Köszi! De nekem D-ben való indításkor is tud kattogni. Ha indítózok, akkor a relé lekapcsolja a belső ventilátort (meg biztos mást is), tehát valamit csinál. Indítani persze nem indít. Kipróbáltam azt is, hogy D-ben rátekerem az indítókulcsot (tartom) és utána N-be teszem. Akkor N-be kattanva indít. Ebből nekem az következik, hogy a P/N kapcsoló mégsem a relé testjét szakítja meg. Csak nincsen több relé! Egyébként logikusan hangzik amit írtál, de egyelőre úgy tűnik, hogy én nem ezt tapasztalom. Kösz! Csaba
Mindig hagyd direktben! Esetleg ha sorompót kapsz és el kezdik ide-oda tologatni a vagonokat és azt látod, hogy ez hosszú művelet lesz, akkor esetleg tedd üresbe. Egyéb esetben felesleges és inkább ártasz vele a váltónak!
Hello! Lenne egy kérdésem, az automata váltós autóm (bukólámpás mazda 323 f) mikor fogyaszt kevesebbet: Lendületből lassulok vagy állok: direktben hagyjam vagy nullába tegyem a váltót? A nulla logikusabb nekem, de akkor gyakran megugrik a fordulatszám... Köszi a választ!
A kapcsoló, ami tiltja az indítást P és N helyzeteken kívül, a váltóban van (többfunkciós kapcsoló). Ez a kapcsoló egy relé (ez plusz a manuálishoz képest) mágnestekercsének testelését szakítja meg, így a kapcsoló hibája esetén a relé nem is kattoghat.
Merész vállakozás. Fordítva szokták csinálni. Tudomásom szerint aut. váltó szerelők személy szerint itt nincsenek jelen. Viszont automatát szeretők sokan. Mint én pl :) Biztosan fogsz 1-2 tanácsot vagy címet kapni. Türelem....
A véleményetekre, és tanácsotokra lenne szükségem! Az alap szitu az, hogy manuálisból szeretnék automatát csinálni. Van egy 98'as Toyota hiluxom, és adott egy angol/japán bontott Toyota 4runner automata. Ezt a kettőt szeretném párosítani, ha egyáltalán van értelme. Megyek évente 35e.km-t ebből 30-at városi körülmények között, és kb egy 1000-est kemény off-road körülmények között. Városban lenne rá nagy szükségem, mert a nagy faluban lakom, de terepen is szeretek automatával autózni. A motor mindkettőben 2,4TD. A szerkezeti átalakítások nem is jelentenének nagy gondot, de az elektronikával bajban vagyok. A váltó egy A340H tip. 4sebességes csoda. Az angolból kibontottunk mindent amire gondoltunk hogy kellhet, komplett kábelkötegek, Van egy vezérlő panele az autómatának, kick-down bovden, pedálgép, kapcsolók relék szinte minden. Viszont ami biztos nincs az a fordulatszám jeladó ami az eredeti blokk oldalába be van fúrva, feltehetőleg a főtengely sonkáról vehet jelet, de az én blokkomon, nincs meg ez a furat. Mivel ezek a típusok japán importból kerülnek Angliába, onnan meg ide, és Magyarországon sosem forgalmaztak dízel automata toyotákat ebből a kórból, így leírásoknak igen csak híján vagyunk. 1. Az alapvető kérdés az, hogy lehet-e és ha igen milyen fordulat jelet kell generálni a váltónak? 2. Sebesség jelet a váltó önmagából vesz, vagy külső jele van? 3. Honnan szerezhetnék infót, leírást, bármit a váltóról? 4. Tudtok-e olyat, aki hallott már róla, hogy látott valaki egy olyan embert aki beszélt már olyannal, akinek van valakije, aki látott már ilyet, és lenne építő jellegű ötlete a témában! És persze szívesen olvasnék véleményeket az ötletről, pro és kontra! Segítségeteket előre is köszönöm, Krinnyián
Kösz! A probléma természetéből adódik, hogy igen nehéz összefüggéseket megfigyelni (mi hathat mire, stb). Azt már megfigyeltem, hogy a relé működik amikor az indító motor nem indul. Indítózáskor (amikor nem indul) kattog a relé ami az indítás idejére kikapcsolja a belső szellőzés ventillátorát. Ez a viselkedés viszont független attól, hogy P/N-ben vagy R/D/1-3 -ban a váltókar. Ebből arra következtettem, hogy nem a relé előtt van a váltókar állás figyelő kapcsoló. Akár a relé mögött is lehet, még nem tudom. Tehát a gyújtáskapcsoló, relé jónak tűnik, de a váltókarkapcsolót még nem tudom. Még keresgetek. Kösz! Csaba
Sajnos típus specifikus infóm nincs, de jól gondolod az egészet. Van egy kapcsoló, amit a váltókar kapcsolgat (és ez lehet a karnál is és a váltónál is), valamint van egy relé, ami ezen kapcsoló jele alapján tiltja vagy engedi az indítást.
Ha épp nem indul, kipróbálhatod, hogy megmozgatod a váltókart (a retesz oldása - tehát fokozat kapcsolás - nélkül. Ha nem javul, akkor sebességbe, majd vissza P-be és ismét próba. Ha így indul, akkor a pozíció kapcsoló lehet a ludas. Az indítás tiltó relé szerintem nem rossz jelen esetben, mert akkor sokkal sűrűbben lenne vele probléma, a relé egy egyszerű szerkezet, így ha rossz, sokkal több problémát okoz, mint 50-ból 1 nem indulás. Ezen felül a gyújtáskapcsoló is lehet rossz, az elektromos betét is lehet kopott/égett, ami miatt nem megy ki indításkor semmi az önindító felé.
Sziasztok! Van nekem egy 1998 Renault Laguna 1-es autóm (AD4 automata váltóval), aminek az indító motorja néha nem működik rendesen (egyszerűen nem indul el). Volt már teljesen felújítva (20.000km-rel ezelőtt), nem régen bendix javítva megint (állítólag látszódott rajta valami rendellenesség). Ha nem indul, akkor egy darabig se kép, se hang. Ha indul, akkor teljesen jól működik. Mondjuk 50-ből egyszer nem indul. A legutóbbi gyanú az volt, hogy a bendix szorul vagy nem húz be rendesen vagy ilyesmi. Ha nem működik, akkor indításkor semmi jele a működésnek. Nem olyan, hogy behúz a bendix (katt) és nem indul. Hanem semmi.
Mivel az autó automata, ezért ez extra szívást jelent. Ha elviszem a szakihoz, akkor próbálkozik sokszor és persze mindig működik.
Bízva a szakemeberekben akik javították az indítómotort, már arra is gondoltam, hogy mi van ha az indító jel nem jut el mindig rendesen az indítómotorhoz. Nem tudja valaki, hogy: 1. Automata autóban hol van az a relé ami vezérli az indítást? (ha jól vettem észre van ebben valami plusz relé, ami nincs a manuális autóban) 2. Honnan tudja a rendszer, hogy hol áll a váltókar? Azaz szabad-e neki indítania? Valami csak P-ben vagy N-ben engedi az indítást. - 2a. A váltókar környékén van valami kapcsoló ami ezt figyeli (P vagy N)? - 2b. Vagy a váltóban van (a váltókar bowden másik végénél) valami ami figyeli, hogy P/N-ben van a váltókar? Valakinek van ezirányú tapasztalata? Kösz! Csaba
Igen. Az automatásításom után elsőre az volt a jelenség (a melegen nagyon csúszó 1-esen túl), hogy minden jól működött felváltásnál, de ha 4.-be felkapcsolt, és utána megálltam, akkor csak 3.-ba váltott vissza, 2-be, 1-be nem, és vagy 2 mp-ig iszonyúan remegett az egész kocsi megállás után, majd gyors 2-1 leváltás és minden oké, szép alapjárat. Nekem egyszerűbb volt a másik váltóból a komplett sebesség szabályzót áttenni, mert az kéznél volt, új tömítés viszont nem (levenni meg nem szerencsés a helyéről, a teflonos gumigyűrűk nem szeretik a feszegetést).
Ez a hiba is a sebesség szabályzó tömítése miatt van, többek között, de a tömítő gyűrű sérülésének jellegétől (kopás, felületi karc, szakadás) és annak mértékétől függően csinál furcsaságokat.
>>Olyan (még) nincs, hogy megálláskor remeg egy kicsit? Most hogy mondod, mintha ezt is csinálta volna. Ez is az általad leírt hibát támasztja alá? Mintha vinni akarta volna tovább a kocsit, vagy mintha gyengébb volna a fék.
Persze ilyenkor az ember minden rezdülést túlértékelhet, úgyhogy hosszabb tesztelgetést kell majd megejtenem - valószínű hétvégén :(
Ha tartósan produkálja, esetleg a 4. is kezd hamarabb megjönni, akkor szerintem a sebesség szabályzó (governor) középső tömítő gyűrűje lesz a ludas, ami a be- és kimenő oldalt elválasztja a sebesség szabályzónál. A bejövő vonali olajnyomás egy részét átengedi a szabályzott (kimenő) oldalra, és a vezérlőblokk nagyobbnak érzi a sebességet a valósnál, így felvált.
Az természetes, hogy csak kis gáznál jelentkezik egy ilyen hiba, mert nagyobb gáznál egyébként is csak nagyobb sebesség (olajnyomás) esetén vált fel, bár azok a váltási pontok is lejjebb csúsznak, csak azt nem annyira könnyű kiszúrni.
Ha így van, az végül is jó hiba (ha lehet ilyent mondani), mert azt a váltó (motorral együttes) kiszerelése nélkül is lehet cserélni. Olyan (még) nincs, hogy megálláskor remeg egy kicsit?
Túl sokat még nem teszteltem, mert ma kezdte. Azonban eddigi tapasztalatok alapján csak a 2-ből 3-ba felváltással van gond, és csak lassú felváltáskor. Ha intenzívebben gyorsítok, akkor később vált fel, illetve a kick-down is működik.
ZF4HP18 négysebességes váltóm elkezdett rakoncátlankodni. Normál esetben 58-60 körül vált fel harmadikba, most kényelmes gyorsításkor 38-40 körül.
Első blikkre az olaj állaga és mennyisége jónak tűnik. A váltó kb. két éve volt javítva, akkor természetesen friss olajat kapott. Azóta kb. 15000 kilométert mehettem vele.
A korábbi javítás után a hidraulikus vezérlő blokk miatt produkált hasonlót (annak tisztítása után tökéletesen működött eddig).
Nem az a célom, hogy úton útfélen összekapcsoljon a lockup. Megelégednék azzal is, ha D-fokozatban is úgy zárna mint S-ben. Ott ugyanis hamarabb megtörténik és ha egyszer összezárt és a váltások is abban a tartományban zajlanak amikor az adott fokozatban zárva lenne, akkor nem kapcsol szét még abban az esetben sem, amikor padlóig nyomom a gázpedált. D fokozatban viszont sokkal lágyabb ez a folyamat és igen, ott előfordul, hogy szétkapcsol nagyobb terhelésnél ,ami miatt nem abban az ütemben gyorsul a kaszni ahogyan azt elvárvám egy ilyen reakció esetén. Egyébként úgy tűnik van megoldás. Egy szervizes szaki szerint van lehetőség bizonyos határok közötti állításra. Gyárilag is több program létezik ugyan ahhoz a váltóhoz. Egy sportosabb felszereltségű gépezethez dinamikusabb programot is töltenek és nem esik szét tőle a váltó. Amint időm engedi elgurulok hozzá és meglátjuk mit hoz ki belőle
"Írd meg a gyárnak, bizonyára készséggel segítenek, bár gyanítom az árából úgy 140 évig tankolhatnál." Ne haragudj, Én vagyok a hülye, hogy nem vettem észre az építő jellegű ötleteket a szavaid között.
Segítségeteket kérném a problémámban. Az autómata váltóm indítás után kapcsol, viszont néhány 100m után a motor felpörög gázra, mintha üresbe kapcsolna, majd P , gázfröccs, D és újra viszi a kasznit. A váltó felújítva, a szeleptömb tisztítva, új olaj+szűrő.
Van ötletetek mi okozhatja? Ez egy Eclipse 2.0 turbós változat.
Akkor a Te váltód nem jó. Bár nem tudom milyen váltó, de ez nem helyes működés, vagy nagyon kőkorszaki a vezérlése. Nekem 2.-ban 35-40 km/h körül zár, és onnantól folyamatosan zárva van, nem is értem mi értelme lenne az oldásnak..... ( kivéve téli üzemmódban, ott akár 3.-ban is old, erős gázadásra)
Ez milyen autó lenne? A leírásodból jól értem azt, hogy bizonyos sebességnél úgy gurul az autó mintha üresben lenne? Azaz nincs minden esetben motorfék?
Még ehez a témához, ha úton útfélen összekapcsolna a lockup akkor annak az élettartama is jelentősen lecsökkenne.
nekem pl csak 4-5ben nagy sebességnél fixen haladva kapcsol össze, autópálya, vagy autóút... ha gyorsítok vagy lassítok szét is kapcsol.
én csináltam egy egyedi kijelzőt amit egy mikrovezérlő működtet, a váltó szolenoid működéséből megmondja melyik fokozatban van és a lockup működését is jelzi...muszaly volt egy kis villamosmérnöki tuning:D sajna az enyém gyárilag nem jelzi, csak a váltókar állását.