Naon köszi a gyors választ :) Sajna valszeg súlyosbodik a helyzet, mert van mikor két fokozat közt váltás helyet csak megugrik a fordulat egy pillanatra s marad minden a régiben. Ez sima krúzolásnál, nem mikor kinyomná a belét. Érzésem szerint itt ecetes az ubi nem picit :(
Semmi vész. :) Akkor van egy mezei 5 fokozatú Merci automata. (nahát, a Superb előtt nekem is ilyen váltós E280-om volt. :)
Tehát megy 5-ikben, kick-dawn, vissza kettőt és ott táncol a pirosban. De nem vált. Hát ez szerintem nagyon rossz, minél hamarabb szakival kéne megnézetni, mert egy automatát minél hamarabb javíttat az ember, annál nagyobb esély van arra, hogy kisebb lehet a számla. Bár a legkisebb javítás is 6 számjegyű. Addig is nagy-nagy kímélet a szerkezetnek, bár ezzel valszeg nem mondtam újat Neked és a kollégádnak sem. Üdv.
Hát persze a lényeget kihagytam. Az alany egy 97-es MB E290 turbodiesel 5 gangos automatával. Tiptronic jellegű funkciók nincsenek, szal egy mezei aut. váltó.
Röviden: Szerintem nem. Bővebben: Bár kivételek azért lehetnek. Kérdés, hogy sima tiptronic vagy multitronic (fokozatmentes automata virtuális fokozatokkal) a szerkezet ? Kérdés, hogy hány fokozatú automata ? (5,6,7,8) Kérdés, hogy miért halad ötödikben autóúton, mert ha több fokozatú, akkor az automata felkapcsol a legutolsóba. Ha a kézi üzemmódban választotta az 5-ödiket, akkor nem fog felkapcsolni, még üvöltő motorral sem. Kérdés, hogy sportfokozatban van-e a váltó, mert ott tovább tartja, jobban húzatja, nálam pld. minden egyes fokozatot sport állásban 3ezertől kezdi kihúzatni és nem is ejti alább vissza. Nagy élmény, de nagy ára is van a kúton :) Üdv.
Én is eladtam a Superbemet 3/4 évesen. Mondjuk nem a váltója miatt, hanem valahogy nem jött be. Vissza ültem az öreg nénibe. Belőle csak a napfénytető, meg az automata hiányzik, de nemmmeremmm.
Kolléga kérdezte: Gyári-e, ha haladsz 5.-ben autóúton, odarúgsz a vasnak (kick-down), vissza dob kettőt kipörög pirosig, és ott ugrál a fordulatszám nem vált tovább. Ez így jó??? Nekem jó 5 éve volt automatám a franc emlékszik már erre. Meg talán ha kétszer rúgtam bele ekkorát, mivel elég nagypapisan adom elő.
Én is eladtam a kézi váltós Superbemet (kifejezetten csak a váltója miatt, elég volt a kuplungolásból), most A6-osom van, Multitronic automata váltóval. Mint az álom, nem bántam meg, de remélem hogy javítani ne kelljen... :)
Egyébként a taxiüzemet nem minden szerkezet bírja. :)
"automatázzon az, akinek kényelmes az idegeskedés"
Részemről az idegeskedés, ha állandóan sz@rakodnom kell(ene) a kuplungcsúsztatással, 1-esből ki / 1-esbe be mutatvánnyal. Viszont megnyugvás pihentetni a jobb kezemet és a bal lábamat, érezni az egyenletes gyorsulást lámpától a következő megállásig, kúszó autóval parkolni. Amúgy kösz a tanácsot, nem fogadom meg, ha nem haragszol.
Legalább 4-5 éve nem olvastalak benneteket, hát most pár nap alatt kereken 1000 hsz-t átnyálaztam. Időm volt rá bőven :) Több dologhoz is lett volna egy-két gondolatom, de a végére kihunyt a lelkesedés. Nodeám. Meg maradt Saválló olvtárs gondolatmenete az általa meggyűlölt automatáról, és vissza vágyott manuálisáról. Pontosabban mások által bőszen levezetett 300 ezer forintos manuális váltófelújításokról emlékeznék meg. Taxis lévén van miből merítenem sztem gondolhatjátok. Cégünknél vidéki csapat lévén 200ezer km alatt nincs autó. A teteje az 580-at, és 550-et futott Mercedes, és A4. A többi szorgosan követi, nem nagyon lemaradva. Városunkban vannak más cégek is hasonló paraméterekkel. A lényeg. Az összes, leírom mégegyszer: az összes automata váltó halt már meg (4 db), és a manuálisok talán 10%-a volt már javítva. A mi cégünknél történetesen 13 autóból 1 db. Szar az arány az biztos. Tovább görgetve. A manuálisok javítása majdhogynem a garázsban is megy, mert legfeljebb szerkezet, vagy kéttömegű lendkerék dobta eddig el a szatyrot. Minden esetre hasra ütésre is vihetem bárhová, s a szerelés után garanciális probléma SOHA nem történt, az autó új korának megfelelő lett. Mellesleg 200ezer pénz alá befért mind, mert sok-sok szempont mellett azt is elfelejtettétek a "hátrányok" között megemlíteni, hogy szarásig a piac alkatrészekkel. Az automaták közül kettő a cégünknél volt, illetve van. Az egyiket több nekifutásra sem sikerült normális életre bírni, de legalább addig is nyelte a pénzt bőszen. Ez, mint itt olvastam szinte mindenkinek ismerős. A másikat 400ezerből helyre hozták, de én aki használtam már automata autót tudom, hogy ez messze van a tökéletestől. Magam részéről a jelenlegi manuális 6-os Mercedest (330ezer km) szerettem volna automatára cserélni (ezért is jöttem ide), de eszembe juttattátok, hogy én is egyetlen váltóval csúsztam be a zavarosba ami történetesen pont automata volt :) Szal Saválló gondolatmenetét végig vezetve automatázzon az, akinek kényelmes az idegeskedés.
Tuti elmondta de a Robert olyan gyorsan elhadarja,hogy lehet nem ertetted.Nekem csak ket sebesseget csinalt de sok aprosagot mondott mi kell bele es eloszor nem is tudtam kovetni.
A garancialevelen le van irva es nem is gondoltam volna,hogy ilyen sok minden kell hozza.
Ma beszéltem a szakival a két csapágy mellett a tengely is cserés, a csapágy megevett belőle pár mm-t, kockásra marta....szerencsére más , komoly, látható galibát nem okozott, jól átmossa, kipucolja az egészet, aztán össze...nem irigylem, kivenni a váltót egy napi meló, vissza ugyanennyi, útban van minden, futómű, motor, kicsi szűk hely, V6 mellett sok hely nem maradt már....remélem jövőhétre elkészül..
Ma beszeltem a mindszenti szerelovel eppen az ugyben,hogy lehet-e chip-elni az automatavaltos PD motort.
Szerintem te felreertetted az arat.A turbina felujitasa ha odaviszed akkor 75000huf-ba kerul.
Ha ott csinaltadod akkor a munkadij 35000huf meg vannak alkatreszek amit a turbinacserenel muszaly cserelni meg persze ujra feltolteni a valtot es igy kerul 180000 huf-ba.
Felreeertes ne legyen de 70000+35000 munkadij+az indito fokozatu dugattyutu csereje+look up szelep csereje+olaj+szuro+turbina szimering.
Igy jon ossze neked a 180000huf.
Nekem azt mondta,hogy ahhoz eleg nagy melo is teljesen kitakaritani a valtot mivel a turbina altal okozott femcuccot el kell az egesz valtobol tavolitani.
Ahhoz,hogy tokeletes legyen akkor azokat az alkatreszeket is cserelni kell.
En csak az egyik vagyok a sok kozul aki ott javitatatott es eddig haromszor beszeltem vele de ezert kerul ennyibe a javitas amit neked mondott.
SZIASZTOK. Nagy gondom van ami megoldhatatlan.meg renault szervizben sem jöttek rá! A jelenség leírása:2hete kezdődött az auto gondolt egyett és átált szerviz módra harmadik van hatra menet van a műszerfalon jelzi az autómataváltott. Egyszer csak eltünik a jel és gyönyörüen vált!mar lecseréltem az olajat szüröt kimérték átnézték szakszervizben sem lekérésre nem ad hiba kodott! Tipus:RENAULT SAFRANE 3.0V6 1993.AD8-AS VÁLTOVAL. HA VALAKI TUD VALAMIT VAGY JÁRT IGY IRJON KÖSZÖNÖM. EMAIL:BOBERCI74577@FREEMAIL.HU
kösz az infót,pont ezt a kihajtótengely csapágyat mondta a szerelő is. 2 éve volt már felújítva,akkor olajpumpa persely,converter csapágyak,pár lamella, stb lett javitva 170-ért még az előző tulajnál,munkalap megvan. Azóta 35e km ment az autó.
Ebe a csapdába már én is besétáltam egyszer. hozzá teszem 14 éve csak automata váltos kocsim van!enél a váltótipusnál a kihajto hátso csapágy ami megszokot halni! ha fővezérlötengejen egy csapágy meghal az mar nem vált többet. Jo tanacs a szerelönek mond meg látni szeretnéd a problémat.nekem tavaj ugyenzt a váltot 170.ft ujitoták fel tetötöl talpig.üdv