Nagyon köszönöm az információkat! Pont néztem a kocsiban, hogy hol lehet a helye és a négyszögletű takarást megis találtam, és akkor szomorúan elkönyveltem magamban,hogy nincsen neki helye. De hála Neked mégis van megoldás! Mégegyszer köszönöm!
Én is pont ebben a témában keresgéltem, eddigi tapasztalatok a német fórumokról:
Aljzat cikkszám: 61138352336
Ár: 8
Lámpa cikkszám: 61318377861
Ár: 17,30
Magyarországon se lehet egy ökör ára...
A beépítés annyi, hogy a kis négyszögletü takarást kipattintod, mögötte ott van egy kábelcsatlakozó, azt csatlakoztatod az aljzathoz, az aljzatot bepattintod a lyukba, zseblámpa bele és kész.
Köszönöm szépen, az egész család és az autó nevében :-) Kérdésem: E39-hez vettünk gyári zseblámpát, amit a kesztyűtartóban töltött. Cikkszám alapján hozta E60-hoz is. Hol lehet neki a helye?
Elvan törve, és szerintem a fény is rosszul esik rá! Ha megy szervízbe akkor cseréljük. Fogyasztás most 10,2 áll, túlnyumó részt város. Egészen baráti. Az akku elég gyenge benne gondolom a sok állástól. Ha 10 percet nézek benne pld TV-t gyújtáson, akkor már szól, hogy gyenge az akkufeszültség. Van esetleg valakinek "elfekvőben" gyári nyárigumi szettje? 17-18as méretben érdekelne!
Üdv:
Máté
Hát elment végül...a kereskedő beszámolta..inkább nem írom le mennyiért :-(. De hát sajnos ez van. Rájöttem, hogy fapados a kocsi.....nincs benne pohártartó :-( :-):-). Majd teszek fel képeket, ha egyszer végre látom itthon :-) Csütörtök este jött meg, akkor mentem vele azóta világosban még nem volt itthon :-) Majd jön egy pár kérdés is! Szép napot! Üdv: Máté
Az ültetésről lebeszéltek, pont ott, ahol rendeltem volna éppen akkor az M futóművet. :) Nagyon nem ezekre a hazai utakra való, és az illető egyik ismerőse most emelteti vissza az autóját, mert pár hónap múlva elkezdett zörögni a kárpit és a nullával volt egyenlő a komfortérzete. Én sokat járok ugyan autópályán, de Budapesten is mozgok és mivel allergiás vagyok a belső kárpit zajokra, és arra, hogy szétrázza a seggem az autó, így nem mertem bevállalni. :)
Ezek után a sima sportfutóműben gondolkodtam, de mivel azt nem lehet csomagban rendelni, mint az M-est, így kiszámoltuk alkatrészenként a helyszínen és 350eHUF környékén lett volna a vége.
Ha esetleg tud valaki sima sportutóművet, akkor arra szívesen vevő lennék.
Egyébként a sportfutóműnél is mások a gátlók, rugók stb, mint a normálnál, tehát pusztán egy sima rugócserével nem ildomos ültetni ezt sem. Egyébként az enyém normál futóműves, de ha megfigyelitek, akkor a Magyarországra, illetve a Kelet-Eu, Orosz piacra gyártott 5ösök magasabbak jóval, a nyugati országokba exportált társaiknál. Ez azért van, a volt keleti blokk országaiba szánt új autókba a gyengébb utak és a tartósság miatt gyárilag magasabb gátlókat raknak.
Tehát összességében 4 féle futómű létezik a BMW-nél:
Viszont van egy érdekes hírem Neked... Öcsém ma volt a Wallis Pestnél és a raktár részlegen említették neki, hogy ezen a héten érkeznek kezelési útmutatók, abból a célból, hogy akinek esetleg nincs az autójához, az utólag is meg tudja vásárolni. 1500HUF/ db, ha minden igaz bőrtokkal együtt. Neki speciel E46-hoz ajánlották, azt nem kérdezte, hogy E60-hoz érkezik-e, de szerintem egy telefont megér Neked ez az infó. :)
A zárcserének nem tudom, hogy hogyan tudnál utánanézni. Esetleg úgy, hogy elkéred Tőle a régi kulcsot, ha megkaptad az új zárhoz a zsír új 3 db kulcsot. :)
Szervízkönyvet utólag nem csinálnak szerintem. Max. kinyomtatják Neked a kocsi szervíztörténetét a számítógépből, de szerintem ez is elég Neked bizonyítéknak, hogy szervízelve volt. Nem beszélve arról, hogy a jövőbeni eladást is megkönnyítik ezek a kinyomtatott dokumentumok, ha megunta a család a gépet. Te meg ettől függetlenül elkezdhetsz vezetni egy új szervízkönyvet. Én így adtam el most egy autót. Persze az lenne a legjobb, ha kapnál egy új szervízkönyvet.
Megmondta a kereskedő,hogy két lehetőség van. 1.Kulcs után rendelés 2. Komplett zárcsere. Mi a 2.at választottuk:) Az árrával a kereskedő és mi is tisztában vagyunk.(200e körüli összegről beszéltünk) Hogyan tudok utána nézni amúgy? Szervízkönyvet meg csináltatok a Wallisnál, ha lehetséges :)) Tehát elmondhatjuk, hogy szerelem autó és - idővel minden meglesz hozzá :)))
A komplett zárcsere nem kis tétel. Szerintem nézz utána, hogy nem csak arról van szó, hogy plussz 2 db gyári kulcsot rendel. Egy kulcs utánrendelése 30-40e, a komplett zárcsere az előbbi összeg kb. 5ös szorzóval.
Se szervízkönyv, se gyári kulcsok, szóval végül elmondhatjuk, hogy szerelem autó lett. :))))))
Igen, úgy tünik, hogy mi szerencsések vagyunk. :) Tegnap viszont az M1 autópályán Mosonmagyaróvár környékén láttam egy fekete, német rendszámú 530d touringot, kb. 80-al araszolt a külsőben elakadásjelzővel, aztán ki is állt 100 m után a következő parkolóba. Gondolkodtam, hogy megállok, de túl későn vettem észre és gyorsan mentem, visszatolatni meg nem akartam a leállósávban. :(
Mindjárt feldobom a fórumot egypár alapkérdéssel:-) Napok kérdése és itthon lesz az autó:-) Magyar könyve van valakinek hozzá?(halkan jegyzem meg, hogy Mo.-i a vas) - Angolom és németem van. Prof.naviba a magyar lemez májusban jön ugye? Nekem most 2008-as Europe inc. Euro Cams van - de abban még nincs Mo.
A magyarország térképét is tartalmazó navi Dvd állítólag 60 % os részletességgel tarttalmazza magyarország térképét, de tapasztalataim nem ezt mutatjáők, vagy esetleg az ország nyugati része és pest van benne. Nyíregyházából néhány utca, de pl: Karcag, Hajdúböszörmény, Balmazújváros, Poroszló egyáltalán nincs benne. És ez csak néhány hely ahol jártam és se kép, se hang. Na de legalább a nagyvárosok közül benne van néhány ha nem is túl részletesen.
Elvileg ez sem gyári BMW, amivel nekem van tavaly óta, hanem eredetileg valami más autótípusé, de valaki belenyúlt és kompatibilissé tette a BMW-hez. Ezt az a srác mondta, akitől beszereztem.
A többi környező és nem környező nyugati ország nekem tökéletes (Németország, Ausztria, Olaszország, Franciaország), de ezeket nyilvánvalóan a gyári is tökéletesen kezeli. Magyarországon az előbb említett hiányosságok mellett a traffic information menü sem működik, ami a dinamikus útvonaltervezést segítené elő. :( Estére megnézem Neked, hogy pontosan mely országok vannak a DVD-n, mert úgy emlékszem, hogy nem túl hosszú a lista. Nincs is rajta az összes Kelet-Eu. ország az biztos.
Igen igy már pontos a navigáciodefinicio. :-) A 3D nekem nem hiányzik, igy pont ugyan azt tudja mit a régi automé,csak gyorsabban számól. A Magyar DVD-n a többi, környezö ország is ilyen hiányos? Valaki itt irta, hogy hamarosan lesz uj DVD, én semi jelét nem láttam neki egyenlöre. Kereskedö szerint évente 2 jön ki.
Navigáció típusok jellemzői BMW katalógusok szerint:
2007es katalógus:
"Business navigációs rendszer: 6,5" képátlójú kijelzővel, Professional rádióval, közös CD navigációs-DVD-meghajtóval. Az útmutató jelzések behelyezett navigációs DVD esetén nyilak és hangüzenetek, illetve 2D térkép segítségével érkeznek"
"Professional navigációs rendszer: 8,8" képátlójú színes kijelzővel és Professional rádiókészülékkel, külön meghajtóval a CD és navigációs DVD számára. Az útmutató jelzések nyilak és hangüzenetek, vagy 3D térkép segítségével érkeznek. Osztott képernyő funkcióval."
2006os katalógus
"Business navigációs rendszer: Professional rádióval. Gyorsan és pontosan elvezeti Önt úti céljához. Funkciók: irányjelzés nyillal és hangüzenetekkel, TMC-funkció dinamikus útvonaltervezéssel."
"Professional navigációs rendszer: 8,8" képátlójú színes kijelzővel; az útmutató jelzések nyilak és hangüzenetek vagy térkép segítségével érkeznek. Az osztott képernyő funkcióval a képernyő kettéosztható, egyszerre jeleníthetőek meg rajta pl. a rádió és navigáció adatai."
Tehát a Business navi facelift előtti és utáni változatánál a különbség az, hogy facelift előtt nem volt 2D térkép, csak nyilak és hang. Egy meghajtó vezérli a CD-t és a navi DVD-t is a facelift előtti és utáni business navi, ez tehát nem változott. Ez a legnagyobb különbség, illetve a 3D megjelenítés a business és a professional navigációs rendszerek között. Illetve nem osztható a képernyő a business navinál, csak a navigációt képes megjeleníteni többek közt a kisebb képátló miatt.
Magyarország tekintetében valóban bőven akad még hiányosság a business navi DVD-nél. Pár példa: Budapest és agglomerációja nagyjából OK, Győrben a főbb utcákat ismeri csak, Tatabánya OK, Debrecen OK, Szombathely-Sárvár-Pápa területet pedig nem ismeri egyáltalán, a navi meghal, csak az iránytűt mutatja.
és egy korrekcio: "Navigációból két verzió van, a business és a professional. A különbség abban rejlik, hogy a professional dvd-s rendszerü" Tudtommal a Business is DVD-s, legalább is a 2007-es modellévtöl már.
Apropó DVD: Tudja valaki az Busines DVD mennyire részletes magyarország tekintetében? Tán a Navteq oldalán olvastam, hogy csak Budapest és néhány ngyaváros valamint a föutak vannak rajta egyenlöre. Igaz ez?
Mikor én vettem az automat, 5 hónapja, ez a topik még nem létezett, sajnáltam is. Csak hogy ilyen is legyen megirom én miért döntöttem végül is a BMW(520D automata) mellett. Elötte Peugeotjaim voltak (607,407) szintén diesel és automata. Az utolso hirtelen "meghalt". 136e km-nél, motorhiba (100e-nél turbocsere), és gyorsan kellet helyette valami. Eszembe nem volt BMW-t venni, aztán mégis lementem egy kereskedöhöz. Mivel nem volt idöm 6-8 heteket várni csak új,raktári autok jöhettek mindenhól szóba. Fontos volt még a garancia(+ Mobilitaetsgarantie) valamint a szerviz. Aztán mikor elövezette a kereskedö mennyi lenne egy 520D automata, és fölg hogy "megoldható" hogy havi 33-ból teljeskörü szervizem legyen, már kezdtem szeretni a márkát. Mikor kibökte, hogy itt áll az udvaron egy lefoliázva, transport modusba, de holnapra "kicsomagolják" és kipróbálhatom már kiváncsi is lettem. Föleg az automata váltója izgatott a BMW-nek.5 perc próba után nem volt kérdésem (lazán veri az eddig álltalam kipróbált összes autómatát) és 2 nap múlva enyém volt az auto. Eleiente, bejáratás alatt (max. 120 km/h) nem értettem ez a BMW filinget, hol marad, miért vannak ugy oda? Most igy 5 hónap és 19.000 km után kezdem kapisgálni :-). Illuzioim persze nincsenek, tudom csodákat nem lehet egy 520D-töl várni, de összehasonlitva a többi dizelemmel, hát nem rossz. Mivel nekem az autó föleg használati tárgy, A-ból B-be jutáshoz, valamint nélkülözhetettlen a munkámhoz, igy nekem a költségfaktor és a megbizhatóság nagyon fontos. Magam sem hittem volna de szervizköltségben lazán a régi peugeotjaim alatt vagyok, na és az élménykülönbség :-) Az autonál sokat nem válogathattam, az extrákat illetöen,de tulképpen csak az ülést bánom. Ahogy ezt ps3peter is irta az összes német forum egyértelmüen a konfortülést favorizálta. Na majd a következö, ami már remálem hibrid is lesz egyben. Ja és ez is fullos a pohártartók terén. ;-)
Köszönöm az infót, asszem már láttam ilyen szélvédőt, az enyém nem ilyen. Különben ha mondjuk szélvédőcsere lenne esedékes akkor lehet ilyet beszereltetni,vagy van ennek valamiféle háttere az autóban is?
A computer akkor ír ki hibát gumira, ha a számított kerékfordulatszám hosszabb idön keresztül valamelyiknél eltér az eltárolt értéktöl illetve a többitöl, szerintem csak leengedett valamennyire a kereskedönél állás alatt. Ezt miután fel lesz fújva a korrekt értékre újra be lehet tárolni standardként a computerbe.
Egy kevés hang teljesen kicsavart kormánynál normális, ugyanis végállásnál még tovább dolgozik a szervoszivattyú, és a felesleges olajnyomás egy kerülö ágon megy ilyenkor vissza a kiegyenlítötartályba. A c vectrában ez hangos fütyülés volt, a bmw-n alig hallható zúgás. Reszelö hangot még nem tapasztaltam.
Ja, az az olaj még megvan, mivel a kocsi úgyis szervizbe került a termosztátház repedés miatt, így egyben le lett zavarva minden. Nem Frankfurtban volt, hanem Dreieich-ban, de ez is a frankfurtihoz tartozik. Csak olaj volt, nem inspekció.
"Dynamic Drive Az aktív futómu A Dynamic Drive egy aktív futómu, amelyik elsoként kapcsolja össze egy 7-es BMW egyedi utazási komfortját a Z8-as egyedi teljesítményével. A Dynamic Drive két aktív stabilizátorból, egy érzékelokkel egybeépített szelepcsoportból, egy tandemszivattyúból, egy keresztirányú gyorsulás-érzékelobol, egy szabályzóegységbol, valamint további ellátó egységekbol áll. A rendszer központi egysége a két aktív stabilizátor, amiket a hagyományos mechanikus stabilizátorok helyett az elso és a hátsó tengelybe építettek be. Az aktív stabilizátor egy hidraulikusan muködtetett, oldallengést végzo motorból áll, amelynek a tengelye és a háza egy-egy stabilizátor-oldallal van összekapcsolva. Az aktív stabilizátorok lehetové teszik a vezethetoség és a komfort optimalizálását. A szerkezettel egyrészt kanyaradáskor csökkentik a jármu dolését. Így az autónak kiváló iránytartása marad a teljes sebességtartományon belül, valamint optimális marad viselkedése kormányzáskor és terhelésváltáskor. Másrészt az autó egyenes futásakor fejti ki jótékony hatását, mert megakadályozza az alaprugózás bekeményedését, ugyanakkor lecsökkenti a jármufelépítmény mozgását. Mindennek köszönhetoen vezeto és utasa egyenes úton szinte semmit nem érzékel az út egyenetlenségeibol, kanyarokban pedig ellensúlyozza a kocsi dolését, és ezzel minden utazási helyzetben nagyfokú dinamizmust és stabilitást nyújt. A vezetési biztonság érzékelheto növekedése, az iránytartás pontossága új mércét szab a futómu-technika területén. Eddig nem tapasztalt nyugalmat - a szaknyelven a jármu függoleges-dinamikus stabilitása - érzhetnek a hátul ülok is, ami jelentosen növeli a komfortérzetet; lényegesen kellemesebbé válik az autóban az olvasás vagy a munkavégzés."
A lelkesedés végeredménye képpen ma lefoglalóztuk a kocsit. Annyi észrevétel volt a próba út során, hogy a kormányt mindkét oldalra végállásba csavarás esetén egy fura reszelő hang jött elő. Állóhelyzetben nem csinálta. Az autón defektürő téligumi van és a jobb elsőre hibát írt ki az I-drive. Okozhatja a a gumi problémát?
Kértél pár napja 530i tapasztalatokat, pont most írtam tovább a még nem elkészült népítéletemet a totalcarra, becopyzom:
Elöször is a Bangle design: kétségkívül polarizál, de ez egyre kevéssé lesz így, néhány év múlva ugyanolyan megszokott lesz az utcaképben, mint most az E39. Szerintem a belsö tér kiképzése nem tünik olyan igényesnek, mint az elödmodellben volt, de tény hogy sokal modernebbnek hat, és minöségileg is rendben van, nem akar zörögni vagy nyikorogni semmi sem.
A motor ugyanaz a háromezres benzines, ami az E39 utolsó évjárataiba is be volt építve, több magyar és külföldi internetes fórum tanulságai szerint megölhetetlen termék. A 231 lóerö sok mindenre elegendö, a normál közlekedés tempójának tartásához nem szükséges 2000-es fordulatszám felé pörgetni. He ezt esetleg mégis megtennénk, nagyon hamar elövehetjük rég elfelejtett kerékpárunkat a garázs mélyéröl, mivel jogosítvány hiányában más alternatíva nem marad. Az újabb verziók 258 illetve 272 lóerösek, még nem volt szerencsém hozzájuk, bár valószinüleg a 258-ast választanám szivesebben, a 272-es már direktbefecskendezéses komplikáltabb motor, valószínüleg több benne a hibalehetöség, ráadásul csak 98-as vagy a fölötti benzint szeret.
Fogyasztása erösen lábfüggö, nálam 9-12,5 liter között ingadozik (automatás), viszont az elmondható hogy kifejezetten a hosszabb távokat kedveli. Országúton még 9 liter alá is le tudna menni, de én ott nem közlekedek. Számomra érthetetlen a magyar tulajdonosok hozzáállása, mivel ott kb. az E60-ak 90 %-a dízel. Szerintem ráfizetéses üzlet, föleg hogy nem sokkal esznek kevesebbet (én egy háromezres dízelbe 8,5-11 litert pakoltam), drágábbak, használtan több bennük a km, már alapból jóval drágább a szervizelésük, ráadásul meglehetösen sok turbohibáról hallani, ami megint csak arra mutat rá, hogy tud a BMW erös, gyors, takarékos dízelmotort gyártani, de egy dízel se szereti a pörgetést.
Az automata váltó jó, kipróbáltam már elég sokat, szerintem ez vesz el legkevesebbet a motor erejéböl a konkurensek közül, ebben valahogy direktebb a kapcsolat a motor meg a kerék közt (pedig nem, csak úgy érzödik).
A sportfutómü jó kompromisszum, 15 mm-rel van a normáltól lejjebb engedve, de ez még a normál lengéscsillapítókkal van szerelve. Az M-es futómü már teljesen más téma, jóval keményebb a csillapítása is, és még 5 mm-rel mélyebb.
Ez a példány igen jól fel van extrázva, de még ebben sincs benne minden. Az autóhirdetésekben szereplö fullextra szót el lehet felejteni, nincs olyan 5-ös amiben minden benne lenne. Amire érdemes figyelni az az ülés, mert az alap ülések ugyan részben villanyos mozgatásúak szériában, de hosszabb távon kényelmetlenek, ezen a feláras deréktámasz valamennyit segít ugyan, de még így se tökéletes az eredmény. A sportülések már sokkal kényelmesebbek, hosszabb az ülöfelületük, mindenhol sokkal jobban támasztanak, ezekkel már tartósan együtt lehet élni. A non-plus-ultrát a 7-esböl származó komfortülések jelentik, én orvosi receptre mindenkinek ilyet írnék fel, ennél jobb autóülés nem létezik.
Navigációból két verzió van, a business és a professional. A különbség abban rejlik, hogy a professional dvd-s rendszerü, így egy dvd-n egész Európa megtalálható (sajnos Magyarország még nem ért Európába), nagyobb a kijelzöje is, és mindig a komolyabbik duplatuneres rádió van aláépítve. A korai példányok még nem tudtak mp3 fájlokat lejátszani, ez bármely BMW szalonban szoftverfrissítéssel és az opció számítógépes aktiválásával orvosolható (kivéve Debrecen MAGISZ KFT, ott ezt nem tudták megcsinálni, mert HÜLYÈK HOZZÀ). Érdemes odafigyelni a hangrendszer kiválasztására is, három féle van: standard, hifi, és pro-logic.
A standard elég gyenge (számomra hallgathatatlan, de nem is vagyok átlagfelhasználó), normál "gyári" rádióminöség, semmi extra, azaz nincs duplatuner a rádióban, gyengébb hangszóróminöség, kevesebb hangszóró, összes hangszóró meghajtása a rádióról megy, gyakorlatilag nincs magasa és mélye...
A hifi már egészen hallgatható, a rádió ebben már duplatuneres és erösebb is, "jobb" minöségü hangszórók, 2db 16 cm-es mélysugárzó az elsö ülések alatt a padlóban, ezeknek külön erösítö (kis gagyi doboz) a csomagtartó bal oldali panele mögött, a többi hangszóró továbbra is rádióról hajtva.
A pro-logic komplett erösítöröl (kb 5-ször akkora mint a hifié, de ez se tesz ki egy normális erösítöt) megy, van középsugárzója, meg ha jól tudom hátsó mélynyomója is, maguk a hangszórók viszont ugyanazok mint a hifi-nél.
Nekem hifi jutott, a pro-logic nem éri meg újonnan, elég ritka is, meg a német motor-talk fórum tanulsága szerint gyakorlatilag az összes pro-logic erösítö megdöglik 2-3 év alatt, és nagyon nem olcsó...
A normál extrák mint pl. dupla klíma, tempomat, xenon, stb. szerencsére szinte az összesben benne vannak, pedig ezek se alapárasak
Összességében egy nagyon jó autó, de oda kell figyelni a felszereltségére vásárlásnál, mert egy rossz ülés, vagy igénytelen alap hangrendszer eléggé el tudja rontani az élményt. Ezeknél már csak egy gyenge motor lehet rosszabb...
Sziasztok! Sikerült alvázszám alapján beazonsítani az autót (530i). A rendszámcsere azért kellett, mert egyedi rendszáma volt az autónak (a cégvezető story stimmel) Mindkét wallis ismeri az autót sokszor megfordult náluk a sérülésről is tudnak, amit ők javítottak. Várom, hogy végre valaki megvegye az E39-et és akkor belevágunk az E60-ba. Szép napot! Üdv: Máté
Nos, ők állítólag "műszeres bemérést" csináltak az autón, ami kihozta a kipufogószenzor hibáját. Azt mondták, tuti ez a hiba, még okoskodtak is, hogy ez miért van, csere és készen van. Ezek után semmi változás, erre újra elvittük, akkor meg hókuszpókoltak csak rajta, és visszadobták hogy "még mindíg tökéletes".
Attól félek viszont, hogy náluk a "műszeres bemérés" egy sima diagnosztikát jelent.
Gondolom amit te mondasz, az nem csak egy sima hibakódolvasás, hanem magának a turbónak, és a porlasztók működésének mérése lenne.
Azt hiszem, ez a következő lépés. Szólok majd, hogy mi a helyzet.
Ja és korábban olvastam, hogy az E60hoz lehet M-es komplett futóművet rendelni. Valaki tudna segíteni, hogy ezt honnan, mennyiért lehet beszerezni? Ugyanis sajnálnám Eibach rugókkal az aszfaltig ültetni, jobban megbízok a gyár által szerkesztett alkatrészekben, nomeg abban más lengéscsillapítók és gátlók is vannak, ahogy olvastam...
Ha megbízható, és bíztos a km akkor nincs ötletem, De a porlasztócsúcsokat, meg a turbót érdemes átnézetni (leméretni), de gondolom ezt a szervízben megtették. Mondjuk ezek 180-200 e szoktak cserélődni (tönkremenni).
Hála nektek sikerült végre kinulláznom a legutóbbi szervízt (E60 530d 2004), már nagyon idegesített a vinnyogása :) Első betéteket és tárcsákat cseréltem, meg fékolajat, de már 2 hete csak nyavajog, hogy cseréljem ki őket. A fékolajra 2 évet adott, a betéteket 40ezer kmről számolja vissza.
Egyébiránt kérdéssel fordulnék hozzátok. Amikor az autó eléri az üzemmeleg állapotot (fordulatszámmérő melletti skála mikor pont eléri a 4600-at) akkor az autó mint egy kattanásra megváltozik. az alapjárat - 2000es fordulattartományon érezhetően meggyengül és ilyen érdekes "csőhangja" van meg hallatszik néha ilyen erősebb 4hengeres dízelkerregés. Emellett egyenetlen a teljesítményleadása ezen a fordulatszámtartományon. Ha 2000felé meg a mutató, minden rendben van, megy mint az őrült. Szerintetek mi lehet?
Balfasz magisznál 3x voltam, cseréltek kipufogó hőmérsékletszenzort (jelezte a gép, hogy hibás) de ez nem segített, utána meg újraprogramozták a motorvezérlő elektronikát, de ugyanott tartunk. Ráadásul ki sem próbálták, azt mondták, minden tökéletes... hát nem.
Amúgy rendkívül vigyázok az autóra (nagy autóbuzi lévén), turbó hűtés-fűtés szigorúan betartva (még városi normál használat után is járatom...) most lesz 15 ezer az olajban, megkap mindent (olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, pollenszűrő, kartellgáz szűrő), és ezt minden következő 15 ezernél meg fogja kapni. Az autót 84ezerrel vettem, most 94 van benne, nagyon megbízható forrásból, full törésmentes, végig szervizelt, sehol egy karc... és ezen kívül csak nagyon apró gondok vannak vele, tökéletesen megy, fogyasztása pedig a mostani időben, CSAK városban 8.2-8.5 liter (mondjuk kéziváltós, lehet spórolni :) ).
Köszönöm az infót. Egyenlőre még nekem nem aktuális, mert nemrég cseréltettem olajat, és azt szervízben. De 19 e és fékcsere hátul. Azt még nem toom, hogy hol fogom cseréltetni, de ha nem szervízben akkor jó lenne ha lehetne állítani.
Pontos számokat sajnos nem tudok mondani. Max 5-10mp járó motor nem feltétel hozzá. Annyit állít be,hogy újra X km-ről számoljon vissza. Ha nem megy, akkor kiokoskodjuk így on-line,ha úgysem megy akkor ha van időd összefutunk valamikor és megcsinálom!
Sokat vagyok külföldön, nemcsak Olaszországban de, ha éppen ráérek természetesen tudok segíteni. Én robogókat szoktam néha hozni, de nem üzletelek Vele csak ismerősöknek hozom, ha megkérnek. :) Én Vespa őrült vagyok... Most pl. egy kitünő állapotban lévő 1962-es Vespa-t néztem ki magamnak. De még dolgoznom kell az ügyön, mert még nem akarja eladni a tulaj. :)
Nekem is fullos. :)))))))))) No nem ezért írtam, hanem mert sok embert hallottam átkozni a BMW-t, hogy nem került bele egy darab pohártartó sem.
A törlés nekem nem ment eddig. Nekem még 4000 km van az olajcseréig, de ha beválik a Máté által leírt procedúra E60-nál is akkor írd már meg, feleslegesen nem fizetnék érte a jövőben én sem. Mindig tanul vmit újat az ember. :) Jó lenne, ha működne így a törlés. :)
Milyen hosszan kell nyomni a km 0-ót? És ha belépett a menübe, akkor a resettel nullázza, vagy ismét beállítja hogy mondjuk 30 ezerről számoljon vissza? Járó motorral, vagy csak ráadott gyújtás mellett kell csinálni? Remélem nem túl sok a kérdés.
G.Gambino ImportEUr kollégát személyesen ismerem és beszéltünk még régebben ez ügyben! Köszönöm a leírást az extrákról. Nagyjából képben vagyok én is a lehetőségekről, de mindig tanul az ember valami újat.:-) OFF: Sokat jársz Olaszországba? Mert mi hozunk be Ducaticakat eladásra. Most is van itthon egy eladó Monster 400-as még olasz rendszámmal:-). Viszont az olasz nyelvel néha akadnak nehézségek meg a kinti ügyintézéssel is.:-) Esetleg ilyen téren tudsz segíteni?
Rityifi Műszerfalon lévő "km 0-zóval tudod", kitörölni. Hosszan nyomod akkor belém a menübe és ott előjönnek a szimbólumok. Amelyiket 0-zni akarod ott tartod hosszan nyomva és akkor feljön egy Reset? felirat. Nyomod tovább és törölve is lesz. Pont az elöbb említett 525d-ben csináltam. 10 perc kellett mire rájöttem, de sikerült:-)
Gondolom mindez sürgősen kéne, kintről hozni meg ugyebár időigényes. Nekem is voltak más lehetőségeim külföldről, de végül az idő szűke miatt választottam hazai gépet. Azóta már 1000szer megbántam, mert nem gondoltam idejében arra, hogy simán közlekedhetnék olasz rendszámmal is. De az idő sürgetett...
Ha van időd a külföldi behozatalra, esetleg érdemes lenne megbízható emberekkel felvenned a kapcsolatot. Az E39 topicból Bömbölő, valamint ImportEUr kollégák megbízható és korrekt emberek és úgy tudom, hogy foglalkoznak gépjármű behozatallal.
A kézi váltó valóban ritka manapság (érdekes, még én is ragaszkodom ehhez), de nem lehetetlen találni jól felszerelt példányt. 540i-ből E39-ben létezett kézi váltós, E60-ban nem tudom, mi a helyzet. Német oldalon érdemes lenne rákeresned.
A xenon alap, szerintem azzal nem lesz gondod, a kanyarkövető xenon az, ami aránylag ritkább. Tavaly, amikor én álltam autóvásárlás előtt, rengeteg halogén lámpás E60-al találkoztam, amely autók egyébként tömve voltak extrákkal. Nekem úgy tünik, hogy szerencsére mostanra lecsengett a lámpa kiszerelős korszak, benne hagyják a gépekben a xenon fényszórókat a kereskedők. Nekem kanyarkövető van, de meglennék nélküle is. Napfénytető se nagyon gyakori (legalábbis amikor én vettem a gépet, még nem volt az), az nekem is a legfőbb szempontok között volt. A világos bőr pedig egy érdekes dolog. E39-ben szerintem nem ütött akkorát, de az E60 puritán belső kialakítása miatt valóban nagyon sokat dob a belső látványon. Nekem mondjuk nem kéne, mert rettentő gyorsan amortizálódik, foglalkozni kell Vele és vigyázni rá, hiszen a legapróbb sérülés és az öregedés is jobban feltűnik rajta. Bőr esetében ezért én inkább a fekete vagy sötétbarna szín pártján állok (tervezem is a sötétbarna bőrkárpitot). Professional navihoz nem ragaszkodtam annyira, beértem a business verzióval. Ha tévézni akarsz, akkor viszont valóban professional kell. A TV-t egyébként utólag is meg tudod oldani.
A legkomolyabb BMW extra azonban még nem jött szóba. Ez pedig nem más, mint a pohártartó. :)))) A full-full extra pedig a 2 db pohártartó (a vezető és a vezető melletti ülések előtt). :)))) És ez sajnos nem vicc. :) Egyébként hihetetlen, hogy alapból nem jár.
Egyetlen alapfeltétel, hogy kézi váltós legyen. Nekem jó lenne az automata is múlthéten mentem egy E60 525dA-val (M-Packet M6felni stb.) és nagyon tetszett. A kézi váltó édesapám elvárása, és neki mindenképpen kézi váltós kell (igaz még nem ment E60 automatával).-ezért is nehézkes a keresgélés. Kézi váltó+"full" extra igen ritka sajnos:(. Ha megfelelő felszereltségű 525i-t találnék az is jó lenne. Ami nekem mindenképpen kell az a :kibővített klima, Prof navi (esetleg TV), világos bőr, napfénytető, xenon. -ezt még lehetne fokozni, de ezek azok az extrák, amik jó lenne ha benne lenének. Az 540-be lehetett kézi váltót rendelni? Nekem jó az is ha külföldről van.
Köszönöm a segítségeteket, szép a felni és szép ez az E61. :)
Remélem mielőbb meglesz a gép Máté. Végső megoldásként 525i-ben nem gondolkodsz? Bár gyorsan meg is néztem és most elég gyenge a felhozatal a neten. Én egy fehéret (alpin weiss) nézegettem annak idején, gyönyörű volt, de semmi extra felszereltség nem volt benne, tekergetve volt a km óra, plusz a gyári felniket is lekapták róluk. Ezek miatt végül ejtettem. Mondanám még alternativaként az 540i-t is Neked, de azt itthon hirdetve még nem láttam.
Én olyan nagy különbséget nem vélek felfedezni a két vese között. :)
184-est találtam külföldön, de egy gondom van vele, hogy autón még nem láttam ilyen felnit. Olyan képet sem találtam róla, ahol autón van. Ha esetleg Neked van ilyen képed, örülnék, ha belinkelnéd.
Előszőr én is 184-est akartam! Komolyan! De nem találtam sehol.... Végül nem bánom, hogy ez lett, mert ez is szép.
A rács, viszont nekem nem gyári... ha megnézed a képen (ha ráklikkelsz) hogy a szélei szélesebbek...főképp a lámpák felöli sarkai kiszélesednek. Belül a küllők, pedig kidomborodnak. Az E46 -oson volt ilyesmi a krómos rács.
Azért is dobtam fel, hogy kinek hogy tetszik.... Birom a kritikát :-)
Szerencsére nekem gyárilag ilyen vesém volt. Szebb Tőle az autó, az egyszer biztos. :) Látom, hogy az M-es felnik is felkerültek. :) Nekem is ilyen van jelenleg (bár még nem raktam fel), de most a Styling 184-esen gondolkodom, ez szintén M-es.
A klima komfort üveget a BMW oldalán lévő leírásból írtam. Ha nincs meg az összes kulcs és a szervízköny és valami van vele akkor nem veszem meg. Amúgy ma rendszám alapján egyik Wallis sem ismeri az autót. Az alvázszámot elfeljtettem felírni, de majd ha hív a manus, akkor megkérdezem.
OK, így már értem a klímakomfort üveget. Én dupla üvegként ismertem, hiszen 2szer vastagabb, mint az alap. A zöld csíknak azt hiszem ahhoz nincs köze, hogy klímakomfort-e vagy sem az üveg. A szélvédő csíkot külön lehet rendelni a gyárban és több szín közül választhat az ember.
Valami nem tiszta ebben a történetben. Szerintem az a legvalószinübb, hogy nem magyar az autó és az első nepper aki kihozta a többivel együtt a külföldi flottából ezt az autót, lenyelte v. elhagyta v. összekeverte a szervízkönyveket és a kulcsokat. Így került a következő külföldi nepperhez, akitől a Te embered megvette. Szurkolok, hogy összejöjjön a dolog, ha már ennyire beleszerettél. :)
Egyébként, mégha van is kamu a dologban, attól még beszélhetünk jó autóról. Ráadásul megnyugtathat az a tény, hogy nem diesel a gép, hanem az egyik legjobb benzines BMW, szóval kevesebb az esély arra, hogyha nem is volt rendesen szervizelve, széthulljon. Ha viszont az összes kulcs nem lesz meg és mégis megveszed, javaslom, hogy első körben mindent tegyél bele, amit csak tudsz és zárt helyen parkolj, de szerintem ezt nem kell mondani. :) Egy évig én is így tettem az 1 kulcsos autómmal és nem volt gond. :)
Ez a klimakomfort szélvédő kérdése tényleg érdekes! Ha valamit megtudtok akkor én is szívesen veszem.
mategyurcsovics
Eddig azt hittem, hogy ez az első tulajdonosa, másrészről, ha valaki elad egy autót (pláne egy cégvezető) az nem szarozik a kulcsok meg a szervízkönyv átadásával. És nem jogi uton kell elvenni. Na persze ez csak az én személyes vélemyényem, meglátásom, de nekem nem kerek a történet. Természetesen nem lebeszélni akarlak, csak külső szemlélőként próbálom a helyzetet "elemezni".
Én is ismerem a szerelem autót, szoptam is emiatt az előző e46-mal. Nem azt mondom, hogy nem, lehet jó használtautót kifogni, de ez mindig zsákbamacska.
Az extrákat amik "látványosak" voltak leellenőríztem, de a vicces a dologban, hogy az ember semmit nem tudott az autóról extrák terén.(meg más téren sem, de ez mellékes..)
G.Gambino[/] Elvileg a kulcsok és a szervízköny az elöző tulajnál vannak, és mostmár jogi útán probálják rábírni arra, hogy odadja mert a szerződésben rögzítették. Elvileg egy cégvezetőé volt az autó.- Gondolom innen a szín és a felszereltség:-) És, ahogy írtad egy szerelem autó. Az E39 is az volt, és szerencsére nem volt vele gond. :-)
Várok a hívására. 1-2nap és hív azt mondta, és akkor kiderül mi a helyzet a kulcsokkal és a szervízkönyvel. Addig meg gőzerővel árulom az E39-et, mert elég irónikus áron gondolta beszámítani.
Egyébként pedig, ha az ember első látásra beleszeret egy autóba, akkor gyakran előfordul, hogy nem a józan ész dönt. :) Én így voltam az előző autómmal és szerencsére nem csalódtam.
Azt honnan lehet megállapítani, hogy klímakomfort szélvédő van-e az autón?
Az 530i-ről:
Az autó rendszáma tényleg necces. Meg sem néztem az előbb. Ha első magyarországi tulaj, akkor a 2004-es évjáratból kifolyólag ugyebár "J" betűvel kezdődő rendszámnak kéne lennie. Egyetértek Veletek, én sem nagyon látom értelmét annak, hogy valaki "K"-s rendszámra váltson 2-3 év után. Esetleg, ha 2003-as hazai gép lett volna talán hihetőbb lenne a dolog, hiszen a legelső hazai forgalomba helyezésű 5ösök "I"-s rendszámmal jöttek ki, amely még nem az új EU rendszám volt. Akkor legalább lenne egy hülye, de legalább hihető indok. De így...
A szervízkönyv is felejtős. Külföldön és itthon is megoldható a pecsét. Én is ismerek olyan helyet (hivatalos márkaszervíz), ahol 5 ropi/db nyomják a pecsétet. Könnyen előfordulhat, hogy most készül a szervízkönyved.
A kulcs érdekes ügy. Nekem lennének fenntartásaim azzal kapcsolatban, hogy hirtelen előkerül még 2 kulcs. Én az E39-emet autókereskedésben 1 db kulccsal vettem, az elején voltak fenntartásaim, de aztán nem volt gond. Az új kulcs ugyanahoz az autóhoz 35e/db és 2-3 hét múlva küldik, de ha jól tudom létezik egy olyan megoldás, hogy teljesen új kulcsot kapsz és ennek megfelelően programozzák át az autót. Ez azonban egy jóval költségesebb dolog.
A szín tényleg szép, impozáns, visszafogott, de mégis jó ízlésre vall, nekem is tetszik és azért is gondoltam, hogy céges autó, mert külföldi útjaim során láttam jópárat ebből a színből és vállalati középvezető alkatú urak vezették. :) De ez csak egy megérzés. :)
Azokat a funkciókat, extrákat, amelyeket a hirdetésben megjelölt az eladó mindet mutattasd meg vele vagy próbáld ki.Gyakran olyan dolgokat irnak, ami nincs is benn az autóban.
A rsz-os magyarázat nagyon gyenge... :) (a rendszám csere= új forgalmi, =plusz pénz (60-70 E),
Nekem is szemet szúrt a rendszám. Megkérdeztem én is. :-) Válasz: "ezer meg ezer oka lehet...én az összes autómon lecserélem a rendszámot..." De első tulajról lévén szó....érdekes. Mindenképpen átvizsgálás lesz belőle, ha komolyra fordul a dolog. Elvileg a Wallisba vette, de az autó hátsó ablakán Globe motoros matrica volt... A szervízkönyv hiánya annyira nem vészes. Ha tényleg volt neki, akkor a Wallisba kiálítatok egy hivatalos másodpéldányt. A kulcsok hiánya jobban foglalkoztat.
A szélvédő gyári ára, ha minden igaz 80-100 ezer körül van (esőszenzor, talán klimakomfort, de ez utóbbi nem biztos)
Én nagyon szeretem az 525d-met, ez az első dieseles bmw, előzőleg egy 318i e46 om volt, de én is gondolkodtam már azon hogy a majdani cserénél egy benzines ötöst vennék(veszek).
A kilóméterről nekem az a véleményem, hogy egyáltalán nem lehet a szemnek hinni. Én 78 ezerrel vettem, természetesen előtte elvittem szakszervízbe, ott kiderült, hogy az utolsó német szervíz 146 ezernél volt. (2 év 4 hónapos volt vételnél) Azért mertem megvenni, mert a lekért 5 utolsó szervízből kiderült, hogy valóban rendesen volt szervizelve. Nekem is megvolt a szervízkönyve, ahol természetesen lepecsételve megvolt benne a 78ezres szervíz, német szervízes pecséttel ellátva, vagyis a szervízkönyv az nem mérvadó. HA átvizsgáltatod, és a szervízesek is azt mondják, hogy megfelelő, akkor érdemes megkockáztatni.
Talán még annyit, hogy ne abban a szervízben vizsgálják át ahol renszeresen javították, vagy fene tudja, lehet hogy ez a jobb.
Én ezzel tisztában vagyok. Amit említettem indoknak az csak egy aprócska kis részlete a dolognak. Nem volt még benzines BMW-nk, kiváncsiságból vennénk. A fő ok az autó színe ami nagyon tetszik, (ametystgrau) meg a felszereltsége. Prof. navi,TV, Komfortülés (masszás,szellőztetés,fűtés), Head-up, Napfénytető stb.
Az autót ma néztük meg. Kiderült, hogy a 3kulcsból 1db van csak, de majd a többi is meglesz...(hírdetésben összes gyári kulcs) Szervízköny is meglesz majd valamikor..... (A hírdetésben kivan emelve nagybetükkel,hogy mo.-i szervízkönyv...) Első szélvédő megvan repedve, az autó vételára tartalmazza a cserét) Kérdésem, hogy mennyibe kerül egy új szélvédő. (Nem tudom,hogy klimakomfort-e) A hátsó roló elektromos? Hogy tudom életre csalni?- sehol nem találtam hozzá gombot. Első körben ennyi amit az autóról tudni lehet. Majd még jelentkezek, hogy hogy áll a project.
....szomorú lennék ha tényleg bekövetkezne ez a drasztikus gázolaj emelkedés, de ....igazából nekem az alacsony fogyasztás miatt jelent gazdaságosabb üzemeltetést. Ha 400Ft-ra emelkedne a gázolaj ára, akkor is 9 literes fogyasztás mellett... 3600Ft-omba kerülne 100km.
Nem volt gond egyáltalán a diesellel. Se turbó se semmi, pedig az előéletéről nem sokat tudtunk. Végig szakszervízben szervízeljük amióta nálunk van.Turbó hűtésre, bemelegítésre mindig nagy hangsúlyt fektetünk- egyszóval kímélve van. Amikor megvettük 2005-ben, akkor cseréltünk benne néhány dolgot (hardy tárcsa, esőszenzor, féktárcsa+betét, szűrök, olaj stb. ) - de ezeken felül csak a kötelező szervízre volt szükség.( 87e km-el vettük,-nem igazán valós :-) ) most van benne 141e km.
A benzines vásárlásának az oka, a várható drasztikus gázolaj áremelkedés, és a nagy szervízigény.(kicsit ellentmondásos, de mondjuk az 525d-vel nagy szerencsénk volt) Meghát a sor6 benzinesnek szép hangja van nagyon:-)
G.Gambino
Az autó magyarországi és első tulajtól van. Végig vezetett magyar szervízkönyves. - így elég valószinű a km. Természetesen szakszervízben átlesz vizsgálva vásárlás elött.
Fogyasztási adatokról mit tudtok? (530i) Gyári adatokat tudok én is, de engem főként személyes tapasztalatok érdeklenének!
Szerintem jó döntés, úgy hallotta, hogy az egyik legmegbízhatóbb BMW motor. Én eddig csak jót hallottam róla. Várhatóan kevesebb gondod lesz Vele, mintha diesel-t vennél. A kilométert ne sokald, az reálisnak tünik. Nagyobb a valószinüsége, hogy nem volt pörgetve. Az lenne a necces, ha 100e környékén lenne a kilométer számláló. Ez így reális. Ha pedig nem volt pörgetve az óra sem, akkor valószinüleg karbantartott autóról beszélünk. Ha szerencséd van, akkor valami külföldi céges autó volt, ami ugyebár minden kötelező szervizen átesik.
Persze ettől még pörgethették, de mindenesetre első körben nem gyanús. A komoly szakemberek megmondják, h. hozzányultak-e, ha ráteszik a computerre. Azt már nem, hogy mennyi a valós km, ezt E60nál utólag már nem lehet kideríteni. Szerencsére az enyém nem volt pörgetve, én is lenyomoztam.
Nekem aránylag halvány fólia van körben az üvegeken (pontosan nem emlékszem a kódjára), nappal nem túl feltünően sötét, tehát be lehet látni az autóba, de éjjel nagyon impozáns, full fekete hatást kelt.
Vizsgán elvileg nem engedik át a sötétített üveget (hiába van műbizonylat a hátsó ablakról és a hátsó utasablakokról, ami elvileg engedélyezett az EU-ban), de természetesen megoldható csak olyan helyre kell vinni és picit zsebbe nyúlni. De Nekem amúgy is necces volt, mert amint említettem, az első ablakok is fóliázva lettek. Tehát ezzel a kellemetlenséggel is számolj, ha fóliáztatsz.
A másik kellemetlenség az lehet, hogy a fólia felhelyezéshez meg kell bontani az ajtókárpitokat, és ha gány munkát végeznek, akkor eltörhetik a patentokat és egyéb apróbb elemeket. Állítólag E39-nél ez nem nagyon fordult elő fóliázáskor, de az E60 amúgy is egy zörgösebb autó a gyengébb minőségben kivitelezett kárpitrögzítő megoldások miatt. Szóval, ha fóliázáskor nem elég körültekintőek, akkor idővel, vagy rögtön zörögni kezd a kárpit és tépi az ember a haját. Én így jártam, bár az egyik legrégibb és legmegbízhatóbbnak tartott cégnél csinálták a műveletet. Aztán végül orvosolták a dolgot, de természetesen első körben letagadták.
Elöször is örülök,hogy rátaláltam a topicra:-). Tervezem a közeljövőben lecserélni a jelenlegi E39 525d-t egy E60 530i-re. Valakinek tapasztalata az említett modelellel kapcsolatban? A kiszemelt áldozat: http://www.hasznaltauto.hu/1923870_bmw_530_2004
Oké, érthető. Nekem is eszembe jutot már hogy sötétítem az ablakokat, de ahogy te is mondtad, ez igy szép. De az biztos hogy sötétített ablakokkal is egy más képet mutat.
Visszatérve a motorháztetőre, kopogtatás alapján inkább műanyag hangja van, meg ahol a kőfelverődés alatt megjelenik az anyag ott olyan sárgás-barnás a színe. De ha te biztosan tudod hogy alumínium akkor én elhiszem. Az elülső sárvédők is ugyanolyan anyagból vannak mint a motorháztető.
Ja bocs, hogy nem írtam egyértelműen, de én az ablak fóliázásra gondoltam.... Az elejét nem fóliáztatnám le, mert én is úgy tudom, hogy nem jön le csak úgy.... megsérti a fényezést. Meg egy idő után jobban látszik hogy rajta van és csúnyább lesz. Pl: karcosabb lesz a fólia, és mattabb is...e miatt jobban látszik is.
Az ablakkal kapcs: nekem tetszik az is ha halvány, és körbe... az is tetszik ha halvány és csak hátul+ hátsó oldalablakok. (ez olyan gyári) Meg az is ha sötét körbe....annak is van előnye.
A motorháztető az összes E60-nál aluminium, de ha jól tudom a két sárvédő elem is (ebben azért nem vagyok 100%-ig biztos). Ezzel kompenzálták azt a lényeges súlynövekedést, amit pl. a komolyabb elektronikai és egyéb műszaki újítások okoztak.
Én is gondolkodtam már a fóliázáson, de azt mondták, hogy amikor lehúzzák, nagyon tönkreteszi a fényezést, festéket. Hát nem toom.
Lehet hogy csak az enyémnél, de nekem műanyag a motorháztető. Erre akkor jöttünk rá amikor a festékvastagságmérő nem mért rajta. Mondták, hogy vagy alu vagy műanyag.
Tavaly ősszel fákkal övezet úton mentem, és hirtelen nagy koppanásra lettem figyelmes. A fák egyikéről valami levélcsomó zuhant a motorháztető szélvédőhöz közel eső peremhez. A levelek között, sztem, valami termés is lehetett, mert nagyot koppant. A festék nem sérült, de a lakkréteg lepattant, egy olyan 3x5 cm nagyságon. Festő azt mondta, hogy valszínüleg át kell lakkozni a motorháztetőt.
Nekem sajna nincs pohártartó benne. Gondoltam megkérdem a szervízben, hogy lehetne-e bele tenni, azt mondták természetesen lehet, csak ki kell cserélni a teljes műszerfalat. Ebből kifolyólag nem lesz benne pohártartó. NA mindegy majd a következőben :-)
Útban Firenze felé (Forza Fiorentina :) ) öcsém letörte az anyós ülés előtti pohártartómat, aztán magára és az ülésre borított fél liter kólát. :) A pohártartó 20 ropi, de a nagyobb gond, hogy nem tudom kivel fogom beszereltetni. :)
Egyébként 4000 km és nekem is jön az olajcsere, illetve akkor ültetem le a gépet az M futóművel és felmegy rá az M-es felni. Kiváncsi vagyok, hogy mennyiben változik a gép úttartása az ültetést követően. A várost tekintve fel vagyok készülve a horrorra, de inkább az autópálya az ami érdekel.
Tedd be a navi DVD-t, majd adj meg neki egy valamilyen célpontot. A következő autó indításnál meg fogja kérdezni, hogy navigáljon e a megadott célponthoz, és te mond azt hogy nem, de a memóriájában megmarad az útvonal, és így nem fogja kérni a dvdt. Nekem ez így bevállt. De különben már lehet hozzá venni magyarország térképet is tartalmazó businessbe való dvdt.
Természetesen a 60-100 e nél teljes szervízre gondoltam (pollen, levegősz, üzemanyag, kartergáz+ olaj,szűrő) Nekem egy 525 d-m van. Szervizkönyv szerint 8,25 l olaj megy bele, tehát ez 9 liter. Olaj ára longlife 04- 3000 Ft(olajshop.hu), szervízben úgy emlékszem hogy 4500 Ft. Gyári olajszűrő 4890 Ft, (a szewrvízben ez is pár száz forinttal drágább) Ez így valóban 40 ezer körül van. TErmészetesen ki-ki döntse el hogy ez sok-e vagy kevés.
Nekem a mostani szervíznél megvolt a kartergázszellőztető cseréje, mert mondták, hogy még a régebbi típusú volt benn (2005.06 az autógyártása). Olajcserével kapcsolatban azt mondák, hogy cserélhetem akár 10 e kmenként, de ugye egy full olajcsere min 60-100 e-be kerül. Nálam gyári olaj került bele, szerintem maradok a visszaszámláló által írt kmenkénti olajcserénél.
Természetesen mindenki belátása szerint jár el, de érdemes figyelemmel lenni két dologra:
1. Még évekkel ezelőtt elindult egy - megítélésem szerint legalábbis - ostoba verseny a járműgyártók között, melynek az a lényege, hogy melyik kínál hosszabb szervízintervallumot termékeihez.
Ennek egyik eklatáns példája az E46 320d 110kW / 150LE ( hogy ne legyek teljesen off ), melynél a 22' km-es olajcsereperiódust egyik pillanatról a másikra felemelték 30' km-re, miközben sem a motor, sem pedig a gyár által ajánlott kenőanyag nem változott.
2. A turbófeltöltőt a motorolaj keni illetve hűti, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen illetve milyen állapotú olaj van a járgányban.
A 30' km megtétele után leengedett olajnál bármelyikünk különbet brunyál.
Azt nem tudom, hogy a kartergáz szűrőt cserélik e a szervízben maguktól?? Ugyanis végig vezetett szervízkönyvem van (német) de ott nem derül ki sok minden.... csak "x-elgetve" van, hogy az olajat meg néhány szűrőt cseréltek. A Másik, hogy úgy tudom az új karter gáz szűrő már nem olyan szivacs anyagú....(amit tényleg érdemes volt cserélni...lásd: e46, E39) Hanem csak egy műanyag cső szűkítve. Rákérdeztem egy szerelőnél és azt mondta ez már vákumosan működik..... Akkor minek cserélni?
Ezt csak azért kérdezem, mert most szervízeltem le az autót (120.000) és nem cseréltem karter szűrőt. Bízva, hogy valamikor cserélt a szervíz, vagy az új technológiás karterszűrőben. :-)
Szerintem nem kell átesni a ló túloldalára. Ha valaki nem kifejezetten csak városban használja a kocsit,rengeteg hideg motoros üzemben,hanem "normál" üzemi körülmények között,semmi sem indokolja a rövidebb csereperiódust.
A rendszeres szervízekre természetesen elviszem. Olajcserénél gyári minőségü longlife 04 olajat kap, és megvan a kartergázszellőztető cseréje, valamint az üzemanyagszűrőt is minden 2 olajcserénél cseréltetem. Az olajcsere 30 e km.
Remélem még néhány tízezret elfut ezzel a turbóval. Azon kívül amit én is tudok a turbó kiméletével kapcsolatban kell-e még valamire figyelni?
Turbós autónál az olaj minösége, és a csere gyakorisága sem elhanyagolható tényezö. Maga a turbo többféleképpen tud megdögleni, a leggyakoribb a középrész hibája, azaz hogy a csapágyazás adja meg magát, ilyenkor az autó hibát jelent, általában vészprogramra is kapcsol, menetteljesítménye pedig egy Trabant szintje alá süllyed. A másik gyakori hiba a változó geometria tönkremenetele, ilyenkor a lapátok állásszöge nem változik, ez lehet a szabályozó elektronika hibája, de mechanikai oka is lehet. Ezt nem mindig követi hibajelzés, sokszor - föleg mechanikai okú hibánál - csak az autó fokozatos gyengülését veszi észre a tulaj.
Ez a turbo dolog engem is érdekel. Az enyémben most van 180 e km. Valószínüleg nemsokára nekem is cserére lesz szükségem, de egyenlőre még jól müködik. Azt valaki elmesélhetné, hogy hogyan vigyázzunk a turbóra? Annyit tudok, hogy hidegen nem szabad gázolni, meg tartósan nagy fordulatszám után nem szaban hirtelen leállítani (0,5-1 perc). Van ezen kívül még egyéb?
Az ülések hosszabb vezetésnél tényleg elég kényelmetlenek. Nekem a klimával semmi gondom.
Ja még egy fontos kérdés: mik a turbó haldoklásának a tünetei?
Nos nekem két választásom volt: Gyári új raktárról,2 nap alatt kész a kocsi. A turbó 320.000.- 2 év garival.+a járulékos költs.
A másik a felújítás.Szerződéses partnerrel csináltatják. 150.000-180.000.-Ft+áfa attól föggően,hogy mennyire ment szét.Megnyugtattak ,hogy gyakorlatilag minden ki van benne cserélve.A garancia 1 év.Átfutási idő 7 nap.
Mind a két verzióhoz kapcsolódik kb. 120.000.-Ft ami tartalmazza a be-ki szerelést,teljes olajcsere,levegőszűrö olajszűrő cserét és több órás különböző beszabályozó programok lefuttatását.
Mindenki döntsön belátása szerint.Sajnos cserekocsi nem dukál,ezért ha hozzáadjuk kb.1 hét kocsibérlés költségét ugyanottvagyunk az új turbó áránál.Egyébként mindenkinek ajánlom a Szentendrei úton a Budapest Motors-t nagyon korrektek voltak!
Az egyik gondom mostanában volt.A külső hőm. megközelítette a 20 fokot,kezdett melegem lenni.A klíma Auto állásban húsz fokra állítva.A rostélyokon dől be a hűvös(hideg) levegő a lábamra meg fújja a meleget.Akárhogy állítgattam,a hőmérsékletet mindíg melegebb(sokkal) levegő jön alul.Kénytelen voltam man.elzárni az alsó levegőt.Egyébként bármilyen évszakban jobban(kedvemre) tudom állítani a légáramokat manuálisan mint az adott autómata program. Az újak(facelift után)-nál már belehet állítani minden levegőirányt manuálisan,és az auto beállításban megjegyzi,megtanulja az egyénit.Nem szeretek állandóan összehasonlítgatni de az A6-os szellőzése hibátlan(nekem).
Abban viszont teljesen igazad van, hogy én is 120.000km-rel vettem az autómat, és az első tulaj vigyázott e vagy sem.... Ebben csak bízhatok, ha pedig tönkre megy.... nincs mit tenni..csere. Vagy érdemes a felújítást választani? Mert erről eléggé megoszlanak a vélemények.
Péter!
Én nem vagyok diesel megszállott, de meg van az előnye a diesel változatnak is..... nyílván a hátránya is...:-)
A klímát nem értem mi bajod vele, nekem semmi problémát nem okozott soha a használata. Igaz eleinte zavart, hogy auto módban nagyon fújt, de a klíma menüben be lehet állítani hogy mennyire "siessen" a kívánt hömérséklet elérésével, én ezt a minimumra vettem, így jó.
A zenéröl már írtam, a standard rendszer felejtös, de hozzá kell tenni, hogy az E39ben se volt jobb a standard...
Az ülésben igazad van, én vásárlás elött átolvastam több ezer német fórumhozzászólást, és a legfontosabb következtetés az volt, hogy csak a sport, de méginkább a komfortülés az üdvözítö, szerintem magasan jobb bármely konkurens termékétöl.
A turbók meghalásáról is lehet olvasni eleget, nem te vagy az elsö, és nem is az utolsó a problémával, szerintem többek közt ezért is nem éri meg dízelt venni. A benzines-dízel hangkülönbségröl nem is beszélve...
Nem sértessz Meg. Alapvetően egyetértünk.Én is pontosan ugyanígy járok .Nyilvánvaló,hogy az előző tulaj nyírta ki,és én cseréltem.Ez egy dolog. Viszont más tipusok(pl:TDI) nem ilyen érzékenyek a használatra.Ismerősöm A6 3.0TDI-vel évek-óta használva,(nagy sebességekkel is) tőlem értesült arról,hogyan kell járni egy turbós kocsival.Már bőven 200 ezer felett jár,és semmi baja a turbónak.A szervízfőnök a BP.Motors-nál azt mondta,hogy ez azért van mert a vált.geometriás turbó sokkal érzékenyebb.Mondjuk az A6-ban is az van,sőt most már szinte mindegyik turbódieselben is.Na mindegy. Ja még annyit megsúgott,hogy ha 170-190 ezres 30d-ben még az eredeti turbó van,az olyan ritka mint a fehér holló....... Egyébként a legújabb facelift után módosítottak a turbón egy picit.Azt mondta,hogy már van 200 ezres ügyfelük is hibátlan turbóval.
Ha nem sértelek meg.... a turbo meghalással nem értek egyet. Sajnos ez NAGYON használat függő. Én betartom a szabályokat maximálisan: Hidegen nagyon finoman megyek, és soha nem hajtom meg! Melegen minden esetben visszahűtöm, és 15.000-enkeént kicserélem az olajat és a szűröket. Ez nem jelenti azt, hogy bármi féle anyaghiba miatt nem mehet tönkre. De véleményem szerint nagyon sokat számít a használat.
Üdv Urak! Volt E39-tulajként 3 évig barátkoztam Bangle féle formával.Eljött az idő és alapos keresgélésbe kezdtem.A legnyomósabb érv az E60 mellett az volt,hogy sajnos már képtelenség találni kevés km-rel az előző generációból.Hja' végtére is a legfiatalabb már 5 éves. Szóval az anyagi lehetőségeim komoly dilemma elé állított.Rákellett döbbennem,hogy vagy jól felszereltet veszek "kis" motorral vagy fapados 30d-t. Mivel régóta vágytam egy 6hengeresre ezért az utóbbi maradt. Sötétkék,30d 2005.11. gyártás 65 ezer km,import. Nos sikerült 5 hónap alatt 50 ezret belecsavarnom. Az előttem szólókkal egyet kell ,hogy értsek.A belső elég gáz.A világos kárpit valamelyest feldobja,de valahogy nincs meg az-a minőség érzet.... Sajnos fapados,a zene borzasztó,a klimával (bár digitális-kétzónás)nem bírok egyszerűen nem jó.Nem tudom igazán jól beállítani.Az ülés szar.Hosszútávon kényelmetlen.A fejtámla messze van. Istenem!De az a MOTOR!No az mindenért kárpótol. Sajnos a turbó százezernél meghalt.És erre készüljön mindenki.
Néztem a rácsokat az Ebay-en...de úgy licitálnak rá, mint ha muszáj lenne.... Úgy többe jön ki mintha itthon venném. A kevláros is jól néz ki, de szerintem a krómos lesz.
Kerületben, azaz sebességmérö pontatlanságban ez 3,6%-ot jelentene, általában a gyári ajánlások 2%-on belül mozognak, és azok is inkább az alapmérettöl felfele szeretnek inkább tévedni. Hogy végül is mit teszel, az a te döntésed, de én inkább elpasszolnám a nem rávaló gumikat.
a nyárigumikkal még mindig nehéz döntés előtt állok, szeretném a véleményeteket kikérni
a helyzet a következő: az előző e 46-osomról maradt 2 drb 40-50% dunlop sp sport 01-es gumi 225/50 R16-os méretben; vegyek 2 új 225/50 R16-os gumit, vagy inkább hagyjam a régieket és vegyek 4 új 225/55 R16 gumit
az első variációban csak 2 új gumit kell vennem de, 11 mm kissebb a magassága
Inkább az a gond, hogy az általad belinkelt méretű 18"-os kerekeknél nagy valószínűség szerint el kell ütni a hátsó sárvédő peremét, ez pedig gyári felniknél elképzelhetetlen.
Peter! Az utólag rendelhető M futómű csomagban stabilizátor rúd nincs, megnéztem. Gondolom benne lenne a gyári csomagban, ha ezt is kéne cserélni. Azért körüljárom a témát, mert kínos lenne, ha mindez a szerelőnél, az aknán derülne ki.
Köszönöm Peter, sokat segítettél. A második lehetőségben nem voltam biztos, tehát a rövidebb rugók, alap lengéscsillapítok megoldásban. A Koni-val 30 mm-rel ülne lejebb az autó, de az soknak tünik, ha az M-essel is "csak" 20 mm. Ráadásul már az M-es futóműre is többen panaszkodnak a komfort szempontjából, a Koni neccesebb lehet, bár ez valami spéci dolog, érzékeli az útminőséget és ennek alapján keményedik fel. Aztán lehet, hogy ez csak marketing szöveg. Egyébként 200e a szett, de ez csak a 4 db gátló és a 4 db rugó.
Azt hiszem, hogy végül az M-nél maradok. Ráadásul ehhez egy komplett csomagot küld a gyár, amiben még a legkisebb gumi alkatrész is benne van, plusz 2 db erősebb merevítő.
Így van, a gyárilag ajánlott olaj az 5w-30. Nagyon fontos, hogy Longlife jelölésű olaj kerüljön bele (vagy gyári BMW flakonos, v. arany flakonos Castrol), ez garantálja a 20e km-es szerviz intervallumot. Egyébként valszeg az előbb említett 2 olaj egy és ugyanaz, mert most a Castrol a BMW beszállítója. Az olajsapkán ott is virít a Castrol logó. Normál olaj beletöltése esetén egyébként könnyen előfordulhat, hogy hibát jelez a computer, leggyakoribb, hogy felvillan az "azonnal álljon meg elfogyott a motorolaj" ikon. Ugyanis van egy érzékelő a motorban, mely állandóan ellenőrzi a motorolaj minőségét. A régebbi tipusoknál ráadásul annyira finom volt ez az érzékelő, hogy még a longlife-nál is bejelezhetett, ilyenkor újabb típusú érzékelőt kell a helyére rakni.
Tudomásom szerint van az alapfutómü, van a "sportos" futómü (sportliche fahrwerkeinstellung) ami kb. 15 mm-rel lejjebb van az alaptól a rövidebb rugók miatt, de az alappal megegyezöek a lengéscsillapítói, meg van az M futómü (M-Fahrwerk) ami kb. 20 mm-rel mélyebb, de a lengéscsillapítók is és a stabilizátorrudak is mások.
Lenne is egy kérdésem, amire az E39 topicban sajnos nem kaptam választ.
Nem tudjátok véletlenül, hogy E60-nál a gyári M-es sport futómű hány centivel van lejebb, a normál gyári futóműnél? Lejjebb van-e egyáltalán, mint az E60 535d-nél, vagy nincs is több verzió és ami nem az alap futómű, azt hívják M futóműnek a BMW-nél? Az biztos, hogy 535től fölfelé van más futómű, mint az alap. Kerestem katalógusban konkrét infókat, de sajnos nem találtam.
Ültetni szeretném az autót, mert szinte csak autópályán megyek, de filózom, hogy M futóművet, vagy Koni szettet rakjak a gép alá. Egyébként meglepő módon a gyári M futóműszett olcsóbb, csomagban küldik toronymerevítőkkel stb. stb. Szóval számomra a gyári M szimpatikusabb megoldásnak tünik. Azt viszont senki sem tudja, hogy konkrétan hány cm-el lesz lejebb az autó.
nekem kis navim van az 525d.ben és ehhez lehet kapni magyarországot is tartalazó dvdt, állítólag áprilisban várható a professionálhoz is (legalábbis a dvdt eladó manus ezt állítja
Szép járgány, még a felszereltsége is hasonló mint az enyémnek, igaz az enyémben nincs aktívkormány, viszont komplett elektromosak az ülései (jóhogy, mivel komfort), meg elektromos roló, állófütés, stb.
A replika felniket nem ajánlom, nekem nincs ugyan, de eddig még mindenki szidta öket, föleg a 18-19-eseket, hogy elég hamar deformálódnak. Nekem téli és nyári is gyári 17-es, nem is kell nagyobb, pattogtam már eleget, az elözö Vectra C-n 19-esek voltak... Bár egy 19-es M6 szett lehet megváltoztatná a véleményem, de az 2600...
Navi kérdés: mostanában nem kérdeztem a BMW-nél, még mindig nincs magyar térkép a professionalhoz?
Azt hittem hülyeséget nem írnak, a kerékjáratra vonatkozó megjegyzést itt (Németországban) kötelezö odaírni, még akkor is ha feleakkora a kerék mint a gyári... De ha nem gyári méretek akkor sorry a kérdezötöl.
Tanácsot kérnék! Van e értelme lecserélnem ezek a felniket 18-asra? Mert nekem ez is tetszik de nyílván szebben mutat egy 18-as. Minden áron nem cserélném le.... ezek a replika felnik... mennyire jók? Vagy azt semmiképp?
Az E60 gyári felni és gumiméreteit szeretném szóbahozni.
Tudna-e valaki segítséget adni, hogy hol tudok utánanézni a gyári felni/gumiméreteknek, az autó könyvében nincs kitöltve...
2004 10. havi 530 DA gk.-ról van szó és most szeretnék valami szép 18-as nyári felnit venni.
Téli kerekekkel vettem, az nem igazán irányadó.
A felniknék van még egy adat, ez a bizonyos ET, azaz, hogy a felni mértnani hosszanti felezővonala mennyivel lóg ki a tengelycsonk végéhez képest, erről tud valaki valamit, hogy ennél a tipusnál ez mekkora kell, hogy legyen ?
A kettö közt elég jelentös a különbség, az 530D sokkal jobban megy, de sokak szerint kevésbé megbízható. De ez akár azért is lehet, mert a 30-akat jobban gyilkolják...
Ma voltam a BMW-nél, megvan a hütövízcsöpögés oka. A termosztátházon volt egy hajszálrepedés, garanciában cserélték. Olajcsere is megvolt, most megint mehetek 25000-et nyugodtan. A pollenszüröket magam cseréltem egész jól hozzáférhetö, egy perc alatt kész voltam mindkettövel.
Elöször is a hivatalos nevük standard, hifi, és pro-logic.
A standard elég gyenge (számomra hallgathatatlan, de nem is vagyok átlagfelhasználó), normál "gyári" rádióminöség, semmi extra, azaz nincs duplatuner a rádióban, gyengébb hangszóróminöség, kevesebb hangszóró, összes hangszóró meghajtása a rádióról megy, gyakorlatilag nincs magasa és mélye...
A hifi már egészen hallgatható, a rádió ebben már duplatuneres és erösebb is, "jobb" minöségü hangszórók, 2db 16 cm-es mélysugárzó az elsö ülések alatt a padlóban, ezeknek külön erösítö (kis gagyi doboz) a csomagtartó bal oldali panele mögött, a többi hangszóró továbbra is rádióról hajtva.
A pro-logic komplett erösítöröl (kb 5-ször akkora mint a hifié, de ez se tesz ki egy normális erösítöt) megy, van középsugárzója, meg ha jól tudom hátsó mélynyomója is, maguk a hangszórók viszont ugyanazok mint a hifi-nél.
Nekem hifi jutott, a pro-logic nem éri meg újonnan, elég ritka is, meg a német motor-talk fórum tanulsága szerint gyakorlatilag az összes pro-logic erösítö megdöglik 2-3 év alatt, és nagyon nem olcsó...
530i-nél talán ha szerencséd van, valami egyszerűen hozzáférhető O-gyűrű szállt el. V8-nál ilyenkor könnyen bomlik a blokk, legalábbis ezt több helyről hallottam már (köztük a helyi márkaszervizben is láttam egy érintett E65 745i-ben). Vagy csak szimplán egy vízcső adta meg magát, ami valójában egy röhejes dolog 3-4 éves, prémiumkategóriás autóban, de legalább könnyen elképzelhető...
A jelek szerint valahol csöpög a hütöviz az autóból, már kétszer kellett utántöltenem, mert szövegelt a computer, meg egy éjszakányi állás után mindig van egy kis vízfolt alatta. Ha lesz egy kis idöm megnézetem, mert én még nem tudtam felfedezni, hogy honnan jön.
Az E39 belseje nekem is etalonnak számított, de nekem az E60 külsöre jobban tetszik. Viszont egy E39-be nehezen tudnék egy ekkora navi-displayt értelmesen beletervezni, tehát valahova lépni kellett a cégnek. Meg hát ott van a Bangle nevü úriember is az emberiséget két táborra szakító ötleteivel :-)
Szépen lassan be fog indulni ez a topik, már épp ideje volt elindítani, elvégre az első példányok lassan öt esztendősek lesznek.
Még mielőtt feltennéd a kérdést: Nekem E39-em van, és őszintén szólva nem is gondolkodom E60 / E61 cserében.
A külsejét már megszoktam ( csak megszoktam, meg nem szerettem ), de a műszerfalával egyszerűen képtelen vagyok megbarátkozni. Annak pedig semmi értelme, hogy minden áldott nap olyan kocsiban autózzak, ami egyszerűen nem tetszik. A külseje sem, az utastere pedig kifejezetten nem. Bocsánat, de ez van.
Ettől függetlenül kíváncsi vagyok / leszek a jelenlegi / jövőbeni topiklakók tapasztalataira, véleményeire, stb.
Szteppelö, de ezt csak az elsö két napban használtam, azóta jórészt sima automata. Ugye a lustaság fél egészség... Meg tökéletes a komfort illetve a sport mód programozása, én se tudok jobbat, esetleg néha hoszzú autópálya szakaszokon szoktam manuál 6-ost tenni, hogy ne váltson vissza feleslegesen.
Na jó 177 lóerö se volt rossz, de 231 sokkal jobb, na meg valamikor rég megfertözödtem egy benzines soros 6-os hangjával, és utána minden dízel csak traktor... Bár a 6 hengeres dizelnek nem volt olyan rossz a hangja, de azért mégis, na!
Meghát szép meg nagy egy C Vectra kombi, de azért az ötösnek más a hangulata...
Az üzemanyagon-fogyasztáson jelentkezö árdifferencia meg egyrészt szerintem nem vészes, tekintve hogy a dízel szvsz közel sem ilyen megbízható, illetve sokkal drágábban szervizelhetö (common rail, turbo, stb), másrészt meg nem osztom a tipikus magyar mentalitást , hogy 10 milláért vesznek autót, de az a 4ezer ft a kútnál az fontos...
Még elvileg ír 3000-et a computer, de mivel úgyis hosszabb út elött állok - megyek Magyarországra - megcsinálom most. A futás egyharmada város, kétharmada autópálya, országút semmi.
Csodálkoztam, hogy nincs ilyen topik, bár az e39-eseknél akad elvétve egy-két tulaj. Kérdésem is lenne mindjárt, milyen olajat kéne tetetni egy 530i-be? Márka, viszkozitás?