Ennek csak azért nem lehet örülni, mert a Kőlaposiak így a közel 8000 Ft-os felnőtt és a 3000 forint körüli diákbérletükért kapnak EGY azaz EGY járatpárt!!!!!
Ez hitelesen tükrözi, hogy ma Nyíregyházán a tömegközlekedésben a szolgáltatás!!!
A Malomkertiek gyalogoljanak, a két kórház között megszűnik napközben a közvetlen szolgáltatás, Örkösről a Tescoba ismét két busz és kétszer annyi idő, a főiskola pedig három átszállás!!! SIRALMA és Felháborító!
Amikor 1-2 évente megritkítják a helyi menetrendet igyekszek mindig arra gondolni,hogy áá nem,ennél kevesebb járat már csak nem lehet a jövőben,aztán mégis. Ahogy más sem, én sem örülök az új kínálatnak,de ezen az új menetrenden legalább látszik,hogy nem csak kiradíroztak pár indulási időpontot a táblázatokból,hanem kicsit tovább gondolkoztak.
A most belinkelt változat (talán a végleges?) még egész tűrhető a korábban bemutatott tanulmányban leírtakhoz képest, úgy néz ki(egyelőre) azért sok minden nem fog megvalósulni a spórolási javaslatokból.(Főként azokat a három számjegyű járatokat nem hiányolom) Íme néhány vélemény:
Egyetértek veled, nem tudom minek kell a 20-ast megszűntetni. Vajon mi lehet a ráció abban hogy ugyanazokat az utasokat rákényszerítsék a kedvezőtlenebb 8 as/esetleg 12 esre,ha azokon meg majd másodrészt kell indítani/sűríteni kell. Az a 20 as nagyon jól ki volt találva abban a formában ahogy volt.
Érdekes ez az 15-16 összeolvasztás. A leírtak alapján úgy néz ki,hogy a 15 ös télen, módosított útvonalon,a másik pedig nyáron fog közlekedni az eredeti Utcákat érintve. Az utolsó 16-os 15:30-15:53-as járatpárt kivették,az sajnos tapasztalatom szerint tényleg nem volt kihasznált,melyen nem is csodálkozok ezzen időzítés fényében. Noha lemondásokkal jár ez a 15-16 os dolog,szerintem nagyjából mégis jó megoldást választottak. Van még egy pozitív hozadéka is,ugyanis így gyors eljutási lehetőség keletkezik a tanév ideje alatt a Szarvas utca és a Jósaváros között. Az eddigi egyedüli lehetőségként szolgáló 12-es hosszú menetrendjéhez képest ez a megoldás számottevő időmegtakarítás lesz az érintetteknek amennyiben éppen "jókor jön".
A 3-24-H31 házasításába a menetrend szerint nem kezdtek bele,nem is bánom. További "pozitívum",hogy a 12-est ránézésre nem ritkították tovább.(Na igen,már hová?..)
Az ötös csúcsidőn kívüli Jósavárosí indítása is lehet hogy fájó,de tényleg luxus volt,hogy addig a megállóig néha szinte üresen érkezett. Nem egy hosszú szakasz,de közöben legalább kétszer kell megállnia-elindulnia. Úgy látom a 12 essel sikerült összehangolni. Ha a valóságban is működni fog,és bevárja,akkor szerintem ez így elfogadható, inkább megszokni lesz nehéz az új rendszert. A főiskolához meg nem érdemes átszállni,a Bánki elől sincs sokkal messzebb gyalog mint a Sóstói Úti kórháztól(főleg ha beleszámoljuk még azt a plusz ~5 perc menetidőt).
Megszűnik a rugalmas közelkedés? Igazi sikertörténet... Nem tudom hogy lehetett volna annál lehetetlenebbül kivitelezni mint ahogy volt.(volt?) Pedig azt gondolnám lenne benne lehetőség,de ez a húzós felár,regisztrációhoz való kötöttség elrettenti az utasokat. A megszűntetés helyett jobb lett volna a megreformálást választani.
A topictalálkozó ötletében benne vagyok,de nem tudom biztosra mondani a 30-ikát. Ha összejön,és szavazni lehet,én a 9Y-ossal vagy a H33 asal tennék egy utolsó kört.
Más: tegnap volt szerencsém JLA-459-hez is, du. háromnegyed 2 körül a Nyíregyháza-Nagykálló-Balkány járaton láttam közlekedni, és kapott a homlokfalára és az oldalára egy fehér Szabolcs Volán Zrt. feliratot.
Hogyne lett volna! Tényleg nem olvasta át az előterjesztést, és tényleg a 2. anyagban is szerepel.
Egyébként ha már a ritkításnál tartunk, ugyan a 20-ast pótolni lehet a 12-essel, meg tényleg 2-3 járat van irányonként, de azok a járatok viszont fullra vannak tömve. A napokban többször sikerült kifognom, és az Északi krt. 25 - Vasútállomás között van tele. Ez a mennyiségű utas a jelenlegi 12-es kapacitásra nem fog felférni, ha csak nem csuklósítják. Északi körút 25.-től most 14:15 és 14:27-kor indul a 12-es, a 20-as a kettő között 14:23-kor indul. Mivel hosszabb a menetideje, a 14:15-ösre várható a megnövekedett létszám, azt érdemes kapacitásbővíteni, de a lekésők miatt a következőt sem árt.
Úgy látszik alpolgármester Úr nem olvasta az előterjesztést, hiszen annak menetreni mellékletének 2. oldala részletesen tárgyalja a 10 és a 10 J járatok ritkítását rövidítését, sőt a 10 J vonal megszünését.
Egyértelműen más a cél, az ellenkezője, minél többen űljenek át autóba, többet tankoljanak az emberek a drága üzemanyagokból, mivel más alternatíva, főleg rossz időben nem nagyon van, persze én eddig is szívesen bicikliztem, ezután is szívesen fogok, de néha elengedhetetlen, főleg szakadó esőben buszra, vagy kocsiba űlni.
Ez így tiszta jó. Örökösföld - Főiskola csúcsidőn kívül akkor két átszállás, 5-12-8 ? Ezt komolyan gondolják?
A tömegközlekedés leépítésében nagyon jók a kedves vezetőink, a 6-os busz örökösföld és a vasútállomás közt már így is használhatatlan. Így hogy fognak több utast a buszra ültetni? Vagy más a cél?
Bár tervezetet még nem láttam, de ha már megszűntetnek egy csomó járatot, meg rövidítenek egy halom vonalat, stb. május 1-től, és mivel nem egy-két alacsonypadlós busza van már a Szabolcs Volánnak, így nem lenne hülyeség, ha a menetrendben feltűntetnék azt is mely járatok közlekednek alacsonypadlós buszokkal majd.