Én úgy tudom, hogy a honvédségi volt 78-as és a 3 VB-s gép 79-es (konkrétan pont a pécsi 3 ajtós helyi csuklósok rendszámaival együtt voltak az övéik).
Gondolom kizárásos alapon a 36-67 lehet, mert a 68 első ajtaját átépítették 1,3 m szélességűre, a 69-et meg szimplán szétvágták 1992-ben.
Viszont nálam 1987-es a VB selejtezés, az AVE-hez meg 1989-es állományba vétel van beírva - és ez két év differencia. Kaphatok korrekt dátumo(ka)t ehelyett?
A Szabolcsos helyközi Volánbusz eredetű, a Trans-Touros honvédségi. Képekhez, további infókhoz ebben a topikban kell visszaolvasni évekre visszamenőleg.
Azokra nem emlékszem, nem igazán buszoztam a városban a 80-as években. Viszont helyköziben is voltak 282-esek legalább 2, az egyik a TT-hoz került, a másik hagyományos volánsárgát is sűrűn láttam egy időben. Ezek 1-2-0-2 ajtóval voltak az első 266 mintára. Többször áttúrtam már a netet, de ezekről semmit sem találtam.
Lehet hogy "old" vagyok, de nem hülye. Ezt a kettőt gyakran keverik. Kettővel korábban leírtam, miért gondoltam. Még ha nem is most, és nem ezeket a buszokat. :-(
Akkor nincs más hátra, szagoljuk a bérelt korszerűtlen 200 éves buszokat. Ezek olyan igazi "magyaros" válaszok voltak a részetekről. Megmagyaráztátok, hogy miért is nem. Arra még nem gondoltatok, hogy ez esetleg egy jövőbe mutató dolog is lehetne? (vagy valamely más alternatív meghajtás). A BKK már vagy 450 milliárdot "húzott le" az EU-ról. A pályázatból Szabolcs megye sincs kizárva. Csak mindig elfogadjuk, hogy nekünk ilyen nem lehet. Ahogy most is.
Üzemeltetni, szervizelni, kiképezni/oktatni a személyzetet, külön csarnokot biztosítani a CNG üzem követelményeihez, időszakos vizsgákat elvégezni rajta meg a szomszéd fogja ingyen és bérmentve.
Lett volna a városnak pénze 37 db CNG üzemű típusidegen használt autóbuszra?
Mennyibe fájt volna még pluszba, hogy üzembe állítják őket?
Mennyibe fájt volna még a műszaki háttér kiépítése és a képzés?
Külön flotta üzemeltetés, javítás, karbantartás mennyivel több, mint egy sima dízel üzemé?
Albánál a fehérvári telepen sorakozik 12 LPG üzemű DAB, szerintem olcsón megszámítják bárkinek, bár ülést és kijelzőt senki ne keressen bennük, azok már jórészt az Ik200-asokban találhatóak. Még védik a telep talaját az esőtől...
Ma délután nem hittem a szememnek. Péntek délután 3-kor egy meglepő színfoltot láthattunk a városban. Két Kapena sietett egymás után 12-es jelzéssel a Korányin a Vasúti Aluljáró irányába. Annyira meglepett, hogy nem is volt időm lefotózni. Ügyesen megoldotta a forgalmista a buszhiányt.
Az nem volt kérdés, hogy hibrid busz lesz vagy sem, mivel lényegesen olcsóbb a villamosnál meg a trolibusznál, amit az Unió nem támogatott. A pénzt az Unió adta rá nem a Daimler, talán a pályázati kiírás volt kihegyezve a Mercire, mert ugye ki volt kötve hogy soros hajtással lehet csak indulni, ez meg ugye csak a Mercinél van.