Egészen pontosan: van Fuggerthhez is. Ne a márkával törödj. Szedd ki a cserélni kívánt kereket, mérd le az átmérőjét és a tengelyének hosszát, ennek megfelelően válassz a listából. Én pl. a Sachsen Y-kocsijaimhoz úgy választottam kereket, hogy az eredeti tengelyhosszra még rá is raktam néhány tizedet, mert a gyári kerekek nagyon lötyögtek.
Nagy felhajtás lehetett, mert – sok év után először – nem találtak 6m2-t a forgalomirányító csapatnak. A FREMO-csapattal pedig már évekkel megalapozták a "jóviszonyt". Én csak ezen a két vonalon lettem volna kapcsolatban a Temofeszttel. Így önző módon bevágtam a durcit, és inkább Riesába mentem >:)
Én se nagyon láttam, de több ismert cucc volt meg pár nemzetközi. (Az lehet, hogy az FB tele van, de ott nem vagyok fent.)
Mi a 0e-vel voltunk kint,erről tettek be pár fotót. Itt egy új állomás volt majdnem készen - én is ennél teszek-veszek :D - meg egy félkész, ami tárolóként üzemelt.
Én éppen csak végigfutottam, lőttem pár képet, de még megnézni se nagyon volt időm. Ami nekem igazán új volt (lehet, hogy volt már, csak én nem láttam), az Ferenc73 topiktárs H0e modul rendszere.
Lehet én vagyok felületes, de a Temofesztről eddig nem találtam képgalériákat? Senki nem volt kint, vagy csak még várat magára a publikálás? Nekem a Riesa miatt kimaradt, de kíváncsi lennék, hol tart ma a magyar vasútmodellezés!
Azt láttam, hogy itt fel van tüntetve, a rézgaras által belinkeltre kérdeztem. Wow, van Fuggerth is! :-) Viszont nem látok Klein Modellbahn-t (lehet, hogy általában a Kleinbahn-é jó), van olyan kocsim, amibe még fém kereket sem találtam (a normál kocsikba simán tudtam cserélni), nem hogy majd RP25-öst...
Ha lesz egy kis időm - ami nincs - majd összeszedem, hogy nekem kb. hány kerék kéne, ha majd egyszer nagy leszek.
Szerintem azért, mert hollandok. És feltehetőleg azért is használtak annyira hideg zöldet, hogy az már-már kék :) Sajnos nem láttam az állomást élőben (egyszerűen kevés volt az idő még arra is, hogy legalább futólag mindent megnézzünk), pedig az a saját készítésű fésűs bizber is megért volna egy misét... :)
Csak magamat tudom ismételni. Bár az oldalon a Felhasználóbarátoldalbarát felhasználók kedvéért a cserélni kívánt márkák alapján csoportosították a kerekeket, ha kattintgatsz, mindegyiknél fel van tüntetve a tengelyhossz és az átmérő, szóval bátran lehet csemegézni (bár az átmérőt illetőleg nem túl nagy a felhozatal). A kerekek sötétítettek.
Egy dolog az átmérő. Régebben a legtöbb európai kocsi kerekének 1050mm volt az átmérője. Ez a magyar érték, mert nálunk a kereket új korában mérték. A németeknél a kopott kerék középértékét mérték, ott 1000mm-nek definiálják. Láttam 1040mm-t is, ez azt jelenti, hogy 100mm kopás helyett csak 80mm-t engedélyeznek. De mindez valójában ugyanaz a kerékméret. Volt persze eltérő is, pl. pőrekocsiknál.
Ezért írtam az amerikai 40"-os kerékről, ami 1016mm. De ahogy írtam, ott ez ritka volt. Amerikában régebben 33"-os (838mm) kocsi kerekeket használtak, később - úgy tudom, manapság is - 36"-ost (914mm). Ezért nehéz nekünk való modell kereket ott venni. Csak az NWSL és a Jaybee gyárt ilyen méretet, a Jaybee az olcsóbb.
A Jaybee tengelye 2,32mm ármérőjű. (ez valami standard méret arrafelé, sok mindennek ez a mérete, de nem tudom, hogy minek a hányadrésze) Tehát ha a Jaybee tengely hossza nem OK, nem triviális az átalakítás. A Jaybee kerékpárok csak egy oldalon vannak leszigetelve.
Mindemellett érdemes kipróbálni az átmérőt is. Ugyanis az európai modell gyártók a nagy nyomkarima miatt az arányosnál kisebb kerekeket raknak bele. De emiatt lehet, hogy a 40"-os kerék még RP25-ös nyomkarimával sem fér be!
Miért, tanyán laksz? :-)) Budapesten sokaknak van esztergája és szerintem könnyű találni műszerészt, aki ezt a munkát elvégzi. Van az Index fórumok között is olyan, ahol a mechanikai műszerészek összejönnek.
Az óceán túlsó partján árulnak is megfelelő kerékpárt, de nem könnyű találni. Ugyanis a 40"-os kerék nem volt arrafelé általános (a 33"-os meg a 36"-os egyértelműen túl kicsi). De nekem is volt amerikai kerekem, csak már mind beépítettem. Pl. ez olyan:
Tovább csökkenthető a projekt költsége, ha kihúzod a listáról a nemzetközi forgalomra nem engedélyezett kocsikat (magyar modulokon közlekedhetnek NEM-kerekekkel), illetve az V-VI-os korszakos kocsikat sem igazán kell RP25-ösíteni, mert ezek a korszakok nem divatosak nyugat-Európában :)
Azaz kezdd a III-IV-es (esetleg V-ös) korszakú E, R, S-kocsikkal, a többi ráér :)