Abszolút igazad van, de sajnos csőlátású barátunk (Volán ügyben sértődött), ettől még szajkózni fogja, hogy a Kisalföld Volán, Kisalföld Volán, Kisalföld Volán....
Egy ici-pici kiegészítés: A helyi járatú tarifákat nem a volán szabja meg, hanem a szolgáltatást igénylő önkormányzat. Az önkorm.-i gyűlésnek kell jóváhagyni. Itt elvileg forintra ki van számolva, hogy az adott évben (jegy eladás+bérlet+önkorm-i hozzájárulás+normatív támogatás) a volán (szolgáltatást nyújtó) milyen bevételre számíthat. Ez szinte soha nem rentábilis. Legalább is Mo.-on biztos, hogy nem, de gyanítom, hogy európában is ritka a rentábilis helyi közösségi közlekedés, mint a fehér holló.
És ki a hibás? Aki engedi, vagy aki megteszi? Mert ilyen esetben nem hinném, hogy az a hibás, aki élelmes, hanem az aki elszórja az állami vagyont, vagy mondhatnánk úgy is, hogy felelőtlenűl gazdálkodik az állam vagyonával. Már leírtam, s leírom mégegyszer, hogy remélem példaként szolgál a Kisalföld Volán, a többiek pedig követni fogják, szívesen teszem az adóm ilyen helyre.
Másrészről elég gusztustalan az adófizetők megkárosításáról papolni ilyen esetben, amíg mondjuk egy vállakozó soha nem fogja bejelenteni rendes jövedelemmel a dolgozóját és az összes létező (és nem létező, de bizonyíthatatlan) kiskaput kiaknázza.
Jelen esetben pedig Volángyűlöletről van szó, nem másról.
Úgy, hogy a törvény nem jó, és lehetővé tesz olyan magatartást, ami nagyon nem az adófizetők érdekeit szolgálja.
A konkrét esetben nem foglalnék állást, de volt már balhé egy-két ilyenből főleg a rendszerváltás környéki-utáni "zavarosban": Komoly gazdagodások állami vagyonnal elkövetett trükkökből, és nem volt rajtuk törvényi fogás. Asszem ezeket akkor is nehezen lehet másnak nevezni, mint az adófizetők megkárosításának.
Lehet, hogy a jog nem nevezné annak*, de a köznyelv igen.
----
* Ebben sem vagyok biztos, mert a jogászok használnak mindenféle "törvény szellemével ellentétes", ill "visszaélés a törvénnyel" meglehetősen képlékeny cimkéket pont az ilyen esetekre.
Nem tűnik fel neked, hogy a huszonegynéhány Volánnál csak itt próbálkoznak ilyesfajta csalással? Nem tűnik fel neked, hogy a százegynéhány helyi járatnál csak itt adnak "üzletpolitikai " kedvezményt?
Megértetted a korábbi levezetést? Megértetted, hogy megkárosítják az államot a trükkökkel? Persze törvényesen, de nem ez a lényeg.
Beszélj már néhány Volán-vezérrel, hogy hogyan ítélik meg a KV korábbi és mostani árkiegészítéses dolgait. Utána jelentkezz ezügyben ismét.
"Meg ami a legviccesebb az egész heppedben, hogy bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű... Nagyon nincs ott valami rendben, amikor pont egy maszek nevezi csalónak a Volánt...."
Tévedésben vagy ismét. Jómagam mindenféle trükközést elítélek. Csalónak pedig azt nevezem, aki csal. De ez fokozottabban érvényes állami cégekre, ahol példát kellene mutatni, igaz, hogy nem az árkiegészítéses trükkökben.
Csalónak például azokat (is) nevezem, akiket elítél a Közbeszerzési Döntőbizottság. Közpénzekkel, a te pénzeddel az én pénzemmel, mindannyiunk pénzével szórakoznak. De nyilván neked ez tetszik.
A közlekedési szövetséget tőlünk nyugatabrra a közigazgatás résztvevői (állam, tartomány, helyi önkormányzat) hozzák létre általában, a szolgáltatókkal szerződéseket kötnek a teljesítmények kibocsátására, vagyus a járatok, vonatok közlekedtetésére. A közös jegy és bérletrendszerből adódó áttarifálási veszteségeket megtérítik a szolgáltatóknak.
A BKSz a közlekedési szövetségek legelső fázisában van, ami egy részleges tarifaszövetség. Reméljük ezt követi majd a mentrendek kapacitások egyeztetett megtrevzése, a közlekedséfejlesztési elképzelések és projektek egyeztetése, közös marketring. Valahol el kell kezdeni. Azt javaslom, aki érez tehetséget, ambíciót a témához kapcsolódóan fejtsen ki lobby tevékenységet az illetékeseknél. Ezek nem az egyes közlekedési társaságok (BKV, MÁV, Volánok...) hanem a GKM (esetleg kormányfő, állam, BM ?) , az önkrmányzatok, hiszen ezek a szervezetek jelenleg is a menetrendszerinti közlekedés mint az állampolgároknak biztosítandó szolgáltatás megrendelői.
"Miért csak egyetlenegy nagyvárosban kerül harmadába bérlet, mint másutt?"
Mert máshol nem adnak üzletpolitikai kedvezményt. Szivük joga adni, vagy nem adni. Szó sincs csalásról a Kisalföld Volánnál. Úgyhogy jó lenne, ha leszállnál a témáról, mert már nagyon, nagyon unalmas.
Meg ami a legviccesebb az egész heppedben, hogy bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű... Nagyon nincs ott valami rendben, amikor pont egy maszek nevezi csalónak a Volánt....
Szevasztok, friss fotók a TV "új" Volvo autóbuszáról. Mint látható, svédül még nem felejtett el, vagy Zákányszék svédül Gön Ytterby....:-)) Belül sincsenek leszedve a svéd feliratok, szvsz kapott egy Tv matricát az oldalára, meg egy jegykiadót, oszt mehet. Nem tetszik, ahogy az első ajtó befelé nyílik. A képek:
Ma Kecskeméten beüzemelték az új utastákékoztató rendszert. Automata mondja be az indulásokat, a kocsiállásoknál pedig az indulási idő és célállomás kerül kiírásra. A váróteremben levő, néhány hónapja meglévő kijelző/monitor egyelőre csak Kunság Volános képernyőkímélőként funkcionál, gondolom majd ez is az utastájékoztató rendszer aktív tagja lesz.
Most olvasom Bukkzserc érdemi hozzászóló sanyarú sorsát:
"Nem, BUKKZSERC autodaféval húnyt el.
Ez egy pisis gimnazista kölyök volt, aki nem vett jegyet, majd felszállt biciklivel. A jegy 2000 lett volna, a büntetés 5000, a kalauz beérte egy ezressel zsebbe. Ezek után jött ide balhézni, hogy milyen korrupt állatok a kalauzok és megadta a járatszámot, időpontot, mindent. Én meg speciel erre jártam... Ennél sűrűbben már csak scriptekkel lehet nicket regisztrálni, úgy a 20-ik után megunta."
Cenzúráért kiáltasz? Az igazságot nem lehet elhallgattatni, mint a régi szép időkben.
Menj fórumozni a Volán Egyesüléshez, ahol előzetes cenzúrát alkalmaznak, ott a helyed, az tetszene neked, ott dagonyázhatnál " a minden nagyon szép és nagyon jó a Volánoknál" topikokban.
DE az sem baj, ha valamiről érdemi véleményed van és megosztod velünk.
december 21-én (szerda)- a hetek utolsó isk. előadási napja december 22-én (csütörtök)- munkanap (tanszünetes) december 23-án (péntek)- a hetek utolsó munkanapja (tanszünetes) december 24-én (szombat)- szabadnap december 25-én (vasárnap)- munkaszüneti nap december 26-án (hétfő)- a hetek első munkanapját megelőző munkaszüneti nap december 27-én (kedd)- a hetek első munkanapja (tanszünetes) december 28-án (szerda)- munkanap (tanszünetes) december 29-én (csütörtök)- munkanap (tanszünetes) december 30-án (péntek)- a hetek utolsó munkanapja (tanszünet) december 31-én (szombat)- szabadnap
Több info: http: //www.menetrendek.hu/unnepi/balaton.htm
Ez semmilyen közlekedési szövetség. Több vidéki városokban a helyközi járatok városi szakaszain érvényes a helyi bérlet, vannak olyan városok, ahol egy számozott helyijáratot csak helyközi járat végzi. Értelemszerűleg városon belül helyijárati tarifával, városból másik településre helyközi tarifával.
Volt olyanra is példa, hogy a területileg illetékes Volán más társvolán helyközi (távolsági?) járatait akarta bevonni a helyijárati rendszerébe.
Olyanra is volt példa, hogy a 104-est visszavágták, a kieső részen pedig Budapesten a Volánbusz járataival lehetett utazni BKV tarifával. Ez már persze nem létezik, mert azóta a 104-es ismét lefedi a területet.