Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GalloG Creative Commons License 2010.12.21 0 0 7887

Ez mind így van, és a Te tapasztalatod is azt erősíti, hogy nem lehet az összes olajat leengedni, csak típustól függően kisebb vagy nagyobb részét. Ilyen cserélő berendezés kétlem, hogy lenne bárkinek itthon. Automata váltó próbapadot sem tudom, hogy akad-e az országban, pedig jobb lenne azon tesztelni a felújított/javított darabot, mint a kuncsaft kocsiján... A keresztmotoros kocsik váltójából jellemzően sokkal kevesebb olaj engedhető le (százalékosan), mint a hosszmotoros verziókból a fizikai kialakítás miatt.

 

Ezen felül azt hallottam több automata javító műhelyben is, hogy a konverter sajnos csak szétvágással tisztítható ki rendesen ha nagyon el van koszolódva a váltó belülről (ami általában konverter belső javításkor válik esedékessé), olajjal bármennyiszer "átmosva" nem tisztul meg rendesen.

 

Az megint nagy igazság, hogy a szakszerűtlen hozzányúlás meghibásodást vonhat maga után. Senkit nem akarok leszólni, de a szakszervizekben sem feltétlenül értenek annyira hozzá, amennyire kellene és/vagy amennyire mondják. Szóval a szakszervizes javítás/karbantartás utáni meghibásodás nem biztos, hogy a rossz szerkezet miatt van, lehet rossz munka miatt is. Meg persze ez vonatkozik minden szervizre úgy általában.

Előzmény: MM. (7886)
MM. Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7886

Amerikaiaknál láttam olyan műszert hogy a váltó olajhűtőjébe menő csövet belevezették egy nagy berendezésbe, és onnan meg tovább vissza: az elv az volt hogy amennyi fáradt olaj bejött ugyanannyi frisset nyomott ki helyette.

Ezzel már le lehet cserélni a teljes mennyiséget is... nyilván ott nagyobb hagyománya van az automatának és vannak trükkjeik.

Én magam cseréltem ZF5hp30ba, abból lejött 7liter a 13ból.. és nem indítottam be. Elég melós volt mivel nincs nívópálca, nehézkes a betöltés alulról, és a szintet is egy bizonyos hőfoknál kell belőni, valamit a higiéniára is ügyelni kell...aki ezekkel nem foglalkozik, könnyen lehet meghibásodás az olajcsere vége.

 

Előzmény: GalloG (7885)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7885

Én szívesen cserélek bárkinek a váltójában 8-9 liter olajat egy-egy csere alkalmával. A szükséges és cserélhető 3 litert lecserélem becsülettel, a maradék 6-ot meg elteszem magamnak a következő 2 saját cserémre. Ha a tulaj szeretné, én elfodagom 9 liter árát is a 3 liter ára helyett... :-)

 

Azt mondták, 8-9 liter kell bele, meg azt is mondták, cserélve is volt. Az utóbbi hamis állításnak bizonyult. Akkor az első miért is lenne helyes? Mert mást is megvezettek már ugyanezzel a hamis infóval?

Én csak sajnálni tudom azt, akinek 9 liter gyári váltóolajat kell egy csere alkalmával kifizetni, és jó esetben megkapja a szükséges 3 litert egy olcsóbb gyártmányban a gyári 9 áráért, vagy rosszabb esetben semmi olajat nem kap, csak a számlát a 9 gyáriról...

Előzmény: norbi.sz_80 (7883)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7884

Az automata váltóban lévő olaj mennyisége és a leengedhető mennyiség nem azonos, sőt, nagyon nagy a különbség általában. Az automata váltó olajának jelentős része a konverterben van, ami sima leengedéskor nem jön ki. Teljes szétszerelés után a száraz váltóba valóban 7-9 liter kell típustól függően, de ugyanezen váltókból 2-4 liter jön csak le csere alkalmával. A sima csere alkalmával úgy jön le több olaj, ha beindítják közben, mert akkot a konverterben lévő olaj egy része is kinyerhető (kb. annak 1/3-a jön még így ki), de ez erősen veszélyes a váltó belsejére nézve, kerülendő. De nem is szükséges, ugyanis a leengedhető mennyiség rendszeres cseréjével elkerülhető a rendszer elkoszolódása, ami teljes olajcserét igényelne. Ha pedig olyan kocsira sikerül szert teni, amiben fekete az olaj, akkor sűrű (2-3 ezer km-kénti) olajcserével 5-6 csere után tisztul az olaj (ha a váltó egyébként jó, csak az olaj volt elkoszolódva).

 

A szűrőcsere is vitatható szerintem, mivel a legtöbb automata váltó olajszűrőt nem kell cserélni, csak tisztítani. Leginkább műanyag hálós szűrőt használnak, amit csak szakadás vagy hőhatás miatti deformáció miatt szukséges cserélni, egyéb általános esetben nem. Az új tömítés persze kell, de az nem szokott horror árban lenni.

 

A váltóolaj ára pedig egy másik érdekes kérdés. A gyári cimkés váltóolaj akkor is sokkal drágább, ha semmi extra nincs benne, csak alap Dexron II vagy III besorolásnak felel meg. Ha létezik nem gyáriban is a típusba való olaj, akkor azt jelentősen olcsóbban meg lehet venni általában.

 

A munkaidőre vonatkozó infóm nincs, csak klasszikus bolygóműves automatára igaz az 1 óra, az újabbakra típustól függően nem feltétlenül.

 

Szóval ez a nagyonhozzáértős szervizben rendszeres minden csere gyárira, sokmunkával azért nem igaz. És az a gáz (és egyben csoda), ha valaki egy automatából ki tudja venni a teljes feltöltési mennyiséget a váltó leszerelése nélkül...

Előzmény: saválló (7882)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7883

Nekem is kb. 8-9 liter gyári ATF-et mondtak...

 

De mivel a szalon, ahonnan vásároltam, azt mondta (és adott számlát), hogy 14ezer km-el ezelőtt volt cserélve az olaj benne, így nem cseréltem egyenlőre... (kár, hogy akkor még nem ismertem a VW szalonban szervízfőnök ismerőst)

 

Így derült ki a turpiszság (hogy a számla csak úgy van, nem fed tényleges munkát)...

Sajnos akkor már késő volt, mert addigra meghalt a váltó. Annyit semmiképp sem szerettem volna rákölteni, mert állítólag a multitronic felújítva is 100-150ezer km-t megy el, és újra javítós lesz.

 

Viszont így 6 sebességes kéziváltó+más PD elemek+főtengely+vezérlésben néhány dolog+féltengelyek+szoftver került bele :) Így egy picit komolyabb, erősebb lett.

Nincs hajtva, csak előzésnél jól jön az a gyorsulás, amit így tud :)))

Előzmény: saválló (7882)
saválló Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7882

Aki már cseréltetett váltóolajat (TT5)az tudja,hogy azért egy sima motorolajcsere áráért azért az nem fog menni mivel maga a váltóolaj jóval drágább,mint a sima motorolaj.

Ráadásul nem csak 2.6l megy bele hanem ha vki tudja mit csinál akkor sokkal több.A szűrő sem ingyen van,és a váltódekni tömítés sem+mindehhez a munkadíj.Az egész  művelet pedig soha az életben nem fog kijönni 1 órás munkából.

A váltóban kb. 9 l olaj van,szűrőcserével természetesen nem fog ugyanennyi belemenni,de jóval több a 2.6-nál.

 

Ahogy írtam aki már cseréltetett az tudja,hogy mindez mivel jár,de nem mindegy,hogy ki csinálja mert aki annak a töredékét képes csak beletölteni ami valójában beletölthető annnak megkérdőjelezhető a hozzáértése.

Előzmény: kuj00n (7874)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7881

Hát, utólag nagyon nehéz felmérni (és főleg bizonyítani), hogy ki hibázott abban az esetben. Minden esetre 84e km-nél általában minden kocsi garanciális, így nem tudom hová tenni a fizetős javítást. Vagy nem 84 ezer volt benne, vagy nem úgy volt, ahogy elmesélték. Persze nem ismerem az elszenvedő felet sem, a szervizt sem, ítéletet sem akarok mondani (véletlenül sem), de akkor is fura az eset, és nem a meghibásodás ténye miatt.

 

Az pedig, hogy mennyit bír, nagyon-nagyon függ a felhasználótól (sofőrtől) is. Sokan úgy gondolják, jól csinálják, és valóban nem is sportoskodnak látványosan, de sok más módon is meg lehet ölni minden jószándék ellenére egy kocsi bármelyik részét.

Előzmény: MultiT5 (7877)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7880

A multitronic olajcsere mennyisége 4.5-5.0 liter. Sajnos az árát és a munkaigényét nem tudom, de az biztos, hogy egyszerű módszer nincs a szint ellenőrzésre, diag cucc kell hozzá. Ezek alapján nem tudok nyilatkozni arról, hogy reális ár a 84 ezer vagy sem, viszont az említett 700e-es javításhoz mérten szerintem annyiért is megéri. Meg aztán maguk a kocsik sem gombokárt vehetők, amikben ilyen van, így a kocsi vételárához mérten sem sok 84 ezret költeni rá mondjuk 40 ezrenként (már ha valaki elkövette azt a hibát, hogy CVT váltós kocsit vett :-).

 

Most utánaolvastam, mert érdekel. AutoData nem ír automata olajcsere szükségességet, csak szintellenőrzéseket. Viszont külföldi fórumokban mindben olvasni, hogy az ottani márkaszervizek 40e km-két olajcserért javasolnak, de 30e és 20e értéket is olvastam 1-2 helyen. Lehet ez egyik sem gyári előírás, csak a tapasztalatok alapján jött ez a javaslat/tanács a tulajoknak a szervizek felől.

Előzmény: norbi.sz_80 (7876)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7879

Hát, ha munkára kell és 3.5 tonnás utánfutó vontatásra, akkor arra sok alkalmasabb és olcsóbb jármű létezne, mint a nagyon is luxusautó kategóriás V10-es Touareg vagy Cayenne... De Ti tudjátok. Minden esetre szégyen, ha valaki egy olyan drága kocsit ennyire lelak. Akármennyi pénze is van és akármennyire nem számít is. Szerintem.

 

Pl. bármelyik amerikai full size pickup, dupla kerekes hátsó híddal, gyári vonófelszereléssel. Mindből van dízel, teljes terhelésen 15 liter körül elmennek, és 5-7 tonnás vontatmányra van méretezve az egész szerkezetük. Tudják az autópálya tempót akár vontatmánnyal is és kényelmesek belül (munkásautóként nézve mindenképp).

 

Arra azért kíváncsi leszek, hogy a 8 sebességes új Porsche meddig bírja majd az ilyen kiképzést. Szerintem addig biztos nem, mint a Touareg, ha Porsche ha nem... Szerintem a gyártónál senki sem gondolja, hogy bárki igáslónak, szétütni vesz ilyen autót.

Előzmény: - ProFiler - (7875)
joky7575 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7878

köszönöm az infot most akarok vásárolni egyet 

 

Előzmény: norbi.sz_80 (7852)
MultiT5 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7877

Oké! Köszönöm válaszod.

Ettől függetlenül nagyon extrém, hogy 84000km-t bírjon ki a váltó. 700.000 Ft-ért "élesztették" újra.

Előzmény: GalloG (7871)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7876

Multitronic olajcsere 2003. A4 Avant 1.9 PdTDi-ben 84 ezer lett volna márkaszervízben, ezért hittem a szalonnak a csere ügyében (na és számla is volt)...

Előzmény: kuj00n (7874)
- ProFiler - Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7875

Következő szerviznél megemlítem a szerelőknek, de szerintem az csak akkor lesz megjavítva, ha nagyon halálán lesz. "Szegény" Touaregeket nagyon lelakjuk, szinte teherautóként használjuk (a hátsó üléssor még sosem volt a helyére téve, mindig le van döntve). A gombok fehérré koptak, a középkonzol tetején lévő tárolórekesz fedele kiszakadt, legjobb esetben is keresztben áll. Sok apróság, de ott kezdődik a probléma, ha valaki azt mondja, hogy az autó legyen értünk és ne mi érte. Én ezzel nem értek egyet, de különösebben nem is érdekel. Az igazság az, hogy talán jobb is így, mert már készül a gyárban az új Cayenne Dieselünk. Bár már előre félünk tőle, hogy túl gyenge lesz (V6 TDi)a 3,5 tonnás pótkocsihoz (megszoktuk a V10-est). Ráadásul azt biztosan tudom, hogy 8 sebességes "Tiptronic S" váltó lesz benne, a megrendelésen szerepel, hogy csak azzal volt rendelhető. Mondjuk amiben nagyon reménykedünk, hogy a gyári 7,4 literes átlagfogyasztás max. kétszeresénél megáll és nem zabál 25 litert, mint a Touaregjeink.

Előzmény: GalloG (7867)
kuj00n Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7874

Na, hát ez nem is több mint egy sima motorolaj-csere, mondjuk 15-20e forint.Azt hittem jóval több lesz... és ezt is elspórolják az emberek??

Kösz az infot.

Előzmény: GalloG (7873)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7873

Hát, a kisokos azt mondja a 1996-2000 és 2000-2005 közötti 1.8T Passat-ra, hogy 2.6 liter az olajcsere mennyisége (persze az automata váltóhoz), és VW ATF (semmi spéci olaj) kell bele. Jó minőségú ATF olaj 2-4e literenént és egy átlag "bonyolultságú" csere kb. 1 óra munkadíj.

 

A 2005- gyártott 2.0TFSI motorosnak (onnan nem ír 1.8T verziót) szerintem már DSG váltója van, ahhoz speciális olajat ír, és 3 liter a csere mennyisége.

Előzmény: kuj00n (7872)
kuj00n Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7872

Na akkor ezt meg is beszéltük.

 

Amúgy csak érdekességképpen, mennyibe kerül általában egy váltóolajcsere automatába, csak úgy nagyságrendileg?Olajjal, munkadíjjal, mindenestül?Hány liter kell bele szitén csak átlagban?

Előzmény: GalloG (7870)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7871

Ha a megfelelő olaj lett beleöntve a gyári leírás szerinti módon, akkor attól nem lehet baja, ez egészen biztos. Gyári leírás olajcserére (de legalább pótlásra) mindenképp van (ha élettartam feltöltésű a váltó, akkor is), mert egy-egy szimering vagy tömítés tönkremehet, ami miatt elfolyik a váltóolaj (egy része), amit megfelelően pótolni kell a tömítés cseréje után. Így biztos minden modellhez van erre vonatkozó utasítás.

Előzmény: MultiT5 (7869)
GalloG Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7870

Helyes, akinek nem inge, ne is vegye magára. Aki pedig megsértődik erre, az valószínű pont úghy csinálja, ahogy (legalábbis szerintem) nem kellene.

 

Sajnálom az esetet, de talán a későbbi vásárlásnál/javításnál hasznos lesz az ezzel szerzett tapasztalt is. Nem kell félni az automatától, de körültekintőnek kell lenni. Mondjuk egy modern dízellel is lehet ilyen orbitálisat szívni, annak se lát senki bele a 2000 bar-on működő rendszerébe vásárláskor...

Előzmény: kuj00n (7868)
MultiT5 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7869

Sziasztok!

VW T5 Multivan kibuszunk van,tiptronic váltóval. Kérdésem, hogy ebben az autóban lehet-e tisztességesen váltóolaj és szűrőt cserélni? Erre is azt mondják, hogy soha sem kell benne cserélni, de elfogadom amit írtok, hogy: cserélni, cserélni! Egy klubtársamnak T5 Caravelle-je van abban 80e-nél lecseréltette a váltóolajat és 4000 km után beállt a váltója. Egyik indok, hogy az olajcsere miatt volt. Félig lehetett leereszteni az olajat, szűrőt nem tudtak cserélni. E példa azt mutatja, hogy néha nagyobb bajt okoz, -a gyári előíráshoz képest indokolatlan- olajcsere. Abszolút elfogadom, hogy fárad az olaj és cseréljünk. Ezért szoktam kicseréltetni a motorolajat is 15ezrenként a 30 helyett. A fentiek miatt teljesen tanácstalan vagyok. Érdekelne a véleményetek erről. Előre is köszönöm!

kuj00n Creative Commons License 2010.12.20 0 0 7868

Ez teljesen világos, amit írsz.Én igyekszem minden kocsimat kímélni, rühellem, ha valaki csak használ valamit, lerúg, széthajt, aztán meg csodálkozik.Én vagyok szinte egyedül az a "hülye" aki még egy bérelt autóval is kerülgeti a kátyúkat.Ezért nem is veszem magamra a "felelőtlen tulaj"megjegyzést.Sosem padlóztam 80-nal a hóban, sose mentem vele terhelt utánfutóval, de előttem valóban nem lehetett tudni, hogy hogyan használták.Ezt a "8000-nél indulok" dolgot sem úgy kell elképzelni, hogy naponta 20x mentem vele így hónapokon keresztül.Amint előjött a hiba, leállítottuk, és elkezdtünk megoldást keresni.Senki más nem vállalta csak a márkaszervíz (kisváros és eleve nincs sok műhely) ott meg cserét ajánlottak csak, kb 350-400e értékben (arra már nem is emlékszem, hogy új, vagy használt váltó lett volna, elég zaklatott voltam...), plusz a munkadíj, ki-be szerelés, olajfeltöltés stb. így lehet lett volna a vége akár 600ezer is.Mivel közben találtunk egy kereskedést, ahol a (jó váltóval) kb 1M értékű kocsit beszámították kb fele árba így hibásan(tehát szinte "csak"  a váltó ára volt a különbség) ezért becseréltük egy fiatalabb, kézi váltós másik kocsiba.Más okok is voltak, amiért szinén inkább a csere mellett döntöttünk.Átírási költség nem volt, tehát még ez sem növelte a bukó összegét.Úgy vélem, a lehetőségekhez képest még egész jól is alakult a dolog, hiszen az esetleges csere után se lehet tudni, mi lett volna később (errefelé sem feltétlenül a legjobbak a márkaszervízek...).Most meg használjuk a kézi váltós másikat, automatát meg maximum majd új kocsival veszünk és 100e km-nmél meg eladjuk.Persze addig is karban tartjuk majd.

Előzmény: GalloG (7853)
GalloG Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7867

A motornak sincs semmi baja, csak a befecskendező rendszert kellene rendbe tenni. Abban már tutira megérettek a csúcsok a cserére ennyi km alatt, meg a nagynyomású szivattyú is valószínűleg. Dehát egy újonnan ennyire drága kocsi használtan sem leányálom anyagilag. De szerintem egy ilyen kaliberű gép meg is érdemelné.

Előzmény: ProFiler Max (7866)
ProFiler Max Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7866

Mindenesetre hihetetlenül bírja a strapát, pedig hajtjuk tisztességesen. A motor viszont már a többet futottban csúnyán füstöl. Autópályán múlt héten 800 kilónyi rakománnyal 80-nál lepadlózva 140-ig akkora füstöt csináltam, hogy a mögöttem haladók láthatóan elkezdtek bolyongani. Menni megy, de hidegen már inkább hasonlt a hangja egy kerepelő 1,9-es PD TDi-re, mintsem egy V10-esre. Ráadásul újabban az orrát lerakja a földre pár óra állás után, a fara meg a leállítás előtti állapotban marad. De a váltó még jó. :) Ja - amúgy újkora óta a miénk, így garantáltan nem volt még a váltóhoz nyúlva. Talán hiba nélkül eléri a 400 ezret, ha a motor is kitart addig.

Előzmény: GalloG (7865)
GalloG Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7865

A V10 TDI mellett rendes bolygóműves automata van - ráadásul egy nagy terhelhetőségű verzió -, nem az a szerencsétlen multitronic. Nem is igazán kívánná az a lánc a 750Nm-t átvinni, mikor a 250 Nm körüli motorok is kinyírják gyorsan.

Előzmény: ProFiler Max (7861)
GalloG Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7864

Az eredeti 6 sebességes DSG-be úgy rémlik valami csillió forint a kuplung szett, és 2 motorolaj-cserénként teljes váltóolaj csere van előírva, szintén rém drága spéci váltóolajjal. Az újabb 7 sebességes száraz kuplungosba már legalább kevesebb olaj kell, de hasonlóan borsos az alkatrészár. Érdemes egy ilyen beszerzése előtt ezeknek forintálisan utána nézni, mert 200-250 ezer körül tuti abba is kell kopó alkatrészt cserélni.

Előzmény: norbi.sz_80 (7860)
GalloG Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7863

De, az egyszerűbbekben annyi, az egyre összetettebb (és/vagy nem bolygóműves, hanem egyéb technológiájú) váltókban persze drágább.

 

A multitronic nem klasszikus bolygóműves automata, hanem fokozatmentes szíjas (azaz speciális láncos) váltó. Felépítésében közelebb áll a robogók váltójához, mint a klasszikus autós automatákhoz. Maga a "szíj" általában iszonyú drága minden ilyen váltóba (a nagy terhelés miatt eléggé speciális az anyaghasználat és a kialakítás is), meg a szintén kopó kúpos tárcsák sem olcsók. Ennél egy bármennyire modern bolygóműves automata bele is olcsóbb.

 

A valódi olajcsere elmulasztása sajnálatos, egyben nagyon magyaros megoldás. Én részemről mindig az összes olaj, szűrő és szíj lecserélésével kezdek autó váltásnál, függetlenül attól, mit mond az előző tulaj a cserék esedékességéről. Ez persze akkor nem segít, ha a szerkezet már a végét járja a folyamatos karbantartás-hiány miatt, de ez használt kocsinál egyébként is benne van a pakliban.

 

A márkaszervizek egyébként sohasem javítanak váltót, általában manuálisat sem, nem még automatát. A márkaszerviz általában váltót cserél, legalábbis garanciaidőben vagy az után kérésre. Ha normális a szerviz, akkor a garancián túl elromlott váltót le-fel szereli és szakszervizbe viszi javításra, akkor sem helyben szereli.

Előzmény: norbi.sz_80 (7854)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7862

Asszem, hogy Touran-ban csak DSG van, tiptronic nincs...

Előzmény: ProFiler Max (7861)
ProFiler Max Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7861

"Sajnos" csak poziív tapasztalatokkal szolgálhatok. Két céges V10-es TDi automata Touaregünk van. Alig vannak szervizelve, kb. 40-50 ezrenként visszük olajcserére, nincsenek különösebben karban tartva, mégsincs a váltójuknak semmi baja. Az egyikben 380000, a másikban 150000 km van. Legfőképp elektromos problémáik vannak, de a váltó tökéletes. Bár ha jól tudom, ezek tiptronic váltók.

Előzmény: norbi.sz_80 (7860)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7860

Egyébként milyen tapasztalatok vannak a DSG váltóval? Lassan cserélni kellene egy egyterűre a család és csomagjaink miatt :) Touran-t nézegettünk, de valami DSG-s kellene...

 

Mennyire drága abban pl. az olajcsere? Vagy ha javításra/felújításra kerülne sor, mennyire zsebbenyúlós? Kb. mint a Multitronic? Mert akkor nem is gondolkodom rajta...

bervas Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7859

Síkon álló autót beraksz egyesbe, és kinyomott kuplunggal próbálod tolni. Ha közben forgatná a motort, kuplung a gond.

Előzmény: ProFiler Max (7858)
ProFiler Max Creative Commons License 2010.12.19 0 0 7858

Holnap megpróbáljuk megkeresni a csavart.

 

A leírásodból a ki nem emelő kuplung elképzelhető, hogy esélyes, ugyanis tényleg felfelé egyszerűbb már berakni. Ráadsául 2-esbe váltás után érezhetően jobban húz a motor, mint egyesben.

Előzmény: bervas (7857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!