Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62372

A hőszigetelésen nyugvó aljzatbetonba is tegyél vashálót. A szigetelés , tapasztalatom szerint tömörödik/zsugorodik az első években, ahol nagyobb a terhelés ott jobban, a vas segít, hogy ne repedjen össze a betonod.

Előzmény: tzscske (62370)
milyen matracot Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62371

Szuterenben van egy garazs, ami nem igazan hasznalhato, igy meg szeretnem szuntetni a garazs funkciojat. A lejaro a garazshoz rogton az utcai keritesnel kezdodik. Szerintetek tervezo es engedelykoteles-e a garazsajto befalazasa es a lejaro feltoltese?

tzscske Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62370

Igen, felújítok.( vagyis inkább újjá építek).

Akkor az alsóba megy a vas. Fölé vízszigetelés és arra a 10cm lépésálló amibe a lefolyó csövei mennek arra meg a felső beton.

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget!!

Előzmény: C20NE (62369)
C20NE Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62369

A vastagság egy dolog, de ilyen kis helyiségbe 10cm bőven elég alul vasalva. 20cm-hez sokat kellene ásni vagy megemelkedik a padlószint.

 

Mivel teljes felületen felfekszik a beton a vasalásnak inkább repedésgátló szerepe van mintsem a terhelés hatásaitól védeni a betont.

 

Gyanítom, hogy felújít, különben a szerelőbeton egyben lenne az egész ház alatt, így nem fekszik fel a sávalapra, egészen más erőket vesz fel a beton.

 

-szerintem!-

Előzmény: Töck Jenő (62366)
pajaci Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62368

A 3.5x2m-es fürdőmben 7-8cm van vasalás nélkül. 10 év alatt nem panaszkodott egyszer sem.

Előzmény: Dunit (62367)
Dunit Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62367

  (2x2m fürdőszoba aljzatába 20 cm beton, ráadásul vasalva  ?

 

 

Mehet, nyilván tankok fognak ott parkolni.

Töck Jenő Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62366

A kettő közül minimum az egyikbe kell. Attól függ. hogy hol mennek a víz, gáz stb. csövek.  Igazából ez dönti el a helyes ráteg sorrendet. A vasbeton lemez legalább 15 cm vtg. legyen. ilyen kis területen nem kell sok beton, úgyhogy inkább 20 cm a jó, de mind a kettő alsó-fölső vasalással ha rendeset akarsz. Egysoros vasalás nem sokat ér, mert nagyon kicsi a belső erők karja.

Előzmény: tzscske (62365)
tzscske Creative Commons License 2014.08.17 0 0 62365

Sziasztok!

A szerelőbetonba (és) vagy az aljzatbetonba kell tenni vasalást? (2x2m fürdőszoba a két réteg között 10cm lépésálló meg a kifolyó csövezés)

Petya79 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62364

A sávalapom 100 cm mély, +50 cm sóderágyon. Így aztán 30 cm mélyre közvetlenül az alap mellett is le mernék ásni ásni. Viszont a drénezésnek csak rendszerben látom értelmét.

 

Előzmény: topikolos (62360)
milyen matracot Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62363

Sikerult megnezni es lemerni a retegeket egy regi hozzaszolassal kapcsolatban. Bemasolom ide az eredeti hozzaszolasomat kicsit pontositva.

 

Szoval, beepitett tetoter ferde falainak hoszigeteleset szeretnem feljavitani a belso oldalrol. A jelenlegi retegrend kivulrol:

- cserep

- csereplec

- 3 cm legres

- 3 mm-es, kulso oldalan alukasirozott hablemez 10 cm atfedessel

- legres, ami a hablemez belogasa utan marad

- 12 cm kozetgyapot a szarufak kozott (a szarufak 17x5 cm-esek)

- 12 mm MDF falemez (annak tunik csavarhuzoval megkapargatva)

Belso oldalon folytatnam a retegeket igy:

- 15 cm deltarock

- parazaro folia

- gipszkarton

 

Para szempontbol maradhat-e a falemez? Vagy eleg csak korfuroval perforalni? Vagy le kell szedni?

 

Egyeb, amire figyeljek oda?

Előzmény: KömKel (61544)
topikolos Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62362

Hőszigetelés topik olvasgatása javasolt szigetelés ügyében, majd minden kérdésedre választ találsz.

 

1. Ablak beépítéséről mostanában többször is volt szó, jó kis ábrákkal. Ha nem akarod, hogy kilógjon a redőny a szigetelés síkjából, akkor abból kell visszaszámolnod az ablak helyét, ha nem elég vastag az eps. Talán 14cm a legvékonyabb redőnytok, amit láttam. Vagy lehet vakolható, ha elfér. Lehet az ablak köré plusz szigetelést tenni amolyan díszként, ami segíthet.

 

2. Lábazati szigetelést elvileg a padlószint alá 50-60cm-el érdemes levinni. Aszfaltjárdát is fel lehet vágni, még könnyebb, mint a betont. :) Konvektor után maradt lyukat meg egyszerűen befalazod, mi mást lehetne vele tenni?

 

4. Szerintem nem olyan nagy gond a feljáró szigetelése. Többen is úgy csináltuk, hogy a meglévő ajtó fölé egy elcsúsztatható szigetelést tettünk, ami persze össze van hozva a padlás szigeteléssel, ennél olcsóbb megoldás szerintem nincs.

Előzmény: tgwh8 (62357)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62361

"4, padlásfeljáró. Olvastam, hogy valakinek komoly gondja volt a feljáró okozta hőhíddal. Ha kamrában van, ahol alapból nincs fűtés, és hűvösebb, akkor is gond lehet?"

 

Attól függ, hány fok van a kamrában, mekkora a relatív páratartalom, és ehhez képest hány fokos az a felület, amelynél nem biztosított a folyamatos légmozgás, szellőzés.

 

 Ezzel a táblázattal könnyen megállapítható, hogy van-e esélye a páralecsapodásnak.

 

 

A piros vonallal jelzett példában: 20 fokos hőmérséklet és 60%-os relatív páratartalom mellett egy 12 fokos felületen már lecsapódik a pára. Ha ez a kritikus hőmérséklet-különbség napokig vagy tovább fennáll, vagy ha a felület nem tud kiszellőzni, akkor ott megtelepszik a penész.

Előzmény: tgwh8 (62357)
topikolos Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62360

De ha szinte a talajszintről indítod a fal melett a lejtést, és mondjuk 80 centiig a faltól  lemész 30cm mélyre, és ott lesz a dréncső, abból mi baja lehet az alapnak? Ez nem leásás, ráadásul nem is az alap melett.

Előzmény: Petya79 (62359)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62359

Köszi! Igen, dréncső alkalmazásával nekem is könnyebb lenne a dolgom. De azt javasolták, hogy
a háztól legalább 1 méterre ássak, tehát közvetlenül az alap mellé nem tudnám elhelyezni a dréncsövet.
A másik probléma, hogy a sávalapon nincs felületszivárgó, sem egyéb vízszigetelés, ráadásul utólag nehéz is
lenne szigetelni, mivel egyenetlen a felülete.

Előzmény: topikolos (62355)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62358

Szeretek alaposan utánajárni mindennek, ami néha persze már engem is idegesít. :-) Ha lenne egy egységes követendő irányvonal, akkor egyszerűbb lenne a dolgom, így azonban...
Nálunk elég hitvány jellegű a talaj. Főleg igaz ez akkor, ha ritkább a növényzet, vagy túl rövidre van vágva a fű: egy nagyobb, intenzívebb esőzés során ilyenkor a felső 5-10 centiméteren "fogkrém-szerűvé" áll össze a föld.
és szó szerint beleragad, elsüllyed az ember cipője. Az utcán lévő járda egyszerű 40x40-es járdalapokból áll, ami közvetlenül a tömörített földre lett terítve. Június-júliusban a hirtelen nagy mennyiségű csapadék következtében a járdalapok alatt teljesen átázott a föld. Ha rááltam, a lapok ide-oda billegtek. Aztán amikor a rá következő napokban újra jött a napsütéses kánikula, a füvesített talaj gyorsan kiszáradt, viszont a járdalapok alatt továbbra is nedves maradt a föld. Emiatt gondolom, hogy van némi valóságtartalma annak, amit egyesek a talaj szellőzéséről állítanak. Okosabbak ezért azt javasolták, hogy ha járdát készítek, akkor nagyszemű kavicsot terítsek alá. Alapvetően én is a járdalapban gondolkodom, ha szükségessé válik a járdaszakasz kiépítése. Mégpedig pont azért, amit Te is írtál róla (utólagos szigetelés vagy javítási munkák során könnyebb felszedni). Amúgy valószínűleg soha nem járnék rajta, mint ahogy eddig sem közvetlenül a ház mellett járkáltam.

Előzmény: joevagyok68 (62354)
tgwh8 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62357

Sok a szabadidőm, olvasgatok :D így lenne pá kérdésem is, úgy össze-vissza kategória, hogy is mennek a dolgok.

 

1, ablak. Oké, kitesszük a falsíkra. Mi lesz a redőnnyel? Mert ugye a legtöbb ember szeretne redőnyt is... a fal szigetelését a redőny keretére húzzuk rá? Tehát akkor ne is a fal síkjában legyen az ablak? Hogy működik a szakszerű beépítés? Vannak vékonyított redőnytokok, hogy annyit ne lógjon ki? Gondolom ha van, drágább, mint a hagyományos :D párkány alá és fölé kell valami, vagy mehet rá az ablak, és alá a tégla+ragasztó?

 

2, lábazat szigetelés. A padlószint alá vigyük le? Mi történik, ha nincs előkert, és a ház fala rögtön egy aszfaltjárdával találkozik? Ha szerencsénk van, és magasan van a padlószint, tegyük rá a szigetelést a járdára? Konvektor kivezetőjével mit csináljunk? Szimplán próbáljuk befalazni, vagy hogy megy a feleslegessé vált lyuk eltüntetése?

 

3, pince szigetelése. Alulról, máshogy nem megy. És oldalról? Ha netán beázik, áshatunk jó mélyre? Ha a belmagasságok szeretnénk hobbit szintről emberire növelni, leásunk az alapig, eddig tiszta. És ha még lejjebb kéne ásni? Lehetséges? Alulról víz ellen szokás ilyenkor szigetelni? 

 

4, padlásfeljáró. Olvastam, hogy valakinek komoly gondja volt a feljáró okozta hőhíddal. Ha kamrában van, ahol alapból nincs fűtés, és hűvösebb, akkor is gond lehet?

szupertitkos Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62356
Ez latod jo kerdes! Felmaszok es megnezem!
Előzmény: JAMIE222 (62351)
topikolos Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62355

Én kavicságyat szerettem volna, így a következőt csináltam:

80cm szélességben kiástam a fal mellett, ennyire került a szegélykő, de nem betonoztam, csak sóderágyra állítottam. Ennek a fal felőli oldalára tettem be a dréncsövet, kicsit méllyebbre. A fal és a szegélykő között lejtőt képeztem, erre teljes szélességben drénlemez került, majd erre a kavicsos feltöltés. A lábazat  előtt van egy előtétfal élére állított kisméretű téglából, tavaly óta (mióta megcsináltam ezt a drénezést) nem látok rajta igazán nedvesedést, csak ha odaver az eső, de azzal nincs mit tenni, azt majd a lábazati vakolat levezeti.

Előzmény: Petya79 (62353)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62354

Nem aggodod ezt egy kicsit tul ??? :-) 

 

Egyesek szerint elengedhetetlen a legalább 60-70 centis járdaszélesség,

Ez ok, DE jarnal arra egyaltalan napi rendszeressegel ?

mások szerint viszont így nem tud kiszellőzni a talaj, 

Oszt annak minek 'szelloznie' ? A haz alatt milyen lehet szegeny talaj .... ?

 

En a nem jaros oldalon az autobejaro oldalan , leraktam sima 40x40-es betonlappal a fal mellett. /a faltol 70 cm-re ott a betonsav a kocsi kierekenek/

Ez ot eve volt...gondoltam atmenetileg , meg utban is volt a jardalap, meg betonozni se volt kedvem...

DE ez jost pont jol jon , mert nemsoka fel kell szedni, mert a meglavo labazati.fali hoszigre rajon meg1 reteg...utanna visszarakom....atmenetileg a kovetkezo 10 evre !  :-) 

Előzmény: Petya79 (62353)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62353

Én ezt így tudnám elképzelni: a lábazatnál vízzáró habarccsal holker kialakítása, a sávalap mellett K szegélykő, a kacskaringós széleket pedig réskitöltő habarccsal lehetne eltüntetni.

 

A kivitelezéssel ilyen formában nem is lenne gond, a kérdés viszont továbbra is nyitott: kell-e a járda, vagy elég ez a keskeny, 20-25 centis sáv, mellette pedig a füvesített talaj?

 

Egyesek szerint elengedhetetlen a legalább 60-70 centis járdaszélesség, mások szerint viszont így nem tud kiszellőzni a talaj, és ha a sávlap oldalán nincs felületszivárgó lemez, akkor nincs sok értelme. Mi ebből az igaz?

 

 

Előzmény: pajaci (62350)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62352

Minek ?

Te csinalod a tetocsret ?

Ha igen mi az amit 'csorlozni' tudsz az alapanyagok kozul ?

 

Ha mar annyira szukseget erzed kerj kolcson vagy vegyel kilora a mehtelepen egy csigat !

Előzmény: krisztian98 (62346)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62351

A vápa két oldalt nincs visszahajtva?

Előzmény: szupertitkos (62341)
pajaci Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62350

20centi széles erősen megdőltött   beton vízvető a faltövébe? A sarkát meg kihúzni valami rugalmas vízzáróval.

Előzmény: Petya79 (62349)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62349

Igen, a kérdés lehetne az is, hogy mindenképp szükséges-e a járda, vagy szóba jöhet a megfelelően tömörített talaj, sűrűn füvesítve?

Illetve ha beton, térkő, vagy egyéb járdaszakasz épülne, akkor hogyan lehetne esztétikusan megoldani a kacskaringós sávalappal történő vízzáró csatlakozást?

Előzmény: Töck Jenő (62348)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62348

Ha jól értem. akkor a kérdés az, hogy kell-e járda. Beton járdát úgy kell megcsinálni, hogy kis szakaszokra bontva kell dilatáltatni és akkor nem kell sokat föltörni.

Előzmény: Petya79 (62347)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 62347

Sziasztok!

 

Ház körüli járda kialakításában kérném a segítségeteket. Ami jelenleg a legnagyobb fejtörést okozza, hogy milyen anyagot válasszak, illetve hogy mindezt hogyan kivitelezzük. Sajnos a sávalapom pont a talajszintig ér, és a tré földmunkának köszönhetően "kacsakaringós" a beton széle. A sávalap oldala "csupasz", nincs se drénlemezzel, se egyéb más szigeteléssel ellátva.

 

Néhányan azon a véleményen vannak, hogy ha adott egy legalább 70-80 centire túlnyúló tető. és a tetőről összegyűlő csapadékvíz elvezetése biztosított, akkor a legegyszerűbb választás a sűrűn befüvesített talaj (így az könnyebben ki tud szellőzni, a fű gyökérzete pedig segít a "vízelvezetésben". Ez nekem szimpatikus lenne, csak nem tudom, hogy tényleg megfelel-e az elvárásoknal. Kérdés, hogy ha karbantartott is a terület, mi lesz, ha megint rövid idő alatt olyan óriási mennyiségű csapadék hullik le, mint pár hónapja?

 

Aztán ott van a mosott kulé vagy egyéb kavicságy, amit valamilyen szegélykővel támasztanak meg. Több helyen láttam ilyen megoldást, méghozzá úgy, hogy nem volt alatta drénezve, csak egy tömörített föld volt kb. 10 centi kavicsággyal. Ezt az ötletet én inkább elvetném, mert szerintem ennek semmi értelme; ráadásul a szegélykő csak ront a helyzeten, hiszen megáll előtte a csapadék. Dréncsövet meg nem tudok közvetlenül a sávalap mellett fektetni, mivel a kiásott talaj elég nagy rizikófaktor. Szóval a kavicságy részemről elvetve.

 

Betonozni sem igazán szeretnék, mert ha valamilyen utólagos javítás vagy szigetelés jönne számításba (víz-, gázvezeték, szennyvízcső hozzáférés, esetleg sávalap szigetelés), akkor a betont fel kellene törni, majd újra betonozni. Meg őszintén szólva, eleve nem is tetszik a "nyers" beton felület.

Tehát elsősorban valamilyen mobilis (könnyen bontható), de hatékony megoldást keresek

 

Szóba jöhetne még a járdalap, a térkő, farönkből vagy rönkszeletekből épült járda. Viszont nem tudom, hogy hogyan lehetne illeszteni a kesze-kusza sávalap mellé, illetve a réseket hogyan lehetne vízmentessé tenni.

 

Esetleg valakinek valami más ötlet? Vagy jobb lenne az egyszerű füvesítés?

 

krisztian98 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 62346

Sziasztok,

 

Olyan kérdésem lenne, hogy van-e értelme tetőcsere előtt beruházni elektromos csörlőre?

 

Köszönöm:

K

szupertitkos Creative Commons License 2014.08.15 0 0 62345

Valami ilyesmire gondoltam én is, azt nem tudtam mivel rögzítsem a lemezeket egymáshoz. Popszegecs? Na, olyat se csináltam még, bár tudom miről van szó. Én csak arra gondoltam, hogy az L alumíniumot betolom a cserepek alá (hogy ne kelljen felszedni, csak kicsit megemelni), aztán majd a sziló megfogja. Max. nyomok alá még valami ragasztót is, ha a sziló nem elég.

Előzmény: joevagyok68 (62344)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 62344

"itt hajtogatta össze a bádogos."

Lehet spórolt vele mert drága az alamónyium és keskenyebbet rakott mint kellett volna...

 

mondjuk ehhez is le kell szedni néhány cserepet..

DE mi lenne ha a mostani vápa széléhez popszegecselnél és szilózolnál egy 2x2cm-es (vagy amennyit enged a cserép magasságban) "L" alamónyiumot ?

 

Előzmény: szupertitkos (62343)
szupertitkos Creative Commons License 2014.08.15 0 0 62343

A cserepeket nem gondoltam leszedni, de a szélesebb vápa nem rossz ötlet! Ha jól emlékszem, ezek festett alumínium lemezek és itt hajtogatta össze a bádogos. Lehet, hogy jobb lenne őt visszahívni (akár garanciában is, mert 3 éve készült a tető), de kétlem, hogy idejönne, a számlát is azóta hozza...

Előzmény: joevagyok68 (62342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!