"..a szerződéses kevésbé macerás. :) Ugye, ott nincs utas(panasz), a pálya széléről bárki nem kiabálhat be csak úgy, és a szerződés szerint lehet módosítgatni körülötte mindent."
Azért ez sem teljesen így van. Sok helyen a szerződéses járatok előrébb vannak, mint a menetrend-szerintiek. Pl.: Bp: Telenor, OLK ; Kkmét: Merci ; Hatvan: Bosch, stb.. A szerződéses járatokra fix elvárások vannak, amiket maximálisan teljesíteni kell..
Utazott már valaki olyan járaton, ami betér Homoktanyára? Milyen az utasforgalom oda? Számomra hihetetlen, hogy egy alig több mint 200 fős tanyára ilyen ellátottság kell...
A Növényvédő állomás buszforduló sokáig megvolt, az Erdészet viszont a legújabb épületét ráhúzta. A gond csak az, hogy a volánnak senki nem szólt, a forduló az ő tulajdona(?), tehát papíron még megvan. Már akkor sem értettem, hogy ez a forduló miért nem a vasút túloldalán van, mert a növényvédő állomás biza' ott van. :)
A 80'-as évek végén még a 22-es kb. 5-6 járatpárrar dolgozott, ebből a 16.40 körüli Sóstóhegyen a vasútállomástól a Fácán utcáig a mai 14F vonalán és megállóiban, onnan pedig a Vadászig a régi, régi 14-es vonalán, aztán onnan a 22-es vonalán közlekedett.
A 18-as pedig a következő útvonalon járt.
Vasútállomástól a 'Zöld Elefántig' a mai 20 'as vonalán, onnan pedig a Kótai úti sorompóig a 10-es vonalán. Valahol a sorompó előtt jobb oldalon volt a Növényvédő állomás, ez volt a végállomása. Ha jól emlékszem egyetlen járat volt reggel. 8-ra vitte oda a dolgozókat.
Régen a 15-ös, 20-as járatok legalább 10 járatpárral közlekedtek.
A "piros" 24-es pedig az Örökösföld-Délli Ipartelep viszonylatban járt.
A Váci Mihály út 9-ig a mai 6-os vonalán, onnan pedig a 15-ös, 16-os vonalán a Déli Ipartelepig.
A helyi meg a szerződéses járat között az a legnagyobb különbség, hogy a szerződéses kevésbé macerás. :) Ugye, ott nincs utas(panasz), a pálya széléről bárki nem kiabálhat be csak úgy, és a szerződés szerint lehet módosítgatni körülötte mindent. Egyszerűbb kezelni. Igaz, "földi halandó" nem használhatja.
Egyébként hasonló járatok vannak helyiben is, a 8A rásegítők vasárnap este, vagy hétköznap reggel láttam Vasútállomás indulással. Nincs meghirdetve, de ha kell, megy. Hívjuk másodrésznek. Sokkal egyszerűbb ennek kezelése is, mint ha meg lenne hirdetve. Nem kell róla a városházán külön dönteni, habár a költségeket nem tudom, így ki rendezi. De nyilván az utaslemaradás sem kívánatos a volánnak.
Hozzáteszem, a gumigyár szerződésés járata a 21-es vonalán közlekedik, reggel egy csuki van tele napközben és este meg egy 263-as. Igaz, a Buszállomásról indul nem a vasúttól.
A 22-en is lennének Sóstó- Sósthegyről. Nagy is volt a döbbenet, amikor megszünt. 3 járat volt reggel. Mire felkelt a nép már el is ment ez a 3 járat.