Nem akartalak meggyőzni. Annyi elég, ha tudod, a gyártó honlapjáról származó információkkal szembeni hiedelmeidet, érzéseidet ezen esetben nem azonos súllyal vesszük figyelembe.
Vajon miért állna érdekében a Pikónak hazudozni?
Nem akarlak megsérteni, de ez is egy azokból a masszívan képviselt állításokból, amiknek bőven akadnak ellenpéldái, mégis mindig ugyanúgy írod le. Remélhetőleg mindig saját tapasztalatoddal (ugye?) - de persze ettől még másoknak lehetnek eltérő benyomásai, és jó esetben azokat is el lehet hinni.
Mit értesz "katona vonat" alatt? Katonai járműveket szállító kocsikat? Kísérő kocsikat? Esetleg kórházvonatot**? És melyik korból? Német 2. világháborús, amerikai 50-es/60-as...90-es évek, esetleg magyar? Első világháborús csak kórházvonati kocsik vannak.
Katonai járműveket szállító kocsikat* (járművel és anélkül is) és kísérő kocsikat is adott ki a Liliput és a Roco is különböző országokból/korokból, magyart az Albert Modell. Viszont ezekkel kicsit vigyázni kell, mert ha mindegyikből veszel egyet, akkor egy-soha-büdös-életben-nem-volt katyvasz lesz belőle.
*Ilyet magad is csinálhatsz, megfelelő kocsik és járművek is kaphatók külön is, a Roconak van külön kiegészítője rögzítő láncok (műanyag, nem igazi lánc) meg hasonló, de ezt is csinálhatsz magad is.
És ha nem csak a látvány miatt, hanem korrektül akarod, akkor bizony utána kell nézned alaposan. Amit tulajdonképpen már eddig is megtehettél volna...
**Kórházvonat igazából nincs, csak a töredékét tudod kirakni a gyári modellekből.
Lehet szemantikai vitát folytatni, de a Piko-nak saját gyára van ott...értsd: nem beszállítóval, alvállalkozóval gyártat, így nem is nyúlják le a szerszámokat.:)
"...De ha valaki S*art gyárt, akkor attól senki sem fog még egy- 5- 6- darabot vásárolni, és bezárhatja a boltot. ..."
De mire mindenki megveszi a saját első kis s.arját a gyártótól, addig a gyártó abból vígan profitál. Sőt, mondván hátha csak azzal volt a gond, jön még egy, vagy amit csak ő gyárt és vágyik a modellező rá, azt is megvesszük. Végül jön az átalakulás, más néven vagy meghirdetett megújulás után kezdődik minden elölről, elenyésző vevői kör csökkenéssel. El se hisszük, mennyire jól meg lehet ebből élni, nagyon sokan csinálják sajnos.
Érdeklődve olvasgatom itt az eszmecserét a különböző modellek motorjairól, azok strapabíró képességéről (vagy annak hiányáról).
Nekem a LEGO-vasúthoz egy ilyen komplett, hajtással bíró blokk jár:
A legnagyobb probléma vele, hogy nincs gyártásban. Rengeteg futásteljesítmény után (száz igazi km felett járok bőven minden járművemmel) a kereket a motorral összekötő áramvezető elem rugalmassága csökken, egyre több érintkezési hiba lép fel. De a középen található kis motor és a hajtáslánc fogaskerekei fáradhatatlanul működnek, még motort leégetni sem sikerült vagy fogaskereket eldarálni.
Az újabb motorok (távirányítás, belső akkus vonatokhoz) már nem fémkerekűek, és nem is kell áramvezetés a pálya és a motor közé. Azok eddigi tapasztalataim alapján (a legöregebbek 2010-esek a Taurus mozdonyomban) szintén elnyűhetetlenek, egyetlen gyári hibás darabbal találkoztam 6 év alatt.
Vajon a fogaskerekek milyen műanyaból készültek, hogy ilyen jól bírják?
A motorokat esetleg nem tudnátok ti, modellezők is használni egyedi modellekben?
Sziasztok! Motort szeretnék cserélni a 80as évek beli mozdonyaimban.Tudna ebben segíteni valaki? Honnét érdemes rendelni és milyen márkát ami jó is,és nem aranyárban van. Előre is köszönöm.
"Mondják,hogy ez az anyag még ide jó mert a másik ami még jobb az drágább."
Ennek tökéletes mintapéldája a BRAWA aki amúgy is olcsó modelleket gyárt, kell a spórolás: a napokban szétszedtem a BRAWA GySEV Ludmillát mert állandóan megszorult. A 6 hajtott tengelyből 3-on átrepedt a fogaskerék... Mozdonyban max 3(!!) üzemóra van, teljesen sík terepen volt használva max 2m hosszú szerelvénnyel fél/ egyharmad sebességgel. Ennyit a Német minőségről...
"De ha belegondolunk,a mai világban melyik gyártónak az érdeke az,hogy mi egy terméküket
akár 20-évig is használjuk?????
Az a lényeg,hogy fogyasztók legyünk.:-(( "
Ebben nem értünk egyet, mert szerintem a vasútmodellező e téren egy érdekes "állatfaj", ugyanis a vasútmodellezők túlnyomó többsége gyűjtő is. Tehát nem azért vesz egy következő mozdonyt, mert az előző tönkrement, vagy megunta, hanem, hogy legyen még egy, még kettő, még 5. pályaszámban is, 6. festésvariánsban... De ha valaki S*art gyárt, akkor attól senki sem fog még egy- 5- 6- darabot vásárolni, és bezárhatja a boltot. Szerintem az igazi vasútmodellező "örökre" vesz mozdonyt, és "örökké" gyűjt újabb, és újabb modelleket. Ezért van az, hogy modellek 20-30 évet is sikeresen/eladhatóan kinn tudnak lenni a piacon csak pályaszám, vagy festésvariánsként. Ezt talán semmilyen más cég nem tudja megtenni a mai világban.
A Piko miért hazudna a saját oldalán? Ez a vásárlók megtévesztése le(het)nne, amit nem hiszem, hogy megkockáztatna...közvetett bizonyítéknak meg ott van az, hogy nem tűntek el szerszámaik,nem töröltek modelleket, amit ROCO, ACME, LS megtett...
Mint már írtam az, hogy "a Pikonak van Kínában egy gyártó üzeme", az én számomra annyit kellene, hogy jelentsen, hogy van ott egy üzem, kizárólag a Piko tulajdonában, kizárólag a Piko számára gyártott termékekkel és a Piko logójával az épület homlokzatán. Az az információ, hogy egy ilyesmi létezik, a Piko saját honlapjáról származik. Az angol nyelvű Wikipedia szövegét a "History" lap tanúsága szerint főképpen egy "PIKO-America" nick nevű egyén írta, aki időközben ki lett tiltva a Wikipediáról. Feltételezem, hogy valamilyen kapcsolatban áll a Pikoval és az információkat vagy közvetlenül a Pikotól, vagy annak a honlapjáról merítette. A német Wikipedia oldal nem ír a Piko kínai üzeméről, csak azt említi meg, hogy a 2001 után megjelent olcsó modelleket egy hong-kongi gyártótól szerezték be. A francia, holland és lengyel Wikipedia oldal nem ír egyáltalán kínai gyárról, de amúgy is elég hiányos cikkek. Nem találtam olyan információt az Interneten, ami a fent említett "a Pikonak van Kínában egy gyártó üzeme" tételt a Pikotól függetlenül megerősítette volna.
Ezzel szemben olvastam több leírást is arról, hogyan helyezik ki az aurópai, amerikai gyártók a termelést Kínába. Természetesen vannak olyanok, akik valóban saját gyárral rendelkeznek, de ez is kínai társ-irányítás alatt áll. Ezt az utat a legnagyobb konszernek engedhetik csak meg maguknak. A szokásos menete a kínai gyártásnak az, hogy találnak egy helyi vállakozást, amivel leszerződnek, átadják a termék specifikációt, a know-how-t, garantálják a készáru átvételét és esetleg tőkével is beszállnak. Természetesen nem tudom (ahogy más sem), hogy a Piko milyen formában van ott jelen, de úgy hiszem, ez lehet a helyzet. Ezt hiszem, és mindössze ennyit írtam. Nem állítottam, hogy jobban tudom, mint más, tehát nem kell "belátnom a tévedésem". Nem értem az agresszív reakciókat erre a véleményre, de a szerzőiktől már megszoktam.
Egyébként rákerestem több helyen is a honlapon említett "Chasan-ra", de nem találtam semmi Pikoval kapcsolatba hozható információt. Igaz, a találatok nagy része kínaiul van.
Előrebocsátom, nem tudom, hogy mi az igazság, és a vitába egyik oldal mellett sem kívánok beleszólni.
Mindösszesen hadd kívánjak annyit megjegyezni, hogy ha egy cégnek az érdekei úgy kívánják, hogy ne hozzon bizonyos adatokat nyilvánosságra, azt minden további nélkül megteheti. Ha történetesen a PIKO-nak az az üzleti érdeke, hogy azt állítsa, övé a kínai üzem, a modellezőknek, és egyéb rétegeknek - nem üzleti célú kapcsolatainak - terjesztheti minden további nélkül.
Ne felejtsük el a mai világ alaptézisét: profit mindenek felett! Ez bármit felülírhat.
Ismétlem: ezzel nem állítom azt, hogy a PIKO-nak nem lehet gyára Kínában. Csak azt, hogy azt sem tudom kizárni, hogy nincs.
Az itt írt tapasztalataiddal én is találkoztam. A hajtás burkolatnál én annakidején nem mertem hajlítgani, hanem valami műanyagdarabbal ékeltem ki, hogy ne jöjjön ki a helyéről.
Ha már itt tartunk a motoroknál...
Ős Gützold Szergejemnél a múltkor a kommutátor megpolíroztam, hogy hátha így lassabban fogja koptatni a kefét. 8-10 órai hajtás uán ugyanolyan csíkos lett. Kérdésem: mi okozza ezt: a kefében levő réz, vagy a szikrázás? Ha a kefében levő réz, akkor megoldás lehet a csíkosodás csökkentésre teljesen szén alapú kefe? Vagy azzal más probléma állna elő?
Rendben, tételezzük fel, hogy nem úgy áll a dolog ahogy a többség gondolja a kinai gyárral kapcsolatban. Ezt esetleg alá is tudod támasztani valamivel? Valami függetlennel.....és érdekmentessel.
Még egy valami eszembe jutott ennek kapcsán. Fuggerth mozdonyoknál két dologgal gyűlt meg a bajunk, minrkettő könnyen orvosolható:
1, A hajtásház burkolata a forgóváz alján túllóg a kerék futófelületénn. Ez szerintem olyan gond, amit mindenki ismer, akinek volt dolga ilyen modellel ( érdekes amúgy, mert nekem régen volt egy Csörgőm, meg az első Sziliből is egy, azokon mintha ez nem lett volna gond ). Le kell reszelni belőle, mert "zátonyra fut" a vasúti átjárón.
2, Ugyanez a burkolat néha hajlamos lepattanni a forgóvázról. Ekkor a hajtás is szétesik, a fogaskerekek kicsúsznak a helyükről, és a mozdony elkezd darálni. Ahol ez előjön, ott erősen meghajlítod azt a fület, ami bepattan felül a forgóvázba. Nem tudom, miből készül, de szerintem lehetetlen eltörni. Ezután megy vígan.
Ezeken túl az előzőekben említett csiga alatti fogaskerék az, ami legelőször elkopik ( konkrétan a csiga szépen "elnyalja" ), de ehhez már kell az a rettenet sok futás, és nagy terhelés, ami nálunk van.
De amúgy tényleg. Zajos, recseg-ropog, ugrál, de megbízhatóan megy. Aki látott már igazi Szilit, vagy esetleg utazott is rajta, az talán a szemöldökét se rántja fel ennek láttán. :)
Érdekelne viszont az, hogy milyen tapasztalatotaitok vannak a Fuggerth mozdonyokkal ilyen téren?
A Fuggerth mozdonyok számomra hihetetlenek. Szerintem valahol már írtam erről. Zajos, recseg - ropog, de "mennek, mint a sárkány"! Méghozzá nem is akárhogy. Ki merem jelenteni, hogy konkrétan jók, a bántó hang ellenére, ami néha kijön belőlük. A bennük lévő motorok pedig szerintem a legjobbak között vannak, mert azt a nem túl precíz hajtást, amit ha kitisztítva, lekenve, kihézagolva összeraksz, akkor is szorul alapból, azt viszik vagy fél éven át. Ha egy Fuggerth mozdonyban leég a motor, akkor ott valami rettenetesen elkopott és/vagy megszorult a hajtásban ( ez többnyire a csigával találkozó fogaskerék szokott lenni ).
Arra is kíváncsi lennék, hogy pl. Zzemoki féle fogaskerekekkel van-e tapasztalatotok?
Van, és úgy foglalnám össze tömören: naggggyonüberkirály. :) Mi nem csak fogaskerekeket, hanem komplett forgóvázakat rendeltünk tőlük. Ennek is meg tud jönni egyébként a hangja, ha elkoszolódik, de takarítás után újra megy, mint az álom.