találok még anyagot, akkor kivonatolva teszek még be, ha lesz valami érdekesebb.
Valóban, de korábban sem ilyen járat, sem ilyen tábla nem létezett. Ennek ott volt a jelentősége, hogy az általad is említett helyközi buszokon a 20-as járatra tudtak kiadni helyi tarifás jegyet a sofőrök. Korábbi menetrend könyvben szerepel ez 20 Autóbuszállomás - Mánfa viszonylatként is, amíg Mánfa a népszavazást követően nem vált le Komlóról. Amúgy a Fábián Béla utcában már Fő utca korában is volt buszmegálló, de azt emlékeim szerint csak iskolai, meg szerződéses járatok használták. Vagy talán volt korábban Mánfa - Zobák-akna, jelzés nélküli helyijáratként, a Május 1.-hez hasonlóan.
Erről csak annyit akartam megjegyezni a végén, hogy ez volt az eredeti 8-as, amit az utolsó nagy hálózati változáskor hoztak vissza 8/B jelzéssel.
Aztán újabb érdekesség, hogy a menetrendben volt 6/D jelzéssel iskolai előadási napokon 6-os járat dávidföldi betéréssel, de ilyen viszonylatjelzés nem, létezett még a régi típusú táblák korában sem. De ha már tábla, akkor a régi típusú 1-es létezett Kökönyös - Gesztenyés végállomások kiírással is a Zobák-akna helyett, talán még akkor, amikor az 1-es a Ságvári utcáról jött végig a Pécsi útra.
Na jó, abbahagyom, mielőtt még megunják a témát a topiklakók.:-)
Még egy beugrott, a kisbattyáni út elkészültéig a 7-es úgy szólt, hogy 7 Aut. áll - Jánosipuszta, és a kastély felett 1-200 méterre volt a forduló, ahol talán még most is van valami juhakol féle épület. Én 1979 tavaszán-ban utaztam be a tanulóbérletemmel az összes akkori viszonylatot, akkor még csak addig ment a hetes.
És akkor még a 8-as csoportról is teszek egy kis kiegészítést.
Amikor azt írod, hogy "8 Aut. áll. - Szilvás - Aut. áll.", az úgy nézett ki, hogy amikor az Április 4. utcánál még nem húzták fel a téglaházak utáűni két panelházon kívül a többit, akkor egy ideig a Panoráma étterem mögött volt a 8-as végállomás, az orvosi rendelőknél, és a buszok 8 Aut. áll. - Szilvás táblákkal jártak. Amikor helyreállt a Szilvás - Somág közötti közlekedés, akkor onnan kezdve a viszopnlatok hivatalosan úgy néztek ki, hogy 8 Aut. áll. - Szilvás - Somág - Aut. áll. és 8/A Aut. áll. - Somág - Szilvás - Aut. áll., az útvonaluk pedig teljesen azonos volt, csak fordított irányban a mentőállomásnál lévő elágazástól. Amikor átadták a Hunyadi utcai óvodánál a Vörösmarty u. - Hunyadi utca közötti útszakaszt, akkor 1979. szeptember 1-től így néztek ki a viszonylatok: 8 Aut. áll. - Szilvás - Somág - Kenderföld - Aut. áll. és 8/A Aut. áll. - Somág - Szilvás - Aut. áll., és innen kezdve a két járat útvonal már eltért, a 8-asnál kimaradt az Irinyi utcában a Gagarin utcai iskolánál lévő megálló, ahol már csak a napi egyetlen 13M járat maradt meg, a 8-as a Kristálynál lekanyarodott jobbra, és a Hunyadi utca - Vörösmarty utca - Petőfi utca útvonalon, és a Berek utcánál tért vissza az eredeti útvonalára. Ugyanígy módosult a 13-as, és a 17-es viszonylat is, és ekkor szűnt meg a 18-as. Aztán egy-két éven belül ismét módosult az útvonal, kimaradt a rövid életű Petőfi utcai megálló, és ment tovább a 8, 13, 17 a Zrinyi tér felé, és ez miatt a 18-as után néhány évvel később megszűnt a 10-es és 11-es viszonylat is.
Majdnem tökéletes, talán egy kivétellel rajta van az általam a 60-as évektől ismert összes viszonylat. Volt még egy 12 Kökönyös - Béta-akna, aztán sok évig nem volt 12-es.
Aztán a 4-es nagyon sokáig 4 Aut. áll - Sikonda viszonylatként csak a Hársfa étteremig közlekedett, ott volt a buszforduló, úgy rémlik, hogy az én első komlói korszakomban, (1984-ig) nem is ment még el a Vadásztanyáig.
Érdekesség, hogy az 1979. szeptember 1-jén kiadott menetrendfüzet vonalhálózati térképén már be volt jelölve az Aut. áll. - Kórház viszonylat 19-es jelzéssel, de ez végül így már nem indult meg, a hiányzó 12-est kapta a későbbi indulásakor, és ugye majd a 19 Aut. áll - Sikondai városrész viszonylat kapta ezt a számot, ahol a végállomás csak később kapta a Körtvélyes megnevezést.
Szintén csak érdekesség, hogy volt még számjelzés nélkül egy Szilvás - Kökönyös viszonylat, ami a 80-as évek első feléig közlekedett a Szilvás, Gimnázium - Május 1. Ruhagyár között, itt a régi, 1979. előtti viszonylatjelző táblát alkalmazták számjelzés nélkül Szilvás és Kökönyös végállomásokkal, és valamikor a 80-as évek második felében egy rövid életű, szintén szám nélküli Szilvás - KBSK sporttelep járat meccsnapokon. Ezt 2 menetjeggyel, vagy összvonalas bérlettel lehetett igénybe venni.
A Szilvás - kökönyös (Május 1. Ruhagyár) járat semmilyen menettrendben, nem volt meghirdetve, a KBSK-járat pedig csak a Szilvás, ABC megállóhelyen lévő, nagyméretű menetrendi tájékoztató táblán, ahol egy kék fémlapra voltak felragasztva az A/4-es menetrendek (8, 13, 17) üveglap mögött. Ha már ez is előkerült, akkor az érdekesség, hogy ilyen menetrendi tábla mindössze négy megállóban volt még ezen kívül, az OTP, illetve a Kökönyös, Petőfi tér megállókban mindkét irányban.
Amúgy, amit összeszedtél, abból kiindulva lehetne akár egy ahhoz hasonló füzetet összehozni, mint ami a komlói vasútvonalról készült. A Dunántúli Naplóban és a Mecseki Bányászban többször jelentek meg hosszabb cikkek a komlói helyi forgalomról, meg egy-kélt Komlóról szóló könyvben (a kiss József féle, meg van még egy másik, a József Attila könytárban pedig biztosan akad még a szép, vastag Komlói Monográfiából, ha jól emlékszem, abban is van anyag), amíg még "homoffiszban" vagyok, előásom a dobozaimból, amit tudok, és elküldöm szkennelve, ha esetleg érdekel.
Szentlőrinc-Barcs-Szentlőrinc távot kell csak, Szigetvárig viszont ha racionálják a buszokat megélne az órás ütem is. De ehhez kell egy megálló valahol uránvárosban.
Barcs és Gyékényes közt elég a napi 4 szombathelyi.
Úgyvan a LUN-765 és az LWX-145 voltak,az Ibidenhez jártak a Ventura és a Góliát hotelektől.Mindkettő beázott,azthiszem az egyik (sajna nem emlékszem melyik) sokkal többet állt,mint ment,a székezés igen sűrű volt,inkább gyermekszállításra voltak alkalmasok,átlag felnőttnek nagyon kis lábhelye volt,egyébként nem mentek rosszul,de nagyon örültünk mikor megszabadultunk tőlük:-)
Kordokumentum Komlóról. Köszönöm a városi könyvtár segítségét, akik kérésemre megkeresték a lapot. Komlói Újság, 1990. április 28-án megjelent száma. A próba csuklós busz épp a Mecsekfalui útról kanyarodik fel Körtvélyes felé, 19-es viszonylatszámmal. A cikkben olvasható, hogyan viselkedett a jármű a komlói utakon.
Ezek szerint akkor Komlón nem hal ki a 200-as széria egy ideig. Majd arra leszek kíváncsi, hogy a botos BPE-900 al mi lesz most, hogy jönnek helyis kocsik. Mikor is jár le a műszaki róla? Esetleg némi ötlet, hogy mit válthatnak majd ki ezek a kocsik a helyiről?
Egyrészt a Rábák a Győri flotta legaljai, ők örültek, hogy megszabadultak tőlük és valahova el tudták passzolni. A Credo meg napjainkig sem került Dorogra, nem találkoztam vele egyszer sem. Van egy érzésem, hogy már nem is jön.
Nos rosszul fejtettük meg a feladványt. Nem nyugodtam és elmentem egy profi fotós barátomhoz, aki csinált az analóg képből egy 500 Mb-os scant. Az eredmény pontot tesz a nagy kérdés végére. Egyértelmű, hogy az 1990. áprilisában Komlón tesztelt csuklós busz rendszáma: BV-89-20 volt. Így már minden tudunk róla, 1981-ben állt forgalomba Miskolcon GF-45-46 rendszámmal, majd megkapta a BV-89-20-at. Pécsre 1988-ban helyezték át, ahol a később a BPV-125 rendszámot kapta. 1993. december 30-ig dolgozott a megyeszékhelyen, majd selejtezték. Sajnos semmilyen fotót nem találtam róla a neten.
Egyáltalán nem csodálkozom sem Sopronon és sem Komlón, mert ezek a csabai buszok álomautók egynémelyekhez képest. Sopronnál most is vagy 6 busz javít. (múltkor legalábbis még annyi volt) . Komlón meg mi nem jobb egy 260.32-esnél.
Komló kaphatott volna az LSH-s Credokból is, úgahogy Sopron is.. Dehát Dorogon helyközibe nagyobb szükség volt rájuk, úgy ahogy a győri Rábákra is :p :(
Tele van 260-assal a helyi. Az sincs kizárva, hogy plussznak jön, hogy ne legyen járatkimaradás. Nyilván lehetne ide Next Gen Conectot is hozna, 1, ha lenne hozzá szakértelem, meg alkatrész 2, ha Komló nagyobb-komolyabb tömegközlekedést igényelne ( Új kocsik a nagyobb városok, megyei jogú városokba mennek I.sorban. ) Illete itt Komlón jó sok a hegy, jó a botváltó helyibe.
Békéscsaba ma újszerű Mercedes buszokkal gazdagodott és ez úgy kapcsolódik a topichoz, hogy ennek következményeképp hamarosan csabai 260-asokkal "gazdagodik" Komló. Na azok nem újszerűek. 😦
Fel sem fogom, hogy mindez 30 éve történt. 15 éves izgatott kis srácként ültem az erkélyen és néztem mikor röffentik be a csuklós motorját. Ugye ott volt forgalomtechnikai bejáráson előtte héten, aztán egész hétvégén és hétfőn is csak ott állt, ahol a képen is látszik. Május 1. kedd volt, akkor jött a vezér és nyitotta az ajtókat, elindult a motor. Persze az ismert üzemi okok miatt járatni kellett jó ideig, aztán kitette a 4-es táblát. Igen akkorra jó nagy tömeg várta a megállóban, fullon is indult Sikondára, a nap folyamán többször is. Aztán ennyi volt, másnapra eltűnt... :-(
Vicces egyébként, hogy pont az volt a régi rendszer utolsó napja (közjogilag 1990. május 2. a fordulópont, aznap ült össze ugyanis az új Országgyűlés, éppen ma 30 éve). Jó nagy buli lehetett, hogy még utoljára csuklós busszal kellett vinni az embereket, aztán május 2. már a másnaposság ünnepe volt. :D
"Hát néhányról még a büdös életben egy szót sem hallottam. Koch Valéria, Simonyi Károly, Cserepka János, József Nádor, Comenius..."
A '90-es években iskolák nevei változtak, iskolák költöztek a fenntartó igényei szerint, iskolák épületei kerültek vissza egyházi fenntartás alá, vagy iskolák szűntek meg jogutód nélkül. Például a Vegyipari költözött a Janus Pannonius utcából, majd szűnt meg. Iskolák kerültek a PTE alá, vagy vett át iskolaépületet a PTE. Alapítványi / magán oktatási intézmények születtek. A Gandhi Gimnázium talán a mai napig unikum az országban. A Komarov épületébe a Babits Mihály gimnázium költözött, a Komarov-szobor pedig a Búza térre. Mindegyik középiskola megközelíthető közösségi közlekedéssel, a belvárosiak némi plusz gyaloglással.
Közben azért elgondolkodtam, hogy a felsorolt iskolákhoz milyen buszokkal lehet eljutni, és elkezdtem keresgélni a térképen. Végül azért sikerült azonosítanom majdnem az összeset. Ezek után már csak azon csodálkozom, hogy a Kodálynak vagy a Janusnak miért nincs még legalább három sorból álló nevük.:-)
Egyik kedvenc szórakozásunk szokott lenni az érettségi kampányban, hogy jókat röhögünk pulettkével reggelente, amikor látjuk szerencsétlen öltönyös-matrózblúzos csapatokat leszállni a buszokról, amikor megyünk dolgozni. Ez a látvány valszeg azért el fog maradni hétfőn reggel, de majd meglátjuk. Amúgy a napokban azért kezdett látványosan nőni az utasszám a buszokon az előző hetekhez képest.
Na ja, egy Nagy Lajost vagy egy Ghandit ma valszeg a telefonkönyvben sem lenne egyszerű megtalálni, mert szinte biztos, hogy egyiket sem az I betű alatt kellene keresni.:-)
Ez a riposzt kosárlabdás megfelelője az, amikor a játékos a pálya közepéről úgy dob kosárra, hogy a labda a gyűrűt nem érintve a hálón átzuhan függőlegesen... :-D
Ez a Google még arra is képes, hogy mondjuk Timbuktu iskoláit telefonszámmal, e-mail címmel, honlappal listázhatja aki akarja. Meg különböző egyetemek nyilvános kutatásai elérhetőek angol nyelven, így például közlekedéssel kapcsolatosak.
Most, hogy végig gonodlom, bevallom, hogy azt sem tudom, hogy hány középiskola van Pécsett, talán 15 körül? Olyan tizen egy-kettőt tudnék csak felsorolni kapásból.
Ha most normál helyzet lenne, akkor felelősséggel azt merném kijelenteni, hogy pl. a 4-es buszon egész biztosan egymás-hegyén hátán állnának az érettségizők. Hogy most hányan mennek busz helyett autóval, azt nyilván nem lehet pontosan tudni, de hogy sokan, az biztos.
Készülnek-e az érettségi miatti megnövekedett forgalomra?
Az önkormányzat a tömegközlekedés tekintetében illetékes. Sűríti járatait az érettségi időszakban és csuklós buszokat is be tud vetni a Tüke Busz, ha erre szükség lesz.
A kiírás szerint 11 hónap maradt a teljes beruházásra, miközben egy kapavágás sem történt a területen. Ha 2021. május 31-ig nem zárják le a projektet, bukják az uniós támogatást is.
Akkor az is egy exmiskolci busz volt. 1980-as évjárat, a Pannonhoz 1987-ben került. Selejt lett vajon a 90-es évek elején, vagy megérte az új rendszámozást?
Két eset lehet. BV-89-20 vagy BV-89-28 szerintem, ezeket lehet leginkább kiolvasni a fotóról. Pécsi kocsik voltak, a 280-as listában van is ilyen. 1993-ban, illetve 1991-ben selejtezték őket. Ergo 1990 áprilisában lehetett Komlón bármelyik.
Köszi! Arra már nem is emlékeztem, hogy ekkor már az új táblákat használták, amelyeken nem voltak keretek a végállomások nevei körül. Azért ide merénylet volt 260-as helyett a 266-os.:-)
Azt végképp nem értem, hogy az utasváróra miért nem kerültek fel a tetőelemek? Ez olyan utasszívató. Persze akkor természetes volt, hogy a házakba már beköltöztek, de járda még nem volt. Örülni kellett, hogy egyáltalán jön a busz. Félévig készült a legegyszerűbb utasváró is, stb.
Igen, szép emlékeim vannak a város akkori korszakáról, főleg a gimnáziumi éveimre emlékszem szívesen. Nem csak a vonatok és buszok miatt.:-)
Pályázatot írok ki, mert sehogy sem találom:
Sok évvel ezelőtt, valamelyik közlekedési topikra betettem egy szkennelt képet egy füzetlapról, amely tartalmazta az összes komlói helyi kocsit, a GC 75-xx rendszámú Ik-266-osokkal kezdődően (volt benne némi pontatlanság, két olyan rendszám is szerepelt benne, amelyek nem komlóiak voltak, de azokhoz nem is voltak a naplómban napi adatok). Még arra is emlékszem, hogy egyszer már kerestem korábban, és nem találtam, de valaki előásta, és betette helyettem valamelyik topikba.
A becsületes megtalálónak felajánlom, hogy - ha majd egyszer ismét kinyitnak a kocsmák - egy tetszőleges pécsi becsületsüllyesztőben vendégül látom 2-3 korsó sörre/pohár borra/felesre. Én egyelőre feladom a keresést.
Helyköziből helyi kivitelűre átalakított 266-osok, amelyek onnan kezdve stabil helyi kocsik lettek, kb. 1980-81-ben: GC 90-88, GC 91-31, GF 04-64, és ha minden igaz GF 20-91.
Igen, valszeg az lesz. Amúgy az első két 260-as 1978-ban érkezett. Ezek még persellyel voltak felszerelve.
Keresem a régi indexes hozzászólásaimat, és itt találtam valakinek a hozzászólását, hogy feltehetően 2010 körül tettem be a Volán-topikba egy szkennelt listát. Viszont valamiért a hozzászólásaim 2003 és 2012 közötti részét egyszerűen nem érem el az Adatlapon keresztül listában, végiglapozni meg kicsit macerás. Az Index keresője meg egyszerűn gyenge... Keresem tovább.
1987, BY-23-24 indulásra készen a dávidföldi kocsiálláson.
Meg valamikor az árkádsor bontásakor, épp jön a BY-23-20, fekete-fehér a kép sajnos, de azért látszik, hogy ez nem sárga autóbusz, legalább két színe van:
Én 1984-ig laktam Komlón (első körben, aztán 1994-1996, végül 2002-2012) , addig nem volt kék-fehér kocsi, és persze a rendszámok is két betű-négy számból álltak még, 1984 nyaráig vezettem részletes listát.
Amúgy az első 260-as pont a GF 23-41 volt, amin utaztam. A KBSK asztalitenisz szakosztálya a dávidföldi iskolában, az Allendében tartotta az edzéseket, oda jártam az 5-össel, kicsit el is késtem, mert nem szálltam le a Jubileumnál, hanem mentem vele még egy kört az Orosz Gyula utcai végállomásig, és onnan jöttem vissza, mert egyszerűen nem tudtam otthagyni. Még a nylonborítás is az üléseken volt, az volt az első napja.:-)
Ezek mind kék-fehér színű buszok voltak, az első két fecske a BY-23-20 és a BY-23-24. Tisztán emlékszem 11 évesen rohantam le a pályaudvarra, mikor megérkeztek. Nagy csoda volt a sok sárga után. A 23-20-asnak volt átvilágítós viszonylatjelzője elől fent, míg a 23-24-nek kék fóliával le volt takarva.
Voltak kifejezetten helyi kivitelű 266-asok, ezek már a 260-asok előtt dolgoztak, egy ideig párhuzamosan a 620-asokkal. Annyiban különböztek a helyközi 266-asoktól, hogy az utastérben végig egyszintben volt a padló, egysoros ülések voltak, nem voltak az ablakok felett csomagtartók, és az oldalablakon korlátok, a színük drapp volt, a 80-as évek elején fényezték át őket Volán-sárgára. Aztán, ahogy a 600-as sorozat kopott kifelé, több helyközit is átalakítottak a helyi üzem számára, felszerelték rájuk előre az átvilágítós viszonylatszám jelzőt, a hátsó ablakba középre a hosszú viszonylasztám-tábla tartót, kivettek egy-egy üléssort, de a csomagtartókat, és az ablakok korlátait megtartották. Aztán érkezett még az MKV-tól néhány fülkés 266-os is helyibe. Ilyen helyis 266-os kép is található a fórumon sok évvel ezelőtti hozzászólásban. (Vagy a Városi és elővárosin?)
"Kék-fehér busz összesen 6 db volt Komlón."
Kék-fehér nem volt helyiben, de érkeztek használtan BKV-kékek (BKV, MKV?), amelyeknél a jobb második ablak teli volt, nem elhúzható, és az ablakban fent a kivilágítható nagy viszonylatjelző volt, ami elől is. Ezeket mondjuk emlékeim szerint soha nem használták, hanem oda is felszerelték az ablak alsó részére a fémkeretes táblatartót.
Ha valaki ezt teljesen betartja, már rögtön kisebb az esélye, hogy ott álljon 4.56-kor az alsómöcsögei elág-nál egy hirtelen ötlettől vezérelve, úgy, hogy még alapos indoka is legyen arra, hogy busszal utazhasson.
Ha megvan az alapos indok, akkor meg gondoljon arra, hogy így is milyen szerencsés a szlovén, horvát, vagy szerb szomszédainkhoz képest, akik a teljes tömegközlekedést leállították a vírushelyzet miatt és ott hiába is állna ki 4.56-kor az elágazásba, mert hetekig nem jön a busz.
Így ott nincs porobléma azzal sem, hogy hogyan vegyen jegyet.
Pedig az Ikarus listámban szinte biztos voltam. Alapvetően a kimondott helyi üzemben dolgozó, vagy oda szànt járműveket szedtem össze. Kék-fehér busz összesen 6 db volt Komlón. Meg a peóbacsuklós 1990-ben. BV-98-20 talán...
2020. március 23-tól a Koronavírus járványhelyzet miatt az első ajtó a Volánbusz autóbuszain nem használható és a járművezetői jegyértékesítés is szünetel ideiglenesen:
A '70-es, '80-as évekből hiányoznak belőle az eredetileg is helyis, illetve helyköziből átalakított 266-asok, meg néhány 260-as. Eredetileg kéket nem látok benne. Elvileg itt van valahol egy polcon a füzetem, amit vezettem anno, beszkennelem, és abból ki tudod egészíteni majd.
Lenne egy kérdésem: távolsági buszra hogyan lehet jegyet venni most, ha olyan állomáson akar felszállni az ember, ahol nincs pénztár? A mobilappos megoldás sem játszik, anyám nem képes híváson kívül semmit csinálni a mobiljával.
Nagy túlélő autó az is. Kifejezetten bejött az a kocsi egy tavaly novemberi fotós különjárat alkalmával. Azóta se nyomtunk akkora jó kört különCjáratba mint akkor.
Akit láttál alap esetben ellenőri tevékenységet végez viszont most végállomási feladatokat kaptak egy tablettel a kezükbe. Eleinte csak adminisztratív feladatuk volt ilyen semmi jellegű csak, hogy ne kelljen kirúgni őket. Akkor kérdeztek egy gkv nevet, rendszámot, kassza gép számot, járatszámot, időt és, hogy van-e a sofőrnek elég fertőtlenítője meg védőeszköze és, hogy aznap volt-e már fertőtlenítve a busza. De ezt a rendszerbe a járat indulást megelőző öt percen belül tudta csak bevinni valamiért minden esetben. Most már már feladatuk is van méghozzá ellenőri tevékenység ami azt jelenti, hogy bizonyos végállomásokon állnak és a felszálló utasokat nézik meg ám hivatalos forma szerint az utastérbe nem szállhatnának fel ám pár túlbuzgó egyén már ezt is úgy értelmezi, hogy ő neki már pediglen lehet.... Biztos illúzióromboló lehet nekik most, hogy büntetni nem tudnak hanem le kell az utast küldeni ha nincs jegye, hogy vegyen vagy kezdjen magával valamit.
Köztes megállóba szerencsére nem mennek meg nem is mernek mert abból lincshangulat lenne s hamar elzavarnák nem kedves módon a sofőrök is meg az utasok is. Nem mindenkinek van okostelefonja meg bankkártyája. Azt meg ne várja el egy Volánbusz, hogy majd gyorsan vesz mindenki egy okostelefont meg nyit bankszámlát.
Most is potyognak a Credók, csak éppen az ország más területeire. A Dél-Dunántúl azért elég jól áll az alig néhány db. 200-as Ikarusával (meg a többségében szintén selejtérett EAG Ikarusaival) az ország nagy részéhez képest.
Amúgy átvette az ellenőreinket az új Volánbuszos alvállalkozó, aztán kaptak ilyen tableteket amin látják a napi feladatukat és vezethetnek mindent, nem kell semmit papir alapon.
Az egyesült Volánbusz idejében is csak úgy esnek a Credok, na igen, országosan.
352 db új érkezett október 1-je óta.
Viszont közel 200 db bérelt busztól kellett elköszönni, tehát a várva várt selejtezési hullám nem érkezett meg, pláne nem a topik területére. Tüzet kellett oltani keleten, és Pest megyében.
A Volánbusz és a Volán Buszpark idei közbeszerzési tervében 500 db feletti alacsony belépésű szóló busz (Econell), és 130 db normál padlós szóló busz (Inovell) szerepel, tehát közel 600 busz. Ezzel megjöhet a várva várt Ikarus selejtezési hullám.
Az elmúlt időszakban többször is láttam délutánonként tablettel sétálgatni az egyik ellenőrt a pécsi távolsági pályaudvaron.Talán nála is lehet most jegyet venni?
Elég szomorú tény ez, hogy a Volánbusz még 2 egyszerű 30+ Ikarus 260 szóló busz selejtezésének se tud eleget tenni. :-/ Mi lesz még itt.. Hol vannak már azok az idők, mikor a KK k idejében csak úgy estek az új Credok, mint a tavaszi eső.
"Egészségügyi dolgozók részére indított új járatot a mai naptól a Tüke Busz Zrt.
A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet ideje alatt a fertőzés terjedésének minimalizálása érdekében Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Pécsi Tudományegyetem és a Tüke Busz Zrt. együttműködésével április 8-a, szerdától naponta indulnak autóbuszjáratok az egészségügyi dolgozók részére Kertváros és a PTE KK Koronavírus Ellátó Központ (Kórház tér megálló), illetve a Janus Pannonius Klinikai Tömb (Klinikák megálló) között. A dolgozói járatok a reggel 6 és a délután 18 órai műszakváltásokhoz igazodnak. Az autóbusz egészségügyi dolgozói járat felirattal a Krisztina tértől minden nap 5:15-kor valamint 17:15-kor indul és az Aidinger János utca - Nagy Imre út - Keszüi út - Vásárcsarnok - Kórház tér - Klinikák útvonalon közlekedik. A műszakváltás után a Klinikáktól 6:20, valamint 18:20-kor indul a járat és a Kórház tér - Autóbusz-állomás - Keszüi út - Nagy Imre út - Aidinger János utca - Krisztina tér útvonalon közlekedik. A klinikai járatok, ahogy az egyéb menetrend szerint közlekedő járatok is, minden forduló után fertőtlenítő takarításon esnek át, ezáltal is minimalizálva a vírus terjedésének kockázatát. Ma reggel már mintegy 30 egészségügyi dolgozó vette igénybe járatot."
A Tüke Busz Zrt. 2020. március 27-étől visszavonásig az autóbuszok egy részén a koronavírus járvány megelőzésének céljából részlegesen kikapcsolja a fűtést és a járművek légkondicionáló berendezéseit sem helyezi üzembe. A Mercedes és Credo típusú járművekben nem lesz fűtés, a Volvo autóbuszokban a tetőventillátorok, légkondicionáló berendezések nem üzemelnek. A Volvo buszokban a padlószinten elhelyezett radiátorok működésével továbbra is biztosítható a fűtés, mert a meleg levegő áramoltatása nem légbefúvással történik, így üzemeltetésük a vírus terjedése szempontjából továbbra sem jelent veszélyt az utazóközönségre. Az átmenetileg komfortérzetet csökkentő és kényelmetlenséget okozó intézkedés bevezetésekor az utasok egészségének megőrzése és védelme volt a legfontosabb szempont. A járműveken az ablakok nyitása, a gyakori szellőztetés és az utastér, valamint a korlátok, kapaszkodók folyamatos fertőtlenítő tisztítása, takarítása is koronavírus járvány megelőzéséért hozott intézkedések része.
"TömegközlekedésPéterffy Attila elmondása szerint pénteken egy külön lapszámot ad ki az önkormányzati médiacég, amely a koronavírus miatti intézkedéseket és a tömegközlekedési változásokat is fogja tartalmazni.A polgármester kiemelte, hogy a menetrendet úgy változtatták meg, hogy a munkába járás és az onnan hazajárás biztosított legyen, mint ahogy a gyógyszertárba, élelmiszerboltokba eljutás is.Csütörtök 04 órától tehát úgy változik a menetrend, hogy hétköznap 04 és 17 óra között a nyári menetrend van érvényben, utána 17-23 órák között hétköznaponként a vasárnapi menetrendnek megfelelően közlekednek a járatok. Kivéve a 20, 21 és 121-es járatokat, melyek ekkor is nyári menetrned hétköznapra vonatozó előírásai szerint működnek. 23 óra és 04 óra között nem közlekednek a buszok.Szombaton 04-17 órák, valamint a 17-23 órák között a nyári menetrend szombati napjának megfelelő menetrend lesz érvényben, mint ahogy vasárnap pedig a vasárnapi menetrend. Hétvégén 23 és 04 órák között ugyanúgy nem közlekednek a járatok."
NA SIKERÜLT KIHÁMOZNI, MI A HELYZET. Munkanapokon 4.00 - 17.00 óráig nyári munkanapi menetrend lesz érvényben, 17.00 órától szabadnapi. (Azt hiszem még ilyen félbevágott nap sem volt sehol eddig az országban.) 23.00 - és hajnali 4 óra között pedig egyáltalán nem közlekednek az éjszakai járatok. Szabad- és munkaszüneti napokon a menetrend nem változik. (Egyenlőre.)
Azért remélhetőleg volt kommunikáció a nagyobb munkahelyek felé, hol van még termelés.
Ha olvassák az illetékesek, mondjuk ha belefér, II-es rakódó felé egy urános 10:50-es indulással elkéne egy járat, van még pár munkahely, ami megy, köztük perpill stratégiai jelentősségű is.
Most akkor mi van? Délelőtt már át volt állítva, március 26-ára és a többi munkanapra is szabadnapi menetrend ugrott fel, a mobilitas.biokom.huoldalon. Ehhez képest most délutánra vissza van állítva az összes munkanapi menetrendre. Akkor mégsem vezetik be a szabadnapi menetrendet? A Tüke oldalán semmiféle tájékoztatás, igaz, hogy március 18-ától nyári menetrend lépett életbe, azt is 17-én este tették fel, miközben előttE már két napja más médiafelületekről tudható volt. SZÓVAL TUDJA VALAKI, HOGY AKKOR MOST SZABADNAPI MENETREND LESZ MUNKANAPOKON IS VAGY MARAD A NYÁRI MUNKANAPI MENETREND?
Szerintem meg jelen helyzetben sokkal inkább elfogadhatóbb az Operatív törzs álláspontja(lásd Volán-topic), hogy maradjon a sűrűbb közlekedés, és minél kisebb népsűrűség legyen egy-egy járaton.Nem hiszem, hogy most a gazdaságosságnak kellene lennie a fő szempontnak...
A megyében a helyközi buszokat továbbra is a sofőrök takarítják. Telepen végzett fertőtlenítő takarítás csak az aznap revízión áteső buszoknak jár, vagyis kéthetente egyszer.
Nem butaság, már most is alig van utas a buszokon, főként délutánra és estére teljesen kiürülnek a járatok. Felesleges lenne ennyi többletköltséget vállalni, rendkívül gazdaságtalan lenne. Sőt további járatritkítások várhatóak, mert ilyen kevés utassal még a nyári menetrend sem lesz fenntartható. A jövő héttől elegendő lenne munkanapokra a szabadnapi menetrend, esetleg 7 és 10 óra között, annál valamivel sűrűbb követést alkalmazni.
Dolgoztam olyan helyen ahol valóban takarítottak buszt.
Egy db 11 méteres busz alapos takarítása, kettő takarító asszonynak kb. 50-70 perces munkája volt.
Pécsen van kb. 180-190 db busz.
Az éjszakánként kb. 200 munkaóra.
Kicsivel több de most lefelé kerekítek.
Rendelkezésre áll 23.00-tól reggel 5.00-ig 6 óra.
Egy munkavállaló egy éjszaka 4-5 buszt tud kitakarítani.
Nem mindenre kiterjedően de tényleg alaposan.
Például a plafon mosásra (egyik legszennyezettebb része a busznak) nem minden nap kerülne sor.
200:5=40
Van 40 fő takarító éjszakánként a TÜKE telephelyén?
Nincs.
Amit a TV-ben mutatnak, hogy egy vizes ronggyal a takarító MÁRI néne végig húzza az összes kapaszkodót az nem takarítás hanem JULCSI néni hasba akasztása, aki ettől megnyugszik.
Én butaságnak tartom a nyári menetrend bevezetését, mert pont, hogy az lenne a lényeg, hogy minél kevesebb ember tartózkodjon egy légtérben, így pedig azért csak összefognak zsúfolódni.
Ezeknél már szinte mindegyik recseg, ha a levegős váltó levegős rendszerét kitakarítják akkor egy ideig jó szokott lenni aztán újra telemegy mindennel. Koros tárgyak már ezek.
Idézet: "ennek keretében ma autók és gyalogosok által használt szakaszokon kerékpársávokat alakítanak ki"
Vagyis amit 20-30 éve (útszéle/járda) használtam, az most narancsszín festék és tábla segítségével hivatalossá válik.
Ez csak 300.000.000 HUF.
Majdnem olyan (de tényleg csak majdnem) mint a Malomvölgyi út mentén ~'90-ben, és a Verseny utca régi kertváros között ~'95-ben fahíddal épített külön pályás kerékpárút. Azóta pár vödör narancsszín festék és néhány leszúrt tábla.
C12-ből olyan 20 környéke lehet, rá kéne kérdezni, hogy melyek, amik tartósan sarokba vannak támasztva, az ekenyelek mennek, a C19-eket tákolgatják, muszály.
VDL nincs forgalomban, a VH 308-asok AS alapon, 44-esbe épp tegnap nem fért el a 7700-as a Szent István téren. Genfi retek nincs, a 38 7700A és a 7900A-k mennek. Conectokból lesz aki jobban képben van, tippre a 623,302, 807, nincs és a 246-ot se láttam egy ideje, az csak a gazdái alatt hajlandó menni ;)
Köszönöm! A 7:25-ös várhatóan pont alkalmas lesz számomra egy utazáshoz...:)
(Úgy emlékszem hogy mentem én már ezzel a típussal Komlóról Pécsre, de nem vagyok benne biztos. Ha 2007-ben nem fordult meg azon a vonalon más csuklós típus, akkor igen. Szóval most vagy kipróbálás, vagy újra próbálás esete forogna fenn, ha már úgyis arrafelé lesz dolgom.)
Egyébként akkor értsem úgy, hogy ennek a járműnek, illetve vezetőjének mindössze ennyi a napi fordája?
Azért az jól jelzi a hazai viszonyokat, hogy ezért a busz eladásért még büntetőeljárás sem indult (szemben a másikkal) most még ezt is a nyakába kapta a Tüke busz.....
Ha már új buszok:Siklós felé bevezetett új menetrendről mit hallani,bevált?Elég lett a kapacitás,mert mintha a korábbihoz képest jobb elosztásban,de kevesebb busz járna összességében?Kellett beállítani "rejtett" másodrészeket(mint pl. Mohács felé)?
Szerintem a 888-nak is baranyainak kellene lennie, mert azt írta az olvtárs, hogy 9 kocsi jön összesen. Az vajon szigetvári lesz? A két másik mohácsi meg a 886/887, gondolom.
Valóban így volt, viszont a 80-as évektől kezdve már kétajtós kocsikat rendeltek helyibe is (260.39), később pedig néhány háromajtós gép középső ajtaját is befalazták.
Egyébként összesen 11 db 260.06-osuk volt, ebből 10 1979-ben, a legutolsó pedig 1980-ban érkezett.
Az eredeti Volánbuszra teljesen jellemző volt, hogy ahol végzett helyi járati tevékenységet, oda nem tettek három ajtós városi buszokat, hanem két ajtós helyközivel nyomták.
Az eredeti Volánbuszra pl teljesen jellemző volt, hogy amit végzett helyi tevékenységet minimális szinten az eredeti saját területein oda nem tettek három ajtós városi buszokat azaz két ajtós helyközivel nyomták. Ott van pl Szentendre ahol évtizedeikig 260.32 majd C56.42 és EC11-el helyiztek de még ma is csak RTR Credoval nyomják. Nyilván nem hasonlítható össze egy Komlói nagyvárossal Szentendre, Komlóra kellene valami értelmes beszerzés már ilyen téren. Viszont ha tényleg februártól indul az Ikarusok selejtezése akkor Komlón is megnézhetik magukat, hogy mivel lesznek kiadva a helyis fordák. A megfelelő szakcsoportban bent volt nemrégiben mikor miről jár le és ha minden igaz február elején a JLZ-146 majd rá nemsokkal a JOB-421 ről is, áprilisban pedig a BPE-900 is elveszti.
GBG-120 Székesfehérváron a Volán telepen áll bent elvileg még, nem tudom miért. A GBG-119 is valahol Fehérváron van, mert megcsinálják, hogy ne legyen zuhanyzó benne, ha esik az eső.
A GBS-083 dolgozik folyamat, a GBS-084-et meg két napja láttam Pécsen dolgozni.
Ma jártam kint Komlón, és feltűnt, hogy a Petőfi téri MOL-kútnál két Credo állt bent. Megszűnt a kút a Volán-telepnél? A MOL-nál, ha beáll két busz, akkor a második már majdnem kilóg a Pécsi útra, nem igazán ideális hely buszok tankolásához.
Azt szeretném kérdezni, hogy jelenleg melyik busz szokott közlekedni a 15.20-kor Veszprémből Pécsre visszainduló járaton, illetve a vele párhuzamosan induló pénteki gyorsjáraton. Lehet, hogy bő két hét múlva igénybe veszem.
Sztem még soha nem volt olyan nap,hogy a 8 VDL egyszerre dolgozott volna Komló helyiben(ha nem is rossz,akkor éppen pihentetik vmelyiket).
Mint a téma szakértőjétől kérdem:jelenleg hány olyan forda van egy sulis munkanapon,ami zömmel helyi járatokat csinál(amit nem helyköziből forgatnak be,hanem max. fordítva,vagyis helyközibe forog be)?
Egyelőre nincs más. A két Conecto segít még valamit, azok kaptak felújítást is. Sokat olvasni itt-ott, hogy hàny ezer buszt vesz a Volánbusz. A hírekben azonban nincs szó helyi kivitelű buszokról. Vagy ha lenne is, semmi infó hogy ezek hová és milyen mennyiségben kerülnének beszerzésre. Számos városban öreg a helyi állomány. Komlóra új helyi, 3 ajtós busz 12 éve nem érkezett, így aztán minden típust bevetnek ami akad.
Én nem nagyon erőltetném a Volánbusz helyében a VDL-eket a helyi viszonylatokon se a kettő ajtó miatt se azért mert azok a kocsik kifejezetten nem szeretik a hegyi viszonylatokat. Komló meg a hét domb városa. Tudtommal már volt is aminek megállt a motorja a helyin.
Így hirtelen nem ismerem milyenek jönnek és mi hova kerül. De a megfelelő szakcsoportban a Fészbukon sok információhoz lehet jutni. Ott volt ezekről is szó meg a Komlói egykéről.
Abban a kocsiban bőségesen van is erő. Egy hölgyemény sofőrrel utaztam vele valamikor a nyár vége felé mikor már nem voltak azok a nagy melegek. Tolta neki rendesen, csak a Vadvirág vendéglőig mentünk vele de csak úgy kapaszkodott fel a Tröszt utca után a hegynek.
VDL-t most nem kéne már kivenni Komló helyiből (bár küldik őket most is vidékre), mert a 4 db BN12, a 8? db VDL elfogadható színvonalat tudna nyújtani a helyijáratokon. Ki tudja mikor és milyen helyi kocsit kap a város legközelebb. 2008 nagyon régen volt, azóta új helyi kivitelű buszt nem láttak Komlón.
Inovell,mert Econellel nem lenne jó Keszthelyt járni. ;) Meg elvileg az utsó BN is visszakerült most Komlóra.Így elvileg VDL-lel is lehetne fiatalítani ott a helyközi állományt
Én majd arra leszek kíváncsi mik lesznek a Komlói 200-asok helyett ha az idén lejárú műszakikat nem fogják meghosszabbítani. Sorban járnak le februártól a műszakik róluk.
Kisbetűvel írom, mert csak pletykaszinten tudok erről.
Kijelzőről jut eszembe, megindultak a pletykák, hogy a most használt Buscom gépeket leakarják cserélni, mert egyre több a bajuk és nincs úgy alkatrész se hozzájuk, arról nem beszélve, hogy ha egy új busz jön, egy régiből kell átteni az újba a gépet.
864 ma már dolgozott is.Érdekes,hogy az eddigi szokásokkal ellentétben ez kijelzővel érkezett,vagyis nem még a Pannonos időkből származó lett beleszerelve.
Azt gyorsan tegyük tisztába, hogy a DUD-672-t nem a BKV hanem a Rákoskeresztúri "Buszmentő" üzemeCCSég vette meg. Majd pár év múlva lehet lesni használtautókon.
Tegnapi nap folyamán láttam egy panonos festésű VOLÁNBUSZ felirattal ellátott Credot a pápai volán telepnél. Rendszámot nem tudok mondani. Valami áthelyezés okán volt errefelé?
Beelőztél (lobbanómotorra a válasz). Na igen, ez volt az a kis változás. A KAZ magánkézbe került, több infó nekem sincs róla csak, hogy nem vasba végzi. A többit meg lehet árulni így x év után vasárba. Mikor bekerültek a kocsik főleg a 200-asok már akkor valamelyik romokban volt nem, hogy így ennyi év után. Rohasztották őket, most lehet vasba árulni mindet. Senkinek nem fog kelleni x db lezuhant kocsi. Annó a telepen álló buszokat remekül ki lehetett szúrni a Google műhold képéről.
Ismerem a flottát, ez a pár 260 is vegyes felhozatalban van Komlón. A sorból a legkitűnőbb gép a BPE-900 azzal a hard elkevert zöld színnel. A JOM-903 pedig a legfiatalabb, bika gép.
Csodálom,hogy nem tudtok róla,mert ez még őszi dolog. Az Ikarusokat megvette egy cég(a Mercikkel nem tudom mi a helyzet),aki aztán árul(t)ja őket.Párról hallottam,hogy elvitték egészben(pl. a BKV a DUD-t vagy vki a KAZ-t). De vannak nagyon rossz állapotban levők is,azokat pedig vasárban árulj(t)ák.
Srácok, az egykori PK-s flottával mi a helyzet mostanában? Kővágószőlősön pusztulnak még? A napokban olvastam valakitől, hogy van valami változás, eladók.
Komlói telepnél november elején jártam, akkor amit lehetett látni a buszból a főútról kettő 260-as volt. Az egyik a fehér MKZ-429 volt még aránylag egyben.
Egyik sofőr ismerősöm ottani telephelyes, ő is mondta hogy van pár 260-as. Nem tudom mennyire nyúltak hozzájuk, de ez az le van róluk kapva. Esetleg komlói telephelyről nem tudsz valamit? Ott állítólag nagyobb db számban állnak ?