Az új aksi is lehet olyan állapotban, hogy nincs feltöltve teljesen. Pl...a teljesen feltöltött akkumulátor feszültsége 12.72 volt nyugalmi helyzetben a feltöltés után fél órával.
Ha csak 12.4 voltot tudsz mérni akkor a töltöttségi szint csak 75%-os. 12.2 voltnál csak 50%-os, 12 voltnál 25%, és ha 12 volt alatt mérsz akkor az már lemerült aksi.
És a hidegebb idő még jobban vesz ki az aksiból, a visszatöltési folyamat lassú. Minél nagyobb kapacitású az aksi annál biztosabb, hogy nem töltődik fel teljesen. Főleg nagyobb hidegekben, átlagos futkosás mellett. Télen az önkisülés is gyorsabb.
Az, hogy még indít az aksi nem jelenti azt, hogy 100%-os. A félig lemerült is képes megtekerni az önindítót, viszont ilyenkor már előfordul, hogy a gyújtáselektronikára már nem marad elég szufla, így hiába tekertetsz, csak kóbor szikraképzés lesz, így bizonytalan lesz az indulás.
Aki teheti annak érdemes időnként töltőre rakni az aksit. Vannak már egészen jó csepptöltők amit nyugodtan rá lehet akasztani napokra is. Ez segít, hogy mindig jó állapotban legyen az aksi.
Az érthető, hogy a nagy zenéhez nagyobb amperszámú aksi kell, viszont ennek az a következménye, hogy sosem lesz az aksi teljesen feltölve. Főleg ha rövid távokon használod a kocsit többszöri indítással.
Hideg időben egy egyszeri indítás annyi energiát vesz ki az aksiból, hogy menned kell legalább 10-15 km-t, hogy a generátor visszatöltse legalább egy részét. Képzeld el az aksit egy százliteres hordónak. Egy indítással egy vödör vizet merítessz ki belőle, viszont csak kiskanállal tudod visszamerni ezt a mennyiséget. Ehhez idő kell, de ez rövidtávon nincs meg.
Még egy indítás, még egy vödör víz és a generátor mást sem csinál csak tölt és fékezi a motort. Ez hatással van az elektromos dolgokra. Pár tized volt eltérés is képes apróbb akadásokat csinálni főleg olyan fogyasztóknál ahol fontos a minimális áramingadozás.
Van, hogy semmi hibát nem találni de egy új megfelelő aksi megoldja a problámát.
Értem és csak full üzemmeleg motorral....?? nektek már régota.... hmm....
Érdekes. ... A fűtés is számít nagy fogyasztónak 1 es en plusz menetfeny mindig megy.....?
Nekem iesmit csak akku csere után csinált eddig.
És a szakszerviz is csak csodálkozik. .... ráadásul 60 A s akksi van bent zene miatt, de direkt nem használom hogy ne legyen nagy fogyasztó bekapcsolva. ..
Megerősítem: 2005, 1,5 ugyanígy tesz, mindig is ilyen volt, de csak akkor, ha valamilyen nagyobb fogyasztó be van kapcsolva, és kinyomom a kuplungot. Szerintem a komputer elfelejt utána korrigálni a fordulatnak.
Ha ez a szokásos, menet közben, kuplunk kinyom, fékezek és leejti egy pillanatra 500körülira, majd visszaáll, akkor nincs megoldás. Ez a kocsi ilyen! Le nem áll soha! Sokan kerestek már megoldást, mindenki elvérzett...
Szerintem a computer gyárilag szarul számol ki valamit, mert feszültségfüggő is a dolog. Ha több fogyasztó megy, gyakrabban csinálja...
Van itt esetleg valaki aki tudna egy tuti választ adni hogy az üzemmeleg motornál kb 15 km megtétele után fékezéskor és kuplung kinyomáskor miért esik le a fordulatszám 400 körülire?
Előzmények : nehezen indult a kocsi, egr szelepet kipucoltam, alapjárati motor tengelye nehezen mozdult meg kipucoltam, Pillangoszelep kipucolva, maf, map szenzor kipucolva.
Most pöccre indul, de a fentebb említett dolog maradt.
Úgy olvastam sokak swiftje ezt csinálja akksi levétel és újra tanítás után is. De senki sem tudja hogy mi lehet a gond. Autó szerelő sem, swift hivatalos szerviz sem.
természetesen reggelni kell, bankkártyás fizetés és/vagy alipay (ezt a honlap ajánlja fel bizonyos mennyiségű vásárlás után) Én javaslom hogy igényelj web (virtuális) kártyát a bankodnál és arra annyit utalj mindig rá amennyi a vásárláshoz kell majd annak az adataival tudsz vásárolni (kártyaszám, érvényesség, név, cvc). Én nem szívesen adom ki a rendes kártyám adatait....az ördög soha nem alszik :) Jobban vált az ali mint a paypal, és ua védelem van mint ebay-nál.... De ha csak pár dolog kell és nem akarsz vele vacakolni én szívesen rendelek neked. Elutalod az árát és a Te címedre megrendelem....de majd csak jövőre, mert holnap indulunk Mohácsra szilveszterezni :D
Tudom, hogy instant kellene de ezeket se hagyd figyelmen kívül :) Igaz ez kb 2-3 hét mire megérkezik... cserébe viszont csak kb 1500 HUF egy pár postával együtt...
hűű, ez nagy ötlet! vénám lenne, csak időm, meg pákám vagy egyéb szerszámom nincs :D no és konkrét tudásom sincs, amihez ugye megintcsak idő kéne... :D
van viszont készen egy vezérlőm, azt próbálom itt elsütni. Ez azt tudja, hogy a +12V-ot egy step down konverterrel tetszőlegesen oda állítja, ahová akarom (a 307-esben 3,2 V-ot adok a fényszóróizzónak), és két lekapcsoló szál is van hozzá (azért kettő, mert amikor készült, a hatályos magyar szabály még úgy szólt, hogy a helyzetjelzővel éghet együtt a drl. ehhez két lekapcsolószál kellett, tompított + ködlámpa. a fényszóró volt ugye a drl, ahhoz nem kellett). a járó motorra felkapcsolást meg azért eröltettem, mert a pözsóban szinte semmi sem működik gyújtás nélkül (pl szivargyújtók, ablakemelők, tükrök). viszont nem akartam gyújtáson fölöslegesen világítani a vakvilágba.
A Swiftbe is úgy terveztem beépíteni, hogy a H4-esnek a tompítottja lesz a lekapcsoló szálra kötve, a drl kimenő pedig a távolságira. Mivel ködlámpa nincs, ez így elég is. Csak valami vezérlő jelet kell találnom. De majd rászállok egy haverra, hogy építsen nekem komparátort :D
készen aliexpressen kb ezer ft, annyiért nem éri meg panelt maratni, dobozolni stb... ráadásul a "gyári" vezérlőben még van áramgenerátor a LED-ek meghajtásához
"A videón az alsó lámpa a ködlámpa, a "drl" pedig a távfény (a tompítottak belső oldalán), csökkentett teljesítményen."
Ja, ebben az esetben tényleg szabályosan működik! De ez lényegesen bonyolultabb megoldás, mint Te szeretnél! Jobb is a külön DRL!
Bimm-bammolás: annyra xar a gyári ajtókapcsoló, hogy valószínűleg azért nem szól (egyébként ha bent van a kulcs - gyújtás nélkül - azt is jelzi). Új ajtókapcsoló (jó az egyvezetékes is!) kb 500-+800Ft
A vezérlődoboz nagyjából ezt csinálja, ha van elektronikai vénád építs egy komparátort ami az akkufeszt figyeli ami megemelkedik ha jár a motor. És ekkor bekapcsolja.
Köszönöm a választ, hasznos tanácsot, meg az útbaigazítást!
A videón az alsó lámpa a ködlámpa, a "drl" pedig a távfény (a tompítottak belső oldalán), csökkentett teljesítményen. Az, ami magától kapcsol a motor beindulásával (nem gyújtásra), és a legvégén magától alszik el. minden alkalommal, amikor a ködlámpát vagy a tompítottat, vagy a kettőt együtt felkapcsolom, a drl elalszik. ezt látod a videón, hatályos, szabályos :D Ezenkívül persze a rendes távfény is gyári formájában működik, amikor bekapcsolom.
Abban nagyon igazad van, hogy ha nem bimbammol az autó, akkor ugyanúgy rajta fogja hagyni a tompítottat, mint eddig, erre nem gondoltam. Persze mivel a járgányt általában nappal fogja használni, sötétedés után nem (így jön ki), mégis előrelépés lenne az automata nappalli fény. De majd megnézem az ajtót, nem tudtam, hogy tudja a járgány a bimmbammolást.
A biztonságtechnikai rendszerbe való "beavatkozás" annyit jelent (és a videón látható Pözsón 2008 óta hiátlanul üzemel), hogy annak a drótnak a jelét viszem a reléhez, amibe járó motornál kerül +12V (A drl tápellátását egy fix +12V végzi a Pözsóban, biztosítékkal, megfelelő vastagságú vezetékekkel, stb). Tehetném a relét a gyújtás 12-re is, de azt szeretném, ha csak járó motornál kapcsolna fel. Persze ha a szervója nem elektromos, akkor mást keresek, és ha végül nem találok, akkor gyújtás 12 lesz belőle. Csak én ezt elegánsabbnak tartom, hogy csak járó motornál kapcsol fel. :)
Ez még kimaradt: a videón szerintem rosszul működik a rendszer: ha jól láttam a 30. másodperc környékén a DRL együtt világít a tompítottal, ami tök szabálytalan. Már ha az alsó kör alakú a DRL, de ha az egy ködlámpa, akkor még rosszabb a helyzet :)))
Pár tanácsot azért adok én is DRL beszereléssel kapcsolatban:
"...hogy a párom ne felejtse el lekapcsolni a tompítottat, amikor leteszi az autót (ez sajnos rendszeres probléma)...."
nos, ezt egy DRL beszerelés nem fogja megváltoztatni, h a a párod felkapcsolja a tompítottat akkor az úgy is fog maradni, hacsak le nem kapcsolja. Persze van benne felkapcsolt világításra figyelmeztető jelzés, ha az ajtót kinyitod (általában az ajtókapcsoló hiba miatt nem jelez -> nézd át azt, vagy cseréld)
"...Ehhez a kormányszervónak áramot adó vezetéket szeretném megtalálni, és annak a jelét egy relére rávinni..."
Ez egy teljesen felesleges önszivatás... nem vagyok benne biztos, hogy a Te autód szervós, de ha az is nem biztos, h elektromos szervója van, ráadásul miért akarsz beleavatkozni egy "biztonságtechnikai" rendszerbe???? A DRL-nek bőven elég egy kapcsolt +12V amit akárhonnan le tudsz szedni (pl szivargyújtó) és onnan már oda viszed ahová csak akarod, relézheted is, bár azt nem igazán értettem hogy mit is szeretnél relézni....még az is lényeges kérdés, hogy a DRL-hez kaptál-e vezérlő dobozt, vagy csak a két lámpatestet. Mindegyiket beszerelheted, de a kontrolbox-hoz lényegesen kevesebb elektromos tudás szükséges, a másik esetben már logikázni, relézni kell. És végül, de nem utolsó sorban a lámpatestek szabályos elhelyezéséről és működéséről se feledkezzünk meg