Valóban nem néztem utána, lehet hogy csak húsz. Szerintem több. (apósom 82-es autójában ugyanilyen motor van, bár nincs rajta injektor, szelepszár szimering, és hirotőke)
Jól döntöttél. Haladni kell a korral. (Ha annak idején haladtam volna, akkor nem vettem volna meg a Fabiat (ami a mai napig megfelel és szeretjük) egy harminc éves motorral, aminek az ég világon semmi baja nincs, csupán városban 12l-t eszik. (75 ló kellett volna)(vagy SDI)
A kereskedő szerint 1 1/5 hónap múlva jön meg az új FÁBIÁM . Több véleményt olvasva azért mostmár izgulok egy kicsit de úgy gondolom hogy jól döntöttem . köszönöm a hozzászólásaitokat .HAJRÁ SKODÁSOK .
Na igen, csak az a bajom ezzel, hogy némelyik típust olyan szépen elqrják "ráncfelvarrás" címén, hogy utána már rossz ránézni! Persze, lehet, hogy vannak olyan elvetemült emberek, akiknek tetszik az ilyesmi (pl. amit a Renault is csinált a Lagunával vagy a Mégane-nal), de nem tudom, hogy miért éppen az ízlésficamosokhoz kell idomulni. Nem is veszek Rönót mostanában, az biztos (igaz, mást se).
én is skoda mániás vagyok örülök hogy ezekszerint nem egyedül .Irod hogy nem éreztél különbséget az új és a régi között SZerintem és ezt tapasztalatból írom az új Fábia még nyers új volt ateljesítményt majd 4- 5 EZER km után kezdi leadni igazán . AZ hogy kinek melyik autó tetszik egyénenként változik és ez így jó . AZ újat még meg kell szokni .
1.4 16V. Az F1-ből átülve sokkal modernebb formákkal találkoztam, nekem az anyagok is jobban bejönnek. A fék, kuplung, kormány, váltó, szerintem jobb (nem olaszos és nem franciás), bár a régire sem lehet panasz. Egyszerűen kívülről nem tetszik, bár úgy hallottam, hogy sokkal szélesebb vásárlórétegnek jön be a formája, mint a régié. A gyárnak viszont ez a fontos. (bajban lennék, ha most kellene cserélni)
Használom az FI-et, a kettest meg teszvezettem ill. sokstzto beleültem és szoktam, mustrálgattam. Nekem a 68 LE-s FI-em van, de az 1.4 86 LE-s verziót egyáltalán nem éreztem menetközben jobbnak nála. Nyilván van különbség, de nem akkora, hogy pl. nekem az eldöntse a kérdést. Többminden jobban tetszik az újon (és egyébként Skoda-bolond vagyok), de sajnos az új kivülről -nekem- annyira aránytalan és ronda, hogy inkább megtartom még pár évig az I-es Fábiát. Aztán majd meglátjuk. Az Octávia nekem már (amire kell) túl nagy, a Roomster rútságát én imádom de a család nem fogadja el, így nem tudom mi lesz pár év múlva.
Szia. Nekem igaz Fábia 1 van 1.4 100lovassal viszont én is tesztvezettem a Fábia 2 1.4 86lovassal. Nekem a Fábia 2 érezhetöen gyengébbnek bizonyult és zajosabbnak is tünt. Finomságra nem éreztem számottevö külömbséget mert az enyémmel sincs semmi gond. Fogyasztás az elmult 4800km-re vetitve 5.7lityi ebböl kb:400-500km Pest dugoban araszolás a többi hosszabb távokon országuton.
Hát én is előtte álltam, de aztán letettem róla. Nekem az új Fábia kombi kifejezetten ronda. Maradok a Fabia I.-nél. Nem tudom, miért kellett nekik ilyen csaúnya, aránytalan autót csinálniuk egy szép után.
SZiasztok Skodások Az új Fábia Kombi Megvásárlása előtt állok .érdekelne a v éleményetek hogy ne csak a kereskedő bemagolt előadására támaszkodjak. előre is köszi csiga 50.
Szerintem ne kérdezz meg senkit, inkább vidd el a hordozót és próbáld ki. Így látatlanban senki nem fogja tudni biztosan megmondani neked, hogy belefértek-e. (Szerintem egyébként igen.) Én speciel azon filózom, hogy 3 gyerekülés befér-e egy Fabiaba hátra. De hiába. Muszáj lesz kipróbálni. (Valszeg nem.)
Nem tudom pontosan, hogy mekkora az a lengethetős, de kizártnak tartom, hogy ne férjen el. Legfeljebb először be kell tenni, és utána hátrahúzni az ülést, ha a sofőrnek extrém hosszú a lába. Mert ha a felsőteste is, akkor vegyen inkább egyterűt vagy mikrobuszt! Egyébként miért olyan fontos, hogy pont a vezetőülés mögött legyen?
Az első kérdésedre tudom a választ. Az utastere - lábtér, stb. ugyanolyan a "simában" és a kombiban. Babahordozóra remélhetőleg válaszol más, de javaslom, gyere át IDE. Valószínűleg itt többen fognak neked válaszolni.
Sziasztok! Kis családom gyarapodása miatti autókeresési lázban találkoztam a topic témájával. Olyan kérdésem lenne, hogy a kombi utastere nagyobb-e a sima öt ajtósnál, továbbá, ha egy termetesebb sofőr beül előre, egy szokásos gyerekhordó (kézben lengethetős) elfér-e mögötte. Várom egy családos válaszát!
Ha főleg a városban jársz vele, akkor tényleg elég az 1.2-es. Kivéve persze, ha valami zergejárta helyen laksz, és/vagy rendszeresen akarsz sok cuccot szállítani.
Igen, pont az ára miatt nem mindegy, mert az 1.2-es még használtan is jópár százezerrel olcsóbb, amellett, hogy kevesebbet is fogyaszt. Viszont ha nem fogja tudni a családot csomagostul elfogadható tempóban hazavinni a hegyre, akkor meg minek. Egy másik kereskedő most meg azt mondta, hogy Bp-re bőven elég az 1.2-es, mert a különbség igazából csak autópályán, gyorsuláskor érződik. Nem tudom.
Eddig még csak 1.2-est vittünk tesztvezetésre, az nagyjából úgy megy, mint az 1 literes Swift (ami most van). Muszáj lesz elvinni egy 1.4-est is.
Amúgy kíváncsi vagyok kinek mi a tapasztalata a gyári Matador Elite M35 gumikkal. Nekem a bal hátsó már nagyon szólt, szó szerint dübörgő hangja volt. Főleg lassú menetnél volt észrevehető, mikor nincs szél és motorzaj. Gumis haver megnézte, azt mondta kombi betegség, kifűrészfogasodtak a hátsó gumik, és nem egyenletes a gördülés. Feltettük a zsír új gyári pótkereket, most nincs hangja, de a gumis a jobb hátsótól is hall egy pici zajt. Azt mondta rengeteg a gond ezzel a szériával, közlekedni lehet velük, de ha zavar vegyek 4 újat.
Hm...Hát ha csak városi használatban gondolkodtok, rövidtávú ide-oda elugrunk autónak akarjátok használni, akkor meg kell barátkoznotok a 10 körüli fogyival is. Előtte 1,2-es Clióm volt, télen simán ment a 10 liter. Annyiban tényleg jobb az 1,4, hogy az áttételek jóval hosszabbak, nem kell annyira pörgetni. Amúgy a kereskedő nem hazudott, nyilván egy ugyanakkora autót az erősebb moci jobban viszi, azt nem tette hozzá, hogy városban ez nem igazán jön ki. Összességében én ha még1x venném, akkor is az 1,4-est venném meg, mert sokkal több előnye van, mint hátránya. Gondold csak el, mondjuk egyen 100-on 1 literrel többet mint az 1,2-es, de akkor sokat mondtam. Az 320 Ft..... Viszont ültess be 4 embert, pakold meg a csomagtartót, kapcsold be a klímát, és meglátod mi lesz.... Az 1,4-es 101 lovas kombimat is megfogja rendesen, el tudom képzelni az 1,2-est...
Szerintem nem sokkal több, főleg, ha a sebességváltónak is valamivel nagyobb az áttétele. Nekem éppen az a bajom az 1.2-essel, hogy túl kicsik az áttételek, és túl sokat forog a motor adott sebesség mellett. Nagyobb áttételhez meg ez a motor túl gyenge lenne. Arról már nem is beszélve, hogy ha véletlenül kiesne az egyik henger, az jóval nagyobb érvágás lenne egy háromhengeres motornak, mint egy négyhengeresnek. Ez persze nem túl gyakran fordul elő, de benzines motornál azért könnyen megeshet, elég hozzá, ha bedöglik egy gyertya. Mindent összevetve én az 1.4-est választanám, ha volna rá lehetőség. Csak azért vettem 1.2-essel, mert csak arra volt félmilliós akció, és azért az a félmillió nekem nagyon nem mindegy.
Köszi, valszeg maradunk az 1.2-nél. Ezek szerint az 1.4 8 l körül is elfogyasztgatna a városban, az min. 1 liter difi. A kereskedő szerint az 1.4-es alig fogyaszt többet az 1.2-nél, mert hogy a nagyobb kasztnit könnyebben viszi a nagyobb motor. Arra voltam kíváncsi, mennyivel több az az 'alig'.
Nekem 1,4 16V 101 lovas kombim van. A klíma cca 1 lityit dob a fogyasztáson és jelentősen megfogja az autót. Városba poroszkálni, ide-oda elugrani talán jobb az 1,2-es, a háromhengeres motorral biztos kevesebbet fogyaszt. Nekem az átlag a legutóbbi 450 km-re vetítve 7,1 volt klímával, ebben volt kb. 380 km országút nyugodt tempóval és 70 km város sűrűn szentségelve.
Köszi, ez a válasz teljesen megfelel, mi is hasonló módon használjuk (majd) az autót. Azt nem tudod véletlenül, hogy a légkondi (az említett autentikus :o) körülmények között) mennyit dob a fogyasztáson?
Bocs, én nem vagyok egészen authentikus, de hát a kérdés sem volt az. Ugyanis nem mindegy, hogy a város melyik részén, és mikor. Én hétköznap nemigen járok autóval, hétvégén viszont elég sokat járok Budapesten, illetve néha autópályán is, és így fogyaszt a 64 lovas 1,2-es motor valamivel 6 liter fölött. Ha hétköznap is autóznék, akkor nyilván nem állna meg ennyiből (mert ebben a városban nemigen lehet normálisan autózni), de mindenesetre lényegesen jobb a fogyasztása, mint az előző autómnak, ami egy 100 lóerős Astra volt.