Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 119
Akár ott is. Minden esetre az Árkád északi részére csak Busz, taxi, kerékpár és a gyalogosok hajthatnának be.
Egyébként meg ez a Rákóczi azért sem rossz ötlet, mert hátha rájönnek az emberek, hogy busszal gyorsabb így lehet 2-3 hónapig óriási lenne a dugó de a későbbi időkben meg megszűnne.
Most már annyira nem hadakoznak az elsőajtós felszállás ellen, pedig még tüntetni is akartak, meg miegymást :-))
Előzmény: D55 (117)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 118
Kétsávos menetidő?
Elég egyet megjegyezni vonalanként. Szekszárdon időkiegyenlítő pontok segítségével lesznek majd betartatva a sietések, így a járatok csatlakozásai nem maradnak el. A kétsávos menetidőt én is preferáltam volna még egy éve, de azóta rájöttem, hogy iszonyú nehéz megjegyezni sajnos. Erre használjuk inkább a 21. század által nyújtott technikát.
Előzmény: D55 (116)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 117
Ez sem ilyen egyszerű: Hol vennél el az autósoktól sávot? Végig, a Rákóczi úton? AKkor az egész városban olyan dugó lenne egész nap, hogy lehet, hogy még csak tovább nőne a környezetszennyezés (ráadásul alapjáraton a legmérgezőbbek a kipufogógázok).
Előzmény: Törölt nick (114)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 116

via ironia: Látom már előre a két fajta menetidő alkalmazását és a többi pótcselekvést a következő hozzászólásában.

Pedig a kétsávos menetidőt máshol is alkalmazzák - nem tudom, mi vele a probléma. Persze, nem kéne minden vonalon bevezetni, de néhány vonalon talán érdemes lenne és ez nem pótcselekvés, hanem közlekedésszervezés, hgy az utas ne késse le a buszt, hanem a menetrendből kolvasható legyen, hogy mikor is kell odaérnie.

 

De ha a kétsávos menetidő nagyon nem tetszik, akkor még mindig maradhatna a jelenlegi menetidő a 2-esnél: a 33 perc szerintem teljesen korrekt, a csúcsban meg majd késik 4-5 percet, ez még belefér. A hajnali és az esti órákban pedig azt a 3 percet még lehetne korrigálni a megállókban tartózkodással. Egy ilyen hosszú vonalon ez nem olyan sok, főleg, hogy nem sokan utazzák végig, így a legtöbb utasnak ez csak 1-2 perc plusszt jelentene.

Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 115
Bocs... :)
Csak akkor legalább egyetértünk.
Előzmény: Törölt nick (111)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 114
"Látom már előre a két fajta menetidő alkalmazását és a többi pótcselekvést a következő hozzászólásában."

Na ez remélem nem fog megvalósulni, nincs értelme a két menetidő alkalmazásnak, egyszerűbb a buszsáv kialakítása és a busz lámpák alkalmazása, persze lehet az mondani, hogy nincs hely, meg pénzbe kerül, de könyörgöm, döntse el mindenki kinek akar kedvezni. Az egyéni közlekedőnek vagy a közösségi közlekedést használónak? Én az utóbbinak.
Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 113
"Nem. Ha késik kicsit, az nem annyira gond, mint amikor előbb közlekedik és az utasok lekésik. Tudom, a menetidő adatok tájékoztató jellegűek. De miért? Mi akadálya lenne annak, hogy előbb ne közlekedjen a busz?"

Mihez képest előbb? Ahol gond a menetidőszélsőségesség az általában a fővonalak (1, 2, 3, 6). Na most melyik a jó menetidő? A 2-es reggel 6 előtt és este 8 után simán 30 perces járat irányonként. Az egyéb időszakban rendszeres a 38-40 perces fehérhegyi fordulás uránból számítva (a menetrendben 33 perc szerepel, a visszaindulás Fehérhegyről a 36. perc lenne uránból számítva). Ha a valós 38 percet hirdeted meg, akkor mi a túrónak kelljen a busznak szarakodni reggel és este, amikor simán 30 perc alatt abszolválja a távot.
Magyarul: azért mert a csúcsforgalomban nem lehet haladni, azért miért kell este is ezt a menetidőt rákényszeríteni a buszokra??? Hagy menjen, ha már lehet haladni.

(Látom már előre a két fajta menetidő alkalmazását és a többi pótcselekvést a következő hozzászólásában.)
Előzmény: D55 (112)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 112

BusRapidTransit: Ez a terved ember! Te akarod összekötni Nagyárpádot Báliccsal meg hasonlók.
Igen és le is írtam, hogy miért tenném.
 
Általában késnek, ezért is vonatoznak. Ez jelenti inkább a problémát.
Szerintem a 36/37/41/42-esen nem vonatoznak. Amúgy, ezeken a vonalakon szoktak késni?
 
Nem igazán vagy tisztában a valós helyzettel. Nincs előbb indulás, mert bünti van érte.
Nem a végállomásról való indulásra gondolok, hanem a megállóból való indulásra. Ez arra is igaz?
 
Persze a vasasiak kivételek, mert ha lusták időben eljönni a városból, majd várnak a Budain rájuk a 13-as 13/A-s 113-as 14-es buszok. Pedig a 2-es 2/A-s 21-es 31-es 31/A-s 43-as mind érintik a Budait, de ők mindíg az utolsó pillanatban jönnek :)
Ez nem feltétlenül lustaság kérdése. Ha késik a 2-es (amivel amúgy el kéne érniük a 14-est), arról nem tehetnek.
 
Ott a bérletet nézzük és nem a GPS-t.
Nem lenne 2 másodperc megnézni a GPS-t az ajtózárás előtt?
 
Egyébként szigorúan a te paramétereid szerint, késésnél kihagyjuk a megállót, mert a menetidő az szent?
Nem. Ha késik kicsit, az nem annyira gond, mint amikor előbb közlekedik és az utasok lekésik. Tudom, a menetidő adatok tájékoztató jellegűek. De miért? Mi akadálya lenne annak, hogy előbb ne közlekedjen a busz?
 
Ez nem kötöttpályás közelekedés.
Úgy látszik, viszonylag sokmindent tudsz rólam :)
 
Olyan csináljunk már valamit, mindegy, hogy mit.
Ez nem igaz.
 
Ismerd meg jobban a PKZRT belső működését, mert az ismereteid elég hézagosak a témában.
Jó vicc, hogyan?

P a P: Miért muszáj mindent összekötni, miért nem lehet simán vonalat hosszabbítani és másik viszonylatokat átalakítani, esetleg vonalakat kivágni a kukába?

Akkor értsd úgy, hogy a 113-ast és a 14-est meghosszabbítanám Kertvárosig, a 60-ast meg kivágnám a kukába :)

Előzmény: Törölt nick (109)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 111
"Via Ironia-nak és D55-nek is:

Ha jobban elosztjuk a járatokat (tehát egy 5 perces követés helyett 7-8 percet adunk), akkor teljesítményt spórolunk és jobban eloszlik a nép. Ennyire egyszerű."

Tőlem idézel (101#) nekem!? Hát ez jó. Ez tényleg enyire egyszerű. :)
Előzmény: Törölt nick (110)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 110
Na vasasi gyerek. Én a tisztviselő telepen lakom. Miért muszáj mindent összekötni, miért nem lehet simán vonalat hosszabbítani és másik viszonylatokat átalakítani, esetleg vonalakat kivágni a kukába? Nagyon le vagytok ragadva a mostani hálózatnál.

Via Ironia-nak és D55-nek is:

Ha jobban elosztjuk a járatokat (tehát egy 5 perces követés helyett 7-8 percet adunk), akkor teljesítményt spórolunk és jobban eloszlik a nép. Ennyire egyszerű.
Előzmény: D55 (104)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 109
"Nem egészen értem, hogy miről beszélsz."

Kár :(

"Az összekötött járatokra lenne igaz, hogy kicserélődnek az utasok és "mindenhonnan" lenne eljutás a Kórház tér, Zsolnay-szobor és a Vásárcsarnok környékére."

Ez a terved ember! Te akarod összekötni Nagyárpádot Báliccsal meg hasonlók.

"Ja, hogy az a probléma, hogy a sofőrök nem nézik a menetitőt, csak mennek és sokszor korábban érnek oda? Ez jelenleg is sok helyen okoz problémát."

Általában késnek, ezért is vonatoznak. Ez jelenti inkább a problémát.

"Szerintem újra kéne számolni a menetidőket és ahhoz ragaszkodni, hogy előbb ne menjen el a busz a megállóból (max. 1 perccel előbb, a 2, vagy több perccel korábban való közlekedésést pedig a GPS-rendszer naplózná és több ilyen után fizetéselvonást kapna a sofőr). Ott van a GPS, mutatja a késést és a sietést."

Nem igazán vagy tisztában a valós helyzettel. Nincs előbb indulás, mert bünti van érte. A gyorshajtásért is. A késések sokkal több gondot jelentenek.
Persze a vasasiak kivételek, mert ha lusták időben eljönni a városból, majd várnak a Budain rájuk a 13-as 13/A-s 113-as 14-es buszok. Pedig a 2-es 2/A-s 21-es 31-es 31/A-s 43-as mind érintik a Budait, de ők mindíg az utolsó pillanatban jönnek :)

"Csak minden megállóban rá kéne néznie a sofőrnek."

Ott a bérletet nézzük és nem a GPS-t.
Egyébként szigorúan a te paramétereid szerint, késésnél kihagyjuk a megállót, mert a menetidő az szent? Ez nem kötöttpályás közelekedés. Ha te szerveznéd a dolgot, jó kis bércsökkentést kapnál ezekért. Semmi szakmai megalapozottság nincs a terveidben. Olyan csináljunk már valamit, mindegy, hogy mit.
Ismerd meg jobban a PKZRT belső működését, mert az ismereteid elég hézagosak a témában.



Előzmény: D55 (107)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 108
De 10X-es lesz...
Előzmény: Törölt nick (89)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 107

BusRapidTransit: Az Aidinger elég forgalmas megállója a 60-asnak.

Szerintem nem forgalmasabb, mint a többi kertvárosi megálló.

 

A másikról kérdezd csak meg az ottlakókat. Csúnyákat hallanál :)
Nem tudom, hogy azzal mi lenne a probléma.

 

Akkor az összes járat érintse a Rákóczi utat? Az miért jobb? A belvárosban kicsrélődnek az utasok.

Nem egészen értem, hogy miről beszélsz. Az összekötött járatokra lenne igaz, hogy kicserélődnek az utasok és "mindenhonnan" lenne eljutás a Kórház tér, Zsolnay-szobor és a Vásárcsarnok környékére.

 

Csak anyázás lenne, mert az utas nem tudja kiszámolni, mikor ér oda a busz. Most tudják, hogy a 41-42-es 5 perc alatt van a parasztelosztónál a Főpályás idulástól számítva.

Szerintem az nem 5 perc, de mindegy :)

Ja, hogy az a probléma, hogy a sofőrök nem nézik a menetitőt, csak mennek és sokszor korábban érnek oda? Ez jelenleg is sok helyen okoz problémát. Szerintem újra kéne számolni a menetidőket és ahhoz ragaszkodni, hogy előbb ne menjen el a busz a megállóból (max. 1 perccel előbb, a 2, vagy több perccel korábban való közlekedésést pedig a GPS-rendszer naplózná és több ilyen után fizetéselvonást kapna a sofőr). Ott van a GPS, mutatja a késést és a sietést. Csak minden megállóban rá kéne néznie a sofőrnek.

Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 106
Jobban örülök annak, ha jegyeznek abból több a bevétel, csak vhogy másképp kellene megoldani, így rengetek időt elvesz a menetidőből utána meg mehet 100-al a kedves sofőr bácsi, hogy utolérje magát.
Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 105
"Akkor sem korrekt dolog megkülönböztetni az utasokat, mert a közlekedés mindenkié, a cél pedig egy élhetőbb város."

Lehet, hogy nem az, de szinte mindenki kap kedvezményt, csak pont az nem, aki az adójával fenntartja. Az állam pedig nem fizeti ki a tényleges költségeket. Például 100 nyugdíjas választó szava szentírás a menetrend készitésénél, de 20 adófizető dolgozóé már nem biztos. Ezért a magas viteldíjjal duplán fizet az adózó.

"Egyetlen megálló maradna ki, az Aidinger utca. A Sztárai helyett ott lenne a kertvárosi végállomás."

Az Aidinger elég forgalmas megállója a 60-asnak. A másikról kérdezd csak meg az ottlakókat. Csúnyákat hallanál :)

"Aha, meg nagyárpádi, meg reménypusztai, meg mindenféle, akiknek (szerintem) jobb belvárosi kapcsolatot találtam ki? :)"

Akkor az összes járat érintse a Rákóczi utat? Az miért jobb? A belvárosban kicsrélődnek az utasok. Csak anyázás lenne, mert az utas nem tudja kiszámolni, mikor ér oda a busz. Most tudják, hogy a 41-42-es 5 perc alatt van a parasztelosztónál a Főpályás idulástól számítva.

A mobiljegyre gondolok, de volt ígéret az új buszokban a chipkártyás rendszer bevezetésére. Na de hol vannak az új buszok? :(
Azért veszik egyesével, mert azt hiszik így olcsóbban jönnek ki. Sok az inaktív lakó aki nem tudja mikor megy a Tescoba. :) Rengeteg az idénymunkás, aki vagy megy dolgozni, vagy nem.
Előzmény: D55 (104)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 104

BusRapidTransit: De nem fizeti ki! Megszámolni sem lehet őket, tehát ez nagy gond!
Akkor sem korrekt dolog megkülönböztetni az utasokat, mert a közlekedés mindenkié, a cél pedig egy élhetőbb város.

 

Ha kedveskedsz az utasoknak, akkor miért hagyod ki fél Kertvárost, amit most érint a 60-as?

Egyetlen megálló maradna ki, az Aidinger utca. A Sztárai helyett ott lenne a kertvárosi végállomás.

 

De Vasasi vagy ;)

Aha, meg nagyárpádi, meg reménypusztai, meg mindenféle, akiknek (szerintem) jobb belvárosi kapcsolatot találtam ki? :)

 

A 113-as gyakran 10 emberrel megy Hírdre, a 13-ason többen vannak, mert az Vasason át megy.

A 13-asnak a jelenlegi formájában szerintem nincs sok értelme. Vasasra elég lenne a 14-es. Ezt én vasasiként mondom :)

 

Pont a Budai az az állomás, ahol rengeteg jegy fogy, mert sokan naponta egyesével veszik ott a jegyet, az pedig nagyobb bevétel, mint a bérlet.

Ez komoly? Miért nem vesznek bérletet?

 

Van időalapú jegy, de a kutya sem használja.

A mobiltelefonos jegyre gondolsz?

Előzmény: Törölt nick (102)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 103

Oké, így már értem :)

 

Amúgy, biztos, hogy elég lenne a 7-8 perces követés? A "vonatozó" buszoknál az egyik mindig üres?

 

Akkor lehetne úgy, hogy 15 percenként, felváltva járna az Urán-Hősök tere és az Urán-Szabolcsfalu busz, Fehérhegyig a jelenlegi 2-es vonalán?

Előzmény: Törölt nick (101)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 102
"Őket az állam "vendégeli meg" az utazásra, az ő dolga, hogy kifizesse."

De nem fizeti ki! Megszámolni sem lehet őket, tehát ez nagy gond!

"A busz Kertvárosból indulna, nem körjárat lenne"

Ez nem volt egyértelmű, fogalmazz érthetően. :) Ha kedveskedsz az utasoknak, akkor miért hagyod ki fél Kertvárost, amit most érint a 60-as?

"Én Pesten tanulok."

De Vasasi vagy ;)

"Szoktam látni, hogy a Budainál hányan szállnak át Vasas és Hird felé, csak azért."

Erről beszéltem, a "szoktam látni", meg a "nekem jó, akkor biztos másnak is" típusu tervezésről . Amúgy kik szállnak át? Többségük nyugdíjas szőlősgazda, vagyis a nemfizető kategória. A 113-as gyakran 10 emberrel megy Hírdre, a 13-ason többen vannak, mert az Vasason át megy.

"Na, itt van a kutya elásva."

Bizony itt!

" A cég bevételeinek nagyobb része a bérletekből származik, nem? Ha pedig emiatt több utas vesz bérletet, máris megérte. Amúgy szerintem ideje lenne lecserélni a vonaljegyet az időalapú jegyre."

Pont a Budai az az állomás, ahol rengeteg jegy fogy, mert sokan naponta egyesével veszik ott a jegyet, az pedig nagyobb bevétel, mint a bérlet. Főleg így, hogy gyakran nincs forgalmista, ezért a buszon kell venni drágábban.
Van időalapú jegy, de a kutya sem használja. Amúgy ez egy Mecsekbuszos ígéret volt, a buszpark cseréjével együtt.
Keczer úrnál reklamálj :)
Előzmény: D55 (100)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 101
"Ugyanannyi kilométerből sűrűbb követés? Hát, meg lehet próbálni... :)"

Na ez már szűklátókörűség, mert: "Amúgy, ha már a felesleges párhuzamosságokról van szó, akkor megkérdezném, hogy pl. a 2/2A/21/31A vonalakon együttesen csúcson kívül milyen követésre lenne szükség, pl. a Zsolnay Vilmos úton?"

Hát ez az, csúcson kívül elég a Zsolnayra az említett járatok egyenletes elosztásával a 7-8 perces követés, a mostani (10 percenként 2-es, 20 percenkénr 21-es és 31-es) átlagos 5 perces követés helyett. Ugyanis utóbbiak vonatoznak, így az utas 10 perces követést tapasztal, mert a 21-es az egyik 2-eshez, a 31-es pedig egy másik 2-eshez "csapódik". Itt a válasz az első mondatra, amit öntől idéztem, mert a felszabaduló kilométer mehet máshová sűrítésre. Mindezek előfeltétele a menetrend betartása. Tehát NEM KELL A KILOMÉTEREKET FELESLEGESEN GYÁRTANI!
Előzmény: D55 (100)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 100

BusRapidTransit: A Vásárcsarnokba járó, nemfizető nyugdíjasoknaknak.
Az meg kit érdekel? Őket az állam "vendégeli meg" az utazásra, az ő dolga, hogy kifizesse.
 
Hol lenne a végállomás ahol a sofőrbácsi eszik, iszik, pisil?
A busz Kertvárosból indulna, nem körjárat lenne. Kérlek, figyelmesebben olvasd el, amit írok.
 
Milyen forgalom szervezés kell oda, hogy egy ilyen hosszú vonalat kiszolgáló egysofőrös végállomásra mentesítő járatot küldj, ha gáz van?
Nem egészen értem, hogy miről van szó, nem tudom, mi az az egysofőrös végállomás. Ha jól tudom, Kertvárosban és a Budai vámnál is vannak tartalékbuszok.. szükség esetén azokat lehet mozgósítani. (Amúgy, biztos, hogy ilyenkor a mentesítő járat a helyes kifejezés? Az nem különösen sok utas esetén forgalomba helyezett járatot jelent?)
 
Tipikusan laikus elgondolás. A lakhelyedet összekötöd a fő uticéloddal.
Nem nyert :)
Én Pesten tanulok.
 
Az indok meg annyi, hogy szerinted erre van igény, mert neked vagy az ismerőseidnek ez lenne a legjobb.
Nem elég indok, hogy két falunak is közvetlen belvárosi és kertvárosi kapcsolata lenne? Szoktam látni, hogy a Budainál hányan szállnak át Vasas és Hird felé, csak azért.
 
A cégnek nem érdeke, hogy egy jeggyel, vagy vonalbérlettel utazzon ekkora távot az utas.
Na, itt van a kutya elásva. A cég bevételeinek nagyobb része a bérletekből származik, nem? Ha pedig emiatt több utas vesz bérletet, máris megérte. Amúgy szerintem ideje lenne lecserélni a vonaljegyet az időalapú jegyre.
 
hungeri: Zseni, ezt hívják úgy, hogy 27-es..................... :S
A 27-es még három másik megállóban megáll...
 
Kérdezed? Miért, ezek szerint nem tudod, hány utassal indul egy urános járat, majd hány utassal folytatja útját mondjuk Tüzér utcától?! ÁHÁ! Akkor jól megalapozottak lehettek eddig is a 102-es mellett szóló érveid. Szóval a fától az erdőt eset...
Nagyon jó következtetés :)
Eddigi utazásaim során én úgy vettem észre, hogy Uránváros adja a legtöbb utast. A Mecsek Áriház is jelentős, de azért megtelne 15 percenként az a gyorsbusz a Mecsek Áruház nélkül is...
 
vesd össze korábbi HSZ-eddel (#32)
Hol látsz ellentmondást? Jelenleg a 4-es tesz egy kört a Belvárosban. Ha össze lenne kötve a 32/33-al, akkor olyan lenne, mintha a 4-es csak Urántól a Főpályáig járna.
 
Szóval nem mászkálnának annyit a buszok?!
A 3+30 a jelenlegi 3-ashoz és a 30-ashoz képest valamivel kevesebb járműkm lenne. Persze, ha Uránvárosig járna (ami csak egy lehetőség), akkor nem.
 
Pedig az útvonalad tökéletesen definiál egy jó nagy amplitúdójú négyszögjelet...
Ilyen alapon a budapesti 4-6-os villamosnak és a kör-IC-nek sincs értelme :)
 
Érdekes egyébként találkozni a mostani éneddel, mert nem is oly rég Dominoék 55. tagja volt hangos attól, hogy az emberek tudnak sétálni, mi az nekik.
Le is lettem hurrogva... :)
 
Erre D55 mindenhonnan mindenhová vonalakat tervezget és élesen kiáll a Széchenyi téri közlekedésért, azért a két megállóért, amit 200 méteres sétával meg lehet közelíteni - szerinte. Hát, mindig van új a nap alatt.
19 éves korában az ember gondolkodásmódja még sokat szokott változni, nem? :)
Azért nem módosítom a nevem D70-re... :)
 
Itt jegyezném meg, hogy a mai állás szerint hétvégén nincs közösségi közlekedés, ámbár a turista buszok bejöhetnek akkor is...
Ez szerintem rossz döntés lenne.
 
via ironia: Látni kitömött autóbuszt, de mindjárt mögötte "töküres" kocsit is, pedig egy csapásirányon közlekednek.
Ilyenkor lenne jó, ha a forgalmista rádión utasítaná a sofőröket, hogy a hátul lévő busz előzze meg a másikat, nem?

 

Uránból még 5 perc különbséggel indul a két járat, de az Árkádnál már "vonatoznak".

Ennek mi az oka? Én azt tudom elképzelni, hogy pl. Egyetemvárosnál (és a többi megállóban is) sokan szállnak fel, akik Meszesre utaznak (tehát nekik nem jó a 2A), így sokáig tart az utascsere, a busz lekési a szabad jelzést a lámpánál. A következő megállóban már több utas áll, mert már 8 perce nem jött 2-es busz, így ott is elhúzódik az utascsere, így ott is lekési a zöldet és így tovább. Erről van szó?

 

Az fafej gondolkodásra vall, hogy ha "gyártjuk a kilométert", akkor majd lesz utas.

Szerintem a járatsűrűség sokat számít.

 

Miért ne lehetne ugyanannyi kilométerből hálózatátszervezéssel keresletet generálni???
Ugyanannyi kilométerből sűrűbb követés? Hát, meg lehet próbálni... :)

 

Igenis lehet. Főleg Pécsen, ahol a rengeteg párhuzamosság, átlapolás miatt bőven van tartalék a rendszerben!

Igen, ebben azt hiszem, ebben van valami. De nem csak a kilométer számít, hanem a kiadott buszok száma is, nem? Ettől is függenek a költségek. Ha nem lenne annyi kis hatékonyságú forda, akkor kevesebb busz is elég lenne. Például ha a legtöbb vonal ütemes lenne és a fordák is ütemesek lennének. Például minek felmenni napi néhány alkalommal Árdádtetőre? Ez borítja az ütemes fordákat és utas sem nagyon van arra. Miért nem elég oda a komlói busz?

 

Amúgy, ha már a felesleges párhuzamosságokról van szó, akkor megkérdezném, hogy pl. a 2/2A/21/31A vonalakon együttesen csúcson kívül milyen követésre lenne szükség, pl. a Zsolnay Vilmos úton?

Előzmény: Törölt nick (90)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 99
"Nem itt van a kutya elásva, hanem ott, hogy az utas konfortérzete (mint végeredmény) miként alakul. Tehát a menetrendszerűség betartása"

Lásd Szekszárd, kevés busz még is egymás seggében vannak/voltak.
Nem tudom van-e olyan város Magyarországon, ahol be van tartva a menetrendszerűség, szerintem sehol nincs, ha van akkor elnézést. Ha ezt el lehetne érni a sofőröknél, hogy tartsák a menet időt, akkor talán nem fordulna elő minden esetben ez a látvány. Mondjuk azon is el lehetne gondolkodni, hogy a 2A-t esetleg előbb indítani, hogy még véletlenül se az legyen, hogy egymást beérik?!. Egyébként ezt egy emberi tulajdonság is, hogy arra akarnak felszállni ami előbb jön. Velem már volt, olyan, hogy felszálltam egy tömött buszra, de láttam, hogy jön a következő mögöttünk és inkább átszálltam, azon kb. 5-6 ember volt pedig csuki volt. Ha az emberekben lenne, annyi, hogyha tudják, hogy úgy is jön a másik és nem az életük forog kockán azon az 5 percen s megvárnák az "üres" buszt, akkor mindjárt nem arról lenen híres a pécsi közlekedés, hogy milyen tömegnyomor van.

Ahogy írod te is és ez nem csak Pécsre hanem akármelyik városra igaz, lehet ugyan annyi vagy akár kevesebb km-erből jobb szolgáltatást nyújtani, csak amíg egyesek szerint a legfontosabb úti cél a temető, templom, piac, penny s ezért kaszával, kapával képesek harcolni, addig hiába is szeretné megreformálni az ember, nehéz lesz.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 98
ABE-375->BIZTOS EZT AKAROD KÉRDEZNI?
ANS-652->BY45-48
AOB-631->BY45-59
BPT-432->BX34-12
BPT-437->BY45-46
BPT-438->BY45-51
BRZ-062->BY45-54
Előzmény: BPO-105 (48)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 97
"Az még nem az, de ha ezt a szintentartós logikát követjük (miszerint lekövetjük az igényeket és nem próbálunk keresletet generálni), akkor abból előbb-utóbb járatritkítás lesz, ha feltételezzük, hogy továbbra is csökken az utasok száma."

Miért ne lehetne ugyanannyi kilométerből hálózatátszervezéssel keresletet generálni???
Igenis lehet. Főleg Pécsen, ahol a rengeteg párhuzamosság, átlapolás miatt bőven van tartalék a rendszerben!
Előzmény: D55 (88)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 96
"Nahát-nahát, pedig egyrészt ez nem ok-okozati összefüggés kell legyen, másrészt szerintem nagyon rosszul látod."

Pécsen az általános városképhez hozzátartozik az egymásba érő buszok látványa (főleg a belvárosban, Rákóczi út). A buszokon a kihasználtság szélsőséges, még az egy irányba közlekedő, majdnem egy uticélt elérők esetén is. Látni kitömött autóbuszt, de mindjárt mögötte "töküres" kocsit is, pedig egy csapásirányon közlekednek. Az összkép az, hogy a kibocsátott férőhely megfelelő, csak az elosztással van a baj. Tehát a kilométer szintentartása mellett (még ha rosszul is látom) azt értem, hogy bőven van tartalék a rendszerben. Papíron nagyon frankó levezetni, hogy a Zsolnay V. és a Komlói úton a 48-as tértől Fehérhegyig nagyon jó a közlekedés, de a valóságban egymás seggébe érnek a buszok. Kettő-három egyszerre jön, majd pedig utána szünet, még akkor is, ha a papíron nem így kellene jönni. Másik példa a 2-es és betétjárata, a 2A esete. Uránból még 5 perc különbséggel indul a két járat, de az Árkádnál már "vonatoznak". Az utasnak meg csak a rossz tapasztalat marad meg az emlékeiben, hogy kitömött 2-essel szokott utazni, de a jó emlék, a "sumákoló" 2A-n való szabad ülőhelyes utazás már nem. Tehát bőven van kilométer nem kell növelni, csak gazdaságosabban kell elosztani és máris lehet kinálati menetrendet alkotni.

Az fafej gondolkodásra vall, hogy ha "gyártjuk a kilométert", akkor majd lesz utas. Nem itt van a kutya elásva, hanem ott, hogy az utas konfortérzete (mint végeredmény) miként alakul. Tehát a menetrendszerűség betartása (még a jelenlegi hálozat esetén is) sokkal többet ér minden másnál, ami csak pénzkidobás lenne, de utasokat nem vonzana.
Előzmény: hungeri (87)
BPO-105 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 95
?????
Előzmény: Törölt nick (70)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 94
Előzmény: Törölt nick (93)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 93
Azt viszont még mindig nem mondta senki, hogy mi akar lenne ez a 2-21-es sűrítés? Mi rovására fog ez megtörténni? Pécsen szerintem 3 fő vonal van ahova kell a sűrítés és a többit erre kellene ráhangolni. E három vonalon meg biztosítani kellene forgalomtechnikai eszközökkel is az autóbuszok előrehaladását, nem csak a sűrítésen gondolkodni. Mert oké, hogy ~5 percenként megy a busz, de nincs értelme ha a Budaitól az Árkádig a jelenlegi 10 busz helyett 20 fog rostokolni a dugóba. Erre senki sem gondol? Vagy ehhez olyan mindenkinek a hozzá állása, hogy ne bántsuk mert rossz lesz az autósnak?
Széchenyi teret meg egyszerűen meg lehetne szerintem oldani. Sok videón láttam, hogy használják más városokban akkor akár ezt Pécsen is lehetne. Mégpedig azt, hogy az elzárt területre csak úgy tud bemenni a gépjármű ha megvan hozzá a megfelelő súly. pontos nevét nem tudom, de automatikusan az aszfaltba süllyeszthető oszlopra gondolok. Így még engedéllyel sem kell babrálni, ha megvan a busz súlya akkor mehet, ha nincs akkor ciki van. :-))
hungeri Creative Commons License 2009.08.09 0 0 92
Ha jól értem, ugyanúgy látjuk, csak máshogy tálaljuk :)

Nem gondolom, hogy egy ITF-fel, egy kínálati menetrenddel, alacsonypadlós, szőnyeges, légkondis, fiatal lányos kiszolgálószemélyzettel ellátott plazmatévés kocsiparkkal kétszer akkorára ugrik az utasszám, vagy a modal split 1 lesz. Ellenben minden tény azt mutatja, hogy az emberek, főleg vidéki kisebb városokban, a sarki piacra is kocsival járnak és még sehol sem annyira elviselhetetlen a dugó, hogy kiszálljanak az átkozott kocsiból. De amit látok, hogy pár nagyvároson kívül az összes többi szarik a közösségi közlekedésre. Ékes példa Pécs, ahol a főtérről kitiltják az autót, piros pont, kitiltanák szőröstül-bőröstül a buszokat, fekete pont, rájönnek, ez gáz, hoznak egy még gázosabb döntést félmegoldásról, fekete pont törölve, ámbár piros ezért nem jár. Aztán kitalálják, hogy az autók azért bejöhessenek, s egy keskeny, csillapított forgalmú úton meg kijöhessenek. A széles bevezető út nem jó kivezetésre, csak a hosszú és keskeny út a kivezetésre. Sőt. Jobbat is mondok, a budapesti székhelyű parkolótárasággal kötött paktum miatt e forgalomcsillapított utca már nem az többé, mert a téren felszámolt parkolóhelyek itt lesznek kialakítva, hogy szegény, városidegen rabló cég nehogy kevesebb pénzt tudjon kivenni a zsebünkből. Tehát a városunk nem csak a közösségi közlekedésre szarik, hanem a lakókra is, legalábbis egy budapesti parkolási cég fontosabb nekik. Itt jegyezném meg, hogy a mai állás szerint hétvégén nincs közösségi közlekedés, ámbár a turista buszok bejöhetnek akkor is...
Előzmény: Törölt nick (89)
hungeri Creative Commons License 2009.08.09 0 0 91
"nyugodtan járhatna gyorsjáratként a nyugati városrészben is: Urán-Egyetemváros-Kórház tér-Zsolnay-szobor-Árkád megállókkal"

Zseni, ezt hívják úgy, hogy 27-es..................... :S

"Az utasok többsége Urán és a Belváros között utazik, nem?"
Kérdezed? Miért, ezek szerint nem tudod, hány utassal indul egy urános járat, majd hány utassal folytatja útját mondjuk Tüzér utcától?! ÁHÁ! Akkor jól megalapozottak lehettek eddig is a 102-es mellett szóló érveid. Szóval a fától az erdőt eset...

"Tény, hogy az általam leírt (...) 3+30 összevonással meg lehetne spórolni valamennyi járműkm-t, mert a Belvárosban nem mászkálnának annyit a buszok,(...)"
vesd össze korábbi HSZ-eddel (#32)
"Kertváros-Keszüi út-Bőrgyár-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Kórház tér-Petőfi utca-Kürt utca. Lehet, hogy érdemes lenne levinni a Kürt utcán, majd a Szigeti úton elvinni Uránvárosig"
Szóval nem mászkálnának annyit a buszok?! Pedig az útvonalad tökéletesen definiál egy jó nagy amplitúdójú négyszögjelet...

Érdekes egyébként találkozni a mostani éneddel, mert nem is oly rég Dominoék 55. tagja volt hangos attól, hogy az emberek tudnak sétálni, mi az nekik. Erre D55 mindenhonnan mindenhová vonalakat tervezget és élesen kiáll a Széchenyi téri közlekedésért, azért a két megállóért, amit 200 méteres sétával meg lehet közelíteni - szerinte. Hát, mindig van új a nap alatt.
Előzmény: D55 (88)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 90
"60+14, illetve 60+113: Kertváros-Csontváry utca-Krisztina tér-Táncsics Mihály utca-Bőrgyár-Budai vám-Petőfi-akna/Hird. Ezzel Vasasnak és Hirdnek közvetlen belvárosi kacsolata lenne. "

A Vásárcsarnokba járó, nemfizető nyugdíjasoknaknak.

Miért pont a 60-assal kötnéd össze? Miért nem a 2-esel? Lenne egy fasza Bimbamláb utca-Vasas-Patacs vonal :) Hol lenne a végállomás ahol a sofőrbácsi eszik, iszik, pisil?
A város szélére lehajított bódévégállomás, amit a BKV alkalmaz nem biztos, hogy a legjobb megoldás. Milyen forgalom szervezés kell oda, hogy egy ilyen hosszú vonalat kiszolgáló egysofőrös végállomásra mentesítő járatot küldj, ha gáz van? Ez a kapcsolat most is létezik, csak vár az utas a budain néhány percet. Milyen utasszámlási adatra hivatkozol, ami ezt az igényt támasztja alá? Tipikusan laikus elgondolás. A lakhelyedet összekötöd a fő uticéloddal. Az indok meg annyi, hogy szerinted erre van igény, mert neked vagy az ismerőseidnek ez lenne a legjobb. A cégnek nem érdeke, hogy egy jeggyel, vagy vonalbérlettel utazzon ekkora távot az utas.
Előzmény: D55 (32)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!