Eddig semmibe, mert garancialis, 2 honapja volt egy felujitasa, vezerlotomb-csere, + csapagyak, stb,stb...meg a szerelonel van a probautat is o csinalta, csak telefonon tartjuk a kapcsolatot...
Hm... és amikor szétszedte az a drága mesterember, akkor miért nem talált olajnyomot, ha ennyire folyik? Egy többször szétszedett váltó gondolom patika tiszta, talán meg lehetett volna látni, főleg ha a probléma forrása leszűkíthető a váltóharangra (ha jól emlékszem) Nincs olyan levető lemez a váltó és a motor között( nekem van) amit levéve belátni egy kicsit?
Epp a napokvan voltam az unokatestveremnel aki autoszerelo.Bent allt egy Golf IV 130le PD.
Alulrol kapott egy kavicsot az olajtekno es eleg volt,hogy elkezdjen szivarogni.Persze az also motorboritas az nem volt rajta mivel gondolom leszakitotta a jo Magyar utakon.Termeszetesen nala is akkor kezdett folyni amikor a motor felmelegedett.Mivel a te problemad automata valto ezert lehet kesobbre melegszik be,felhigul es elkezd csopogni.
Meg lett csinalva spec aluminium-fem tomito anyaggal.
Irtam nemreg a valtom olajfolyasarol, sajnos meg mindig nem oldodott meg. Szervizben szetszedtek, mindent atneztek, minden ok, minden tomites, szimmering a helyenn konverter is hibatlan, valto gyonyoruen, rangatas es csuszasmentesen dolgozik. Újra osszeraktak es probaut kb 80 km utan újra szivarog valahol a valto tetejen, hatuljan... Szerelo tippje szerint mininal hajszalrepedes a valtohazon , ami akkor jelentkezik ahogy bemelegszik a valto...mert csak 50-60km utan jon elo a szivargas, addig nem, es csak tartos 100-140 kozotti temponal...
En is csak erre tudok tippelni, mas otletem nekem sincs. Remelem javithato, heggesztheto, ha tenyleg ez a baja...
Szia! Nem tartom valoszinünek hogy vezérlö lenne a problémád, de elöfordulhat. Én belsö mechanikai hibára tippelek. Egyébként tudok ajánlani valakit Füredi András 06306820000 Mosonmagyarovár
TUDTOMMAL csak 3 sebességes automatával adták az összes régi Swiftet. Gyakorlatilag végig ugyanazzal a váltóval, csupán az elektronikát változtatták az évek során.
Némi segítséget szeretnék kérni. Adott egy 95.03-i E34 525i, amerikai kivitel, ami azért "jó", mert a minden bokorban található 5-ös ZF helyett 4-es GM váltó van alatta. Az a probléma vele, hogy nem rakja a 4- sebességet. Már kapott új olajat, szűrőt, tömítéseket. Az összes többi sebességgel nincs semmi gond. Ha csak 3-ba rakjuk, akkor szépen üzemel, de D-be téve, amikor a 4. jön, kidobja magát szerviz módba. Törve, kucigolva nem volt, a vezérlő csatija fém tiszta. Arra gondoltunk, hogy esetleg a vezérlőtömbben lehet leragadva a szelep. Van arra mód, hogy azt megtakarítsák, javítsák esetleg?
Esetleg keresek ilyen váltót, vagy csak tömböt bele.
"Mivel a motor keresztben áll, gondolom a váltó is! Akkor az gáz???"
Nem gáz. Az tény, a keresztben triptronic-os váltókkal több a probléma, de ebben az is közrejátszhat, hogy ezekből jóval több is készült mint a hosszváltókból. ( amik szintén elsőkereket hajtanak)
Ha a motor keresztben, akkor a váltónak is muszáj keresztben lennie szerintem. Fronthajtásos autók nagy részénél ez a felállás, nem tudom miért lenne gáz.
(Az Audinál minden hosszában van, de a váltó mégis az első kerekeket hajtja. Egyedi megoldás.)
Opel Omega+AR35 kuzdelem elott allok. Mielott kapasbol atepittetnem manualisra meg kap egy lehetoseget. A tunet: 1 es teljesen ok, a tobbi fokozatban ugy tunik mintha nem menne, pedig valamicsket meg hajt, csak alig eszreveheto, a motor meg felporog. Ugyanez van szervizmodban kezzel vegigvaltogatva. Elvileg a "szokasos" magnesszelep para, ha valakinek volt mar ilyen felvehetnenk a kapcsolatot. A biztonsag kedveert beszereztem egy bontottat is. Jovo heten kezdodik a moka varhatoan. Addigis varom a hasonlo tapasztalatokat, a vegeredmenyt pedig mindenkeppen kozzeteszem. Udv.
Automata váltós autó vételén gondolkodom. Igazából 2 típus az, amiben gondolkodom... Mercedes E osztály, vagy Audi A4-A6.
Melyik típus automatája megbízhatóbb szerintetek? Van valakinek tapasztalata ezekkel a váltókkal?
Audi esetén melyik megbízhatóbb? A Tiptronic vagy a Multitronic? (csak 2006-os Audi, 2003-as A4-em volt, ebben tönkrement a 6-os Multitronic váltó, de azt mondják, a 2005 utáni Multitronic váltók sokkal jobbak és megbízhatóbbak - ez igaz?)
"szerinte mindig üresbe kell tenni a váltót állásnál, mert az kíméli a lamellákat,"
Valójában meg pont a kapcsolgatás veszi igénybe a lamellákat. Amíg D-ben van, zárva van az aktuális kuplung (lamellák), csak a konverter "csúszik", de ott nincs mechanikus kapcsolat, vagyis nem kopik semmi. Mondjuk, annak az esélye is, hogy a kapcsolgatástól károsodjanak a lamellák, közel 0.
Én tapasztalatom+netes vélemények alapján, amiket olvastam: -Toyota/Mercedes/Audi automatája szinte mind megbízható -VW automatája is jó, bár pl. tiptronic-okat mindenképp kerülném (Lupo, Polo, stb. tiptronic igencsak megbízhatatlan) -E30-as és vele egykorú szériájú BMW-ék automatája talán a legjobb, ami valaha készült, a későbbi E36-osoktól kezdve viszont vannak gondok -Mazda automatákat én kerülném a Ford rokonság miatt -Mitsubishik/Hondák is sokáig elmennek, ha karban vannak tartva -Renaultról sok mindent nem tudok, de pl. emlékezetes dolog volt a Renault 21-es automaták elhalása, ma már gyakorlatilag egy sincs forgalomban, alapból tervezési hibásak voltak.
Ha a váltónak jó a hűtése, akkor szerintem lehet D-ben féken állni, ha nincs hűtése vagy melegedésre hajlamos a váltó, akkor érdemes lehet kivenni N-be.