Keresés

Részletes keresés

bence56 Creative Commons License 2013.06.28 0 0 14579

Ha már élénkítés, akkor valami ON témával.. :)

Pl vasárnapi GMJ-343. Amióta megvan, azóta rendszeresen találkozok vele..
http://indafoto.hu/bence56/image/18967677-9856d3a0/user

Illetve egy KUU-211,csak úgy.
http://indafoto.hu/bence56/image/18967679-4cd14db3/user

Valamint érdekesnek találtam, hogy tanszünetes vasárnap a HHF-986-al találkoztam. Bár gondolom valamelyik Alfa helyett ment át váltani.

Előzmény: eszakalfoldvolan (14578)
eszakalfoldvolan Creative Commons License 2013.06.28 0 0 14578

OFF (de érdekes)

 

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/ausztria_vasi_volan_berlet

 

...mert kicsit leült a topic-talking...

ikarus266 Creative Commons License 2013.06.18 0 0 14577

Egy lista Insider kollégának a kijelzőkről, az elmúlt 2 hét tapasztalataiból, azokon a járműveken, melyeken megfordultam:

JGS-253 - Kijelző egyik szélén rajta a gyári vonalkód :), működik, hang nem
JVF-262 - Hang: OK, kijelző: OK
LGF-383 - Hang - szakadozva (pl.: TiTiTiszavasvári...), Kijelző : 0
KUU-268 - Kijelző: Ok, hang néha
EWS-833 - Kijelző, Hang: 0
EWS-831 - Kijelző, Hang: 0
JSZ-370 - Kijelző, Hang: 0
JSZ-375 - Kijelző: többnyire a végállomást mutatja, hang: néha
LNV-757 - Kijelző ok, hang: 0
KLH-068 - Hang: OK, kijelző: OK
KGC-667 - Hang, kijelző: 0

Ebben vannak tartalékbuszok, rendes fordás buszok. Konklúzió: ez így egy kalap ...
Az illetékeseknek pedig nem tőlem kellene információt szerezni, hanem felszállni néha napján buszra, járat közben és megnézni. Sőt van egy jó javaslatom: használják a volán szolgáltatásait úgy, mint sokan mások: pl. munkába-járásra, s akkor sokkal pontosabb képet kaphatnak sok dologról.

ikarus266 Creative Commons License 2013.06.18 0 0 14576

Azt már megszoktam, hogy a klímák nem mennem az arra képes buszokon, de azt hogy az ablakok nem nyithatók, már nem igazán tolerálom... Több KLH-s SOlarison az első ülés melletti ablak nem nyitható, mert a sofőrök tönkretették/leszerelték a zárakat - őket valamiért zavarja. Pl. KLH-427. KLH-423-nál érthetetlen módon meg van fordítva a nyitási irány... Elöl semmi levegő. 
Kapenák nagy részén borzasztó nehezen nyithatók az ablakok... Ha már klímára/üzemeltetésre nincs pénz, ezekre miért nem lehet odafigyelni?

2156 Creative Commons License 2013.06.14 0 0 14575

Arra gondoltam, az utasok igen magas arányban bérletesek, így az esetleges átszállás nem okozna problémát. A jegyesek közül is inkább a vonattal érkezőknek, hisz a helyközi járatok nagy része a központon is átmegy, vagy közel hozzá.

Előzmény: PLACI (14574)
PLACI Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14574

A Korzó helyén lévő buszpályaudvar nem hozza, hanem viszi a pénzt a konyhára, ennyi. :)

 

Van még egyvonalas bérlet? Ha nincs (úgy rémlik) még az elektronikus jegyrendszer sem feltétlen szükséges.

 

Na ezt most nem vágom. Egyébként nincs.

Előzmény: 2156 (14573)
2156 Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14573

Igen, helyköziben szinte tökéletes a Petőfi tér, de helyiben elcseszett dolog. Tudom, hogy anno kb a korzó helyén volt pu. azt nem értem miért szüntették meg, az volt parkoló az építkezés előtt. Bár lehet szűkös lett volna ha racionalizálják a vonalakat, de ha a korzónak volt hely egy buszpályaudvar is elfért volna... Van még egyvonalas bérlet? Ha nincs (úgy rémlik) még az elektronikus jegyrendszer sem feltétlen szükséges.

Előzmény: PLACI (14572)
PLACI Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14572

Jól látod a lényeget, de sajnos pont az ellentétes irányban mozdultak el a Korzó megépítésével. Ott volt régen a pályaudvar.

Én azért nem bánom a Petőfi téri buszállomást (persze ez inkább távolsági- elővárosi, mint helyi forgalom), mert a vasútállomás végett az intermodalitás tud érvényesülni.

Amúgy a párhuzamosság megszüntetése és a belvárosi végállomás probléma nem újkeletű, sokan sokféleképp felemlegetik, ötletelnek, felmerült a belső körgyűrűn való "körmenet" is, és a város által korábban megrendelt tanulmányok is ezt pedzegetik: sugárirányban középre beérkeznek a vonalak. Innen pedig már csak egy lépés a középen kettévágott vonalak "újrakötése", leginkább járatgyakoriság alapján. Az elektronikus jegyrendszerrel pedig már a korlátlan átszállás fogalma is a mindennapok része lenne.

Előzmény: 2156 (14571)
2156 Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14571

Igazad van eltérő a szerkezet, de azért az sem ártana, ha a nagyobb végállomások nem csak a település szélein lennének, ha nem is több de egy városközponti állomás igencsak kellene. Igaz ezzel esetleg átszállásra kényszerülne az utasok egy része, viszont megszűnne a párhuzamosság ami ma jellemző, ráadásul pár percen belül átvágtat egy megállón 5-6-10 járat majd félóra csend aztán ismétlés. A bokortanyákat illetően is egyetértek, de Te magad is leírtad, hogy a kivitelezés az hááát ne minősítsük... Vannak adottságok amiket ki lehetne használni egy központi pályaudvarral, mert sugárirányban  induló járatokkal sokkal kevesebb lenne az átfedés, ehhez jöhetnének körúti elemek stb.. 

Előzmény: PLACI (14570)
PLACI Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14570

Nyíregyháza településszerkezete nem egy Miskolcé, nem lehet összehasonlítani. A bokortanyák csak erre a részre jellemzőek, hasonlóak vannak még az Őrségben. Egy ilyen szerkezetet nem tudsz jobban megoldani, jó ötlet és jól működik a H-s járatok üzeme, csak a menetrendi kivitelezés nem jó, mert átláthatatlan. Meg a menetrend sem kínálati. :)

Előzmény: 2156 (14568)
PLACI Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14569

Erre nem lehet alapozni, és ebből kiindulni, mert borzasztó utasriasztó a jelenlegi formátum. Lásd, pont a H40-es. Ki sem derül például ebből, hogy bizonyos indulási időkben (Autóbuszállomásról) két járat is indul, egyik a főút egyik oldalán, másik a másikon tér be a bokrokba. Pl. aki Rókából akar Vargába átmenni. Igaz, ott van a két menetidőoszlop, de attól még nem derül ki, mely járatokhoz tartozik. Szóval ezt csak úgy lehet, hogy új formátum, megállókból való indulási idők (menetidők), sima A4-es papírra nyomtatva, akár a MABEG táblatartókba csúsztatva... csak hát ugye a pénz megint. Így az állandó letépkedést is ki lehet védeni.

Előzmény: Törölt nick (14567)
2156 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14568

Jönnék megin' az MKV-val, de ott ha jól emlékszem beérték hétköznapi és hétvégi menetrenddel, ráadásul egy járat nem közlekedett 8 útvonalon.... a H40 és kiegészítései tényleg csúcs! De hallgatok, mert radír lesz megin'..

Előzmény: Törölt nick (14567)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14567

Akkor, ahogy Trinity a MÁTRIXban mondotta anno:

"Ezt védd ki"

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/1-1a.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/14-14f.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/17-17t.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/18-18a.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/23-23g.htm?v

 

például ha ide tud még valaki szorítani helyet (egy szabott méretű 105*230-as ragacsra) külön csúcsidőre, annak kezet csókolok...

!Az nem megoldás, hogy legyen méééééég 1 matrica, mert a vonal azonos, csak a körbejárás vagy a betérő nem....!

 

És akkor a non-plus-ultra:

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/kulterulet/h40_1.htm?v

Előzmény: 2156 (14562)
ikarus266 Creative Commons License 2013.06.08 0 0 14566

Jujj ezta z embert asszem tudom, hogy ki. Az orosi úton csinála ezt, nem?

Előzmény: Törölt nick (14554)
PLACI Creative Commons License 2013.06.06 0 0 14564

Igen, ez is egy megoldás, a DKV-nál 3 is van, de ez az utas számára csak túlbonyolítja a menetrendi böngészést. Tökéletes megoldás nincsen. Ezzel pl. az a baj, hogy lineárisan változik (a megfigyelések és mérések alapján, de ingadozások, kivételek mindig lehetnek) a menetidő, pl. akárhol húzod meg a határt a két menetidő között, nagy valószínűséggel a hosszabb menetidejű utolsó járat rövidebb, a rövidebb menetidejű első járat hosszabban fog közlekedni a kiírtnál. A lehető legideálisabb tehát az lenne, ha minden egyes járatnak többszörös mintavétellel megmérnénk a menetidejét, és mindegyiknek, függetlenül a többitől, saját menetideje lenne. Ez persze kivitelezhetetlen, és fel is borul az ütemes menetrend (már ha van az adott városban, de sajnos Nyíregyházán alig).

A tökéleteshez legjobban közelítő megoldás pedig költséges: GPS alapú forgalomirányítás helyiben is, megfelelő eszközökkel, ahol a sofőr látja, siet-e, és ha igen a következő megállóban mindenképp félreáll. Az útvonaltervezők által is javasolt átszállások ezáltal tarthatóak lennének, de akkor még mindig ott van az intermodalitás problémája is (Helyköziről helyire, vonat-busz, stb.)

Előzmény: SmallG (14560)
2156 Creative Commons License 2013.06.06 0 0 14562

A lényeg, hogy ha akarat van megoldás is születhet :). Persze nyilván egyszerűbb csak ülni és mutogatni jobbra-balra.

Előzmény: SmallG (14560)
SmallG Creative Commons License 2013.06.05 0 0 14560

OFF Nálunk is úgy volt anno mint Miskolcon, aztán bevezették azt a rendszert hogy minden járatnak 2 menetidőt adnak, 1 csúcsideit, 1 csúcsidőn kívülit. Itt a fekete indulások csúcsideiek, a kékek csúcsidőn kívűliek, a bordók betétjáratok. Ha ugrunk egy nagyot a megállólistában itt már el is vannak csúszva az indulási idők a megállóból. Meg lehet oldani ezt utasbarát módon hogy egyértelmű is legyen. ON

Előzmény: 2156 (14546)
Credo EN 9,5 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 14558

Még csak a LOL-848 láttam forgalomban. 12, 8A, 7 és 5 viszonylaton találkoztam vele. A LOL-835 utoljára a műszaki üzletágban állt.

nrbii Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14557

Akkor ezek szerint a két MAN már kint van? Melyik viszonylaton fordulhatnak elő a közeljövőben?

Előzmény: Credo EN 9,5 (14556)
Credo EN 9,5 Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14556

Bérbuszok

Helyi:

BPG-547 Hajdú

ELS-245 Hajdú

LOL-848 Hajdú

LOL-835 Hajdú

 

Helyközi:

EOR-238 Hajdú

EOR-239 Hajdú

FGM-714 Hajdú

GLL-869 Hajdú

JHZ-335 Viszló Trans

JLA-459 Borsod

BHR-313 Borsod

LOC-732 Bakony - visszament Pápára.

 

2156 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14555

Az ilyen mellé legszívesebben odaállnék egy méteres collos csővel.... Egyébként korábban az öcsém is úgy gondolta, hogy ha x van kiírva akkor az szent, aztán elkezdett vezetni és rájött, hogy ez nem úgy működik. 

 

Viszont én is ismerek olyan fazont akinek semmi sem jó, ha siet miért, ha pontos akkor sietne, ha meg késik jajjaj....egyszer elmeséltem neki én hogy látom ezt, azóta nem is köszön.

Előzmény: Törölt nick (14554)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14554

Volt olyan "utasunk", aki megállt egy megállóban, órával a kézben és írta a rendszámokat és az időket...

Aki megállt neki, intett, hogy nem ezzel utazik, aki meg nem állt meg, azt ő írta fel, mert nem állt meg a megállóban a busz..

A célja az volt, hogy lehúzza a céget, mert ő ide meg oda akart utazni és mi ezt ellehetetlenítettük...

(ezzel nem ötletelni akarok..)

Előzmény: 2156 (14552)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14553

Természetesen az utasok nagy része és a gépészek is életszerűen közlekednek..

A gond akkor van - és itt kifejezetten a holt időszakra gondolok - ha a gépész annak ellenére meg sem próbál a menetrend szerint közlekedni,

hogy a megállók nagy részében nincs utas és hajt tovább, mint aki siet valahova..

Sajnos ebben az esetben előfordul az 5-8-10(!) perccel hamarabb történő közlekedés, ami már tényleg nem életszerű és ekkor következik be

a "dehülyékezekavolánosokmilyenmenetrendetcsináltakb@ssz@meg..."

Ezt szótlanul hagyni nem szolgáltatói magatartás, és főleg nem a rentabilitás felé vezető út..

/mivel általánosságban beszélünk MÉG senki feje nincs veszélyben.. ;-)     /

Előzmény: 2156 (14552)
2156 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 14552

Csak a 2. ponthoz szólnék: azért a kedves utas ha nem lenne szemellenzős és bírna rostokolni 2-3 percet a megállóban ahogy a nagy többség megteszi nem nagyon lenne probléma, meg jogi herce-hurca. A későhöz meg annyit, hogy rendszeresen kifogok ilyet, és tudom értékelni nagyon, mint az az utastárs aki a csatlakozását mulasztja el a késés miatt pl, vagy a munkába gyalogló társaim akik időnként futóversenyt rendeznek a tökölő birka miatt.

Ja eddig nem írtam, nem a Volánnal tömegközlekedem. Ez csak annyiban számít, hogy miattam nem kell ott senkinek a fejét venni.

 

Előzmény: Törölt nick (14548)
2156 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 14551

PFF. Lehet én vagyok zizi, de teljesen korrektnek tartottam( és most is annak tartom) ezt a meghatározhatatlan kifejezést. Igaz én jobban szeretem ha siet a járatom mintha késne. Én örülök, ha 2-3 percel több időm van besétálni melóba..

Előzmény: Törölt nick (14550)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.29 0 0 14550

Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de most alakult az utasjogi felügyelet, aki(k) ezekre a meghatároz(hat)atlan kifejezéskre fognak ugrani..

http://www.kormany.hu/download/a/e9/b0000/Utasjogi%20fel%20%20b%C3%ADrs%C3%A1g%20r%20%20k%C3%B6zig%20%20egy%20-re-121114-honlapra.pdf

Előzmény: 2156 (14546)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.29 0 0 14549

Előző hozzászólásban részleteztem, mit értek azon, hogy:

"a menetidő a gépész felelósége"

Bele tudsz ám kötni egy 26 perces menetidő esetén a REGGELI CSÚCSIDŐBEN (60 perc) 2(!) megálló közötti időbe..

A nap további részében (23 óra) meg jó - sőt, gyakran sok - a menetidő...

(lásd az 5A-s utaspanaszt..)

NA, EZ (!) a hozzáállás beszél önmagáért...(személyeskedés, vádaskodás, csak amit említettél...)

Előzmény: gyorgyur (14536)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.29 0 0 14548

1, A régi AMELI kontrollereket le kell cserélni, mert elavultak és nem módosíthatóak.

2, Tipikus munkavállalói hozzáállás, hogy a főnök a hülye, nem én... de ha a menetidő a csúcsra van méretezve (mert csak 1 lehet),

     miért nem lehet megérteni, hogy ne menj el a megállóból HAMARABB.. (késő buszt morogva, de megvárják az utasok... a sietőből

     utaspanasz és jogkövetkezmény lesz)

3, A munkavállaló megköveteli a munkabért, a munkaadó meg a fegyelmet és az előírások betartását.. nem KÖTELEZŐ sem szeretni

    a munkaadót, sem az adott munkahelyen dolgozni...

4, Te ne kérjél ki a régi munkatársaid nevében semmit, nem vagy felhatalmazva rá...

5, Ne általánosíts, fröcsögni bárki tud...

 

Előzmény: gyorgyur (14535)
2156 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 14546

A menetidő kérdést Miskolcon anno igen egyszerűen meg tudta oldani az MKV helyiben: a korareggeli és az esti játatok jelentősen rövidebb menetidővel közlekedhetnek. Ez minden egyes megállóban ott virított a menetrendek alján. Az SZV-nél még ilyet nem láttam.

Előzmény: Törölt nick (14534)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.28 0 0 14545

Na, úgy látom nagy tisztogatás történt a topikban...

Már csak györgyúr 2 utóbbi hozzászólását töröld, és részemről a fáklyásmenet...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!