Ja a Renault úgy döntött (szerintem akceptálható módon), hogy bizonyos mennyiség alatt nem tippelget neked hátralévő km-eket.
Esetleg egy a határ lehetett volna 50 km is, de nem.
Jelenlegi OFF autóm 10-es lépcsőkkel lemegy egész nulláig is - az mondjuk izgalmas (csak egyszer volt, dízellel nem is szabad megtenni) amikor nullát mutat, aztán még arrébb az üzemanyagtöltő állomás.
Tanácsotokat szeretném kérni. Úgy néz ki, hogy egy "szűz" 1.5 dci scénic-et fogok használni a közeljövőben. Idáig nem volt disel autóm, így tapasztalatom a nullához közelít. A kérdésem. Hol van értelme tankolni diselt(kút) egy bejáratós 1.5 dci-nek?
1 hete, meg ma reggel is belefutottam abba a nem túl kellemes sípoló hangba, ami akkor jelentkezik amikor a fed. komputer szerint már csak 100 km-re elegendő üzemanyag van a tankban. Szépen mutatja, hogy 99, 98, 97, 96 majd - - - - :))
Mivel nem volt kedvem kipróbálni milyen az amikor az ember bandukol egy benzinkútig, majd vissza a kezében egy kannával , ezért gyorsan tankoltam. Kicsit hirtelen volt a váltás a 95 és a 0 km hátralevő távolság között :))
Egyébként az előző kocsimnál is használtam, és nem vájkálni akarok a kocsim lelkében, csupán tudni szeretném, ha hiba lép fel, az mitől van és a szerelő egy 2 perces melóért ne kérjen el 5-10 eFt-ot csak mert úgy gondolja úgysem tudom pontosan mi volt a hiba.
Én érteni vélem a problémádat, de szerintem nem a jó irányban keresed a megoldást.
Azt elfogadom, hogy a márkaszervizekben is előfordul, hogy félrediagnosztizálnak egy hibát. A szándékos lehúzást nyugodtan kizárhatjuk, hiszen a munkafelvevőnek vagy a technikusnak nincs egyéni haszna abból, ha egy ügyfél sokat fizet.
Marad az, hogy letojják a problémát, vagy az, hogy a tudásuk nem elegendő a pontos diagnózishoz.
Én azt gondolom, a legtöbbször az a gond, hogy a tudás nem elegendő. Pedig ezek szakirányú alapképzésben részesült szerelők, jó adag napi tapasztalattal, és ami a legfontosabb, egy rakás célirányos tréninggel.
Ha te magad akarsz náluk ügyesebben diagnosztizálni, az azt jelenti, hogy a Renault központi tréningjeinél is alaposabban el kell mélyedned a témában. A "hibakódok" ugyanis SOHA nem utalnak közvetlenül a hibás alkatrészre. Az egyes hibakódok azt jelzik, hogy egy-egy jeladó által közvetített érték kívül esik a jeladó működési tartományán.
A hibakód még nem a hiba pontos diagnosztikája, csak a tünet pontos behatárolása. Mint az emberdokinál: a "fejfájás" tünet lehet egyszerű fronthatással magyarázható migrén, de lehet az agyvérzés közvetlen előjele is. A doktor az egyéb tünetekből, célirányos diagnosztikai vizsgálatok eredményéből rakja össze, hogy valójában milyen kezelésre van szükséged.
Szerintem neked nem is egy ilyen hibaolvasó hardver kell, hanem egy olyan "doki," aki ért hozzá, és akiben megbízol. A topikban több olyan szerelő vagy műhely neve is forog, akik már bizonyították, hogy értenek a diagnosztikához.
Természetesen az is üdvözlendő, ha annyira vonz a téma, hogy hobbiból szeretnél elmélyülni benne. A neten rendkívül sok részinformáció kering, elsősorban a nemzetközi fórumokon. Ha megszállottan érdekel a téma, sok-sok munkával egész jól összerakható részletek birtokába juthatsz.
Na ez az, nekem nem. :( Itt a bibi! Nekem szerintem a rugó kiakadt, vagy eltört. Mikor vettem már így volt.Furcsánlottam is, hogy valami nem ok. Köszi az infót
Nem vagyok pék, sem atomfizikus, de ha érdekel a teljesség igénye nélkül, gépésztechnikus az egyik végzettségem.
Egyébként az előző kocsimnál is használtam, és nem vájkálni akarok a kocsim lelkében, csupán tudni szeretném, ha hiba lép fel, az mitől van és a szerelő egy 2 perces melóért ne kérjen el 5-10 eFt-ot csak mert úgy gondolja úgysem tudom pontosan mi volt a hiba. Csak egy példa: Opel Vectra: légzsákvisszajelző világít laikusként merre indulsz el? Opel szervíz: 5000 Ft csak a kiolvasás, aztán szervizes behasít, hogy vezérlőegység hiba /Ára:????/. Elötte otthon Tech2 kiolvas: Utasoldali légzsákcsatlakozó kontakthiba /nem szó szerint idéztem/. Na, GO home.... Csati szét, kontaktspray, összedug gyorskötöző rögzítéshez, szerelési idő max 30 perc.
De tudok még hasonlót, írjam?
Szóval nem az volt a kérdés, hogy kinek mi a szakmája, hanem használ-e valaki bármilyen kiolvasó diagnosztikát?
Ha elhúzod világit,ha visszatolod elalszik.Tedd a kisújad oda ahol bezár(középen)és érzed a rugós kapcsolót.A billenő kapcsoló szerintem azért van,mert nyitott állapotban az elektronika lekapcsol egy idő után.(ebben nem vagyok biztos csak gondolom).
Ezt elfelejtettem megkérdezni, nekem ha elhúzom a rollót akkor kapcsolja be az izzót :( és újra a kapcsolóval kell felkapcsolni...logokátlan, vagy lehet már szerelték és fordítva van valami bekötve? Neked? Nektek?
Na, készen lett az autóm (2004., GS, 1.6 16V) és most hamut szórok a fejemre...
Ha megfogadtam volna az itt leírt tanácsokat és vásárlást követően rögtön cseréltettem volna a szürke kupakos eredeti trafókat, akkor megúszom a hercehurcát.
Így most alapból FHP jeladót is cseréltek, mondván, hogy az is megjelent a hibakódok között + 2 trafót.
A kivett jeladót elkértem, mert valószínű, hogy nincs semmi baja.
Viszont most már cserélném a másik két trafót is, ezért ha valaki tud olcsón Bp-en az dobjon nekem egy emilt.
Gessztenye1 már válaszolt is: " Egyenlőre technologizálás és anyagkeresés alatt van a projekt. A megmunkálása nem gond, csak normális anyagot nem találtunk még hozzá."
kár.
Mivel sem tegnap, sem ma reggel nem adott hangot a kerék, még kivárok.
A kocsi napi használatban van, de km kevés megy bele!
Amúgy ez lehet itt a kulcs, amennyiben úgy zajlik az autó napja, hogy hidegindítás-3 km út-leállítás. Hiába használsz jó olajat, hiába cseréled sűrűn, a hideg motorban ennyi idő alatt nem épül fel a kenés, így nagyrészt kenés nélkül üzemel.
Itt azt olvastam, hogy 65eKm után már nem illik benthagyni a feszítőket, szíjat stb.
Én ehhez nem értek, kérd ki a szerelő véleményét. Jelen tudásom szerint nem látom különösebb akadályát annak, hogy visszategyék az eredetit, de még egyszer hangsúlyozom, hogy kérdezz meg mást is, aki felelősséget vállal.
Az más kérdés, hogy ha előrehozod a vezérléscserét, akkor annak a munkadíját meg lehet spórolni, hiszen az okoskerék cseréje és a vezérléscsere ugyanaz a műveletsor.
Arra gondolsz, hogy nem kell vezérlést cserélni az okoskerék cseréjekor? Itt azt olvastam, hogy 65eKm után már nem illik benthagyni a feszítőket, szíjat stb.
Egyébként köszi, felveszem a kapcsolatot gessztenye1 -el!
Ezelőtt 3 seatom volt, melyekbe összesen kb. 350ekm-t tettem bele, de a kötelező és a kopó alkatrészeken kívűl nem kellett hozzányúlni semmihez.
Neked nem feltétlenül kell a nagyszervizt elvégezni, tehát ez a 180 ezres kiadás nem fenyeget.
Maga az okoskerék gyári újban kb 40 ezer, de RenPaul tud rá komolyabb kedvezményt. A szerelés munkadíja Bagdány Pistiéknél 17 ezer (volt tavaly).
A Megane topikvan van egy srác, gessztenye1 a neve, aki egy precíziós szerszámokat készítő üzemben dolgozik, és ők fontolgatták, hogy gyártásba veszik ezt a fránya okoskereket, a gyárinál jobb (!) minőségben, fele áron.
Esetleg vedd fel vele a kapcsolatot, és kérdezd meg, hogy áll a projekt.
Az fasza.....!!! És most nem írom le, hogy mit gondolok! Persze senkit nem hibáztathatok, csak magamat, amiért 1 éve megvettem ezt az autót(??!!) off Ezelőtt 3 seatom volt, melyekbe összesen kb. 350ekm-t tettem bele, de a kötelező és a kopó alkatrészeken kívűl nem kellett hozzányúlni semmihez. on
Azért köszönöm a válaszokat, mindenkinek szép napot!
Maszek Renault szervízben a XVIII. kerületben, Süveges Iminél. A művelet 180.000.- volt. Okoskerék csere, teljes vezérlés csere, olajcsere, szűrők cseréje, gyertyák cseréje, stb... Komplett nagyszervíz volt. Ha jól látom neked idén lesz 5 éves, tehát ezek Neked is aktuálisok lesznek.
Köszi, igen hallottam már Zoltánról, csak azért szeretném tudni hogy mennyibe került Katica1 nak a művelet! Azért az asszonynak is be kell adagolni v.hogy, hogy lesz egy nagyobb kiadás!
Az autó szervízben van, görcsöljenek rajta ott azok akiknek ez a szakmájuk.
Én csak érdeklődöm, hogy kb mire számítsak.
Egyébként, ha nem állna fenn a lehetősége a komolyabb meghibásodásnak az autó további használata esetén akkor tovább vittem volna egy kifejezetten Renault specifikus szerelőhöz de egyelőre nem kockáztatok.
(Vagy pont ezzel mégis?)
A számítógépben p0370 vagy p0340 kód volt - a kettő közül valamelyik de nem jegyeztem meg, mert nem az én szakmám :)