A váltót mivel működtetnéd? nyomógombal, vagy karos kapcsolóval? Ha karos kapcsolóval akkor vennék 2, vagy 3 morzés kapcsolót. Az eggyikre a váltót kötném a másikra a jelzőt.
Tillig 8410-es relével és a kapcsolópulttal (8211) megoldható-e, hogy egy váltót és egy (vagy kettő vagy akár három) fényjelzőt kapcsolok egyszerre? (pl. a váltó egyenes állásában a kitérő irányával ellentétben a fényjelző piros, az egyenes irányban zöld, stb.)
Többféle megoldás is van: az egyik, hogy a Láng börzén (jelenleg Fiastyúk u-ban van) megkeresed Csikós Pista bácsit, neki van mindenféle régi Piko alkatrésze.
A másik megoldás: megpróbálsz otthon barkácsolni, pl. vékonyabb gitárhúrból, tollrugóból. Ez utóbbi lényegesen olcsóbb, ha van hozzá alapanyagod.
Szia! A kapcsolás egy kondenzátor feszültségének csökkenèsèt használja ki. A használati utasítását megtalálod a honlapomon. Elvileg össze lehet hozni foglaltságjelzéssel.
Pár év szünet után újra szeretném kezdeni a modellezést. Újabban el kezdett foglalkoztatni az önműködő térköz bizt.ber és vonatbefolyásolás megvalósítása terepasztalon. Olyan kérdéssel, vélemény kéréssel fordulok felétek, hogy a mellékelt képen látható fékmodul kapcsolását valaki építette e már meg vagy használja e? (sokaknak ismerős lehet forrása: http://www.csikos-muhely.hu) Hogyan működik? Valaki próbálta e már ezt a kapcsolást valami foglaltságérzékeléssel össze kötni?
(tudom lehet venni ilyen kész kapcsolásokat, de azt nem szeretném) A válaszokat előre is köszönöm! :) O.G.
Nem csak a pártatlanságról van szó, mert lehetnek külön vélemények, ezt egyetlen fórumszabályzat sem tiltja. De tiszteletben tartani a másik véleményét, és nem lehet birkának titulálni sok embert azért, mert megvesznek egyfajta modellt. És itt gurult el a gyógyszer egyeseknél, ráadásul visszatért egy troll is, ezért takarítottam, és állítottam le a vitát.
Bölcsen tetted, hogy ide szúrtad be. Ez itt van jó helyen. A magyar modellekhez nem igazán kapcsolódik (tehát OFF), és csak újra kezdődött volna a végeláthatatlan vita, aminek a vége ismét személyeskedés lett volna.
Először a magyar vonatkozású topicba akartam belinkelni, de féltem, hogy OFF téma miatt kihajítanak onnan, bár szervesen kapcsolódik az elmúlt hétben kialakult, majd kiszántott vitájához a téma.
Nem áll szándékomban újra szítani a tüzet, csak a gondolataimat szeretném megosztani ezzel kapcsolatban:
Úgy emlékszem, hogy valami áramszedő leszorítja. A forgóváz kis önsúlya kevés lenne az áramszedéshez.
Az NDK-s modellek nem ISO alapján készültek, így voltak jobban sikerült példányok, és rosszabbak. PL. az én BR 66-osom kiválóan működik, szép csendesen fut (már amennyire csendes egy ilyen régi darab). Van egy ilyen alapból készült 342-esem, az sokszor nem indult, hiába takarítottam a motort, áramszedőt. Miután H0totya kicserélte a motorját, teljesen jól műxik.
Csak én be akarom vinni CAD rendszerbe és ezzel tetszőleges méretarányban gyárthatóvá tenni. Nem barkácsolni, gyártani. Ahhoz pedig kellenének rendes méretek, sok pontjáról a mozdonynak.
A V46-osról különféle méretezett rajzai vannak valakinek? A neten fellelhető (gyakorlatilag egy és ugyanaz, a gyári prospektusból származó) rajzok megvannak, de az kevés. A forgóvázakról pl. egy méret sincs már rajtuk.
Bevinném az egész mozdonyt CAD programba, ez viszont csak pontos méretekkel megy.
Emailem publikus, aki tud segíteni, az kérem írjon.
Le szeretném cserélni a Roco Geoline sínjeimet Roco Line gumiágyazatos sínre. Aki használ ilyet, az le tudná írni pár mondatban, hogy mennyire strapabíró, mennyire játszható, stb? Illetve, hogy a a 42506-os cikkszámú G4-es sín merev, vagy flexibilis?