Keresés

Részletes keresés

Annaem Creative Commons License 2022.06.28 0 2 16608

A második kép vésett köve véletlenül került a mezoamerikai tárgyak közé,   ez  az etruszkokat megelőző  " Villanova-kultúra"  emléke. 

Egy leírás róla: 

 

" A sztélé középső részét egy macska (?) uralja, a farok a lábak között holdsarló alakban végződik. Ez utóbbit különösen érdemes figyelembe venni.

Sajnos a sztélé felső részén található földes kirakások nem mutatják az alattuk lévő domborműveket, de két csillagnak kell lennie. A "macska" részben rejtett, balra fordított feje is úgy tűnik, hogy a szimbólumokat (a csillagokat) nézi, amelyek közvetlenül a feje fölött vannak. Középen, a "macska" domborműve alatt egy kardot helyeznek el, amelynek hegye jobbra mutat. A bal felső részben egy másik kard (egyfajta machete) található, kissé eltérő alakú, kampós nyéllel. Lent két karddal felfegyverzett és fémsisakokkal védett harcos. A bal oldali harcosnak egy fegyver lóg a derekán, egyfajta bumeráng, félhold alakú. Négy kacsa, mindkét oldalon kettő, az alatta lévő domborműben, egyfajta keretezett dobozban található, és mindegyik balra néz.

A sztélé domborműveinek biztonságosabb megfejtéséhez meg kell várni a Bolognai Régészeti Felügyelőség helyreállítását, azonban a már felismerhető szimbolika rendkívül érdekes.

Az úgynevezett "villanoviak", vagyis azoknak a vidékeknek a korábbi lakói, amelyeket később az etruszkok laknak be (talán a népek fúziójában a "villanoviakkal"), nem ismerték az írás használatát, ezért támaszkodtak ők a szimbólumokra, ami az érthetőség szempontjából rendkívül hatékonyabb és egyetemesebb kommunikációs mód.

A középen megjelenő állat, amely Archeo (már idézett) cikkében macskafélenek mondható, talán egy farkas lehet, akit az etruszk eszkatológiai szimbolikában folyamatosan ábrázolnak. A farkast talán „lupu”-val (?) fordították le az etruszk nyelvre, és ez a „halált” is jelentette. Valójában bizonyos epigráfusokban azt találjuk például, hogy Tizio „lupuce”, ami azt jelenti, hogy „halott”. Ezért az etruszk szimbolikában a farkas a földi halált jelentette. Ezzel ellentétben volt a kacsa, aminek az ellenkezője, az újjászületés, a túlvilági élet jelentése volt. Köztudott, hogy ez utóbbiak rendkívüli biztonsággal a felszínen maradnak nyugodt vizeken és zaklatott, viharos vizeken is, és biztonságos átjárást jelentenek a földi életből a túlvilágra.

A korongok, vagyis nyolcküllős kerekek a napot, az ívelt sarló pedig ebben a sztélében legalább kétszer, a Holdat ábrázolja. A "macska" (vagy farkas) felett talán két csillag különböztethető meg.

Ezért a nap, a hold, a csillagok azok az égi objektumok (az égi "istenek"), amelyeket a villanoviak imádtak: a "Rasenna". Ez utóbbiak valószínűleg "összeolvadtak" az etruszkokkal, és új "népet" alkottak, talán a népek "szövetségét" (mexlumot), amelyet másként neveztek: a görögöknél tirréneket, a rómaiaknál etruszkokat stb. felsőbbrendűség, ráerőltették szokásaikat a "villanoviakra", írásmódjukat, más vallást, másfajta élet- és halálfelfogást.

Az alsó két harcos nagyon valósághűen ábrázol egy csatát, az életért (és a halálért) vívott csatát. Egy ősi numerológiai felfogás szerint a napkorongok vagy kerekek sugarainak nyolcas száma visszavezet minket az újjászületés fogalmához.

Marano di Castenaso villanovai sztéléje megvilágosít bennünket, és ennek az ősi népnek a hiedelmeiről beszél, akiket a régészek a "villanoviak" népeként határoztak meg. Azt azonban, hogy ez a nép honnan jött, nem tudjuk. "

 

Előzmény: Annaem (16607)
Annaem Creative Commons License 2022.06.28 0 1 16607

  

Annaem Creative Commons License 2022.06.28 0 1 16606

  

Schenouda Creative Commons License 2022.06.27 0 2 16605

Mert hát Lucifer és a Sátán is, a vénuszi kristályváros templomának kapuőrei voltak eredetileg. Onnan "dobták" őket a feneketlen űrbe, s pottyantak éppen ide. De ezzel már így is sokat mondtam.

Néha találni képeket a zuhanó őrzőkről is.

 

Előzmény: Annaem (16601)
Annaem Creative Commons License 2022.06.27 0 1 16604

                                

          

         

Annaem Creative Commons License 2022.06.27 0 1 16603

        

          

              

Annaem Creative Commons License 2022.06.27 0 2 16602

                 

Annaem Creative Commons License 2022.06.26 0 2 16601

"Szárnyas kapuk"  és régen látott kedves csillagutazóink. 

 

          

 

             

Annaem Creative Commons License 2022.06.26 0 1 16600

 

Annaem Creative Commons License 2022.06.25 0 2 16599

         

       

          

                      

Annaem Creative Commons License 2022.06.24 0 2 16598

          

          

          

Annaem Creative Commons License 2022.06.24 0 2 16597

 

Annaem Creative Commons License 2022.06.23 0 3 16596

 

Annaem Creative Commons License 2022.06.22 0 2 16595

          

                        

Annaem Creative Commons License 2022.06.22 0 1 16594

          

          

Annaem Creative Commons License 2022.06.21 0 1 16593

      

Annaem Creative Commons License 2022.06.21 0 2 16592

             

Annaem Creative Commons License 2022.06.21 0 1 16591

             

Annaem Creative Commons License 2022.06.20 0 2 16590

          

             

          

Annaem Creative Commons License 2022.06.19 0 2 16589

          

          

          

Schenouda Creative Commons License 2022.06.19 -2 4 16588

Igen, eljátszok a gondolattal, hogy megpróbálom beazonosítani azokat a szigeteket, szigetláncokat, melyeket az ókori hagyomány emlegetett az Ibér-félszigettől nyugatra. Főleg Alexander Kondratov: Тайны трех океанов ("A három óceán rejtélyei", 1971) c. könyvében felhozott sejtések, tenger alatti kutatások ösztönöztek erre.

Kondratovról beszéltem már:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158357005&t=9000303

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158357059&t=9000303

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158376577&t=9000303

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158413231&t=9000303

 

Tehát a Kassziteridák kilenc szigete, aztán Tartésszosz szigete. Hennig Szkheriát éppen Tartésszosszal azonosította. Viszont Zsirov Tartésszosz szigetét az óceánba tette, a Patkó-szigetcsoporthoz, 5-600 km-re Gibraltártól.Erütheia szigetvilágát Portugália déli sarkával szemben, szintén kint az óceánba helyezte el. Itt található a tenger alatt a Gorringe-hát. A portolánók három hosszúkás szigete szintén a félszigettel szemben volt.

Kondratov ilyeket ír a könyvében: "Így a tenger alatti Patkó-szigetvilág térségében található szigetekről szóló információk mind öt-hatezer évesek lehetnek. Ha az Atlanti-óceán szintje mindössze 200 métert süllyedne (például tektonikus süllyedés következtében), akkor egy 350 négyzetkilométeres szigetcsoport jelenne meg a Portugália délnyugati vége és Marokkó nyugati partjai közötti területen. A világóceán szintje az elmúlt néhány ezer év alatt jelentősen megemelkedett." (érdekes, mert több középkori portoláno is jelez erre szigeteket, de ma már egy sincs ezekből).

 

Szóval nézegetem az óceán vízalatti domborzatát, s megpróbálom összehasonlítani az ősi tengerészlegendákkal a nyugati szigetekről. Kondratov ezek süllyedését 5-6000 évvel ezelőttre tette.

 

Előzmény: Törölt nick (16586)
Annaem Creative Commons License 2022.06.18 0 3 16587

              

          

Törölt nick Creative Commons License 2022.06.18 0 1 16586

Mit vettél észre mester?

Előzmény: Schenouda (16585)
Schenouda Creative Commons License 2022.06.17 -1 4 16585

Épp Szkheriát és a paiákokat keresve...

 

 

 

Schenouda Creative Commons License 2022.06.17 0 3 16584

Persze, bűzlik az egész cikk, hogy egy újból szopott kitaláció. Poénnak szántam. Valójában nem is a szkeptikusoknak szólt (hiszen azok alapból elutasítják az efféléket), hanem a kritikátlan Däniken-követőknek (azoknak is  íródott).

"Nagy Árpád" sem létezett, mint cikkíró. A valódi szerzőt beleírtam: anyóka mádáme Umak (visszafelé): Kónya Ádám kamu.

Kónya egy székelyföldi tanár volt és áprilisi tréfának szánta a Megyei Tükör hetilapban 1973-ban (az előtti évben vetítették a mozik a Jövő emlékei c. filmet, de románul 1970-ben megjelent Däniken könyve is). Kónya alkotta meg a székelyföldi zászlót.

A kétrészes cikk után Kónya el is magyarázta a tréfát:

 

Kónya nem csak az ufológusokkal, ősűrhajózás híveivel keveredett éveken át vitába az 1960-70-es években a romániai magyar sajtóban, hanem pld. Dáné Tibor regényíróval is Atlantisz okán. Dáné ugyanis nagy híve volt Atlantisz létezésének.

Hozzáteszem, Dáné írta a Négy tenger hajósa c. regényt (1973), ami az ókori Egyiptomban játszódik. Ez egy kifejezett hajós-regény: egy egyiptomi hajóraj, Kirkuf vezetésével, Puntot keresve megkerüli Afrikát. A regényt Nékó fáraó vállalkozása a föníciai tengerészekkel inspirálta (ami egy fórumtárs régi vesszőparipája itt és más topikokban, amit ciklikusan előszed, hogy elmondhassa, drámai körítéssel, hogy milyen éleselméjűséggel jött rá ill. esett le neki, hogy az expedíció valóban körbehajózta Afrikát).

 

 

Előzmény: Hoaxvadász (16571)
Annaem Creative Commons License 2022.06.17 0 3 16583
Annaem Creative Commons License 2022.06.17 0 2 16582

          

          

              

 

https://ometepenicaragua.com/petroglyphs/index.php

Annaem Creative Commons License 2022.06.17 0 2 16581
Annaem Creative Commons License 2022.06.15 -1 2 16580

          

Annaem Creative Commons License 2022.06.15 0 2 16579

          

          

         

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!