Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mad Max Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8052

Én pár Bmw-s ismerek aki átépítette automatárol manuálra és nem foglalkozott senki a forgalmival...

Előzmény: Sandi22 (8051)
Sandi22 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8051

És ezt te magad csináltad vagy váltószerelő? Mennyi volt a munkadíj kb?

Meg a végén gondolm újra kelett vizsgáztatni és új forgalmit kapott ?

Előzmény: norbi.sz_80 (8050)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8050

2003. Audi A4 Avant 1.9PdTDi 7 sebességes multitronic -> 6-os kéziváltóra

 

Nekem tuti kellett:

- váltó :)

- váltótartó bakok

- kuplungszerkezet

- kettős tömegű lendkerék

- váltókulissza

- váltókar körüli műanyagok+váltószoknya

- féltengelyek (az automatához valók hosszabbak - vagy épp rövidebbek)

- ECU szoftvercsere (bár ezt nem tudom biztosan, hogy kellett volna cserélni, de chipelve lett - multitronicot nem volt szabad chipelni, mert a gyári nyomatékot sem nagyon tudja elviselni)

 

+ néhány apróság, ami most nem jut eszembe hirtelen

Előzmény: Sandi22 (8048)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8049

Szia! Elküldenéd nekem email-en? Nagy segítség lenne! És köszi, hogy leírtad!! :-)

 

Üdv,

Dave

Előzmény: GalloG (8047)
Sandi22 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8048

Sziasztok!

 

Csinált már valaki automatából manuálisat?

Mert gondolom nem annyi hogy leveszem az automataváltót és felrakom a simát, vagy a motoron a felfogató csavarok és a kapcsolodások ugyan azok lennének ?

Motor vezérlő elektonikát is kell cserélni, mert gondolom csak valamilyen szinten kommunikál a váltó és a motor?

Az autó egyébként Laguna I lenne AD4-es váltóval és 2.0 8v motorral.

 

Köszi, előre is.

GalloG Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8047

Mi a francért nem jelennek meg a képek??? Teljesen kész vagyok ettól a retek fórummotortól. 60kB-os képek, netről töltöttem le...

Előzmény: GalloG (8046)
GalloG Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8046

 

Jobb alsó sarokban az állító csavar kontra anyával.

 

 

Állító csavar alul középen, látszik az állító csavar tengelye és a dugattyú tengelye is, meg a fékszalag két füle, aminél fogva összenyomja.

Előzmény: GalloG (8041)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8045

akkor meg a kuplungok kopását ellensúlyozzák valahogy...:D de ha már itt vagyunk hogy működik az egyik és hogy a másik?

Előzmény: GalloG (8044)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8044

Ez nem így van. Nem lenne túl egyszerű és olcsó mechanikusan megvalósítani. Az újabb váltókban egyáltalán nincs fékszalag, csak kuplungok. Ezekkel oldják meg a fékeket is. Így iktatták ki ezt a problémát.

Előzmény: MM. (8043)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8043

úgy tudom hogy az újabb váltóknár már automatikusan utánaállítanak, és a computer megjegyzi ezeket a beállításokat is...

Előzmény: GalloG (8041)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8042

Ha a képek idővel nem jönnek meg, majd megpróbálom újra betenni őket. Sajna sokadszorra tapasztalom, hogy a beillesztett képek eltűnnek, azaz meg se jelennek. De van, amelyik idővel előkerül...

Előzmény: GalloG (8041)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8041

Igen, pont ma volt eszembe, hogy ha holnap itthon leszek, megírom. :-)

 

Szóval itt van pár kép előszónak (rámutatva a képfelirat beszédes):

 

 

Szóval a beszerelt váltón a képek alapján a talaj felé néz ez az állító csavar (legalábbis azok alapján a képek alapján, amit 4HP14 váltókról találtam). Sajnos külsőre erősen eltér a 4HP18-tól a sokkal kisebb mérete miatt (4HP18-on az oldalán van, a hűtők felé néz, de a 4HP14-en az egész hidraulikus blokk el van forgatva mindennel együtt 90 fokkal előre).

 

A beállítás menete egyszerű: A nagy (asszem 22-es lapolású) kontra csavart meg kell lazítani, majd az imbusz (asszem 6-os) fejjel tekerhető beállító csavart meg kell húzni 10 Nm nyomatékra. Ha megvan, akkor ugyan ezt a beállító csavart vissza kell lazítani úgy, hogy a) az 4HP18 leírás szerint két teljes fordulatot b) a Daewoo 4HP14 leírás szerint 3 mm-t. Ezzel lesz beállítva a fékszalag holtjátéka a dugattyú elengedett állapotában. Ha megvan, akkor a beállító csavart pozícióban tartva a konta anyát meg kell húzni 80 Nm nyomatékra (azaz jó erősen, kb. mint egy kerékcsavart, villás nyomatékkulcs úgysincs otthon).

 

A lényeg, hogy a fékszalag belső felén a kopó réteg a használat során kopik, így a belső átmérő növekszik. A dugattyúnak egyre nagyobb elmozdulás kell ugyan olyan erős szorítás kialakításához, de egy ponton túl a dugattyú nem tudja eléggé összeszorítani a fékszalagot, nem tud sok mm-t pluszban elmozdulni. Ezt a kopást lehet az állító csavar utánállításával kompenzálni (amíg van minek kopnia), a dugattyú szükséges elmozdulását kordában tartani.

Előzmény: jacquesDave (8040)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8040

Gallog!

 

Említetted, hogy a fékszalag utánhúzásra tudsz írni meghúzási nyomatékot! És egy visszaengedési szöget. A napokban vennék bele olajat és akkor egyúttal szeretném megnézni magamnak ezt a fékszalag állítást!

 

Köszi!

Előzmény: GalloG (8039)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8039

Ez a hír egy oldalról vicces, mert nem győzik egymást túllicitálni. Más oldalról valóban van értelme (ha eltekintünk a mechanikai és vezérlési bonyolultségétól és az előállítási költségtől), mivel minél inkább egy (optimális) fordulaton lehet tartani a motort, annál jobb lesz az átlagos hatásfoka, kedvezőbb a fogyasztása és az emissziója.

 

A nagy teherautókban, kamionokban nem véletlenül van 12-18 fokozatú váltó. Az a cél, hogy a motor fordulatszáma minden terhelési- és sebesség-viszony esetén az optimális (és igen szűk) tartományban lehessen, így érve el a legjobb fogyasztást. De ott van hely a sok fokozat kivitelezésére.

Előzmény: gallo (8037)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8038

Nem vagyok én kémikus vagy kenőanyag-mérnök! :-)

 

A legtöbb ma kapható olajra úgy van írva, hogy "GM Dexron II, ZF-TE 11/11A/11B, ..."-nak felel meg. Szóval a különbség nem tudom mi, de nem lehet grandiózus, ha a mai DxII olajok ennek mindnek megfelelnek egyszerre.

Előzmény: jacquesDave (8036)
gallo Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8037
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8036

Szia Gallog!

 

A Dexron II (ZF TE-11B) és a 11A-s olajok között mi a különbség?

 

Dave

Előzmény: GalloG (7997)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8035

akkor szerintem nincs nagy baja, az én váltómnál is ha odalépek megnő 500al a fordulat... csak az a kérdés miért torpan le a kocsid... nem feltétlenül mondanám hogy váltóhiba bár én nem vagyok ebben szakértő.

Előzmény: torc (8034)
torc Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8034

Kb. 4000.

Az érdekes az, hogy a fordulat felugrik 4500-ra, viszont nem indul meg a kocsi és a fordulatszám sem emelkedik, csak gázelvétel majdismételt gázadás után.

Előzmény: MM. (8011)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8033

Hát az nekem is megfelelne, de még ritkább itthon mint a kocka Blazer, és a három nagy amerikai körül a Ford-hoz a legdrágább minden. Megaztán nem vagyok benne biztos, hogy volt belőle dízel, pedig nekem az kell, V8 dízel fan vagyok.

Előzmény: MM. (8031)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8032

a BMWnél a nívó és a töltő ugyanaz.. igy pumpaval kell felfelé betölteni..

és egy bizonyos hőfoknál kell kifolyatni a felesleget, ennyi a nehezítés a tiedhez képest.

Előzmény: VÉNYOLC (8021)
MM. Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8031

Nekem elég lenne egy régi Ford Bronco I. megemelve és brutális kerekekkel, és természetesen 3 sebességes automatával:D

Előzmény: GalloG (8026)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8030

Akkor a Merci király!

Előzmény: GalloG (8025)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8029

Tutibiztos? Meglesném a munuáljukat... ( az enyémről is "csak" én tudtam)

Előzmény: GalloG (8027)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8028

Chevrolet Caprice 5.7 V8.

Előzmény: GalloG (8026)
GalloG Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8027

Jó esetben (pl. AL4) szól, hogy cseréld. De pl. az új AM6 (C5, C6, 407, stb.) úgy lifetime fill, hogy nem szól soha, hogy cseréld, mert nincs ilyen funkciója...

Előzmény: VÉNYOLC (8024)
GalloG Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8026

Nekem is! Chevy Blazer K5, 6.2 V8 dízel. Persze automata.

Előzmény: VÉNYOLC (8023)
GalloG Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8025

A Mercinél úgy oldják meg a mai napig, hogy minden maradt a régiben, cserélős az olaj (sőt, általában a konverteren is van leereszrő csavar!), nívópálcás az ellenőrzés. De a nívópálca szerviz szerszám, a vezető cső a kocsiban le van dugózva, és olyan spirál alakú, hogy nem igazán lehet semmit beledugni az előbb említett célszerszámon kívül. Így egyszerű is, de otthon se tudod szerelni, egyszerre.

Előzmény: MM. (8018)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8024

"Meg valóban, a modernebb mechanika, tudományosabb olaj kitolja a csere-periódust. Nade 20-30-60e km-ről végtelenre?"

 

Mint ahogy te is írtad, majd szól gép, ha a csere esedékes, tehát senki sem mondta, hogy soha. Elméletileg:)

Előzmény: GalloG (8022)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8023

Mit vársz az amcsiktól, elavult nyomórudas vényolc-as motorok, ósdi automata váltók....:)))

 

( bár ha addig élek is, lesz egy olyanom:)

Előzmény: GalloG (8022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!