Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gabika3375 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 7602
Szerintem tedd át motorostol mindenestül
Előzmény: Krinnyi (7593)
napoli008 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 7601
Ha a gazdaságos vezetés elveivel tisztában vagy akkor mindegy miben van a váltó. De a váltó szempontjából jobb ha mindig "D"-ben van.
Előzmény: brics (7600)
brics Creative Commons License 2010.10.14 0 0 7600
Ok!
Ez úgy van, hogy a fogyasztás csak attól függ, mennyire nyomom a pedált, akkor meg mindegy, hogy van a váltó?
Előzmény: napoli008 (7598)
csaba123 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 7599
Köszi!
De nekem D-ben való indításkor is tud kattogni. Ha indítózok, akkor a relé lekapcsolja a belső ventilátort (meg biztos mást is), tehát valamit csinál. Indítani persze nem indít.
Kipróbáltam azt is, hogy D-ben rátekerem az indítókulcsot (tartom) és utána N-be teszem. Akkor N-be kattanva indít.
Ebből nekem az következik, hogy a P/N kapcsoló mégsem a relé testjét szakítja meg. Csak nincsen több relé!
Egyébként logikusan hangzik amit írtál, de egyelőre úgy tűnik, hogy én nem ezt tapasztalom.
Kösz! Csaba
Előzmény: 409 (7596)
napoli008 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 7598
Mindig hagyd direktben! Esetleg ha sorompót kapsz és el kezdik ide-oda tologatni a vagonokat és azt látod, hogy ez hosszú művelet lesz, akkor esetleg tedd üresbe. Egyéb esetben felesleges és inkább ártasz vele a váltónak!
Előzmény: brics (7597)
brics Creative Commons License 2010.10.13 0 0 7597
Hello!
Lenne egy kérdésem, az automata váltós autóm (bukólámpás mazda 323 f) mikor fogyaszt kevesebbet:
Lendületből lassulok vagy állok: direktben hagyjam vagy nullába tegyem a váltót?
A nulla logikusabb nekem, de akkor gyakran megugrik a fordulatszám...
Köszi a választ!
409 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 7596

A kapcsoló, ami tiltja az indítást P és N helyzeteken kívül, a váltóban van (többfunkciós kapcsoló). Ez a kapcsoló egy relé (ez plusz a manuálishoz képest) mágnestekercsének testelését szakítja meg, így a kapcsoló hibája esetén a relé nem is kattoghat.
Előzmény: csaba123 (7590)
style Creative Commons License 2010.10.13 0 0 7595
Hello!
Nem lenne egyszerübb az a jeladot befurni a te blokkodba?
Előzmény: Krinnyi (7593)
gallo Creative Commons License 2010.10.13 0 0 7594
Merész vállakozás. Fordítva szokták csinálni. Tudomásom szerint aut. váltó szerelők személy szerint itt nincsenek jelen. Viszont automatát szeretők sokan. Mint én pl :)
Biztosan fogsz 1-2 tanácsot vagy címet kapni. Türelem....
Előzmény: Krinnyi (7593)
Krinnyi Creative Commons License 2010.10.13 0 0 7593
Szép napot Uraim!

A véleményetekre, és tanácsotokra lenne szükségem!
Az alap szitu az, hogy manuálisból szeretnék automatát csinálni.
Van egy 98'as Toyota hiluxom, és adott egy angol/japán bontott Toyota 4runner automata. Ezt a kettőt szeretném párosítani, ha egyáltalán van értelme.
Megyek évente 35e.km-t ebből 30-at városi körülmények között, és kb egy 1000-est kemény off-road körülmények között. Városban lenne rá nagy szükségem, mert a nagy faluban lakom, de terepen is szeretek automatával autózni.
A motor mindkettőben 2,4TD. A szerkezeti átalakítások nem is jelentenének nagy gondot, de az elektronikával bajban vagyok.
A váltó egy A340H tip. 4sebességes csoda.
Az angolból kibontottunk mindent amire gondoltunk hogy kellhet, komplett kábelkötegek, Van egy vezérlő panele az autómatának, kick-down bovden, pedálgép, kapcsolók relék szinte minden.
Viszont ami biztos nincs az a fordulatszám jeladó ami az eredeti blokk oldalába be van fúrva, feltehetőleg a főtengely sonkáról vehet jelet, de az én blokkomon, nincs meg ez a furat.
Mivel ezek a típusok japán importból kerülnek Angliába, onnan meg ide, és Magyarországon sosem forgalmaztak dízel automata toyotákat ebből a kórból, így leírásoknak igen csak híján vagyunk.
1. Az alapvető kérdés az, hogy lehet-e és ha igen milyen fordulat jelet kell generálni a váltónak?
2. Sebesség jelet a váltó önmagából vesz, vagy külső jele van?
3. Honnan szerezhetnék infót, leírást, bármit a váltóról?
4. Tudtok-e olyat, aki hallott már róla, hogy látott valaki egy olyan embert aki beszélt már olyannal, akinek van valakije, aki látott már ilyet, és lenne építő jellegű ötlete a témában!
És persze szívesen olvasnék véleményeket az ötletről, pro és kontra!
Segítségeteket előre is köszönöm,
Krinnyián
csaba123 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 7592
Kösz!
A probléma természetéből adódik, hogy igen nehéz összefüggéseket megfigyelni (mi hathat mire, stb).
Azt már megfigyeltem, hogy a relé működik amikor az indító motor nem indul. Indítózáskor (amikor nem indul) kattog a relé ami az indítás idejére kikapcsolja a belső szellőzés ventillátorát. Ez a viselkedés viszont független attól, hogy P/N-ben vagy R/D/1-3 -ban a váltókar. Ebből arra következtettem, hogy nem a relé előtt van a váltókar állás figyelő kapcsoló. Akár a relé mögött is lehet, még nem tudom.
Tehát a gyújtáskapcsoló, relé jónak tűnik, de a váltókarkapcsolót még nem tudom.
Még keresgetek.
Kösz! Csaba
Előzmény: GalloG (7591)
GalloG Creative Commons License 2010.10.12 0 0 7591
Sajnos típus specifikus infóm nincs, de jól gondolod az egészet. Van egy kapcsoló, amit a váltókar kapcsolgat (és ez lehet a karnál is és a váltónál is), valamint van egy relé, ami ezen kapcsoló jele alapján tiltja vagy engedi az indítást.

Ha épp nem indul, kipróbálhatod, hogy megmozgatod a váltókart (a retesz oldása - tehát fokozat kapcsolás - nélkül. Ha nem javul, akkor sebességbe, majd vissza P-be és ismét próba. Ha így indul, akkor a pozíció kapcsoló lehet a ludas.
Az indítás tiltó relé szerintem nem rossz jelen esetben, mert akkor sokkal sűrűbben lenne vele probléma, a relé egy egyszerű szerkezet, így ha rossz, sokkal több problémát okoz, mint 50-ból 1 nem indulás.
Ezen felül a gyújtáskapcsoló is lehet rossz, az elektromos betét is lehet kopott/égett, ami miatt nem megy ki indításkor semmi az önindító felé.
Előzmény: csaba123 (7590)
csaba123 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 7590
Sziasztok!
Van nekem egy 1998 Renault Laguna 1-es autóm (AD4 automata váltóval), aminek az indító motorja néha nem működik rendesen (egyszerűen nem indul el). Volt már teljesen felújítva (20.000km-rel ezelőtt), nem régen bendix javítva megint (állítólag látszódott rajta valami rendellenesség). Ha nem indul, akkor egy darabig se kép, se hang. Ha indul, akkor teljesen jól működik. Mondjuk 50-ből egyszer nem indul.
A legutóbbi gyanú az volt, hogy a bendix szorul vagy nem húz be rendesen vagy ilyesmi. Ha nem működik, akkor indításkor semmi jele a működésnek. Nem olyan, hogy behúz a bendix (katt) és nem indul. Hanem semmi.

Mivel az autó automata, ezért ez extra szívást jelent. Ha elviszem a szakihoz, akkor próbálkozik sokszor és persze mindig működik.

Bízva a szakemeberekben akik javították az indítómotort, már arra is gondoltam, hogy mi van ha az indító jel nem jut el mindig rendesen az indítómotorhoz.
Nem tudja valaki, hogy:
1. Automata autóban hol van az a relé ami vezérli az indítást?
(ha jól vettem észre van ebben valami plusz relé, ami nincs a manuális autóban)
2. Honnan tudja a rendszer, hogy hol áll a váltókar? Azaz szabad-e neki indítania?
Valami csak P-ben vagy N-ben engedi az indítást.
- 2a. A váltókar környékén van valami kapcsoló ami ezt figyeli (P vagy N)?
- 2b. Vagy a váltóban van (a váltókar bowden másik végénél) valami ami figyeli, hogy P/N-ben van a váltókar?
Valakinek van ezirányú tapasztalata?
Kösz!
Csaba
TeddyCx Creative Commons License 2010.10.08 0 0 7589
Meg mindig van AD8-as automatahoz nehany alkatreszem, eredeti, bontatlan csomagolasban, ha valakit erdekel szoljon
GalloG Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7588
Igen. Az automatásításom után elsőre az volt a jelenség (a melegen nagyon csúszó 1-esen túl), hogy minden jól működött felváltásnál, de ha 4.-be felkapcsolt, és utána megálltam, akkor csak 3.-ba váltott vissza, 2-be, 1-be nem, és vagy 2 mp-ig iszonyúan remegett az egész kocsi megállás után, majd gyors 2-1 leváltás és minden oké, szép alapjárat.
Nekem egyszerűbb volt a másik váltóból a komplett sebesség szabályzót áttenni, mert az kéznél volt, új tömítés viszont nem (levenni meg nem szerencsés a helyéről, a teflonos gumigyűrűk nem szeretik a feszegetést).

Ez a hiba is a sebesség szabályzó tömítése miatt van, többek között, de a tömítő gyűrű sérülésének jellegétől (kopás, felületi karc, szakadás) és annak mértékétől függően csinál furcsaságokat.
Előzmény: mrqb (7587)
mrqb Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7587
>>Olyan (még) nincs, hogy megálláskor remeg egy kicsit?
Most hogy mondod, mintha ezt is csinálta volna. Ez is az általad leírt hibát támasztja alá? Mintha vinni akarta volna tovább a kocsit, vagy mintha gyengébb volna a fék.

Persze ilyenkor az ember minden rezdülést túlértékelhet, úgyhogy hosszabb tesztelgetést kell majd megejtenem - valószínű hétvégén :(
Előzmény: GalloG (7586)
GalloG Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7586
Ha tartósan produkálja, esetleg a 4. is kezd hamarabb megjönni, akkor szerintem a sebesség szabályzó (governor) középső tömítő gyűrűje lesz a ludas, ami a be- és kimenő oldalt elválasztja a sebesség szabályzónál. A bejövő vonali olajnyomás egy részét átengedi a szabályzott (kimenő) oldalra, és a vezérlőblokk nagyobbnak érzi a sebességet a valósnál, így felvált.

Az természetes, hogy csak kis gáznál jelentkezik egy ilyen hiba, mert nagyobb gáznál egyébként is csak nagyobb sebesség (olajnyomás) esetén vált fel, bár azok a váltási pontok is lejjebb csúsznak, csak azt nem annyira könnyű kiszúrni.

Ha így van, az végül is jó hiba (ha lehet ilyent mondani), mert azt a váltó (motorral együttes) kiszerelése nélkül is lehet cserélni. Olyan (még) nincs, hogy megálláskor remeg egy kicsit?
Előzmény: mrqb (7581)
mrqb Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7585
Ma hazafelé (kb. 25km) nem produkálta a hibát. Majd alaposan figyelek rá...
Előzmény: mrqb (7584)
mrqb Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7584
Túl sokat még nem teszteltem, mert ma kezdte. Azonban eddigi tapasztalatok alapján csak a 2-ből 3-ba felváltással van gond, és csak lassú felváltáskor. Ha intenzívebben gyorsítok, akkor később vált fel, illetve a kick-down is működik.
Előzmény: VÉNYOLC (7583)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7583
Szia Kubi!

És erősebb gyorsításkor jól vált fel?
Előzmény: mrqb (7581)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7582
Akkor az szar ügy. A fogyinak is jót tenne a lock-up.
Előzmény: MM. (7576)
mrqb Creative Commons License 2010.10.06 0 0 7581

Sziasztok!

ZF4HP18 négysebességes váltóm elkezdett rakoncátlankodni. Normál esetben 58-60 körül vált fel harmadikba, most kényelmes gyorsításkor 38-40 körül.

Első blikkre az olaj állaga és mennyisége jónak tűnik. A váltó kb. két éve volt javítva, akkor természetesen friss olajat kapott. Azóta kb. 15000 kilométert mehettem vele.

A korábbi javítás után a hidraulikus vezérlő blokk miatt produkált hasonlót (annak tisztítása után tökéletesen működött eddig).

Mi lehet a bibi?

Zubiro Creative Commons License 2010.10.05 0 0 7580
Nem az a célom, hogy úton útfélen összekapcsoljon a lockup. Megelégednék azzal is, ha D-fokozatban is úgy zárna mint S-ben. Ott ugyanis hamarabb megtörténik és ha egyszer összezárt és a váltások is abban a tartományban zajlanak amikor az adott fokozatban zárva lenne, akkor nem kapcsol szét még abban az esetben sem, amikor padlóig nyomom a gázpedált. D fokozatban viszont sokkal lágyabb ez a folyamat és igen, ott előfordul, hogy szétkapcsol nagyobb terhelésnél ,ami miatt nem abban az ütemben gyorsul a kaszni ahogyan azt elvárvám egy ilyen reakció esetén.
Egyébként úgy tűnik van megoldás. Egy szervizes szaki szerint van lehetőség bizonyos határok közötti állításra. Gyárilag is több program létezik ugyan ahhoz a váltóhoz. Egy sportosabb felszereltségű gépezethez dinamikusabb programot is töltenek és nem esik szét tőle a váltó. Amint időm engedi elgurulok hozzá és meglátjuk mit hoz ki belőle
Előzmény: MM. (7573)
Zubiro Creative Commons License 2010.10.05 0 0 7579
"Írd meg a gyárnak, bizonyára készséggel segítenek, bár gyanítom az árából úgy 140 évig tankolhatnál."
Ne haragudj, Én vagyok a hülye, hogy nem vettem észre az építő jellegű ötleteket a szavaid között.
Előzmény: 409 (7572)
Bird-Eclipse Creative Commons License 2010.10.05 0 0 7578

Sziasztok!

Segítségeteket kérném a problémámban. Az autómata váltóm indítás után kapcsol, viszont néhány 100m után a motor felpörög gázra, mintha üresbe kapcsolna, majd P , gázfröccs, D és újra viszi a kasznit. A váltó felújítva, a szeleptömb tisztítva, új olaj+szűrő.

Van ötletetek mi okozhatja? Ez egy Eclipse 2.0 turbós változat.

köszönöm

MM. Creative Commons License 2010.10.04 0 0 7577

van motorfék.. miért ne lenne? attol még hogy mechanikusan nincs összezárva a wandler.

csak 1,1es fordulatszámkülönbség van a 2 oldal között. ha a motor adja az erőt a váltó csúszik hozzá képest, ha motorfékkel mész akkor fordítva..

amúgy 93mas 540i... ZF5hp30as váltó.

Előzmény: napoli008 (7574)
MM. Creative Commons License 2010.10.04 0 0 7576

amúgy tényleg kőkorszaki 18 éves:D

a leírása szerint is csak 4, vagy 5ben zár össze.

 

Előzmény: VÉNYOLC (7575)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.10.04 0 0 7575
Akkor a Te váltód nem jó. Bár nem tudom milyen váltó, de ez nem helyes működés, vagy nagyon kőkorszaki a vezérlése. Nekem 2.-ban 35-40 km/h körül zár, és onnantól folyamatosan zárva van, nem is értem mi értelme lenne az oldásnak.....
( kivéve téli üzemmódban, ott akár 3.-ban is old, erős gázadásra)
Előzmény: MM. (7573)
napoli008 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 7574
Ez milyen autó lenne?
A leírásodból jól értem azt, hogy bizonyos sebességnél úgy gurul az autó mintha üresben lenne? Azaz nincs minden esetben motorfék?
Előzmény: MM. (7573)
MM. Creative Commons License 2010.10.03 0 0 7573

Még ehez a témához, ha úton útfélen összekapcsolna a lockup akkor annak az élettartama is jelentősen lecsökkenne.

nekem pl csak 4-5ben nagy sebességnél fixen haladva kapcsol össze, autópálya, vagy autóút... ha gyorsítok vagy lassítok szét is kapcsol.

én csináltam egy egyedi kijelzőt amit egy mikrovezérlő működtet, a váltó szolenoid működéséből megmondja melyik fokozatban van és a lockup működését is jelzi...muszaly volt egy kis villamosmérnöki tuning:D sajna az enyém gyárilag nem jelzi, csak a váltókar állását.

Előzmény: 409 (7572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!