Keresés

Részletes keresés

miniszter Creative Commons License 2002.09.22 0 0 230
És ennek mi az oka?
Gondolom forráshiány és/vagy hatékonytalan működés.
Források lehetnek:
-jegybevétel
-állami árkiegészítések
-helyi önkormányzat (főváros) támogatása
-hitelek.
Van itt valaki, aki ennek a gazdasági oldalát ismeri?
Szerintem a jegyek viszonylag olcsók, összevetve külföldi városokkal.
Mr. Cyber Creative Commons License 2002.09.22 0 0 229

Egy észrevétel: kevered a menetidőt a követési idővel.
A kérdésre válaszolva: a züllés nem csak a ráckevei HÉV-re jellemző, hanem az egész magyar tömegközlekedésre, különös tekintettel a BKV-ra, sajnos.
Előzmény: Mázlis (228)
Mázlis Creative Commons License 2002.09.22 0 0 228
Sziasztok!

Bár nem vagyok Héves, annyiban mindenképpen kapcsolódik hozzám, hogy immáron 10 éve utazok vele! Ráckeve.Bp. viszonylatban! Ezen id? alatt kb végigkísértem a fejl?déseket (vagy inkább leépüléseket), kalauzváltásokat, stb.

Kérdéseim a következ?ek lennének:
Miért n?tt meg a menetid? kb 15 perccel ezen id? alatt? Minek van a sebesvonat megjegyzés, ha csak kb. 10 perccel ér be korábban? Szvsz H?sök terét?l teljesen feleslegesen áll meg a sebes, mivel ott már buszok is közlekednek. Ergo kissé gyorsabb lehetne.
Miért csak 3/4 óránként jár a HÉV?? Anno még fél óra volt a menetid? és úgy is tele kocsikkal ment. El lehet képzelni, hogy most mi van :(( (Kissé irigykedek a Szentendreire, merthogy ott asszem 20 percenként rohangál)
Mit?l van az, hogy télen néha kánikulai meleg van a kocsikban, van amikor meg oda lehet fagyni az ülésekhez. (Sajna ez utóbbi kicsit többször fordul el? :(()

Ha tudtok, akkor el?re is köszi a válaszokat!
M.

IST Creative Commons License 2002.09.22 0 0 227
Igen, és ezért volt az a kérdésem, hogy miért is nem csináltak vasutat a hévből.
Előzmény: hév (226)
hév Creative Commons License 2002.09.22 0 0 226
IST: "miért különböztetik meg a hév-et a vasúttól?"

Lényegében a HÉV közelebb áll a vasúthoz,mint például a villamoshoz.Legalábbis az utasitás és a jelzés rendszert tekintve.

Előzmény: IST (224)
NZA Creative Commons License 2002.09.21 0 0 225
"Lehet, hogy nagyon amatőr kérdés, de miért különböztetik meg a hév-et a vasúttól? Illetve miért alakult ki, hogy hév legyen szentendrére pl és ne normális vasútvonal, esetleg villamos?"

Ha jól tudom, mint BHÉV hasonlóan az ország más HÉV vonalaihoz, a XIX. században a Helyiérdekű vasutak építéséről szóló törvény alapján épült. Az tulajdonos azonban ez esetben az egyik fővárosi közlekedési cég volt, a Budapesti Közúti Vaspályatársaság volt (BKVT), mely városi lóvasút, majd később villamosvonalakat üzemeltetetett. A város történeti fejlődése során nem igazán kerültek a BHÉV vonalak komoly kapcsolatba a MÁV-val, melynek talán az volt az oka, hogy a vidéki vicinálisoktól eltérően sokkal nagyobb forgalmuk volt. Így nem véletlen, hogy hamarosan a legtöbb vonalukon második vágány épült, illetve villamosítottak. A MÁV-hoz került HÉV vonalak többségén ez nem történt meg (villamosításra egyedül a Vác-Veresegyházi HÉV-en volt példa), a legtöbb helyen az utasforgalom nem közelíthette meg azt a szintet, mint a BHÉV-en. Nem mellesleg a MÁV még ma sem képes igazán elővárosi forgalmat lebonyolítani, a városi tömegközlekedési hálózatra nem volt képes beilleszkedni.

Megjegyzendő, hogy 1950 után erre lett volna lehetőség, mert a egészen 1958-ig a BHÉV a MÁV részeként üzemelt (kivéve a budafoki vonalcsoportot). Mégis, ezután leválasztották a vonalakat újra a MÁV-ról.

Kérdés persze, hogy ekkor miért nem tagozódott be a városi villamos hálózatba (mint ahogy ez megtörtént Miskolcon a Diósgyőri HÉV-vel, vagy a BLVV-vel (lőrinci HÉV - ma 50-es és 42-es villamos). Ez sem volt magától értetődő, mivel nem egy BHÉV vonalon folyt valaha villamosforgalom: a budafoki vonal mellett a VÁgóhíd és Pesterzsébet, valamint rövid ideig a Gödöllői vonalon a Keleti pu. és Rákospalota között volt erre példa. Mégis az utasforgalom nagysága és a nagyobb távolságok miatt a HÉV mindig is a villamosoknál nagyobb szerelvényegységeket használt, valamint a növekvő forgalom és a teherszállítások miatt a villamosvasutakon kevésbé szokásos jelző- és biztosítóberendezéseket telepített.

Előzmény: IST (224)
IST Creative Commons License 2002.09.21 0 0 224
BVE fórum itt

BVE-vel kapcsolatos kérdésekről a fenti linken! :-)

HÉV-re visszatérve:
Lehet, hogy nagyon amatőr kérdés, de miért különböztetik meg a hév-et a vasúttól? Illetve miért alakult ki, hogy hév legyen szentendrére pl és ne normális vasútvonal, esetleg villamos?

hév Creative Commons License 2002.09.21 0 0 223
Cl-Brt között 22.-én Vasárnap illetve 28.-án 13.30-tól 29.-én üzemzárásig vágányzár.(Az utastájékoztató berendezés reggeltől estig szajkozza)
Valszeg még mindig a felsővezeték tartó oszlopait cserélik.
Mellesleg nem árt,mert Boráros váltókörzetében a feszültség folyamatosan ingadozik.Hol 900V,hol 1200V-ot mutat a voltmérő.
Előzmény: gGAbesz (222)
gGAbesz Creative Commons License 2002.09.20 0 0 222
21-én 7:00-16:00 között Kerepes-Mogyoród jobbon vgzár lesz!
Az elzárt vágányon vágányszabályozás miatt plasszer gépsor, UBN, FD közlekedik. (Én se tudom mi szerzet ez az UBN, FD.) Az anyagvonat Kerepesről jár ki.
miniszter Creative Commons License 2002.09.20 0 0 221
Bocs, megvan :-))))
miniszter Creative Commons License 2002.09.20 0 0 220
A látótávot hol tudod levenni?
annyira nem nyúltam bele még.
IST Creative Commons License 2002.09.20 0 0 219
A progi nem túl nagy, pár megát kell letölteni. Aztán jöhetnek a pályák, darabja szintén pár mega, plusz a szerelvények. Nem olyan vészes. Kicsomagolva már több helyet foglal, a könyvtáram kb 200 megánál tart már.
Természetesen nem csak metrót, hanem HÉV-et, villamost is lehet vele szimulálni. Sőt, gőzösöket is láttam már! Grafikailag az MSTS és a Railsim közé tenném, jóval közelebb áll az MSTS-hez azért.
Nekem 233-as Pentiumom van, ha a látótávot leveszem 200-ra, akkor már hajlandó futni. Sok tereptárgy esetén viszont keményen beszaggat, illetve nekiáll töltögetni. Gondolom gyorsabb gépeken ez nem okoz problémát.
Gondolkodok rajta, hogy nyitok egy BVE topikot, hogy összehozhassunk egy magyar pályát is, megmutatva a németeknek, angoloknak, hogy tudunk mi is olyanokat mint ők! :-)
Előzmény: hév (217)
Bazsi75 Creative Commons License 2002.09.19 0 0 218
Üdv!

Hév!
Csörögj rám Csepelen odaadom egy újraírhatón. Nekem nincs olyan helyem ahová feltehetném.

hév Creative Commons License 2002.09.19 0 0 217
Metró fórum,de jó.Még egy topic amit be lehet tenni a kedvencek közé.
Utána kérdezek hátha valaki itt a kollegák között tud valami okosat mondani.

Egyébként ez a metró szimulátor mértetben mekkora?
És mi a rendszer igénye?

hév Creative Commons License 2002.09.19 0 0 216
ÜDV!

ROZI ügyben bazsi75 az illetékes.
Email cime: bb75@freemail.hu

HÉ KOLLEGA ÚR!
KÖZKIVÁNATRA TEDD MÁN FEL VALAHUVÁ AZT A ROZI-T!!!
Köszönet mindannyiunk nevében!

IST Creative Commons License 2002.09.18 0 0 215
A Rozi-t inkább fel kellene tenni a netre valahova. Nem igazán kezel a lev.progim 19 megás levelet...
Előzmény: dio123 (213)
IST Creative Commons License 2002.09.18 0 0 214
Metróügyben (illetve MFAV) tudna nekem valaki segíteni? Lásd a kérdést/kérést itt!
dio123 Creative Commons License 2002.09.18 0 0 213
Sziasztok!

A ROZI az az utastájékoztató rendszer? Mert ha igen, akkor én is kérek! Frankó a fórum!

hév Creative Commons License 2002.09.18 0 0 212
gGAbesz! Itt folytatom amit a RailSim topic-ban félbahagytunk.

Az ilyen Kisvillamosok hatása éltalában a kevesebb fizetés.
Két legemlékezetesebb prémium elvonásom egyike az volt,amikor Szigethalom és Ráckeve közt tömegrendezvényt tartottam a vezetőálláson.
Naná,hogy a VBCS engem talált meg.
A másik alkalommal az egyik időszakos mh-et véletlen kihagytam.(pedig esküszöm,hogy ébren voltam)
JA!Megérkeztek a maradék kérdések.

Na,megyek,mert elkésem.

Szevasz!!!

hév Creative Commons License 2002.09.17 0 0 211
Attól függ,hogy mikor küldted.Legutóbb este néztem a postaládámat.Akkor még nem volt benne.Mindjárt megnézem...
Előzmény: gGAbesz (210)
gGAbesz Creative Commons License 2002.09.17 0 0 210
Nyugta!
Na megérkezett a következő adag?
Vigasztaljon a tény, hogy egyenlőre nincs több belölle.
Előzmény: hév (209)
hév Creative Commons License 2002.09.16 0 0 209
Vettem!
Feltétlen jegyzetelgetni fogok.(mint mindig)
Előzmény: gGAbesz (207)
gGAbesz Creative Commons License 2002.09.16 0 0 208
Sajnos nem is lesz elérhető. Lajos úgy döntött, hogy saját honlapjáról törli ezeket, de átadja nekem. Tárhely regisztrálás folyamatban van, ha sikerül, hétvégére fent lesz nálam.
Előzmény: hév (206)
gGAbesz Creative Commons License 2002.09.16 0 0 207
Hibátlanul megtudtad válaszolni őket?
Ja ha mégy okulni feljegyezhetnéd a kérdéseket. Ha nincs benne a listában akkor bele szerkeszteném...
Előzmény: hév (206)
hév Creative Commons License 2002.09.16 0 0 206
A cim éppen most nem elérhető.Nem baj majd késöbb.
Egyébként az első 265 kérdéssel is jól el szórakoztam tegnap este.
Előzmény: gGAbesz (205)
gGAbesz Creative Commons License 2002.09.15 0 0 205
Ez még csak 265...
Már készül a következő adag is 500-ig, csak lenne rá időm beírni őket.

Reklám helye: http://www.railhu.f2s.com/test/control.php3

Szücs Lajos kolléga oldalán te is kipróbálhatod mit tudsz. A progi ezeket a kérdéseket ismeri, és ki is javítja a művedet. Gödöllőn igen közkedveltségnek örvend. Lehetséges viszont, hogy néha karbantartás miatt nem elérhető.

Előzmény: hév (204)
hév Creative Commons License 2002.09.15 0 0 204
gGAbesz: Megkaptam a kérdéseket.Ezer köszönet.
Majd hagylak nyerni :))
hév Creative Commons License 2002.09.15 0 0 203
Hát igen.A MIXA ajtajai lassan záródnak,de ennek van elönye is.Egy-két MX,MXA ajtaja olyan elemi erővel záródik,hogyha mondjuk egy kisgyerek karjára csukod biztos,hogy el fog törni.
Ez a veszély MIXA-nál nem áll fent.

Egyénként ma (vasárnap)vágányzár a teljes vonalon.
Még jó,hogy csak ilyen 1-1 napokra.Aki utazott már Csepelen HÉV pótlóval az tudja milyen állapotok uralkodnak.

gyurmosz Creative Commons License 2002.09.14 0 0 202
Én azon mosolyogtam, hogy párszor lassabban csukódott be vele az ajtó... :-)
Előzmény: Bazsi75 (201)
Bazsi75 Creative Commons License 2002.09.14 0 0 201
Sziasztok!

Igen az ajtók mozgását segíti. Bár 40 évig el volt nélküle is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!