Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.15 0 0 14594

RE, újra (ritkán, de annál bizonytalanabbul...)

 

1, A T-systems-esekkel megy a harc a kijelzők, hangok, megállóhelyi totemoszlopok ügyében.. Lassan, de határozatlanul javul a helyzet ;-)

Itt a nyár, hát lehetne orrvérzésig javítani a renoméjukon (fedcom javítás), de Ők a sokadik projektet csinálják.. Most talán újra Debrőben, talán a DKV-nál.. Ez nekem SOK(K)...

 

2, A naményi pályaudvart még (már) a BeregTÖT elkezdte, csak a MÁV kicsit huncutkodott.. (NO comment)

   Sokat anyáztunk, míg így is kialakult a forgalmi rend, már nem kell hurkolni a járatokat sem..

 

Aztán majd meglátjuk.. a vak is ezt mondta...

Előzmény: BENczúr utca (14592)
bop308 Creative Commons License 2013.08.09 0 0 14593

Hasonló kérdés merült fel bennem is. De a képeket elnézve egész pofás. Végre van két külön sáv a kocsiállásoknak, meg egy tároló így nem egymás hegyén-hátán állnak a buszok és beszállítani is kulturáltabban lehet.

Előzmény: BENczúr utca (14592)
BENczúr utca Creative Commons License 2013.08.08 0 0 14592

Mikor lett átépítve a buszállomás?

Előzmény: Dzsakmatasu (14591)
Dzsakmatasu Creative Commons License 2013.08.08 0 0 14591

Pár Vásárosnaményi paripa!!

nrbii Creative Commons License 2013.08.02 0 0 14590

A telepen láttam ma egy MKS-501 rendszámú ex. Hajdús SL222-est, tudja valaki, ez melyik LOL átszámozva? A 848 biztosan nem, az ott állt kicsivel arrébb.

ICC-916 Creative Commons License 2013.08.02 0 0 14589

Sziasztok! A Szabolcs Volános Rábák merre járnak, illetve ha tudnátok indulási időket is mondani megköszönném!

Credo EN 9,5 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 14588

A következő MAN versenyző:LOL-844

mantga23 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 14587

Az IUN-280 , FIY-437 INTERCITY vonatott pótol , a KLH-073 FIY-431 KVT-851 LTL-613 pedig személyvonatott . Az INTERCITY pótlok a Szerencs vá indulnak a 37 Bodrogkeresztúr felőll mennek Tokaj vasuthállomásra és onnan a Nyiregyháza vasuthállomásra , mert Tarcal-Tokaj között a vasuti átjárot újitanak fel .

AUTOSANdris Creative Commons License 2013.07.13 0 0 14586

A Szabolcs Volán részéről ezek a buszok biztosan vonatpótlóznak:

 

FIY-437, KLH-073, KVT-851, IUN-280, LTL-613

 

Ezek biztosan, de lehet még más buszok is részt vesznek benne.

Előzmény: szerencs (14583)
AUTOSANdris Creative Commons License 2013.07.13 0 0 14585

Lehetséges, hogy felújítás.

Előzmény: bop308 (14581)
bop308 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 14584

A FIY-434 egy 263-as Ikarus. Szerintem FIY-437 lesz az, mert az EAG.

 

A DZD-655 már nem csinálja?

Előzmény: szerencs (14583)
szerencs Creative Commons License 2013.07.13 0 0 14583

Szabolcs volános buszok csinálják a hétvégi Szerencs-Nyiregyháza vonatpótlást

Nyiregyházi telephelyes

IUN-280

FIY-434 IK EAG

 

gabesz919_II Creative Commons License 2013.07.12 0 0 14582

Nem tudom, hogy szabadult oda Kisvárdáról.

Előzmény: bop308 (14581)
bop308 Creative Commons License 2013.07.12 0 0 14581

GSZ-335 mit keres a kecskeméti Volán telepen?

Yannie Creative Commons License 2013.06.30 0 0 14580

Néhány aktuális történés a 415-ökkel kapcsolatban:

 

EVL-418: Selejt. Mellső futómű,ablakok nélkül,kibelezve vontatta el a Rába a bontóba.

 

EWS-834: Vázig lebontva, felújítás alatt.

bence56 Creative Commons License 2013.06.28 0 0 14579

Ha már élénkítés, akkor valami ON témával.. :)

Pl vasárnapi GMJ-343. Amióta megvan, azóta rendszeresen találkozok vele..
http://indafoto.hu/bence56/image/18967677-9856d3a0/user

Illetve egy KUU-211,csak úgy.
http://indafoto.hu/bence56/image/18967679-4cd14db3/user

Valamint érdekesnek találtam, hogy tanszünetes vasárnap a HHF-986-al találkoztam. Bár gondolom valamelyik Alfa helyett ment át váltani.

Előzmény: eszakalfoldvolan (14578)
eszakalfoldvolan Creative Commons License 2013.06.28 0 0 14578

OFF (de érdekes)

 

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/ausztria_vasi_volan_berlet

 

...mert kicsit leült a topic-talking...

ikarus266 Creative Commons License 2013.06.18 0 0 14577

Egy lista Insider kollégának a kijelzőkről, az elmúlt 2 hét tapasztalataiból, azokon a járműveken, melyeken megfordultam:

JGS-253 - Kijelző egyik szélén rajta a gyári vonalkód :), működik, hang nem
JVF-262 - Hang: OK, kijelző: OK
LGF-383 - Hang - szakadozva (pl.: TiTiTiszavasvári...), Kijelző : 0
KUU-268 - Kijelző: Ok, hang néha
EWS-833 - Kijelző, Hang: 0
EWS-831 - Kijelző, Hang: 0
JSZ-370 - Kijelző, Hang: 0
JSZ-375 - Kijelző: többnyire a végállomást mutatja, hang: néha
LNV-757 - Kijelző ok, hang: 0
KLH-068 - Hang: OK, kijelző: OK
KGC-667 - Hang, kijelző: 0

Ebben vannak tartalékbuszok, rendes fordás buszok. Konklúzió: ez így egy kalap ...
Az illetékeseknek pedig nem tőlem kellene információt szerezni, hanem felszállni néha napján buszra, járat közben és megnézni. Sőt van egy jó javaslatom: használják a volán szolgáltatásait úgy, mint sokan mások: pl. munkába-járásra, s akkor sokkal pontosabb képet kaphatnak sok dologról.

ikarus266 Creative Commons License 2013.06.18 0 0 14576

Azt már megszoktam, hogy a klímák nem mennem az arra képes buszokon, de azt hogy az ablakok nem nyithatók, már nem igazán tolerálom... Több KLH-s SOlarison az első ülés melletti ablak nem nyitható, mert a sofőrök tönkretették/leszerelték a zárakat - őket valamiért zavarja. Pl. KLH-427. KLH-423-nál érthetetlen módon meg van fordítva a nyitási irány... Elöl semmi levegő. 
Kapenák nagy részén borzasztó nehezen nyithatók az ablakok... Ha már klímára/üzemeltetésre nincs pénz, ezekre miért nem lehet odafigyelni?

2156 Creative Commons License 2013.06.14 0 0 14575

Arra gondoltam, az utasok igen magas arányban bérletesek, így az esetleges átszállás nem okozna problémát. A jegyesek közül is inkább a vonattal érkezőknek, hisz a helyközi járatok nagy része a központon is átmegy, vagy közel hozzá.

Előzmény: PLACI (14574)
PLACI Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14574

A Korzó helyén lévő buszpályaudvar nem hozza, hanem viszi a pénzt a konyhára, ennyi. :)

 

Van még egyvonalas bérlet? Ha nincs (úgy rémlik) még az elektronikus jegyrendszer sem feltétlen szükséges.

 

Na ezt most nem vágom. Egyébként nincs.

Előzmény: 2156 (14573)
2156 Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14573

Igen, helyköziben szinte tökéletes a Petőfi tér, de helyiben elcseszett dolog. Tudom, hogy anno kb a korzó helyén volt pu. azt nem értem miért szüntették meg, az volt parkoló az építkezés előtt. Bár lehet szűkös lett volna ha racionalizálják a vonalakat, de ha a korzónak volt hely egy buszpályaudvar is elfért volna... Van még egyvonalas bérlet? Ha nincs (úgy rémlik) még az elektronikus jegyrendszer sem feltétlen szükséges.

Előzmény: PLACI (14572)
PLACI Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14572

Jól látod a lényeget, de sajnos pont az ellentétes irányban mozdultak el a Korzó megépítésével. Ott volt régen a pályaudvar.

Én azért nem bánom a Petőfi téri buszállomást (persze ez inkább távolsági- elővárosi, mint helyi forgalom), mert a vasútállomás végett az intermodalitás tud érvényesülni.

Amúgy a párhuzamosság megszüntetése és a belvárosi végállomás probléma nem újkeletű, sokan sokféleképp felemlegetik, ötletelnek, felmerült a belső körgyűrűn való "körmenet" is, és a város által korábban megrendelt tanulmányok is ezt pedzegetik: sugárirányban középre beérkeznek a vonalak. Innen pedig már csak egy lépés a középen kettévágott vonalak "újrakötése", leginkább járatgyakoriság alapján. Az elektronikus jegyrendszerrel pedig már a korlátlan átszállás fogalma is a mindennapok része lenne.

Előzmény: 2156 (14571)
2156 Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14571

Igazad van eltérő a szerkezet, de azért az sem ártana, ha a nagyobb végállomások nem csak a település szélein lennének, ha nem is több de egy városközponti állomás igencsak kellene. Igaz ezzel esetleg átszállásra kényszerülne az utasok egy része, viszont megszűnne a párhuzamosság ami ma jellemző, ráadásul pár percen belül átvágtat egy megállón 5-6-10 járat majd félóra csend aztán ismétlés. A bokortanyákat illetően is egyetértek, de Te magad is leírtad, hogy a kivitelezés az hááát ne minősítsük... Vannak adottságok amiket ki lehetne használni egy központi pályaudvarral, mert sugárirányban  induló járatokkal sokkal kevesebb lenne az átfedés, ehhez jöhetnének körúti elemek stb.. 

Előzmény: PLACI (14570)
PLACI Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14570

Nyíregyháza településszerkezete nem egy Miskolcé, nem lehet összehasonlítani. A bokortanyák csak erre a részre jellemzőek, hasonlóak vannak még az Őrségben. Egy ilyen szerkezetet nem tudsz jobban megoldani, jó ötlet és jól működik a H-s járatok üzeme, csak a menetrendi kivitelezés nem jó, mert átláthatatlan. Meg a menetrend sem kínálati. :)

Előzmény: 2156 (14568)
PLACI Creative Commons License 2013.06.11 0 0 14569

Erre nem lehet alapozni, és ebből kiindulni, mert borzasztó utasriasztó a jelenlegi formátum. Lásd, pont a H40-es. Ki sem derül például ebből, hogy bizonyos indulási időkben (Autóbuszállomásról) két járat is indul, egyik a főút egyik oldalán, másik a másikon tér be a bokrokba. Pl. aki Rókából akar Vargába átmenni. Igaz, ott van a két menetidőoszlop, de attól még nem derül ki, mely járatokhoz tartozik. Szóval ezt csak úgy lehet, hogy új formátum, megállókból való indulási idők (menetidők), sima A4-es papírra nyomtatva, akár a MABEG táblatartókba csúsztatva... csak hát ugye a pénz megint. Így az állandó letépkedést is ki lehet védeni.

Előzmény: Törölt nick (14567)
2156 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14568

Jönnék megin' az MKV-val, de ott ha jól emlékszem beérték hétköznapi és hétvégi menetrenddel, ráadásul egy járat nem közlekedett 8 útvonalon.... a H40 és kiegészítései tényleg csúcs! De hallgatok, mert radír lesz megin'..

Előzmény: Törölt nick (14567)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.10 0 0 14567

Akkor, ahogy Trinity a MÁTRIXban mondotta anno:

"Ezt védd ki"

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/1-1a.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/14-14f.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/17-17t.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/18-18a.htm?v

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregyhaza/23-23g.htm?v

 

például ha ide tud még valaki szorítani helyet (egy szabott méretű 105*230-as ragacsra) külön csúcsidőre, annak kezet csókolok...

!Az nem megoldás, hogy legyen méééééég 1 matrica, mert a vonal azonos, csak a körbejárás vagy a betérő nem....!

 

És akkor a non-plus-ultra:

http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/kulterulet/h40_1.htm?v

Előzmény: 2156 (14562)
ikarus266 Creative Commons License 2013.06.08 0 0 14566

Jujj ezta z embert asszem tudom, hogy ki. Az orosi úton csinála ezt, nem?

Előzmény: Törölt nick (14554)
PLACI Creative Commons License 2013.06.06 0 0 14564

Igen, ez is egy megoldás, a DKV-nál 3 is van, de ez az utas számára csak túlbonyolítja a menetrendi böngészést. Tökéletes megoldás nincsen. Ezzel pl. az a baj, hogy lineárisan változik (a megfigyelések és mérések alapján, de ingadozások, kivételek mindig lehetnek) a menetidő, pl. akárhol húzod meg a határt a két menetidő között, nagy valószínűséggel a hosszabb menetidejű utolsó járat rövidebb, a rövidebb menetidejű első járat hosszabban fog közlekedni a kiírtnál. A lehető legideálisabb tehát az lenne, ha minden egyes járatnak többszörös mintavétellel megmérnénk a menetidejét, és mindegyiknek, függetlenül a többitől, saját menetideje lenne. Ez persze kivitelezhetetlen, és fel is borul az ütemes menetrend (már ha van az adott városban, de sajnos Nyíregyházán alig).

A tökéleteshez legjobban közelítő megoldás pedig költséges: GPS alapú forgalomirányítás helyiben is, megfelelő eszközökkel, ahol a sofőr látja, siet-e, és ha igen a következő megállóban mindenképp félreáll. Az útvonaltervezők által is javasolt átszállások ezáltal tarthatóak lennének, de akkor még mindig ott van az intermodalitás problémája is (Helyköziről helyire, vonat-busz, stb.)

Előzmény: SmallG (14560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!