OKé, techfórumban megteheted azt, hogy ha valaki csak simán hozzászól, akkor a hozzászólásából bemásolod az első hozzászólásodba a lényeget, mert Te vagy a moderátor tudjátok szerkeszteni. Így az első hozzászólás rögtön az aktuális listát fogja mutatni. Így szokták az ilyen fórumoknál az infó gyűjtéses listákat vezetni.
Tegnap volt róla szó, hogy 200ezer km körül vagy előbb is a 106Le-s 1.5 dCi-k motorjai hajtókar csapágyasak lesznek.
Ez csak a 106Le-s változatra igaz, vagy mindegyikre (80Le, 86Le, 100Le)?
Ez nem lehet, hogy a nem jó olajhasználat miatt van? Kollégámnak is volt ilyen problémája, de ott kiderült, hogy nem volt olajcsere amikor megvette és ő sem cserélt.
Igazából engem nagyon érdekelne, hogy melyik dCi hány km-t ment eddig a klubban és milyen motormeghibásodása volt (ha volt egyáltalán).
Van arra mód, hogy összeszedjük???
Ha nekem elküldi mindenki a saját tapasztalatát emailben, akkor vállalom, hogy táblázatban összegyűjtöm.
A következő adatok kellenének: Név, típus, köbcenti, teljesítmény, évjárat, km az esetleges meghibásodásnál (turbó, befecs rendszer, hajtókar csapágy, stb...), milyen gyakran volt olajcsere, milyen olajat használ, használat módja,
Kezdem a sort:
1.)Stevemegane, MII Berline, 1.5dCi, 82Le, 2003., 120.000km, eddig nincs meghibásodás, olajcsere 20-25ezer km-enként, Elf evolution SXR 5W-40 mindig, vegyes használat hidegen nem hajtva,
2.a) M62-225, Megane Grandt. 1,5 DCi, 106 Le, 2006. 03. : 215 ezernél hajtókarcsapágy sérülés. Végig vezetett szervízkönyv, 20 ezer km-ként olajcsere, olaj: Castrol TXT 5w-40, használat módja: 30-40% város.
2.b) M62-225, Megane Berline 1,5 DCi, 86 Le, 2006.05. : 203 ezernél 1 db dugattyútető átégése, blokk sérülés, porlasztócsúcsok eltömödve a nagynyomású pumpa darálékától. Motorcsere, porlasztócsúcs felújítás, nagynoymású pumpa csere. Mai naptól ÚJBÓL "check injection" üzenet, + valszeg a turbó elkezdett hangosan fütyülni már 1000 fordulatnál..Vezetett szervízkönyv, 20 ezrenként olajcsere, elsőnek 10W-40 es castrol,majd 5W-40 es Elf . 40-50 % város.
3.) gessztenye1,dci 82 paci; 2005.okt.; 177.000km - kutya baja ; szervízkönyv: nem tudom hol van, de a végén már csak én jegyzeteltem bele; olajcsere 25-36e kilométerenként; elf 5w40 sxr (egyszer volt nf, de azt kidobtam hamar) Most castrol prof 5w40 van benne, de ezt is kidobom. Visszatérek az elf sxr-hez. Azt szereti. Hajtás módja: ésszel, de amit bír. 2t olajat kap minden taknkhoz kb. 1 decit, vagy ahogy sikerül. Tankolás csak volán belső kúton.
5.) mtb, Megane Grandtour 1.5 dci, 106 LE, 2006. februári, 186 ezer km. Német származású, 160 ezerig 20 ezrenként olajcsere Elf Evolution SXR 5W40. Ennek is lehetett egy 35 ezres futása egy olajjal, mert aki behozta, szerintem nem cserélte le. Én ráálltam a 10 ezrenkénti cserére...
6.)RED BULL69, MII Grandtour, 1,5 dCi 78kw, 105 le, 2007 136000km,csak g.olaj, és motorolaj 20000-ként. Volt már benne Elf is, de én full szintetikusra szavazok, castrol td 5W40
7.)n0, MII, 1,5 dCi 86LE, 2008 270.000 km, 15ezrenkent, olaj , olaj- es lev szuro csere. Total Q7000 5W40. ua szuro 40ezrenkent cserelve.
8.) jacque, Megane II GT 1,5 dCi 106 LE, 2008 november óta van nálam, francia származású - ezért előéletéről nem tudok semmit. De nagyon egybe volt, ill. van.Amit sikerült kideríteni, hogy a vásárlásnál kb. 180ekm lehetett benne, most 202ekm-nél járok.A motorba, Mobil 1 5w40 Synt + Roil Gold adalék + renmdszeresen Spuri a gázolajhoz.
"A 2012-es B-osztály lesz az első, ami Renault motorokkal hagyja el a Mercedes gyártósorát. Az új hatchback kisebb motorjai a franciáktól érkeznek majd: ezek 1,2-es és 1,4-es turbós benzines erőforrások, míg a nagyobb, erősebb egységek a Mercedes sajátjai lesznek – mint például a legerősebb, 2,2 literes turbódízel."
Találtam egyszer egy oldalt (azóta sem találtam meg újra) amin azt tészletezték h az akkut lehet, kell, az autó motorizáltságához választani. Magyarul vannak kifejezetten dízel kocsikhoz való akkuk, stb.....
1.)Stevemegane, MII Berline, 1.5dCi, 82Le, 2003., 120.000km, eddig nincs meghibásodás, olajcsere 20-25ezer km-enként, Elf evolution SXR 5W-40 mindig, vegyes használat hidegen nem hajtva,
2.)RED BULL69, MII Grandtour, 1,5 dCi 78kw, 105 le, 2007 136000km,csak g.olaj, és motorolaj 20000-ként. Volt már benne Elf is, de én full szintetikusra szavazok, castrol td 5W40
3.)n0, MII, 1,5 dCi 86LE, 2008 270.000 km, 15ezrenkent, olaj , olaj- es lev szuro csere. Total Q7000 5W40. ua szuro 40ezrenkent cserelve.
Az enyém Megane II GT 1,5 dCi 106 LE, 2008 november óta van nálam, francia származású - ezért előéletéről nem tudok semmit. De nagyon egybe volt, ill. van.
Amit sikerült kideríteni, hogy a vásárlásnál kb. 180ekm lehetett benne, most 202ekm-nél járok.
A motorba, Mobil 1 5w40 Synt + Roil Gold adalék + renmdszeresen Spuri a gázolajhoz.
Ajánlom a cartársaknak www.spuri-adalek.hu oldalt, ott részletesen kifejtésre került, hogy a 2T olaj miért nem jó a gázolajhoz. - Ezzel nem lavinát akarok elindítani, csak én ehhez tartom magam és Spurit teszek bele.
Olajcsere 13 ekm-nél, ill. a legelején volt.
Most Evolution 5w40 kerül majd bele + Roil Gold.
Meghibásodás eddig még nem volt, remélem ez így is marad! :)
.. en az elozo MII 1.5 dci-vel (2008-as 86LE) 270e km-t mentem vele hiba nelkul. Meg ma is hasznaltban van.
Amire en odafigyeltem: hidegen soha nem hajtottam, belevalo olajat 15e km futas utan csereltem, "kannas" GO-t messzire elkerultem és "csakis miiiiiiiiiiiinden korulmenyek kozott" :) gyari ua szurot hasznaltam.
Unix-nál néztem, a kereső szerint 74Ah-s kell bele. Igaz az opciók közt voltak 60Ah-ak is, de úgy vagyok vele, hogy inkább egyszer veszek de akkor faszát.
Úgy tudom a nagyobból nem lehet baj, azt a 3-5ezer ft extrát megéri a biztonság tudat, hogy nem kell taxit hívnom reggel, mint ma. :D
1.)Stevemegane, MII Berline, 1.5dCi, 82Le, 2003., 120.000km, eddig nincs meghibásodás, olajcsere 20-25ezer km-enként, Elf evolution SXR 5W-40 mindig, vegyes használat hidegen nem hajtva,
2.)RED BULL69, MII Grandtour, 1,5 dCi 78kw, 105 le, 2007 136000km,csak g.olaj, és motorolaj 20000-ként. Volt már benne Elf is, de én full szintetikusra szavazok, castrol td 5W40
Erre a következtetésre hogy jutottál? Zoltán által említett Hsz.-ben is a kisebb motorról van szó! Lehet h a vasúti olaj nem passzolt nálad?!
Hsz.:469431
"1,5 dci-in 86Le most cseréltem halytókar csapágyakat. Hát akinek ilyen motorja van annak szerintem megéri mielött össze pörög a dolog, 140e Km van bene hát szépen megkoptak..
Persze, jó hely, de én meg a hegyek közelébe vágynék inkább...:) 74-ben éppen 6 éves voltam, és sosem volt autónk, csak akkor vettünk, amikor én levizsgáztam 86-ban...:)
most elképzelem magam előtt az 1.5dci részecskeszűrős tulajt, ahogy megy haza munkából (tök mindegy, hogy autópályán vagy városban, mindkettő esetében szívás), felvillan a visszajelző és mehet még 100 km-t 40 km/h-s tempóban. ha jól számolom, akkor az legalább 2,5 óra + némi üzemanyag...
Amikor 2008-ban - újonnan - vettem a scenic-et (1.5 dci, 106 LE) akkor itthon híre-hamva sem volt az FAP-nak (pontosabban a láncos nissanos 2.0 dci-hez volt csak) és akkor már a renault.fr-en és a renault.de-n már 1.5 dci-t is lehetett FAP-pal/FAP nélkül választani. Ezért simán előfordulhat, hogy a Te német tulajdosod nem választotta az FAP-ot mert - még annak ellenére, hogy k. védelmi "berendezés" - drágább volt vele mint nélküle.