Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PanniF1 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470325

Hali!

Sajnos nem tudok semmi újat. :-(

 

Várat még magára, aztán egyszercsak (remélem hamarosan) visszajön! :-)

Előzmény: bnorci71 (470320)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470324

köszi!

Előzmény: feri963 (470317)
bnorci71 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470323

ja így igen, de aki fizetia CHF-es hitelét annak másból is jön vissza, na meg életbiztosítás ...

Előzmény: Törölt nick (470283)
Koo-Pee Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470322

Gőzöm nincs arról, hogy esetleg eltér-e a magyar szabvány a német, olasz, francia, stb. szabványtól, estleg van-e egységes uniós szabvány? Mert nálunk állandóan az uniós előírásokra hivatkozva szívatnak minket minden téren, de ha nekünk kedvezne valamilyen előírás, arról szépen kussolnak.
 Mivel mi nem gyártunk saját magyar tervezésű autót, aminek csak a magyar szabvány szerinti gázolaj jó, ezért csak utána kellene nézni, hogy mit szól mondjuk az Audi, BMW, Mercedes a magyar gázolaj minőségéhez? Mert ha valóban gond van a gázolajjal, és mondjuk a nagy gyártók tudnak is róla (?), akkor vásárlás előtt figyelmeztetni kellene a kuncsaftot, hogy vigyázat, magyar gázolajjal tilos használni a masinát.

Előzmény: bencesoma (470318)
feri963 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470321

Hát ez nem jött be, a gugliba beirva fényszóró beállítás-ra nekem elsőként kidobott lehetőséget néztem meg.

www.ndsmondeo.hu/spark/hlight_ka/hlight_ka.htm  Próba mégegyszer.

Előzmény: feri963 (470317)
bnorci71 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470320

pár napja????

2-3 hete nem járt erre :( reméelm nincs gond  feljük.

Panni nem tudsz valamit?

Előzmény: gessztenye1 (470269)
bnorci71 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470319

'reggelt!

 

 

sok örömöt hozzá és sok balesetmentest :))

 

egy észrevétel: ezzel az autóval se a garázsba álltak...

Előzmény: pohikopó (470243)
bencesoma Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470318

az a baj, hogy ha a magyar szabványnak megfelel a mol gázolalja (a vizsgálat után egyértelműen látható, megfelel vagy nem), akkor egy bevizsgálással sem jutnának előre...

mert hiába ad a szerviz pecsétes papírt, hogy a gázolaj minősége nem megfelelő (nem fog adni), ha a szabány szerint meg jó a gázolaj

Előzmény: Koo-Pee (470316)
feri963 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470317

http://www.ndsmondeo.hu/spark/hlight_ka/hlight_ka.htm. Itt elég érthetően le van irva a beállítás nódja.

 

Előzmény: Törölt nick (470281)
Koo-Pee Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470316

Ha valóban gond van a magyar gázolajjal, akkor nem értem, hogy azok a dízelesek, akiknek emiatt ( ? ) motor károsodásuk volt, miért nem tesznek valamit. Mert a szervízek hasukra ütve azt mondják, hogy a rossz gázolajtól ment szét a motor, de bizonyította ezt már akármelyikük is? Csak a felelősséget akarják továbbpasszolni. Ha valaki ilyen kijelentést tesz, akkor először is adja írásban, másodszor, ha a meghibásodás esetleg szavatossági-garanciális problémákat is felvet, akkor meg vegyenek mintát és vizsgáltassák be! Vagy legalábbis az vizsgáltassa be, akinek ez érdeke. Egy komolyabb motor meghibásodás több százezres kiadás is lehet, ehhez képest elenyésző kiadást jelenthet egy üzemanyag bevizsgálás.
 De ha valóban gond van a magyar gázolajjal, mert mondjuk a szabvány gyengébb minőséget is megenged, akkor is el lehetne kezdeni valami mozgalmat annak érdekében, hogy "európai" minőséget gyártson a MOL. Ha meg mégis jó a magyar gázolaj, akkor valahol máshol kell keresni a hibát.
 

Előzmény: M62-255 (470311)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470315

Ismeretségi körömben az összes olyan srác vigyáz rá, aki saját autóval fuvarozik. De 1-2 lelkiismeretesebb alkalmazott is.

Az autóból élnek vigyáznak is rá.

Előzmény: bencesoma (470314)
bencesoma Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470314

10 emberből vajon hányan kímélik hidegen, pihentetik leállítás előtt a turbót? itt, Magyarországon... tartok tőle, hogy max 2-en, esetleg 3-an, de lehet hogy így is sokat mondok...

Előzmény: Törölt nick (470307)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470313

tényleg, és mi a helyzet más gyártók kútjainál? úgy tudom, hogy a ruszkik és a sógorok is maguknak hozatják a benzint (lehet, hogy az omv már csak legenda és dunaújvárosból veszik)

azok a gázolajak ugyanolyanok, mint a magyar mol-os? vagy jobbak? esetleg rosszabbak?

tiszta lutri. eleve drágább a dízel kocsi, aztán mire behozná az árkülönbözetet, jöhet a motorcsere...

Előzmény: M62-255 (470311)
bencesoma Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470312

felírod a hangját egy cd-re (esetleg rámásolod egy pendrivera) és annyit hallgatod menet közben amennyit akarod :)

Előzmény: gessztenye1 (470304)
M62-255 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470311

.... hát igen... ugyanez történt velem is... A magyar gázolaj....

Előzmény: Törölt nick (470307)
M62-255 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470310

Ez nagyon jópofa :-))

Előzmény: gessztenye1 (470282)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470309

milyen és mennyi? hideg legyen, és sok :D

amúgy szerintem 6 körül fogok odaérni

kitaláltak nekem holnapra egy kellemes jászberényi túrát

Előzmény: bencesoma (470302)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470308

:))

Azt hittem, Pinga hamarabb ír egy ilyen hsz-t :))

Előzmény: ZeDDy25 (470297)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470307

2007-es 2.0 dCi Vivaro 500ezer km-rel nincs nagyobb hiba. A sós lé a generátornál okozott gondot, de a későbbi modelleknél már van egy terelőlemez, így ez a hiba a későbbieknél már nem fordul elő.

Légtömegmérő gond volt egyszer, meg a hátsó kerékcsapágyak adják meg magukat 150-200ezer km-enként a folyamatos túlsúly miatt. Turbónak semmi baja, egyszerűen vigyázni kell rá. Jó olaj, hidegen kímélni, leállítás előtt pihentetni. Egy másik, szintén 2007-es Trafic ( ugyanilyen motorral ) most kapott egy másik motort, 540ezer km-nél. A szokásos szivattyúdarálás-rossz befecskendezés-dugattyúátégés történet játszódott le ennél, és olcsóbb volt egy bontott komplett motor, mint a felújítás. De a turbó a kiszedett motoron is hibátlan. A Vivaro javarészt külföldi gázolajjal jár, hazafelé a határátlépés előtt a srác mindig teletankol a sógoroknál.

A Trafic meg általában itthon tankol, kint csak amennyit szükséges.

Előzmény: bencesoma (470301)
Koo-Pee Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470306

Nem feltétlenül. Befecskendezési rendszertől függ, van ahol levegőmennyiség mérőt használnak (Opel, Toyota, stb. ), ott nem kell MAP szenzor.

Előzmény: real_geri (470305)
real_geri Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470305

szerintem minden autóban van ennek megfelelő egység, ami a beszívott levegő vákumát érzékeli, és ehhez dúsítja a keveréket, mert ezzel lehet olyan szegény keveréket előállítani, amikor nem kell erő, amivel épp megy a motor, és ezért lehet kevés a fogyi (tudtommal...)

Előzmény: Törölt nick (470299)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470304

...de én szeretem hallgatni a turbót... No, meg ha vigyázol rá, akkor ez is sokat elmegy.

Előzmény: bencesoma (470301)
ZeDDy25 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470303

Sokat vegyél mert Zoltán nagy mennyiségben fogyaszt sört. :D :D :D

Előzmény: bencesoma (470302)
bencesoma Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470302

Pinga, Zizi, Zoltán!

Mindjárt megyek bevásárolni (nálunk ez az én feladatom, a listát persze a nejem írja, milyen  és mennyi sört vegyek és vigyek holnap?

bencesoma Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470301

de elmegy 1millió km-t meg még egy kicsit, nem romlik el a turbó, nem ír ki injection fault hibaüzenetet, ha baja van gombokért meg tudod javítani

Előzmény: gessztenye1 (470298)
Koo-Pee Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470300

Nem tudod meggyőzni Pingát! Az a mániája, hogy öreg autóba olyan olaj kell, aminél a W előtt minél nagyobb szám áll. Holott, ha valóban sűrűbb olaj kell a kopott motorba, akkor akár melegoldali 50-60-ast is vehet. Hogy aztán hidegen milyen a kenés?.....

Előzmény: gessztenye1 (470293)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470299

Sziasztok!

Közben megtudtam, hogy mi az a MAP szenzor, de meg tudnátok mondani, hogy Megane II 1.6/16v-ben van-e ilyen jószág? Diagnosztizálható CLIP-pel?

Köszi, üdv

 PET

Előzmény: Törölt nick (470113)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470298

...de nem is megy...

Előzmény: bencesoma (470296)
ZeDDy25 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470297

Akkor ezek után én is gyakran foglak látogatni. :D

Előzmény: Törölt nick (470295)
bencesoma Creative Commons License 2011.01.30 0 0 470296

egyáltalán minek kell turbó egy dízelre? egy jó öreg szívódízel Merci motor szinte örök életű...

Előzmény: gessztenye1 (470293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!