nanee.. elég így is a barom motorosokból.. előrepofátlankodik és utána feltart, vagy csőgázon húzza el olyankor amikor nem számítok rá.. agyatlan az összes..
Ezennel megkövetem Grimbit Neki van/volt igaza Rákoskert vm-nél nem fér el a busz. Illetve marha sokat kéne rákölteni, hogy elférjen. Eddig csak úgy "gyalogosan" nézegettem, de most hazafelé direkt megvizslattam buszos szemmel. Van ott még egy nyüves áteresz is, ami szeritnem teherbírásilag is kétséges. Szóval jogomban áll bekapni.
Én 1x voltam ezzel a vonattal, akkor ugyanez a sztori volt. Azt hittem, hogy tavalyi menetrendet nyomtattam ki, qrvára nem értettem mi történik. De az ott kifüggesztett menetrend egyezett az enyémmel csak a vonat nem akart jönni. Szakadt az eső és egy kínai párocska "dolgozik" az állomáson, akik semmit nem beszélnek magyarul. Kicsit hülyén éreztem magam. Végre aztán megjött a vonat, de akkor amikor már lassacskán egy másiknak is kellett jönni, így aztán nem tudtam eldönteni, hogy most ez melyik vonat is. Persze elkéstem, de ettől függetlenül nagyon jól utaztam, kellemes hangulat, tiszta, tágas, atutoma ajtók stb. Ezerszer jobb a BKV-nál. Inkább várok 20-25 percet az állomáson a jó levegőn, mint állok szendvicsben a buszon és araszolok az irgalmatlan porban/szmogban. És most nem a BKV-t szidom, minden elismerésem az alulfizetett dolgozóké, akik naphosszat, vasidegzettel képesek minket hordozni. Itt most a dugómentes utazás a nyerő a vonatnál. És hab a tortán, hogy érvényes a BKV bérlet is.
Ez egy némileg semleges vélemény, mert áprilistól novemberig motorral járok, de télen csakis a vonat jöhet szóba. Autóval legurulok az állomásig kb5 perc, ha késik, a parkolóban hallgatom a zenét és melegedek, oszt jónapot ;))
Amit viszont semmiképp nem értek, az az, hogy emberek hogyan bírják magukat rávenni, hogy nap, mint nap 2 órát gubbasztanak a dugókban oda, ugyanannyit vissza, szívják a befele a rákot, fizetik a 300 ft.os benyát és fizetik a széthullott futómű javításokat, mert ezeket egyik gyártó sem javítja garisan.
Persze azoknak, akiknek az a munkaeszköz, vagy céges megértem, hogy használják.
Kicsit most a motor előnyeit repesgetném: ha eléggé tud vigyázni magára az ember és elég jó motort választ, ami nem olyan, hogy ellopják az első sarkon, ugyanakkor erőss és megbizható is, Budapesten nem lesz többé semmi távol és nem fog sehonnan elkésni. Érdemes kipróbálni. Röhejes, ahogy a 15-20 milliós BMW áll a pórnép között a kilométeres sorban, ugyanúgy, mint a 30 ezres zsiga. Motorral mindkettőt a tükörben szemlélem. Érdemes elgondolkodni és letenni a vizsgát ;))
Ezt irigykedve olvasom, mert én a 7:51-es (Rákosligetnél) hatvani vonattal járok és talán 1 alkalom volt amikor pontosan érkezett a vonat. A késések 5-40 perc között mozognak, átlag 10-15 perc. Ez egy annyira szerencsétlenül időzített járat hogy ha bármi miatt késik akkor már 1-3 Intercity járatot eléengednek. Többvágányos pályaudvar meg nem is tudom milyen messze Pesttől, talán Aszód az első, így aztán nagyon ritka a pontos érkezés. Aztán még ott van a menetidő kérdése is. 17 perc helyett legjobb ha 25 perccel számol az ember, mert Rákos állomáson szinte biztos egy 5 perces várakozás egyéb gyorsvonatok elhaladására várva. Esetleg még a Keleti előtt is állunk 1-2 percet. Emlékszem 2004-ben amikor még 7:45-kor jött ez a vonat, sokkal jobb volt a helyzet, max 1-2 perces késések, de 8:05-kor szinte biztos hogy a Keletiben voltunk. Egy 13 perces késésre emlékszem, volt is nagy felzúdulás az utasok között, most meg 13 perc egy teljesen átlagos késés.
Persze így is gyorsabb mint a busz, de azért kényelmetlen hogy fél órás bizonytalanság van a megérkezésre.
Ha valakinek Dél-Buda felé van reggel dolga, az választhatja az Ecser-M0 útvonalat is. Mostanában többször próbáltam, reggelente 40-45 perc az út, hazafelé max. 50 volt eddig.
Ma reggel a vonatra várva két újabb ismerőssel találkoztam az állomáson, akiket eddig nem láttam vonattal járni.
Röviden, tömören idézek: "Ugyanakkor indulok el, de legalább fél órával korábban bent vagyok, és kényelmesen (a BKV-hoz képest). Ez tök jó!"
Kétségtelen, hogy nem mindenkinek jó a vonatozás, mert körülményes eljutni esetleg az állomásra, vagy a Keletiből körülményes eljutnia a munkahelyre.
És igen is kérem, a reggeli vonatok nem késnek!!! Természetesen ritkán előfordult már, inkább a téli hideg-havas időkben, de akkor is ritkák voltak az ilyenek, bármilyen meglepő.
Sőt!
Reggelente, ritkán de előfordul, hogy ezzel a vonattal jövök-jönnék, a 3029 Hatvan - Keleti pu személyvonat rendszeresen 4 perccel előbb érkezik Rákosligetre.
A menetrend szerint 05:11-kor van érkezése, de rendszeresen előfordul, hogy már 05:07-kor húz be az állomásra. Volt már, hogy elfelejtettem, és spurizni kellett. Volt olyan is, hogy nem értem el.
Ezenkívül a BKV-hoz képest a vonatok tiszták, csendesek, és nem kell négy kézzel kapaszkodni korán reggel, álmosan. És ha valaki mindenáron le akar ülni, végig megy a vonaton, és biztos, hogy talál ülőhelyet.
De ha nem talál, akkor is seggen csúszva ki lehet bírni azt a 16-18 percet, amíg a vonat beér a Keleti pu-ba, ellentétben a BKV egymásbataposós, zötykölődős minimum fél órájával.
Hazafelé jövet előfordult már, hogy késve érkezett be a vonat a Keletibe, és ez miatt pár perccel később indult. Ilyesmi még szép tiszta, meleg időben is előfordul, hogy mi az oka, nem tudom, nem is érdekel. Ennek ellenére még mindig egyszerűbb, kényelmesebb, gyorsabb, stb., mint a BKV.
Most nem akarok ilyenekkel dobálódzni, hogy az ismerősöm a 176-os busszal kora délután 74 perc alatt ért Rákosligetre az Örs vezér térről, mert nem tudom, hogy ez mennyire egyedi eset. Az viszont biztos, hogy egyik busz sem ér ki kora-késő délután 15-20 perc alatt Ligetre. Mert látom a vonatból minden álló nap a Kersztúri utat is, és a Jászberényi - Pesti utat is. És látom, hogy mindig araszolgatnak a gépkocsik hol kisebb,- hol nagyobb sebességgel, van amikor csak egyszerűen állnak egyhelyben.
Az teljesen mindegy mit akar a BKSZ. kb. 12 évig akart a BKSz és nem történt semmi, majd jöttek a választások és megfeljebb is akartak. Bár gyanítom ez szerinted mindenféleképpen csak véletlen, mert pont kb 12 év munkája kellett ahhoz, hogy ez a herélt alig hasznavehető verziót bevezessék, és semmi köze a választásokhoz :/
Nézem. És látom. És tudom, hogy nem csak a BKVnak kellene a vonathoz igazodnia. Mint lentebb írtam, közös menetrendre törekszenek. Legalábbis a BKSZ arra törekedne.
Én viszont ismerem. Néhány évet jártam a 15-ös vonalon is, és akkor még nem volt a Petőfi S. utcában busz sáv. (igaz, most sincs). Ha akkor a Szende Pál utcában elfértünk, itt is elmenne. Kicsit kéne gallyazni, esetleg szegélykorrekciót csiálni, de elférne.
Egy dologhoz kétféle képpen lehet hozzáállni. Akarom, megcsinálom - Nem akarom, nem lehet megcsinálni. És ebben a kontexusban az anyagi rész marhárarendkívül nem számít.
Nézd meg a menetrendet, úgy emlékszem a vonatok 5-35 perces követéssel jönnek, rapszódikus követéssel. Kérdésem, mit csinálsz azokkal az utasokkal, akik nem vonattal utaznak és szeretnének egy egyenletes követésű járatot?
Sosenem fogom megérteni, hogy ha az egyik szolgáltató szarul teljesít, miért kell a másiknak is? Ha PONTOSAN jön a vonat lekésem, de arra blazírozni, hogy úgyis késik, tehát felesleges egyeztetni, hát finoman szólva nem szép dolog.
De rendben van nem kell egyeztetni, mert minek. Tudomásul veszem, hogy még nem jött el az az idő. Legalábbis Magyarországon nem. De aztat nem vagyok hajlandó tudomásul venni, hogy BKV kettős megállóba elöl beál N visznylat, majd 20 sec múlva mögé áll K viszonlat, de nehogymán át lehessen szállni, mert N kövér gázzal el.
"És ne felejtsük el, hogy hangojuk a vonathoz a buszokat, ha: a vonatok megbízhatóan pontosan közlekednek. Jelenleg ez nem mondható el."
Utazz vonattal és akkor nem fogsz ilyen szamárságokat mondani. Ugyanis a reggeli vonatok szinte mindig pontosan jönnek. Ma is időben elment a 6:45-ös és bizony időben érkezett a 7:05-ös is. Mellesleg csak azokat a járatokat kell a vonatokhoz időzíteni, amikkel a vonatokhoz utaznak. Ettől még nem lesznek üresek a buszok.
Minden nap ott megyek el vonattal. Ajálom figyelmesen nézd meg a helyet és meglátod, van ott hely. Ezek után ne az én gonolatmenetemre írd hogy szamárság! (Szerinted ha lejön a 297-es jobbra a Zrinyiről egy utcával a Rkert sgrút elött, akkor nincs helye befordulni a vonattal párhuzamos útra, és ott megállni egy megállóban? Nézz szét, és akkor majd nem beszélsz a másik gondolatairól úgy, hogy szamárság! Gondolkozni is kellene néha neked is!)
Ismerem a gondolat kipattanásától az ötlet jelenlegi végkifejletéig a történetet. Menj le az állomásra és nézd meg a helyet, mielőtt szamárságokat mondasz.