Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
igen, ha a Campona multimodális központ és nem bevásárló központ lenne, de a fehérvári gyorsított így is megáll, igaz, Budafokon és Barosstelepen is, - szép emlékű Zsombival erről sokat vitáztunk -
Ezért lenne egyfajta megoldás az, hogy a Camponánál megáll a vidékről érkező autós, és miután letette a kocsit a parkolóba, vagy átszáll a vonatra, vagy egy gyorsbuszra, ami megáll a Rákóczi és a Petőfi híd budai hídfőjénél is (mostanában láttam, hogy az előbbinél van kialakítva villamosmegálló).
ha egy IC-n, gyors, vagy sebes vonaton ülnél, másként nyilatkoznál... meg ha agglomerációsként egy "szaladós" vonaton, ami percek alatt bevisz a metróhoz,
ez sem kevés, de több vonat kellene, és jobb kapcsolat a buszokkal, a legtöbb megállóhelynek köze sincs a buszvonalakhoz.
Miért nem lehet minden vonatot oda és vissza is megállítani Budafokon és Budatétényben? Ha már itt zörögnek meg elvágnak minket a Dunától, legalább használhassuk.
A médiában elejtenek néha egy-két szót a vasút átalakításról és az elővárosi vasút funkció reformjáról. Lehet, hogy ez majd valamikor megválaszolja fenti kérdésemet?
Belenéztem az új menetrendbe, annyi változás van, hogy a székesfehérvári vonalon járó egy óránkénti vonat is átkerült a KÖKI irányba, így a Kastélypark és a Déli közötti közvetlen kapcsolat egy két kora reggeli és késő esti vonattól eltekintve megszűnt, ez érdekes. A reggeli csúcsban pl. Budafokról 11 vonat megy befelé, egyenlőtlen eloszlásban.
Csepel felé 50 éve adósak újabb híddal. Ha ez megvalósul az észak-csepeli sportcentrum kapcsán, akkor nem kell majd a balkánisztáni kamionosokat kerülgetni az M0-n. A mai 10 km-es dugó is előszele annak, hogy mi lesz ha tényleg el akarják bontani a régi M0 hidat..
Rézötvözet! De létezik a Lánchídra, sőt az Alagútra is külön-külön, több változatban, illetve a vidéki hidak közül is többre. Érdekes és szép gyűjtési terület, mint általában a bárcák. Sokfélék, de nekem kedvenceim a Skót-magyar csirkegyári teljesítménybárcáink...
Az általam közölt térkép éppen azt mutatja, hogy a Csepelre való átjutásért -a tervek szerint- nem kell majd fizetni.
Viszont:
"A miniszterelnök jelezte: igazat ad Bús Balázs óbudai polgármesternek, aki városi hídnak tartja a Megyeri hidat. Szavai szerint lehet azt a szakaszt másként kezelni, de erről majd a szerdai kormányülésen egyeztetnek."
Én úgy tudom, hogy a megyeri hídon nem kell majd fizetni, ebből és a térképből kiindulva a Csepelre való átjutásért fizetni kell.
Amúgy azzal van szerintem a baj, hogy megint egy olyan dolgot tesznek fizetőssé, ami korábban ingyenes volt. Ráadásul Budapest környékén pont az lenne a cél, hogy aki csak teheti, a városon kívül autózhasson, és ezt teszik most nehezebbé. A megyei matrica viszont jó ötlet szerintem.
Abban egyetértek, hogy manapság -sajnos- minden megtörténhet.
Másrészt azt gondolom, hogy két gombóc fagyi ára havonta tényleg nem dönt a szegénységbe egyetlen autóst sem, aztán nyugodtan kóvályoghat az M0, ill. a bevezető szakaszok bármelyikén.
Béketűrőnek azt írtad, hogy ha Csepelre akar átmenni akkor nem kell autópálya díjat fizetnie.
Azt most még tényleg nem (a tervezet szerint), de ott a híd amin nagyszerűen lehet majd hídpénzt szedni.
- még nem terv, de ahol híd van ez megtörténhet -
Csak technikai kérdés de ha már így belecsapnak a követhetetlen/alig azonosítható helyeken történő beszedésen, miért nem teszik ezt elektronikusan a használattal arányosan? Hónap/negyedév végén számla és kész.
Ha elvétem a lehajtást az eddig nem fizetős M0-ról akkor jön az X 10000Ft bünti - márpedig eddig 5-ből 3 szor elvétettem ha a kerülettől távoli helyen akartam valahová eljutni.