- 18 cm hosszú (legnagyobb Fabia autómodell) - mindene nyitható (ajtók, motorháztető és csomagtartó) - kormányozható kerekek - aprólékos kidolgozás - itthon nehezen beszerezhető!!! - több féle szinben is van, jól mutatna az 1:1-es Fabia mellett :)
Akit érdekel, az a nevemre kattintva megtalálja az e-mail cimem, oda lehet irni!!!
Nekem a 1.4 Fabia Combi PDTDI-n télen Barum polaris 2 van, meg vagyok elégedve, de egy kicsit hangosnak tűnik. Mivel diesel, nem bír zavarni. Nyáron Pirreli van rajt, ha jól emlékszem p5000 a jele. Állítólag kifutó mintázat, így 11800 Ft volt darabja. Az is bevált nálam. A kombiban éppen elfér a 4 csere gumi, pedig R15-ös a felni. Mindkét garnitúrához van saját felni is. A pótkerék szépen elfér a csomagtartó alján lévő dugi helyén. De ha éppen meg van pakolva...??
Esetleg próbáld meg a Skoda, orrmotor (Favorittol Fabiaig) topicban, vagy kérdezd meg rali mestert! Ő autószerelő, nekem is segített helyrepofozni a sebességfokozatokat, amikor elbarmoltam a váltót, mert állítani szerettem volna a kuplungon. :-)
Egy kis segítség kellene. Hátha csinált már ilyent valaki. Fabia Combim van 1.2 12V. A kilométer óra szenzor el van romolva. Házilag nehéz lenne kicserélni? És vajon hozzáférhető helyen van? Egyáltalán merre keressem? Előre is köszi a segítséget.
Néhány hete vásároltam Good Year Duragrip gumikat az autóra. Az eredeti Matadorokat már nagyon utáltam (magas zaj, zéró tapadás) Most ég és föld a különbség, egyszerűen szuper. Hangja nincs, szárazon és vizes úton is teljesen jó. (és még az ára is normális volt)
Na és mire vársz választ? Arra, hogy jó-e a Bridgestone? Mert arról fogalmam sincs, mindenesetre a Forma-1 is használja (le is cserélik többször is egy futam alatt). :-) Egyébként tényleg nem tudom, nekem eszembe sem jutott ilyen márkás gumikat venni. A kereskedőtől Matador gumikkal hoztam el, azok nekem elég jók. Néha kipörög ugyan a kerék, ha sportosabban indulok, de hát sok az a 64 paci... Téli guminak először valami vacakot vettem, az egyiket már el is kellett dobnom (bár 2 szezont azért kibírt). Az eléggé csúszkálós volt, de aztán az utolsó szezonra vettem 2 db Barum Polaris 2-t az első két kerékre, és azok is kb. ugyanannyira csúszkáltak. Lehet, hogy vannak jobb gumik is, de azért csodák nincsenek, úgyhogy ha tényleg hegyen laksz, és szeretnéd, ha bármikor el tudnál indulni autóval, akkor szerintem jobb, ha elköltözöl. :-)
Autogumi topickban keresgéltem, de nem sok mindent találtam, ti talán tudtok segíteni.
Most készülök skoda fabia kombira nyári gumit venni. Amit figyelembe veszek:
Évente kb 15000 km-t megyünk
A kocsi 1.4 68LE, tehát nem Forma-1, pályán sem megyek 130-140-nél többel
Méret: 165/70 r14
50% autópálya – 50% Budapest, szerencsére nem napi melóhoz, hanem gyerkőc játszótérre, hétvégén bevásárlás, ismerősök, rokonok látogatása
„Hegyen” lakunk (II. kerület), tehát nem árt, ha hegymenetben vagy lejtmenetben is jól tapad, még ha esik is az eső.
Téli guminak Firestone winterhawkot vettem, megelégedettségem 75%
Most Bridgestone b250-el szemezek, ezt 12990-ért mérik egy olyan budapesti helyen, ami 0-24 órás nyitvatartással bír, ez azért fontos, mert csak meló után tudok érte elmenni későn.
Várom válaszotokat:
Balázs
Köszi, most már nem kell, mert a tavaszi cserénél nekem is sikerült betennem öt darab gumit (a pótkeréken is téli gumi volt, tehát azt is lecseréltettem), és utána a helyére húzni a rolót. Úgyhogy most már én is tudom, hogy ez nem olyan nagy művészet.
A teljes értékű pótkerék kényelmesen elfér a Combi változat csomagtartójában.
Ez igaz, de akkor már nem fér el ott a négy másik gumi, amikor cserélni viszem.
vagy vehetsz egy mérethelyes mankókereket ami aztán végképp nem foglal helyet hátul.
Ezt nem értem. Mi az a mankókerék? Ha mérethelyes, akkor miért nem foglal helyet?
Igazad van, nem érdemes auchan-tesco gazdaságos évtizede raktáron álló kvázi noname gumit venni, rászánsz egy húszassal többet és jóság
Én ugyan nem erre gondoltam, de mindegy, Neked is nyilván igazad van. :-) Én speciel noname gumit vettem anno, és a mostani cserénél meg is mutatta a gumis, hogy már kezd repedni az oldala. De azért a plusz húsz nekem nem lenne mindegy. Ha annyiért csak egy idénnyel menne többet, akkor már nem éri meg. Nekem ez már a negyedik idényem ezzel a téli gumival, majd meglátjuk, hogy kibírja-e.
emlékeim szerint a skoda hivatalos weboldalához tartozó ftp cím alatt a public könyvtárban láttam ilyesmit (nem vagyok informatikus remélem érthető volt) igaz cseh nyelven
Én nem szívesen adnám oda másnak az enyémet, lemásolni meg macerás, és nem is nagyon illik, azt hiszem. A neten keresgéltem egy kicsit, de nem találtam leírást. Szerintem lehet próbálkozni a márkakereskedőknél, esetleg a bontókban, vagy belépni a Skoda orrmotor fanclub-ba, hátha ott tudnak segíteni (például, beleírják a hírlevélbe, és hátha jelentkezik valaki).
Szeretném a segítségeteket kérni. Egy 1.2-es 2005-ös Combi Fabiat vásároltunk nemrégiben a családban és az ősök szeretnének hozzá szerezni kezelési könyvet (vagy használati utasítást). Eektronikus formában, vagy bármilyen más módon jó lenne.
Skoda Fabia Combi 1,2HTP -m van. most szeretném belerakni az elektromos ablakemelőket előre. Megvan hozzá a cucc, csak egy kapcsolási rajzra volna szükségem. Ha valakinek van legyen szives elküldeni. Nagyon megköszönném.
tehát normális, megfontolt autózás mellett nem érzi azt az ember, hogy 'de gyenge ez a motor'?
Sík úton szerintem nem, hacsak nem akar 120-ról hamar felgyorsítani ötödikben 140-re. Emelkedőn nem valami sirály, legalábbis ötödikben már nem nagyon szeret emelkedőn gyorsulni, de azért nem teljesen lehetetlen a dolog.
az a 4-5 ezres pörgés kifejezetten zavaró, vagy csak jobb volna ha kevesebb lenne?
Engem egy kicsit zavar, mert azt gondolom, hogy ha 4000 alatt pörögne 130-nál, akkor talán még kevesebbet fogyasztana, de az tény, hogy így is jóval kevesebbet fogyaszt, mint az előző autóm (Astra 1.6, 100 LE), aminek jóval hosszabbak voltak a fokozatai, így aztán jóval kevesebbet forgott 130-nál. Mindent összevetve nem bántam meg, hogy lecseréltem azt az Astrát a Fabia Combira. Egyébként általában nem szoktam ötezerig forgatni, még autópályán is fel szoktam váltani 4500-nál, de most hétvégén volt egy olyan eset, amikor emelkedőn kellett gyorsítanom, és negyedikben húzattam egészen 130-ig, és akkor láttam, hogy ott éppen ötezret forgott. De talán nem is árt neki, ha néha szokja egy kicsit ezt a fordulatszámot is. És még mindig finomabb voltam, mint az egyik volt kollégám, aki 1.3-as Suzukit húzatott harmadikban 140-ig...
A saját tapasztalataimat megírhatom: A 3 hengeres, 64 lovas motor sem rossz, egy "mezei" 1.4-es F Astránál pl. még mindig erősebb. De azért a 64 lóval nem nagyon lehet vagánykodni, főleg, ha meg is van pakolva az autó. De ha nincs, akkor elég szépen megy, legalábbis amennyivel a magyar közutakon lehet. Emelkedőn azért nem gyorsul, mint állat, de városban teljesen megfelel, és közutakon is elmegy. A fogyasztása viszonylag jó, és ha egy kicsit jobban pörgeted, akkor még húz is. A három hengernek egyébként szerintem nincs sok előnye. Elvileg ugyan valamivel egyenletesebben jár, mint a 4 hengeres (és talán egy kicsivel nyomatékosabb is), és általában tényleg elég sima a járása, de ha egyszer az egyik henger nem megy rendesen (bár én még nem tapasztaltam ilyet), akkor elég nagy a veszteség abból az eleve elég kis teljesítményből. Persze, azért még mindig nem akkora, mint amikor a 650-es kispolákban száll el a 2 henger közül az egyik... Tehát alapvetően nem olyan rossz a gép, de azért én is el tudnék viselni egy 4 hengeres motort a 3 hengeres helyett. Pedig nekem aztán nem ólombetétes a cipőtalpam! De azt például nem bánnám, ha egy kicsit hosszabbak lennének a fokozatok, és nem pörögne 130-nál negyedikben ötezret, ötödikben meg kb. 4200-at.