Egyébként mennyire megbízhatók a TipTronic váltók? Ha gond van vele, drága hozzá az alkatrész/felújítás? Mivel ~2 hetente kb. 7-800km-es utat megyek, nagyon gondolkodom egy SuperB 2.5 V6 TDi tiptronic vásárlásán...
Bár lehet éppen ezért nem is feltétlenül kellene az automata váltó, mivel nagyrészt (kb. 80%-ban) országúton/autópályán lenne használva...
Mint korabban irtam,hogy elotte ket autoszerelo cserelt olajat es lovesuk nem volt,hogy hol kell szintezni.Teljesen mindegy,hogy Mindszent vagy kukutyin.Az a lenyeg,hogy egy olyan szerelo cserelje aki tudja,hogy eppen abba a valtoba mennyi valo vagy milyen modon kell feltolteni.
Ha nalam lesz az autom akkor termeszetesen Mindszentre viszem mert ott gyari olajat kapok es realis aron. A megjart utnal jobb nincs.:)
Melyik gyár mondja, hogy 3 évente vegyél újat??? Rég bezárhatott volna az a gyár, amelyik ilyesmit állít a saját autójáról, mert azt jelentené, hogy csak 3 évig megbízható...
Valószínűleg nem hülyeség az, amit a gyári előírások tartalmaznak. Ha azt mondják gyári előírásban, hogy cserélni kell, akkor kell. Ha viszont egyértelműen azt írják elő, hogy nem kell cserélni, akkor gondolom nem kell. Több olyan automata is van, amiben nem kell olajat cserélni, de azért kérdeztem, hogy a SuperB tiptronicjában kell-e cserélni, mert erről más-más helyet kérdezve és olvasva is eltérő infok vannak.
A gyar sokmindent mond de azert aruljak az Audi-ba a valtoolajat.:) En nagyon odafigyelek az olajcserekre.Viszont a cserenel a valtoszerelohoz viszem mert az rendesen szintezve csereli.
Vegul is csak joindulatbol irom mert legyenek az emberek tisztaban,hogy egy 3-400ezres valtofelujitasnal egy szerelonek mit illik adni.Nem 3 honapos meg km garanciat.
Tenyleg erdemesebb nem kockasztatni es elvinni Hajdusamsonra vagy Mindszentre mert azert a tapasztalat meg az egy eves garancia sokat szamit.
Azert mas amikor ezek a cegek nap mint nap csak ezzel foglalkoznak es par nap alatt jopar valto kerul ki a kezuk alol teljesen felujitva.
A jo infokat en is megtartom es az alkatreszeket az atiTDI-tol rendelem ami tenyleg jo arak es mar nem is kerdezgetem tobb helyen mert mindig korrekt es eloleg nelkul rendeli a cuccokat nekem.
Skoda SuperB-ben valakinek van tapasztalata/infoja TipTronic váltóról? Megbízható? Van valami tipikus hibája, ami miatt megadja magát a váltója? Olajcsere kell a váltóban? Több helyről hallottam, hogy azokban a TipTronic váltókban nem kell olajat cserélni, viszont olyat is mondtak, hogy 60ezer Km-es olajcsere pediódusa van annak a váltónak is...
Ha megengeded én válaszolnék. Akkor cselekednél leghelyesebben, ha vennél egy Audit, elvinnéd Mindszentre, hogy beszereltess profi módon egy tartalék automata váltót a csomagtartóba, aztán le-föl rohangásznál vele a Titsis-en, Svájcban. A végén pedig bújj el egy ismerős bunkerbe és húzd ki az internet dugót, hogy ne idegesítsd magad Gyuszó miatt.
Én sem állítottam az ellenkezőjét, egy bizonyos típusról van szó, de te már megint a tiéddel jössz
"sajnalsz 15 rongyot egy valtoolajcserere"
Ez ki a fasz mondta, honnan veszel ilyet????????
"Ezt meg az autoszerelo sem tudta mert amikor megvettem a vasat leengedtek 4,3 liter jott le es annyit toltottek vissza.
Nalam uatan finomabban valtott. Ennyi."
Ez meg hogy jön ide??? Én meg tudom, csináltam is. De a múlkor pont az mondtam, hogy sok szerelő nem ért hozzá, nem szaxerű( tudod, piros olaj)
De mondhatnék más példát is. Mondok is egyet: a gumisom úgy húzza meg a kerékcsavarokat, hogy csontra meghúzza ez egyiket majd a többit is csontra és szépen sorba még csak nem is átlósan és fokozatosan.
Gyula, légyszives ne válaszolj erre, mert előre tudom, hogy mit fogsz írni......
Van amelyik automata valtoba cserelheto a szuro.A jf506e tiptronic valtoban nem mert a belselyeben van.Viszont egy szetszedes utan erdemes kicserelni.
Persze,hogy orok az olaj a gyar szerint de sajnalsz 15 rongyot egy valtoolajcserere monndjuk 50e km utan?
Erdemes szakemberhez elvinni mert pl en sem tudtam,hogy szintezni kell a cserenel.Tehat nem annyit ontunk bele ami lejon.:):) Ezt a kedves mindszenti szerelo mutatta,hogy hol a kis csavar ahol ellenorizni kell.
Ezt meg az autoszerelo sem tudta mert amikor megvettem a vasat leengedtek 4,3 liter jott le es annyit toltottek vissza.
Sziasztok!!!! Ma kesz lett a pugeot 406 osom. Napra ponossan ahogy a szerelovel megbeszeltuk,az ar is annyi volt 380000 sem kevesebb sem tobb. Most jonak tunik az auto siman rangatasnelkuzl valt,es a compjuter sem jelez hibat. Azt mondta a szerelo,hogy 10000 Km utan kelenne benne megint egy olajcseret csinalni,az uj alkatreszek kopasa miat. Ugy nagyabol egyenlore ennyi,majd hetvegen megyunk a geppel egy komolyab turara jol megkergetem amig garis,most holjon szet ha valami megsem jo rajta. Bar nekem ugy tunik nem lesz gond vel. J