Szia! 95% ban jó lett az autó. Benzin nyomás 3.5-3.6 baron zizeg. Megy mint egy kis ördög, És tudod mi volt a baj? A tankfedél és a nyomásszabályzó között egy 20 Forintos O gyürű elkeményedett és eleresztette a nyomást. Most leállítás után nagyon de nagyon lassan ejti el a 3.6 bar t.Most Pöc röff indul. Ekkora szívást. Még jó, hogy nem cseréltem ECU-t. Lehet, hogy a 2 év alatt az önindítómban a bronzkefék már elkoptak ettől a rossz indulástól.
Szóval köszönöm Neked az ötleteket, nagyon elvittél a hiba közelébe. Gratulálok.
Ami még nem tetszik, hogy nagyon meleg a szivattyú és nagyon megfűti a tankban lévő benyát. Lehet, hogy a nyolc év alatt elfáradt.
A Corsánk (Corsa C 1,2/Z12XE/ Easytronic, 2003, 75ekm) furcsán indul. Az önindító tekerésére szinte rögtön beindul, de kb. 5 másodpercig óra szerint kb. 500-as fordulattal forog, rázkódik és majdnem leáll, de után felmegy a fordulatszám a normális értékre, és szépen jár. Ha leállítom, és újra beindítom, akkor már nem csinálja többé, normálisan indul és jár, de a következő nap reggelén újra "döcögve" indul. Valaki találkozott már hasonlóval, ha igen mi volt a hiba/megoldás?
Szia 409! Köszönöm. A leállítás pillanatában mennyi idő alatt kell hogy lemenjen a nyomás 0 barrra? 3 mp nálam. Na mindegy, szétbombázom a tankban lévő összes kütyüt mégegyszer, aztán meglátjuk. A pumpa aljában mivel nincs visszacsapó szelep így szerintem el kell, hogy eressze a nyomást, de lehet, hogy rosszul tudom. Üdv.
Mármint miben? A hiba egyértelműen megvan, javítani kell. Tápszivattyú, nyomásszabályozó, szűrő --- valamelyike. Hogy melyik azt kell "kitalálni". Meg kell mérni a pumpát a nyomásszabályozó kiiktatásával, ha nyom legalább 5-6bar-t akkor az jó. A nyomásnak szinte azonnal kell felépülnie.
Tanacsot szeretnek kerni, van egy 96 os opel tigram es sehogyan sem tudom begyujtani es a 85 os kodot irja ki. Ha valaki tud segiteni nagyon szepen megkoszonnen.
Csináltam egy műszert az ü.a nyomás méréshez. A mérőszelepen indításnál szép lassan felépül max. 1.9 bar nyomás. Egy erősebb gyorsításnál, vagy a klima + tompított bekapcsolásnál le tud menni 1.5 barra is. Tegnap írtad a 3.6-4.0 bar nyomást, ez a fele. És hidegen lassan épül fel az 1.8-1.9 bar. Várom a segítséged. Köszönöm.
Holnap leszedem mégegyszer a tankfedelet és belenézek ebbe a nyomásszabályzóba hátha látok benne valami koszt. Utána meg ráteszek valami 6 bárig mérő műszert és megnézem, hogy meg van e a 3.6-4.0 Bár közötti nyomás. Ha a koszra érzékeny ez a szabályzó szelep, akkor könnyen lehet, hogy emiatt vannak az indulási és a rossz égés hibakódjai.
Nagyon köszönöm, tényleg, emlékszem már rá. Akkor az lehet, hogy nem szabályoz megfelelően, illetve visszaengedi a benzint a tankba?! Mert úgy indúl az autóm, hogy önindítozok akár 10 másodpercig is, nem indúl be a motor, de a következő gyújtásadásnál, indítózásnál szinte egyből. Nagyon úgy érzem, hogy valahol itt lesz a problémám. Nagyon érdekes jelenség ahogy produkálja ezt a hibát. Szerinted hol kéne megmérnem az ü.a nyomást? Tank előremenő acélcsővön, vagy az injektor lefogató és osztóvezetékén van egy szelep, és azon? Köszi.
Amikor a tankban lévő előremenő cső szétmálott és kipukkant, kikellett vennem a műanyag házba épített szívattyút, ott a közelében nem láttam nyomásszabályzó szelepet. Ü.a színtmérővel találkoztam meg a szivattyú alján lévő szűrőzsákkal.
A tankzáró acéllemezen sem láttam semmit ami a szabályzó kinézetú lenne.
Szia! Ez szuper amilyen tanácsokat adtál, köszönöm. Ha a főtengely jeladó szakadt vagy zárlatos lenne azt észre venném? Érdemes lene esetleg a twinport szelep vákuumcsővét esetleg elszórítani egy próba menetre? Szeretnék még kérdezni Tőled. Üzemanyag nyomásszabályzó van e ebben az autóban és hol? Ugyan is amikor a küszöb alatti szűrőt cseréltem az szét volt esve belül, szétvágtam és megnéztem. Nem lehet, hogy a nyomásszabályzó vagy injektorok teli mentek kosszal? Válaszod előre is köszönöm.
Az égéskimaradás detektálása nem igényel külön hardvert, az csak szoftver kérdése. (EOBD előírás) A főtengely szöggyorsulásait figyeli a vezérlő a főtengelyhelyzetjeladó jelének felhasználásával és ebből tudja megállapítani az égéskimaradásokat. (ebből is látszik, hogy ez a rendszer nem képes gyújtás hibák megállapítására)
A P0170 minden bizonnyal a többi hiba következménye.
Az elöző AC-n mértünk üzemanyag nyomást és az 0.5bart nyomot, és akadozott a kosztol volt hogy elsem indult. Az új rendes nyomást produkál. Ezt elfeljettem hozzá írni.
Azt meg főleg nem értem, hogy mi az az egység vagy érzékelő ezen a motoron ami megtudja mondani, hogy melyik hengeren van égéskimaradás. Ez nekem magas.