Gőzöm nincs arról, hogy esetleg eltér-e a magyar szabvány a német, olasz, francia, stb. szabványtól, estleg van-e egységes uniós szabvány? Mert nálunk állandóan az uniós előírásokra hivatkozva szívatnak minket minden téren, de ha nekünk kedvezne valamilyen előírás, arról szépen kussolnak. Mivel mi nem gyártunk saját magyar tervezésű autót, aminek csak a magyar szabvány szerinti gázolaj jó, ezért csak utána kellene nézni, hogy mit szól mondjuk az Audi, BMW, Mercedes a magyar gázolaj minőségéhez? Mert ha valóban gond van a gázolajjal, és mondjuk a nagy gyártók tudnak is róla (?), akkor vásárlás előtt figyelmeztetni kellene a kuncsaftot, hogy vigyázat, magyar gázolajjal tilos használni a masinát.
az a baj, hogy ha a magyar szabványnak megfelel a mol gázolalja (a vizsgálat után egyértelműen látható, megfelel vagy nem), akkor egy bevizsgálással sem jutnának előre...
mert hiába ad a szerviz pecsétes papírt, hogy a gázolaj minősége nem megfelelő (nem fog adni), ha a szabány szerint meg jó a gázolaj
Ha valóban gond van a magyar gázolajjal, akkor nem értem, hogy azok a dízelesek, akiknek emiatt ( ? ) motor károsodásuk volt, miért nem tesznek valamit. Mert a szervízek hasukra ütve azt mondják, hogy a rossz gázolajtól ment szét a motor, de bizonyította ezt már akármelyikük is? Csak a felelősséget akarják továbbpasszolni. Ha valaki ilyen kijelentést tesz, akkor először is adja írásban, másodszor, ha a meghibásodás esetleg szavatossági-garanciális problémákat is felvet, akkor meg vegyenek mintát és vizsgáltassák be! Vagy legalábbis az vizsgáltassa be, akinek ez érdeke. Egy komolyabb motor meghibásodás több százezres kiadás is lehet, ehhez képest elenyésző kiadást jelenthet egy üzemanyag bevizsgálás. De ha valóban gond van a magyar gázolajjal, mert mondjuk a szabvány gyengébb minőséget is megenged, akkor is el lehetne kezdeni valami mozgalmat annak érdekében, hogy "európai" minőséget gyártson a MOL. Ha meg mégis jó a magyar gázolaj, akkor valahol máshol kell keresni a hibát.
10 emberből vajon hányan kímélik hidegen, pihentetik leállítás előtt a turbót? itt, Magyarországon... tartok tőle, hogy max 2-en, esetleg 3-an, de lehet hogy így is sokat mondok...
tényleg, és mi a helyzet más gyártók kútjainál? úgy tudom, hogy a ruszkik és a sógorok is maguknak hozatják a benzint (lehet, hogy az omv már csak legenda és dunaújvárosból veszik)
azok a gázolajak ugyanolyanok, mint a magyar mol-os? vagy jobbak? esetleg rosszabbak?
tiszta lutri. eleve drágább a dízel kocsi, aztán mire behozná az árkülönbözetet, jöhet a motorcsere...
2007-es 2.0 dCi Vivaro 500ezer km-rel nincs nagyobb hiba. A sós lé a generátornál okozott gondot, de a későbbi modelleknél már van egy terelőlemez, így ez a hiba a későbbieknél már nem fordul elő.
Légtömegmérő gond volt egyszer, meg a hátsó kerékcsapágyak adják meg magukat 150-200ezer km-enként a folyamatos túlsúly miatt. Turbónak semmi baja, egyszerűen vigyázni kell rá. Jó olaj, hidegen kímélni, leállítás előtt pihentetni. Egy másik, szintén 2007-es Trafic ( ugyanilyen motorral ) most kapott egy másik motort, 540ezer km-nél. A szokásos szivattyúdarálás-rossz befecskendezés-dugattyúátégés történet játszódott le ennél, és olcsóbb volt egy bontott komplett motor, mint a felújítás. De a turbó a kiszedett motoron is hibátlan. A Vivaro javarészt külföldi gázolajjal jár, hazafelé a határátlépés előtt a srác mindig teletankol a sógoroknál.
A Trafic meg általában itthon tankol, kint csak amennyit szükséges.
szerintem minden autóban van ennek megfelelő egység, ami a beszívott levegő vákumát érzékeli, és ehhez dúsítja a keveréket, mert ezzel lehet olyan szegény keveréket előállítani, amikor nem kell erő, amivel épp megy a motor, és ezért lehet kevés a fogyi (tudtommal...)
Nem tudod meggyőzni Pingát! Az a mániája, hogy öreg autóba olyan olaj kell, aminél a W előtt minél nagyobb szám áll. Holott, ha valóban sűrűbb olaj kell a kopott motorba, akkor akár melegoldali 50-60-ast is vehet. Hogy aztán hidegen milyen a kenés?.....