Gondolom, üzemszervezési okai vannak: ha az egyik irányban üres, akkor a másik irányban nem feltétlenül (pedig de-:), meg a napi 2-3 szét- és összekapcsolgatást, az azzal járó pályaudvari tologatást így megspórolják. Mivel a vasút egy alapvetően rugalmatlan üzem, az is lehet, hogy a sok tologatás még drágább, mintha egész nap üresen jár az egész szerelvvény-:)
Azóta meg lassan elfogyott ott az utas. Most ott tartunk, hogy semmilyen nehézséget nem okozott a hetekig-hónapokig tartó vonatpótlás. Tudom, hogy a vasutasok nekem esnek, ha olvassák, de a csúcsban 30, völgyidőben 60 percenkénti ütemes buszközlekedéssel kiváltható lenne az Újhely-Szerencs. Rendszeresen előfordul, hogy 20 körüli utas lézeng a vonaton.
De pl. az esti időszakban miért kell ugyanannyi kocsival közlekedni, mint napközben? Még napközben sincsenek kihasználva, nem hogy este. Nem vagyok vasút ellenes, de talán a valós igényeket kellene követni.
Sok kicsi sokra megy, szóval ezen is ellehetne kezdeni.
Az igazi spórolás a motorvonatok bevezetése lenne, de arra nincs pénz, a másik megoldás a megszűntetés pedig igazi szentségtörés, akkor hogy utazgatna az a pár vasutas adópénzen?
Egyértelműen igen a válasz, de a vasútmániások szerint ezért kötél jár-:) Érvelésük szerint annyira csekélység, ami elhanyagolható. Az persze igaz, hogy a pályafenntartási és a hihetetlen élőmunka-költségek, meg a durván pazarló üzemmód mellett ez csak csepp a tengerben, de mégis.
Ha OFF-olnék, elnézést kérek, újdonságot nem fogok mondani. Igazából eddig is tudtam, hogy sok szellemvonat van, de így látva még siralmasabb a dolog. Nyíregyháza-Szerencs között 4-5 kocsival szinte üresen futkosnak a vonatok. Nem értek hozzá, de jelent valamiféle spórolást, ha kevesebb kocsit húznak?
Ex-Szabolcsos gyorgyur ismét elővette a "simábbik" modorát és csöppet sem személyeskedő hangnemben lereagált egy féligazságot...
A tény az, hogy dec. 23-án a NyírVV igeiglenes forgalombahelyezési eljárásban engedélyezte a működtetést, azonban hibatalos okirat még nem érkezett a Szabolcs Volán felé.
Bocsánat, őszintén! Én nem az általad írt "gyűjtök a 3-asra" és hasonlók kategória vagyok, szemetet is visznek tőlünk :), értem a lényeget, de az olvtárs általánosított, a részleteket inkább mellőzöm. Sajnos ez van ma.
Ha már a Szabolcs Volán oldalán nem olvasható, legalább ide kiírom ezt az utasok számára "teljesen érdektelen információt", hogy már legalább egy hete át lett helyezve a 14-14F vonalán a Korányi Frigyes u. 195. nevű megálló kb. 300 méterrel a város irányába (nagyon helyesen, kb. 10 év után) az autóbuszöbölbe.
Az kétségtelen, hogy a családi házak rátesznek a szennyezésre rendesen, de nyílván (ahogy te is írtad) ennek megvannak a kiváltó okai. Anno, úgy 35 éve ugyanez volt a helyzet, ami akkor szűnt meg, amikor a gáz, mint fűtési alternatíva elterjedt. Hosszú éveken keresztül este mehettél futni fűtési szezonban. Ha ma ezt estére hagyod, megfulladsz. És persze a kiváltó ok is ismert. Ezen az áron, ilyen gazdasági helyzetben széles réteg nem tudja a gázt megfizetni. Bár az is igaz, hogy a környezetemben többen is megtehetnék, de mégis fával füstölnek, mert spórol - az új 3-as BMW-re. Ő például arra is büszke, hogy szemetet tőle nem visznek, mert mindent eléget. Szóval itt a fejekben is rendet kellene tenni. De ha jól szétnéztél Nyíregyen az ünnepek előtt, tele volt a belváros autóval, amit még fokozott az ingyen parkolás lehetősége is. Szóval ne egymást szedjétek szét így az új év kapujában tömegközlekedő barátaim.
Engem már csak az érdekel, hogy Nyíregyházán lesz-e még új busz, vagy megindultunk a "fényes jövő" felé. Engem ez a sok roncs, amit ide hoztak, teljesen letaglóz. Korábban nagy tervek voltak, hogy nem tudom hány tízes nagyságrendben itt busz beszerzések lesznek. Ehelyett olyan gépeket bérelnek, amit jobb esetben a SZV már régen leselejtezett volna. Egyéb iránt meg okádják füstöt, ami szintén nagyon jót tesz Nyíregyháza levegőjének.
Jó kérdés, de sok gépnél jelentkezett vázrepedés. Azt sem tartom kizártnak, hogy összes megy majd (persze nem egyszerre).
Hogy megéri-e? Nem tudom. Ha minden igaz, ez az 1 cég tud mit kezdeni az Autosanok vázjavításával. Mindenképpen megéri, ha úgy nézzük, hogy nem kell újabb gépeket bérelni az így is elég "színes" flottába. De úgy gondolom muszáj volt ezt a lépést megtenni.
Nekem semmi bajom az Autosanokkal, elvisznek A-ból B-be, de most kezd csak igazán jelentkezni, hogy olcsó húsnak híg a leve.
Elég pocsék lett. A vezető oldalán kívülről nem sikerült egészben visszatenni a lemezt. A festés ocsmány, belül össze van kenve az egész plafon, és borzasztóan büdös, ráadásul zajosabb is. Mely gépek mennek még ilyen vázcserés felújításra? Megéri egyáltalán? Kb. mennyibe kerülhet?
Ajánlom a Szabolcs Volán figyelmébe. Az Agria Volán is vásárol innen gépeket. Bár a Szabolcsot nem hiszem, hogy ez érdekli, sokkal inkább a más Volánok selejtsoráról összeguberált gépek...