Viszont éppenhogy nem akarnék kemény kefét használni, mert az cserélhető - a kommutátorral ellentétben. Tehát pontosan puha kefét lenne jó beletenni. Szerintem.
Én azokat a sárga ledeket is kicserélném melegfehérre. Ellenállás kérdésben nem könnyű válaszolni, hiszen az a beépített ledtől is függ, hogy mekkora kell. De olyan 2-3kOhm értékűvel már nem fog "üvölteni".
Előtét ellenálás helyett van benn a Ledeknek, illetőleg géptérvilágitásnak is jó. Digitális üzemben ajánlatos kicserélni egy megfelelő sima ellenálásra.
Hozzájutottam egy Gützgold Szergejhez, de ha dekódert teszek bele és felkapcsolom a fényszórókat, a panel tetején lévő kis izzó fekete festése elkezd füstölni. Tapasztalt már valaki ilyet? A dekóder hibátlan, más mozdonynál nem okoz problémát, és a vásárolt gép is alig használt. Egyáltalán minek van a panel tetején az a pici izzó?
A Roco ugyan kiadja a régi gumiágyazatos síneket, de a viszonteladóknak máj.31-ig le kell adni a rendelésüket (legalábbis a 2017-es újdonságlap szerint)...csak egyszeri kiadás lenne, vagy felmérik az igényeket?...
Ha már szóba került a Brawa Ludmillája, azt szeretném kérdezni, hogy a fogaskerekek pótlása megoldott-e a gyártó részéről. Ha nem, akkor az nekem egy új lehetőség :)
A Modellbahn Berghoffs szerint is saját gyára van a Pikonak Kínában. Sok európai gyártó a Sanda Kan Industrial Hong Kong Ltd-vel gyártatja a termékeit.
Szerintem abból a szempontból, ami miatt itt felmerült - lenyúlhatók-e a szerszámaik, neéz helyzetbe hozva így a gyártót - , lényegtelen, hogy a Piko a tulajdonos, vagy nem.
Részemről pedig továbbra is a Piko közlését tekintem mérvadónak, azaz: saját gyáruk van Kínában.:)
És ezt pontosan honnan vetted? Pont az ilyen problémák mint a know-how, szerszámlenyúlás ellen találták ki ott kinnt a wfoe-s cégalapítást. Nem nehéz ennek sem utanánézni.
Ez nem jelentésbeli, hanem tulajdonlásbéli különbség, mégpedig igen lényeges! Egyáltalán nem mindegy, hogy valamit tulajdonlok vagy csak társ vagyok a cégben. :-) Persze ettől még a PIKO úgy aposztrofálja a nagyérdemű felé ezt ahogy akarja... (Hogy lenyúlják-e a szerszámokat vagy sem, azt majd a jövőben meglátjuk...)
Nem akartalak meggyőzni. Annyi elég, ha tudod, a gyártó honlapjáról származó információkkal szembeni hiedelmeidet, érzéseidet ezen esetben nem azonos súllyal vesszük figyelembe.
Vajon miért állna érdekében a Pikónak hazudozni?
Nem akarlak megsérteni, de ez is egy azokból a masszívan képviselt állításokból, amiknek bőven akadnak ellenpéldái, mégis mindig ugyanúgy írod le. Remélhetőleg mindig saját tapasztalatoddal (ugye?) - de persze ettől még másoknak lehetnek eltérő benyomásai, és jó esetben azokat is el lehet hinni.
Mit értesz "katona vonat" alatt? Katonai járműveket szállító kocsikat? Kísérő kocsikat? Esetleg kórházvonatot**? És melyik korból? Német 2. világháborús, amerikai 50-es/60-as...90-es évek, esetleg magyar? Első világháborús csak kórházvonati kocsik vannak.
Katonai járműveket szállító kocsikat* (járművel és anélkül is) és kísérő kocsikat is adott ki a Liliput és a Roco is különböző országokból/korokból, magyart az Albert Modell. Viszont ezekkel kicsit vigyázni kell, mert ha mindegyikből veszel egyet, akkor egy-soha-büdös-életben-nem-volt katyvasz lesz belőle.
*Ilyet magad is csinálhatsz, megfelelő kocsik és járművek is kaphatók külön is, a Roconak van külön kiegészítője rögzítő láncok (műanyag, nem igazi lánc) meg hasonló, de ezt is csinálhatsz magad is.
És ha nem csak a látvány miatt, hanem korrektül akarod, akkor bizony utána kell nézned alaposan. Amit tulajdonképpen már eddig is megtehettél volna...
**Kórházvonat igazából nincs, csak a töredékét tudod kirakni a gyári modellekből.
Lehet szemantikai vitát folytatni, de a Piko-nak saját gyára van ott...értsd: nem beszállítóval, alvállalkozóval gyártat, így nem is nyúlják le a szerszámokat.:)