Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
"Ez megmaradna: olvasd el, leírtam az útvonalat :)" Oké most már megvan :-))
"Éppenséggel lehetne, csak akkor ott is kéne valamelyik végállomásra tartózkodóhelyiség és WC, na meg a követési időket is össze kéne egyeztetni, mert gondolom, nem járatnál a II-es rakodóhoz 10 percenként buszt :)" Betétjáratos megoldást tudnék itt is elképzelni, úgy ahogy most a 2-2A relációban van. :-)
Csuklós kocsikkal oda kell figyelni, hogy a jelenleginél ne tervezünk többel, mert mint te is értesülhettél a sajtóból nem lesz mostanság új busz :-( A mostaniak meg elég megbízhatatlanok gépészetileg.
Hát az (emeletes) turistabusz sem fog tudni közlekedni (esetleg sövénynyíróval). Az meg nonszensz, hogy a turistabusz mehet hétvégén, a közforgalmú meg nem.
Attila0929: Ezzel az össze kötéssel majdnem teljesen egyet értek, nekem csak olyan gondom lenne vele, hogy a 14-esnek órás ill. félórás követése van míg a 60-asnak 20 perces. Nem gond: a 60-as jelenlegi vonalán csúcson kívül elég lenne a félórás követés, de csuklóssal. Így óránként járna a hirdi és a vasasi busz is, felváltva. A délutáni csúcsban pedig a vasasi 20 percenként járna, a hirdi pedig szintén, vagy úgy is lehetne, hogy 40 Hirdre percenként járna és és lenne egy betétjárat 40 percenként a Budai vámig (vagy ugyanez, betétjárat nélkül).
Ezt én kevésbé támogatom. :-) Az elgondolás jó, viszont a vasút fele is kellene kapcsolat a "hegyekről". Ez megmaradna: olvasd el, leírtam az útvonalat :)
Viszont én amit eltudnék képzelni interkontinentális vonalként az vagy egy 26+21 vagy 26+2 össze kötés. Szerinted? :-)) Éppenséggel lehetne, csak akkor ott is kéne valamelyik végállomásra tartózkodóhelyiség és WC, na meg a követési időket is össze kéne egyeztetni, mert gondolom, nem járatnál a II-es rakodóhoz 10 percenként buszt :)
P a P: 3+30-at add be 50 ezer embernek Milyen ötvenezer embernek és mi lenne a gond ezzel az összekötéssel?
Hol lesz a decentrum, ahol a sofőr pisil, kakil, eszik, iszik? Nem lenne sem centrum, sem decentrum: végállomási tartózkodó és WC lenne (ahogy leírtam), mint a BKV-nál.
via ironia: Itt el tudsz képzelni buszközlekedést? Hát, ha a turistabusz tud közlekedni, akkor szerintem a helyi busz is :)
Hát az emeletes buszokkal érdekes dolog lesz ez. Miért?
BusRapidTransit: Na meg azt, hogy ezeknek mi értelme lenne?
Minden összekötési javaslatomhoz leírtam, hogy konkrétan mi értelme lenne. Lehet kifogásolni, de csak konkrétumokkal :)
Itt el tudsz képzelni buszközlekedést? Az Irgalmasok utcájába még fát is ültetnek. A buszok csak "laposkúszásban" tudnak közlekedni. Érdekesség, hogy hétvégén a térre csak a turista buszok hajthatnak be (a helyi menetrendszerinti járatok nem). Hát az emeletes buszokkal érdekes dolog lesz ez.
Hm :-) Van pár jó kis elgondolásod összekötögetés terén.
Ahogy írod villamosra az elkövetkező 10 évben még nem kell számítanunk sajna :-((
"60+14, illetve 60+113" Ezzel az össze kötéssel majdnem teljesen egyet értek, nekem csak olyan gondom lenne vele, hogy a 14-esnek órás ill. félórás követése van míg a 60-asnak 20 perces. 13+113-as meg órás ütemben délután vagy egy kis eltérés mikor 40 percenként jár. Tehát ezzel vagy sűrítjük az új járatokat Vasas és Hírdnek vagy a 60-as jelenlegi menetrendje lenne beritkítva egy picit :-))) Ezzel én nem értenék egyet. Akkor inkább járjon 40-40 percenként az új járatok, avagy csúcsidőbe legyenek rövidített járatok ami csak a Budaiig közlekedik. Mondjuk az is igaz, hogy nem teljesen vagyok képben, hogy mekkora lehet a 14+13-as utasforgalma egész nap. Amit láttam belőlük az számomra "meglepő" volt.
"4+32 és 4+33:" Ezt én kevésbé támogatom. :-) Az elgondolás jó, viszont a vasút fele is kellene kapcsolat a "hegyekről". No meg azért az ember tömegre is gondolni kell, (elég kihasználtak szvsz külön-külön is a járatok, igaz a legkihasználtabb a 30-as).
"41+36; 42+37"
Na ezekkel a járatokkal meglőttél, még életemben nem mentem szerintem a 41-42-vel :-)) Így nem tudok erről véleményt kifejteni.
Viszont én amit eltudnék képzelni interkontinentális vonalként az vagy egy 26+21 vagy 26+2 össze kötés. Szerinted? :-))
Attila0929: Egyébként te a jelenlegi 3-as követési idejével szolgálnád ki az új 3-as járatot vagy esetleg módosítanád azt is?
Valószínűleg módosítanám. Teljesen új menetrend kéne az egész hálózatra.
Illetve ha jól gondolom, akkor az Árkádig a jelenlegi 3-as útvonalon közlekedne és utána menne tovább a 30-as útvonalán vagy valami más vonalvezetést találtál ki rá?
Nem, nem arra menne. Ha már úgysem engedik a Széchenyi tér felé menni, akkor így járatnám: Kertváros-Keszüi út-Bőrgyár-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Kórház tér-Petőfi utca-Kürt utca. Lehet, hogy érdemes lenne levinni a Kürt utcán, majd a Szigeti úton elvinni Uránvárosig, hogy onnan is legyen közvetlen eljutás az Ifjúság útja, Alkotmány utca környékére.
Más összekötési gondolataid is vannak?
Vannak :)
60+14, illetve 60+113: Kertváros-Csontváry utca-Krisztina tér-Táncsics Mihály utca-Bőrgyár-Budai vám-Petőfi-akna/Hird. Ezzel Vasasnak és Hirdnek közvetlen belvárosi kacsolata lenne. Kérdés, hogy érdemes-e a külső részekről közvetlen belvárosi kapcsolatot adni, ha előbb-utóbb amúgy is lesz villamos és akkor viszont a villamosra való ráhordás lenne a jobb. Mivel azonban egy darabig valószínűleg nem lesz villamos, én öszekötném ezeket a vonalakat :)
Felváltva menne a vasasi és a hirdi busz.
4+32 és 4+33: Uránváros-Mártírok útja-Főpályaudvar-Kossuth tér-Havihegyi út/MTA-székház, körjárat. Ezek szóló buszok lennének, felváltva járnának. Ezáltal a 4-esnek nem kéne megkerülnie a Belvárost, Tettyéről és Szkókóról lenne közvetlen uránvárosi eljutás, Uránvárosnak pedig közvetlen kapcsolata lenne a Széchenyi térrel.
Szerintem ez azért lenne jó, mert így Reménypuszta és Donátus felől lenne közvetlen eljutás a Zsolnay-szobor és a Kórház tér környékére, Bálicstető és Donátus felől pedig nem kéne átszállni, ha valaki az Árkádba, vagy a Vásárcsarnokba megy. Ehhez viszont mindkét vonal valamelyik végállomásán a sofőrök részére pihenőhelyiséget és WC-t kellene létesíteni: Be kéne osztani ezt a két vonalat valamelyik forgalmistához, szerintem maradhatna a főpályaudvari irányítónál.
Értem, én is valami hasonlóra gondoltam. Egyébként te a jelenlegi 3-as követési idejével szolgálnád ki az új 3-as járatot vagy esetleg módosítanád azt is? Illetve ha jól gondolom, akkor az Árkádig a jelenlegi 3-as útvonalon közlekedne és utána menne tovább a 30-as útvonalán vagy valami más vonalvezetést találtál ki rá? Más összekötési gondolataid is vannak?
Úgy gondolom, hogy veszteségmentesen semerre sem lehet elterelni. Tán az lenne a legjobb ha Kertvárosba ki lenne téve az indulása. Mások szerint ez milyen ötlet?
Még csak a bizottság döntése ismert. A valós az még nem. Jól tudod, 30-as elmenne, 32-33 marad, de pénteken 16-óráig(?!) s hétvégén egyáltalán nem járna.
Szerintem a 30-as, 32-es és 33-as buszokat nem szabad másfelé terelni, mert csak így tudják jól ellátni a feladatukat. A többi útvonal kerülő lenne a Tettyén és Szkókón lakóknak és a történelmi Belvárost sem szolgálná ki a busz...
Tiszteletem mindenkinek! Pécs és a Széchenyi térhez nekem annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy: A buszok mindenképp maradjanak meg a jelenlegi formájukban, nem fog belerokkanni senki sem ha ott elmegy egy-egy busz. (ha alacsonypadlós lenne az összes az lenne a legjobb!) Továbbá ha valakit is annyira ki akarnak tiltani akkor az autósokat végleg! Se engedély, se roki kártya, semmivel se ne lehessen oda behajtani csak és kizárólag busszal.
Szép jó napot mindenkinek! Ha már Pécs is beletartozik a topicba, akkor esetleg, kinek mi a véleménye a Széchenyi térről, ki hogy tudná elképzleni a tér átalakítása utáni tömegközlekedést, és ha nem maradhat minden járat a téren, akkor mi lenne a megoldás?
Na ez az a topik, amelyet a nem megfelelő személy, a nem megfelelő időben, a nem megfelelő közönségnek és leginkább nem egy fontos cél (a betöltendő űr, Pécs és környéke közlekedése) érdekében hozott létre. Tehát kár volt. Ez egy olyan előadás, amelyen nincsenek nézők. Ez egy olyan beszélgetés, amelynek nincs társasága. A test, amelyben nincs lélek. A levegő, amelyben nincs oxigén. Egy csoport, amelyben nincsennek tagok.
archlinux: Nem hiszem, hogy explicit elzavartak valakit, de ha egy volán mondjuk Nagyatád-Keszthely járat indítási kérelemmel fordul a minisztériumhoz, reflexből azt mondják, hogy párhuzamosság, kuss.
Hát, szerintem nem jellemző a Minisztériumra, hogy ne engedné a Volánoknak, hogy új járatokat indítsanak :)
Elhiszem, hogy a jelenlegi 37-esnél a busz sokkal versenyképesebb lehetne, de még mindig úgy gondolom, hogy hosszútávon megérné azt a vonalat fejleszteni. Addig maradhatna a napi néhány pár vonat - mivel pályafenntartás ott nemigen van, ez nem lenne nagy költség.