A minap kijöttek fényképek a 2M62 munkaközi modelljéről a Roco honlapján, és ez ébresztett bennem néhány gondolatot:
A modellen szinte az összes jellegzetesség megtalálható ami a kb 2 éve neten fellelhető Roco CAD rajzokon is szerepelt (nem tudni ki is szivárogtatta ki a képeket - a Roco honlapon nem tették közzé - de közel volt a tűzhöz az biztos).
A későbbiekre nézve is jó hír, hogy a mozdony elején lévő járólapba gyárilag bekerültek kapaszkodók, lesz visszapillantó, tetőn külön létra a hűtő felett (bár nem ilyen, de létra volt a DR gépen is). Végre "Szovjet" rendszerű lesz a fékhengerek kialakítása a forgóvázon, és a homokoló csöve is ki lett alakítva. Ami továbbá ugyancsak eddig nem volt az orosz M62-n azok az antennák, ami most pótolva lesz (a helye már meg van a tetőn, antennák meg már léteznek a Csme3 óta). Ugyancsak Szovjet lett az oldalsó zsaluk lezárására alkalmas plusz zsaluzat, valamint a tetőn lévő zsaluzat is.
A legmarkánsabb jellegzetesség, a 2 mozdony közötti átjáró és mozdonyvégek szerintem jól szépen lettek kialakítva. Szépek az ívek, vannak vezérlési csatlakozók, külön kapaszkodók.
Ami elgondolkodtató, hogy a jeles modell az átjárós résznél is rendelkezik fülkeajtókkal, és hát az igazat megvallva nem túl sok 2m62 rendelkezik ezzel a kialakítással...
Ami jó lett volna még:
- Ha nem az ablakra lenne öntve az ablaktörlő, hanem külön ki lenne alakítva.
- A tetőn a kürt légvezetékét kialakíthatták volna külön, és a kipufogódob nyílását sem értem miért ne lehetne átlyukasztva/berácsozva kialakítani.
- A mai világba nem értem, hogy miért úgy gyártják a modelleket, hogy a hűtőventilátoroknál az esetleges zsaluzatot zárt állapotban modellezik.
Mondjuk annó a rövid kapcsolóval is meg tudtak egyezni (nem tudom a részleteket). Mindenesetre van olyan doboz rövid kapcsolóm, amire rá van írva, hogy Olaszországban nem árusítható! Állítólag ott valahogy máshogy voltak a szabadalmi bejegyzés részletei... De elég régi történet, talán lassan le is jár a szabadalmi védettség.
Ugye a RocoLine joga az egyik Roco-cégé volt, gumitöltés joga pedig személyesen Magdefrau úrnál maradt, akinek az útjai különváltak a Rocotól (de ez már sokszor szóba került itt a fórumokon). Most vagy sikerült visszavásárolnia a Roconak a jogokat, vagy megegyezett Magdefrau úrral.
Ha az előbbi, akkor valószínűleg piac- és igényfelmérés ez az akció, és kellő érdeklődés esetén beröffentik a szerszámokat ismét. Ha az utóbbi... fogalmam sincs. Talán Magdefrau úr vár némi jogdíjat a dologból.
A Roco 2017-es New Products katalógusa azt írja, hogy "egy speciális promóció részeként" újból piacra dobják. Most már csak azt kéne tudni, hogy ez náluk mit jelent. Ha az van, hogy fél év után megint eltűnik, akkor megüt a guta, az pedig káros az egészségre. De tényleg: ki érti ezt? Önmaguknak csinálnak konkurenciát? Tényleg nem értem. Mindenesetre, ha tartósan marad, akkor wellcome!
Viszont éppenhogy nem akarnék kemény kefét használni, mert az cserélhető - a kommutátorral ellentétben. Tehát pontosan puha kefét lenne jó beletenni. Szerintem.
Én azokat a sárga ledeket is kicserélném melegfehérre. Ellenállás kérdésben nem könnyű válaszolni, hiszen az a beépített ledtől is függ, hogy mekkora kell. De olyan 2-3kOhm értékűvel már nem fog "üvölteni".
Előtét ellenálás helyett van benn a Ledeknek, illetőleg géptérvilágitásnak is jó. Digitális üzemben ajánlatos kicserélni egy megfelelő sima ellenálásra.
Hozzájutottam egy Gützgold Szergejhez, de ha dekódert teszek bele és felkapcsolom a fényszórókat, a panel tetején lévő kis izzó fekete festése elkezd füstölni. Tapasztalt már valaki ilyet? A dekóder hibátlan, más mozdonynál nem okoz problémát, és a vásárolt gép is alig használt. Egyáltalán minek van a panel tetején az a pici izzó?
A Roco ugyan kiadja a régi gumiágyazatos síneket, de a viszonteladóknak máj.31-ig le kell adni a rendelésüket (legalábbis a 2017-es újdonságlap szerint)...csak egyszeri kiadás lenne, vagy felmérik az igényeket?...
Ha már szóba került a Brawa Ludmillája, azt szeretném kérdezni, hogy a fogaskerekek pótlása megoldott-e a gyártó részéről. Ha nem, akkor az nekem egy új lehetőség :)
A Modellbahn Berghoffs szerint is saját gyára van a Pikonak Kínában. Sok európai gyártó a Sanda Kan Industrial Hong Kong Ltd-vel gyártatja a termékeit.
Szerintem abból a szempontból, ami miatt itt felmerült - lenyúlhatók-e a szerszámaik, neéz helyzetbe hozva így a gyártót - , lényegtelen, hogy a Piko a tulajdonos, vagy nem.
Részemről pedig továbbra is a Piko közlését tekintem mérvadónak, azaz: saját gyáruk van Kínában.:)
És ezt pontosan honnan vetted? Pont az ilyen problémák mint a know-how, szerszámlenyúlás ellen találták ki ott kinnt a wfoe-s cégalapítást. Nem nehéz ennek sem utanánézni.
Ez nem jelentésbeli, hanem tulajdonlásbéli különbség, mégpedig igen lényeges! Egyáltalán nem mindegy, hogy valamit tulajdonlok vagy csak társ vagyok a cégben. :-) Persze ettől még a PIKO úgy aposztrofálja a nagyérdemű felé ezt ahogy akarja... (Hogy lenyúlják-e a szerszámokat vagy sem, azt majd a jövőben meglátjuk...)