Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-w Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23120

Esetleg egy a határ lehetett volna 50 km is, de nem.

 

 

Az én Scénicemben konkrétan 77-ig számol vissza, ott jön a ----.

Előzmény: szirt (23119)
szirt Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23119

Ja a Renault úgy döntött (szerintem akceptálható módon), hogy bizonyos mennyiség alatt nem tippelget neked hátralévő km-eket.

Esetleg egy a határ lehetett volna 50 km is, de nem.

 

Jelenlegi OFF autóm 10-es lépcsőkkel lemegy egész nulláig is - az mondjuk izgalmas (csak egyszer volt, dízellel nem is szabad megtenni) amikor nullát mutat, aztán még arrébb az üzemanyagtöltő állomás.

Előzmény: tomi271 (23116)
BLC Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23118

Kedves fórumozok!

 

Tanácsotokat szeretném kérni. Úgy néz ki, hogy egy "szűz" 1.5 dci scénic-et fogok használni a közeljövőben. Idáig nem volt disel autóm, így tapasztalatom a nullához közelít. A kérdésem. Hol van értelme tankolni diselt(kút) egy bejáratós 1.5 dci-nek?

 

Előre is köszönöm a segítséget.

 

real_geri Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23117

bizonyos autók már 100km alatt nem mérnek, nehogy bepereld őket, hogy "még 20km-t írt ki de leállt"

 

A régi Superbem biza kijelzett akár 1km-t is :) volt is zizi már rendesen

Előzmény: tomi271 (23116)
tomi271 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23116

1 hete, meg ma reggel is belefutottam abba a nem túl kellemes sípoló hangba, ami akkor jelentkezik amikor a fed. komputer szerint már csak 100 km-re elegendő üzemanyag van a tankban. Szépen mutatja, hogy 99, 98, 97, 96 majd - - - -  :)) 

Mivel nem volt kedvem kipróbálni milyen az amikor az ember bandukol egy benzinkútig, majd vissza a kezében egy kannával , ezért gyorsan tankoltam. Kicsit hirtelen volt a váltás a 95 és a 0 km hátralevő távolság között :)) 

másnál is hasonlóan működik?

stevie-w Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23115

Egyébként az előző kocsimnál is használtam, és nem vájkálni akarok a kocsim lelkében, csupán  tudni szeretném, ha hiba lép fel, az mitől van és a szerelő egy 2 perces melóért ne kérjen el 5-10 eFt-ot csak mert úgy gondolja úgysem tudom pontosan mi volt a hiba.

 

 

Én érteni vélem a problémádat, de szerintem nem a jó irányban keresed a megoldást.

 

Azt elfogadom, hogy a márkaszervizekben is előfordul, hogy félrediagnosztizálnak egy hibát. A szándékos lehúzást nyugodtan kizárhatjuk, hiszen a munkafelvevőnek vagy a technikusnak nincs egyéni haszna abból, ha egy ügyfél sokat fizet.

 

Marad az, hogy letojják a problémát, vagy az, hogy a tudásuk nem elegendő a pontos diagnózishoz.

 

Én azt gondolom, a legtöbbször az a gond, hogy a tudás nem elegendő. Pedig ezek szakirányú alapképzésben részesült szerelők, jó adag napi tapasztalattal, és ami a legfontosabb, egy rakás célirányos tréninggel.

 

Ha te magad akarsz náluk ügyesebben diagnosztizálni, az azt jelenti, hogy a Renault központi tréningjeinél is alaposabban el kell mélyedned a témában. A "hibakódok" ugyanis SOHA nem utalnak közvetlenül a hibás alkatrészre. Az egyes hibakódok azt jelzik, hogy egy-egy jeladó által közvetített érték kívül esik a jeladó működési tartományán.

 

A hibakód még nem a hiba pontos diagnosztikája, csak a tünet pontos behatárolása. Mint az emberdokinál: a "fejfájás" tünet lehet egyszerű fronthatással magyarázható migrén, de lehet az agyvérzés közvetlen előjele is. A doktor az egyéb tünetekből, célirányos diagnosztikai vizsgálatok eredményéből rakja össze, hogy valójában milyen kezelésre van szükséged.

 

Szerintem neked nem is egy ilyen hibaolvasó hardver kell, hanem egy olyan "doki," aki ért hozzá, és akiben megbízol. A topikban több olyan szerelő vagy műhely neve is forog, akik már bizonyították, hogy értenek a diagnosztikához.

 

Természetesen az is üdvözlendő, ha annyira vonz a téma, hogy hobbiból szeretnél elmélyülni benne. A neten rendkívül sok részinformáció kering, elsősorban a nemzetközi fórumokon. Ha megszállottan érdekel a téma, sok-sok munkával egész jól összerakható részletek birtokába juthatsz.

 

 

 

Előzmény: szalaics (23113)
szalaics Creative Commons License 2011.05.01 0 0 23114

Na ez az, nekem nem. :( Itt a bibi! Nekem szerintem a rugó kiakadt, vagy eltört. Mikor vettem már így volt.Furcsánlottam is, hogy valami nem ok.  Köszi az infót

Előzmény: lacikalocsa (23112)
szalaics Creative Commons License 2011.05.01 0 0 23113

Nem vagyok pék, sem atomfizikus, de ha érdekel a teljesség igénye nélkül, gépésztechnikus az egyik végzettségem.

Egyébként az előző kocsimnál is használtam, és nem vájkálni akarok a kocsim lelkében, csupán  tudni szeretném, ha hiba lép fel, az mitől van és a szerelő egy 2 perces melóért ne kérjen el 5-10 eFt-ot csak mert úgy gondolja úgysem tudom pontosan mi volt a hiba. Csak egy példa: Opel Vectra: légzsákvisszajelző világít laikusként merre indulsz el? Opel szervíz: 5000 Ft csak a kiolvasás, aztán szervizes behasít, hogy vezérlőegység hiba /Ára:????/. Elötte otthon Tech2 kiolvas: Utasoldali légzsákcsatlakozó kontakthiba /nem szó szerint idéztem/.  Na, GO home.... Csati szét, kontaktspray, összedug gyorskötöző rögzítéshez, szerelési idő max 30 perc.

De tudok még hasonlót, írjam?

Szóval nem az volt a kérdés, hogy kinek mi a szakmája, hanem használ-e valaki bármilyen kiolvasó diagnosztikát?

 

Előzmény: Törölt nick (23111)
lacikalocsa Creative Commons License 2011.05.01 0 0 23112

Ha elhúzod világit,ha visszatolod elalszik.Tedd a kisújad oda ahol bezár(középen)és érzed a rugós kapcsolót.A billenő kapcsoló szerintem azért van,mert nyitott állapotban az elektronika lekapcsol egy idő után.(ebben nem vagyok biztos csak gondolom).

Előzmény: szalaics (23109)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.01 0 0 23111

Nem tudom hogy pék vagy-é, vagy atomfizikus, de amennyiben nem érted az autó diagnosztikát akkor felesleges bele piszkálnod az autód rendszerébe.

Szerintem .

Előzmény: szalaics (23110)
szalaics Creative Commons License 2011.05.01 0 0 23110

Érdekelne, hogy otthoni használatra milyen diagnosztikai eszközt használtok, ill. mit javasoltok?

Gondolok itt olyanra, hogy hibakód kiolvasás, törlés, élőadatkijelzés, stb....

Nem a horribilis árú profi cuccokra gondolok....

Renault fórumon van fent egy, ELM327 javasolt készülék /neten 13. eFt/. Használ valaki ilyet?  Műxik ez 2007-es 1,5 DCI GSII-n?

Még ezen gondolkodom, de ez már súrolja a drága kategóriát: V-Screen fedélzeti LCD "computer"

főleg, hogy megdrágították 38 eFt-ről 45-eFtra :(


szalaics Creative Commons License 2011.05.01 0 0 23109

Ezt elfelejtettem megkérdezni, nekem ha elhúzom a rollót akkor kapcsolja be az izzót :( és újra a kapcsolóval kell felkapcsolni...logokátlan, vagy lehet már szerelték és fordítva van valami bekötve? Neked? Nektek?

Előzmény: lacikalocsa (23103)
szalaics Creative Commons License 2011.05.01 0 0 23108

Köszi az infót, Én is így gondoltam, de nem akartam addig feszegetni.... Na holnap magprószálom, ma sz...r idő van...

 

Előzmény: lacikalocsa (23103)
Angyrea Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23107

Sziasztok!

 

Most készülök autot vásárolni.Jelen esetben  egy 1998-as évjáratú  Renault scenic megane 2.0 rt tipust.

Extrák:ABS (blokkolásgátló), ASR (kipörgésgátló), állítható hátsó ülések, állítható kormány, állófűtés, CD-s autórádió, centrálzár, csomag rögzítő háló, defektjavító készlet, dönthető utasülések.

Valaki tud erről a tipusról véleményt mondani?!

Traptor Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23106

Na, készen lett az autóm (2004., GS, 1.6 16V) és most hamut szórok a fejemre...

 

Ha megfogadtam volna az itt leírt tanácsokat és vásárlást követően rögtön cseréltettem volna a szürke kupakos eredeti trafókat, akkor megúszom a hercehurcát.

 

Így most alapból FHP jeladót is cseréltek, mondván, hogy az is megjelent a hibakódok között + 2 trafót.

 

A kivett jeladót elkértem, mert valószínű, hogy nincs semmi baja.

Viszont most már cserélném a másik két trafót is, ezért ha valaki tud olcsón Bp-en az dobjon nekem egy emilt.

Előre is köszönöm.

Katica1 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23105

Én is így voltam vele. Napokig, hetekig semmi. És egyszer csak nem indult többé...

Előzmény: Tattara007 (23104)
Tattara007 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23104

Gessztenye1 már válaszolt is:  " Egyenlőre technologizálás és anyagkeresés alatt van a projekt. A megmunkálása nem gond, csak normális anyagot nem találtunk még hozzá."

 

kár.

Mivel sem tegnap, sem ma reggel nem adott hangot a kerék, még kivárok.

Köszi a válaszokat!

 

Üdv: Tattara

Előzmény: stevie-w (23099)
lacikalocsa Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23103

Nekem most cserélték.Az izzó elötti átlátszó műanyagot pattintották ki csavarhúzóval,majd az égőcsere után egyszerűen visszapattintották.

Előzmény: szalaics (23085)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23102

A kocsi napi használatban van, de km kevés megy bele!

 

 

Amúgy ez lehet itt a kulcs, amennyiben úgy zajlik az autó napja, hogy hidegindítás-3 km út-leállítás. Hiába használsz jó olajat, hiába cseréled sűrűn, a hideg motorban ennyi idő alatt nem épül fel a kenés, így nagyrészt kenés nélkül üzemel.

 

Előzmény: Tattara007 (23082)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23101

Itt azt olvastam, hogy 65eKm után már nem illik benthagyni a feszítőket, szíjat stb.

 

 

Én ehhez nem értek, kérd ki a szerelő véleményét. Jelen tudásom szerint nem látom különösebb akadályát annak, hogy visszategyék az eredetit, de még egyszer hangsúlyozom, hogy kérdezz meg mást is, aki felelősséget vállal.

 

Az más kérdés, hogy ha előrehozod a vezérléscserét, akkor annak a munkadíját meg lehet spórolni, hiszen az okoskerék cseréje és a vezérléscsere ugyanaz a műveletsor.

 

 

Előzmény: Tattara007 (23100)
Tattara007 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23100

Arra gondolsz, hogy nem kell vezérlést cserélni az okoskerék cseréjekor? Itt azt olvastam, hogy 65eKm után már nem illik benthagyni a feszítőket, szíjat stb.

Egyébként köszi, felveszem a kapcsolatot gessztenye1 -el!

 

üdv: tattara

Előzmény: stevie-w (23099)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23099

Ezelőtt 3 seatom volt, melyekbe összesen kb. 350ekm-t tettem bele, de a kötelező és a kopó alkatrészeken kívűl nem kellett hozzányúlni semmihez.

 

 

Neked nem feltétlenül kell a nagyszervizt elvégezni, tehát ez a 180 ezres kiadás nem fenyeget.

 

Maga az okoskerék gyári újban kb 40 ezer, de RenPaul tud rá komolyabb kedvezményt. A szerelés munkadíja Bagdány Pistiéknél 17 ezer (volt tavaly).

 

A Megane topikvan van egy srác, gessztenye1 a neve, aki egy precíziós szerszámokat készítő üzemben dolgozik, és ők fontolgatták, hogy gyártásba veszik ezt a fránya okoskereket, a gyárinál jobb (!) minőségben, fele áron.

 

Esetleg vedd fel vele a kapcsolatot, és kérdezd meg, hogy áll a projekt.

 

Amúgy a Scénic mellett nekem is Seatom van :-) 

 

 

Előzmény: Tattara007 (23098)
Tattara007 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23098

Az fasza.....!!! És most nem írom le, hogy mit gondolok! Persze senkit nem hibáztathatok, csak magamat, amiért 1 éve megvettem ezt az autót(??!!) off Ezelőtt 3 seatom volt, melyekbe összesen kb. 350ekm-t tettem bele, de a kötelező és a kopó alkatrészeken kívűl nem kellett hozzányúlni semmihez. on

Azért köszönöm a válaszokat, mindenkinek szép napot!

 

üdv: tattara

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.29 0 0 23097

-Anya képzeld 50 rugót spóroltam a családnak.

-Jajj, de ügyes vagy . Mivel sikerült ennyi pénzt megtakarítanod drágám?

-Képzeld az autó javítását ha minden jó megy 180.000-ből kihozom, a 230.000 helyett.

-De jó! Csak azt a maradék 180 ezret tudnám miből fizetjük...

 

 Na én kb hasonlóképp tudom elképzelni. :)))

Előzmény: Katica1 (23096)
Katica1 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 23096

Adagolhatod lassan... Nekünk ráadásul lakáscsere és teljes felújítás közben jött ez pluszban.

Előzmény: Tattara007 (23094)
Katica1 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 23095

Maszek Renault szervízben a XVIII. kerületben, Süveges Iminél. A művelet 180.000.- volt. Okoskerék csere, teljes vezérlés csere, olajcsere, szűrők cseréje, gyertyák cseréje, stb... Komplett nagyszervíz volt. Ha jól látom neked idén lesz 5 éves, tehát ezek Neked is aktuálisok lesznek.

Előzmény: Tattara007 (23092)
Tattara007 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 23094

Köszi, igen hallottam már Zoltánról, csak azért szeretném tudni hogy mennyibe került Katica1 nak a művelet! Azért az asszonynak is be kell adagolni v.hogy, hogy lesz egy nagyobb kiadás!

 

Üdv. Tattara

Előzmény: jakuza80 (23093)
jakuza80 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 23093

Szia!

 

Mégane Klubon van egy "Zoltán", keresd Őt(ott megadják a számát, BP-től nem messze lakik), Méganeosok hozzá viszik!!

 

Renault Mégane Klub

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015399

 

Tattara007 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 23092

Azt megtudhatnám, hogy tokkal-vonóval mennyibe került a mutatvány? Mire számítsak? És Renault szervizben csináltattad?

 

Üdv: Tattara

Előzmény: Katica1 (23087)
Traptor Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23091

Félreértettél.

Az autó szervízben van, görcsöljenek rajta ott azok akiknek ez a szakmájuk.

Én csak érdeklődöm, hogy kb mire számítsak.

 

Egyébként, ha nem állna fenn a lehetősége a komolyabb meghibásodásnak az autó további használata esetén akkor tovább vittem volna egy kifejezetten Renault specifikus szerelőhöz de egyelőre nem kockáztatok.

(Vagy pont ezzel mégis?)

 

A számítógépben p0370 vagy p0340 kód volt - a kettő közül valamelyik de nem jegyeztem meg, mert nem az én szakmám :)

Előzmény: stevie-w (23090)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!