mennyire gyakori dolog az hogy egy tágulási tartály tönkremegy egy kazánon?
a gond a következő.
ha nm megy a kazán tartja az 1 bar nyomást.
ha megy akkor a nyomás üzem közben felmegy 2.5 barra
majd ha kihült, visszaesik 0.6 ra.
sajnos két szakszerviz is volt kint, nem minősíteném a munkát.
most fog jönni gy gázszerelő akiben megbizom, amennyire ért alapszinten megnézi, de ő erre gyanaxik, hogy amembán átszakadt, és átmegy a víz a tartályba, ezért nő meg a nyomás, utána meg csökken le.
mondjuk nekem logikusnak tűnik.
a gondom az mig az egyes számú szakszervíz el nem végezte az éves karbantartást, nem volt semmi baja,
a tágulási tartály is ki volt szerelve.
lehet azt rosszul visszarakni, vagy a kompresszorral tulnyomhatta, ezért szakadhatott át?
A CM67 manuális üzemmódban is használja az előre programozott jellegmezőjét(minél közelebb van a valós hőfok a kérthez, annál kevesebbet kapcsol, elkerülendő a túlfűtést).
Az auto üzemmódban beállíthatsz napi/heti eltérő hőfokokat, a man meg állandó, mindkét esetben 0,5 fok az állítási lehetőség(ez neki a hátránya is, jobb lenne 0,1 fok).
A rendszert le kéne üríteni a tágulási tartály szintjéig és elvégezni a következőket:
Az első szempont: a tartályban lévő "üres" gáznyomásnak legalább meg kell egyeznie, illetve a légtelenítők megfelelő működése(és gáz kiválások megeleőzése) érdekében 0,2-0,3 bar többnek kell lennie a fűtési rendszer legmagasabb pontjából adódó hidrosztatikus(geodetikus) nyomással. Ha például a fűtési rendszer legmagasabb pontja a tágulási tartály felett 5,0 méter van, akkor a tartály minimális üres légnyomását 0,7-0,8 barra célszerű beállítani.
A feltöltést (víz oldal)a rendszer hideg állapotában is nagyobb nyomásig kell végezni, mint a tartály előbb leírtak szerint beállított nyomása: biztosítva ezzel, hogy a tartályban lévő gáz összenyomódik, és ezáltal a tartályban tartalék víz lesz jelen.
Ez a nagyobb nyomás általában 20%-kal több, mint a tartály "üres" nyomása, az előző 5, 0 méter magas rendszer példájánál maradva, ahol a tartálynyomást 0,7-0,8 bar-ra állítottuk be, a hideg feltöltést 0,9-1,0 barig célszerű végezni.
Egy termosztát működése nem hitéleti kérdés, olvasd el ennek a topicnak a 44-től kezdődő, vagy a 97-98. postjait, ott van egyértelműen: manuális módban ugyanúgy PI, mint időprogramban.
Ház építés előtt állunk jövő tavasszal. Gáz nincs a telken viszont szeretném behozatni.
Fel lehet építtetni addig a házat kulcsra készen, gázos fűtéssel és vízmelegítéssel ha csak később lesz gáz a telkünkön? Rá lehet majd csak akkor kötni az egész rendszert?
Viszont az is oda van írva, hogy: "Automatikus módban a termosztát az alapértelmezett vagy személyre szabott
hőmérséklet programot követi."
Na most az egyszerű termosztátnak nincs időprogramja se.
Továbbá egy egyszerű termosztát nemigen csinál olyat, hogy "elérte a beállított hőmérsékletet a nappali, elég sokat kapcsol a termoszát rövid időre (percek)"
Ellenben a cm67-nek ez az alapértelmezett beállítása.
Aztán nézd át a kazánod vezérlését, mert a leírás alapján abban is van okosság. Ez a 40 kW amúgy duLván soknak tűnik, ha a hőleadóid kicsik hozzá, akkor előállhat az, amit a lemodulálással kapcsolatban írsz.
A kiegyenlítő tartályt kellene leellenőrizni először. Ha a szelepet benyomva víz folyik belőle akkor cserés, ha nincs benne megfelelő nyomás fel kell pumpálni!
Amint bekapcsolom felmegy a nyomás 1,5-ről 2,5-re. 25-30 fokos vízről megy 40 fokosra melegszik így.
Amint leáll, a nyomás elkezd visszaesni, és a hőmérséklet is látványosan csökken az órán.
Először azt hittem, hogy levegős a rendszer. Jött is ki belőle egy pici, de nem hinném, hogy az csinálná.
A nyomáskiegyenlítő tartályt megkocogtatva alul tömör hangja van, felül pedig mintha üresen kongana.
Szerintem ennek pont fordítva kéne lennie. Esetleg a tartály hibásodott meg? Ebben az esetben nem az egésznek kéne tömör hangot adnia, mivel a vízzel lenne tele.
Motor zúg, és a radiátorok is melegszenek valamennyire. 2 emeletet fűt.
A nagy gond az, hogy sűrűn kapcsolgat be, és nem fűti föl a vizet rendesen.