Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Itt el tudsz képzelni buszközlekedést? Az Irgalmasok utcájába még fát is ültetnek. A buszok csak "laposkúszásban" tudnak közlekedni. Érdekesség, hogy hétvégén a térre csak a turista buszok hajthatnak be (a helyi menetrendszerinti járatok nem). Hát az emeletes buszokkal érdekes dolog lesz ez.
Hm :-) Van pár jó kis elgondolásod összekötögetés terén.
Ahogy írod villamosra az elkövetkező 10 évben még nem kell számítanunk sajna :-((
"60+14, illetve 60+113" Ezzel az össze kötéssel majdnem teljesen egyet értek, nekem csak olyan gondom lenne vele, hogy a 14-esnek órás ill. félórás követése van míg a 60-asnak 20 perces. 13+113-as meg órás ütemben délután vagy egy kis eltérés mikor 40 percenként jár. Tehát ezzel vagy sűrítjük az új járatokat Vasas és Hírdnek vagy a 60-as jelenlegi menetrendje lenne beritkítva egy picit :-))) Ezzel én nem értenék egyet. Akkor inkább járjon 40-40 percenként az új járatok, avagy csúcsidőbe legyenek rövidített járatok ami csak a Budaiig közlekedik. Mondjuk az is igaz, hogy nem teljesen vagyok képben, hogy mekkora lehet a 14+13-as utasforgalma egész nap. Amit láttam belőlük az számomra "meglepő" volt.
"4+32 és 4+33:" Ezt én kevésbé támogatom. :-) Az elgondolás jó, viszont a vasút fele is kellene kapcsolat a "hegyekről". No meg azért az ember tömegre is gondolni kell, (elég kihasználtak szvsz külön-külön is a járatok, igaz a legkihasználtabb a 30-as).
"41+36; 42+37"
Na ezekkel a járatokkal meglőttél, még életemben nem mentem szerintem a 41-42-vel :-)) Így nem tudok erről véleményt kifejteni.
Viszont én amit eltudnék képzelni interkontinentális vonalként az vagy egy 26+21 vagy 26+2 össze kötés. Szerinted? :-))
Attila0929: Egyébként te a jelenlegi 3-as követési idejével szolgálnád ki az új 3-as járatot vagy esetleg módosítanád azt is?
Valószínűleg módosítanám. Teljesen új menetrend kéne az egész hálózatra.
Illetve ha jól gondolom, akkor az Árkádig a jelenlegi 3-as útvonalon közlekedne és utána menne tovább a 30-as útvonalán vagy valami más vonalvezetést találtál ki rá?
Nem, nem arra menne. Ha már úgysem engedik a Széchenyi tér felé menni, akkor így járatnám: Kertváros-Keszüi út-Bőrgyár-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Kórház tér-Petőfi utca-Kürt utca. Lehet, hogy érdemes lenne levinni a Kürt utcán, majd a Szigeti úton elvinni Uránvárosig, hogy onnan is legyen közvetlen eljutás az Ifjúság útja, Alkotmány utca környékére.
Más összekötési gondolataid is vannak?
Vannak :)
60+14, illetve 60+113: Kertváros-Csontváry utca-Krisztina tér-Táncsics Mihály utca-Bőrgyár-Budai vám-Petőfi-akna/Hird. Ezzel Vasasnak és Hirdnek közvetlen belvárosi kacsolata lenne. Kérdés, hogy érdemes-e a külső részekről közvetlen belvárosi kapcsolatot adni, ha előbb-utóbb amúgy is lesz villamos és akkor viszont a villamosra való ráhordás lenne a jobb. Mivel azonban egy darabig valószínűleg nem lesz villamos, én öszekötném ezeket a vonalakat :)
Felváltva menne a vasasi és a hirdi busz.
4+32 és 4+33: Uránváros-Mártírok útja-Főpályaudvar-Kossuth tér-Havihegyi út/MTA-székház, körjárat. Ezek szóló buszok lennének, felváltva járnának. Ezáltal a 4-esnek nem kéne megkerülnie a Belvárost, Tettyéről és Szkókóról lenne közvetlen uránvárosi eljutás, Uránvárosnak pedig közvetlen kapcsolata lenne a Széchenyi térrel.
Szerintem ez azért lenne jó, mert így Reménypuszta és Donátus felől lenne közvetlen eljutás a Zsolnay-szobor és a Kórház tér környékére, Bálicstető és Donátus felől pedig nem kéne átszállni, ha valaki az Árkádba, vagy a Vásárcsarnokba megy. Ehhez viszont mindkét vonal valamelyik végállomásán a sofőrök részére pihenőhelyiséget és WC-t kellene létesíteni: Be kéne osztani ezt a két vonalat valamelyik forgalmistához, szerintem maradhatna a főpályaudvari irányítónál.
Értem, én is valami hasonlóra gondoltam. Egyébként te a jelenlegi 3-as követési idejével szolgálnád ki az új 3-as járatot vagy esetleg módosítanád azt is? Illetve ha jól gondolom, akkor az Árkádig a jelenlegi 3-as útvonalon közlekedne és utána menne tovább a 30-as útvonalán vagy valami más vonalvezetést találtál ki rá? Más összekötési gondolataid is vannak?
Úgy gondolom, hogy veszteségmentesen semerre sem lehet elterelni. Tán az lenne a legjobb ha Kertvárosba ki lenne téve az indulása. Mások szerint ez milyen ötlet?
Még csak a bizottság döntése ismert. A valós az még nem. Jól tudod, 30-as elmenne, 32-33 marad, de pénteken 16-óráig(?!) s hétvégén egyáltalán nem járna.
Szerintem a 30-as, 32-es és 33-as buszokat nem szabad másfelé terelni, mert csak így tudják jól ellátni a feladatukat. A többi útvonal kerülő lenne a Tettyén és Szkókón lakóknak és a történelmi Belvárost sem szolgálná ki a busz...
Tiszteletem mindenkinek! Pécs és a Széchenyi térhez nekem annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy: A buszok mindenképp maradjanak meg a jelenlegi formájukban, nem fog belerokkanni senki sem ha ott elmegy egy-egy busz. (ha alacsonypadlós lenne az összes az lenne a legjobb!) Továbbá ha valakit is annyira ki akarnak tiltani akkor az autósokat végleg! Se engedély, se roki kártya, semmivel se ne lehessen oda behajtani csak és kizárólag busszal.
Szép jó napot mindenkinek! Ha már Pécs is beletartozik a topicba, akkor esetleg, kinek mi a véleménye a Széchenyi térről, ki hogy tudná elképzleni a tér átalakítása utáni tömegközlekedést, és ha nem maradhat minden járat a téren, akkor mi lenne a megoldás?
Na ez az a topik, amelyet a nem megfelelő személy, a nem megfelelő időben, a nem megfelelő közönségnek és leginkább nem egy fontos cél (a betöltendő űr, Pécs és környéke közlekedése) érdekében hozott létre. Tehát kár volt. Ez egy olyan előadás, amelyen nincsenek nézők. Ez egy olyan beszélgetés, amelynek nincs társasága. A test, amelyben nincs lélek. A levegő, amelyben nincs oxigén. Egy csoport, amelyben nincsennek tagok.
archlinux: Nem hiszem, hogy explicit elzavartak valakit, de ha egy volán mondjuk Nagyatád-Keszthely járat indítási kérelemmel fordul a minisztériumhoz, reflexből azt mondják, hogy párhuzamosság, kuss.
Hát, szerintem nem jellemző a Minisztériumra, hogy ne engedné a Volánoknak, hogy új járatokat indítsanak :)
Elhiszem, hogy a jelenlegi 37-esnél a busz sokkal versenyképesebb lehetne, de még mindig úgy gondolom, hogy hosszútávon megérné azt a vonalat fejleszteni. Addig maradhatna a napi néhány pár vonat - mivel pályafenntartás ott nemigen van, ez nem lenne nagy költség.
"Szerintem annakidején nem lett volna szabad megszüntetni a Barcs-Nagyatád szakaszt, de lehetne értelme a vonalnak a jelenlegi hosszúságában is." Nem is tudtam, h. volt ilyen, jó tudni.
Egy nagyon jó, érthető, szépen kidolgozott vasutas oldalt ajánlanék a figyelmedbe, amit somogyi vasútbarátok szerkesztenek:
Úgy látom, hogy ez a topic kettőnk párbeszéde, de nem baj. ;-)
"El kellett zavarni? Ki zavarta el? Amúgy, ez a járat nem falujáró, igaz (úgy néz ki) nem is gyorsjárat." Nem hiszem, hogy explicit elzavartak valakit, de ha egy volán mondjuk Nagyatád-Keszthely járat indítási kérelemmel fordul a minisztériumhoz, reflexből azt mondják, hogy párhuzamosság, kuss. (Hogy ilyen kérelem volt-e, azt nem tudom.) A Kapos Volánnak egyébként van két pár Barcs-Balatonmáriafürdő járata, ami aztán tényleg falujáró a köbön, de hogy miért nem Keszthelyig jár (és egy kicsit tempósabban), azt nem tudom, valószínűleg a szokásos megyehatár=fal jelenséggel találkozunk. Summa summarum, a 68 út menti tömegközlekedéssel nem vagyok elégedett (a 61 út mentivel sem), és csak találgatni tudom, hogy miért ilyen sz@r, de én akkor is úgy érzem, hogy ha nem lenne az a napi 4 pár csapnivaló színvonalú vonat opció, akkor a volán csak képes lenne valami jobbat kínálni (aztán lehet, hogy tévedek).
Ja, még annyit, hogy én általában a "távolsági" tömegközlekedésre fókuszálok, valószínűleg a kéthelyi munkásokat képes a volán/vonat behozni Marcaliba. ;-)
"Azt nem tudom, de a piroska az MDmot beceneve :)" Ja, OK. Mindenesetre én (meg sokan mások) a BzMotra (is) használom, akkor ezentúl BzMot-ot írok.
"Szerintem annakidején nem lett volna szabad megszüntetni a Barcs-Nagyatád szakaszt, de lehetne értelme a vonalnak a jelenlegi hosszúságában is." Nem is tudtam, h. volt ilyen, jó tudni.
archlinux: Ez amúgy az egyetlen közvetlen busz, feltehetően azért, mert párhuzamos lenne a vasúttal, így a jobb szolgáltatást nyújtó volánt el kellett zavarni
El kellett zavarni? Ki zavarta el? Amúgy, ez a járat nem falujáró, igaz (úgy néz ki) nem is gyorsjárat.
Gondolom a busz olcsóbb is lenne
Valamivel biztos olcsóbb lenne, de a vasút veszteségeinek a nagy része nem a mellékvonalakon keletkezik...
Ettől függetlenül itt is lehetne faragni a költségekből és lenne jónéhány mellékvonal, amelyet én is bezárnék.
Ja, még a rendbetételhez annyit, hogy szerintem ez a vonal eleve így épült, Piroskára, 40-nel.
Azt nem tudom, de a piroska az MDmot beceneve :)
Nem értek a vasúthoz annyira, de szerintem itt a felújítás majdnem egyenlő egy újjáépítéssel.
Valóban drága lenne, de ha bezárod, akkor lekerül a napirendről és nem valószínű, hogy 5-10 év múlva újra lesz indítva. És ezzel van a probléma. Az üzembentartáshoz az is elég lenne, ha egyszerűsített forgalmi szolgálat mellett ingázna Somogyszob és Balatonszentgyörgy között egy Bz motorkocsi, négyóránként.
Távolsági szerepe akkor lenne igazán, ha lemenne Barcsig, és így Pécs felé megnyílna a vonal. Jelenleg nincs túl nagy tumultus rajta, hogy finoman fogalmazzak.
Szerintem annakidején nem lett volna szabad megszüntetni a Barcs-Nagyatád szakaszt, de lehetne értelme a vonalnak a jelenlegi hosszúságában is.
Ja, még a rendbetételhez annyit, hogy szerintem ez a vonal eleve így épült, Piroskára, 40-nel. (Legalábbis amióta az eszemet tudom, ez a pálya ilyen volt.) Nem értek a vasúthoz annyira, de szerintem itt a felújítás majdnem egyenlő egy újjáépítéssel.
Távolsági szerepe akkor lenne igazán, ha lemenne Barcsig, és így Pécs felé megnyílna a vonal. Jelenleg nincs túl nagy tumultus rajta, hogy finoman fogalmazzak.
Nekem csak annyi a problémám, hogy elvira szerint a leggyorsabb Nagyatád-Keszthely vonat eljutás elvira szerint 2:23, míg a Pannon Volános falujáró Szigetvár-Hévíz járat ezt bevégezi 1:48 alatt. Ez amúgy az egyetlen közvetlen busz, feltehetően azért, mert párhuzamos lenne a vasúttal, így a jobb szolgáltatást nyújtó volánt el kellett zavarni (bár, a Kapos Volán sem arról híres, hogy kapkodna a távolsági járatokért). A buszos gyorsjáratok a szakaszon (Böhönye-Keszthely pl.) még nagyobbat vernek a vonatra.
Gondolom a busz olcsóbb is lenne, plusz gyakorlatilag a vonal döntő része párhuzamos a 68 úttal (de egy-két pusztától eltekintve 100%-ban párhuzamos valamilyen úttal). Akkor miért kellene megtartani?
Dehogynem illik beszélni. Engem nem érdekel, hogy megszokták, ha felesleges, akkor felesleges. A Somogyszob-Balatonszentgyörgy vonalnál szerintem már más a helyzet, mert annak lehetne távolsági szerepe is. Persze, a pályát tényleg rendbe kéne tenni, de nem biztos, hogy addig is (amíg lesz pénz) jó lenne a vonalat bezárni, mert valószínűleg akkor ez már így is maradna...