Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 8059

 Szerintem jobb lenne, ha nem nyüstölnéd tovább!!!! Megeshet, hogy csak egy "egyszerű" ECU hiba, hullanak ezek mostanában már, de egy-kettőre képes így elfüstölni pár lammellasort.

 Olvastasd ki a hibatárolóját, azt pont az ilyenek miatt találták ki. Ha nagyon rángat/kapkod, akkor inkább húzd le a vezérlőjéről a csatlakozót, így mindig vészüzemben fog menni, (3.-ban) és nem rángat.

Előzmény: bulesz (8057)
saválló Creative Commons License 2011.01.14 0 0 8058

Az nem hülyeprogramm hanem vészüzemmód ami a 3. sebességet jelenti.A műszerfalon rendesen megjelennek a váltófokozatok vagy kivilágosodik az egész kijelző ?

Előzmény: bulesz (8057)
bulesz Creative Commons License 2011.01.14 0 0 8057

talán fontos lehet:

 

1-2-be simán "ugrásmentesen" vált... a 2-3 váltáskori ugrás is inkább a magas fordulatszám miatt lehet (úgy érződik legalább is)...

 

jah ma amikor jöttem haza, 4-be is váltott valahogy de utána megint meghülyült... (gázadáskor (80-nál kicsit gyorsítottam) visszaváltott 3-ba és úgymaradt...azaz hülyeüzemmódban.. :( )

 

Köszi!

Előzmény: bulesz (8056)
bulesz Creative Commons License 2011.01.14 0 0 8056

Sziasztok!

 

Kicsit aggódom.... adott egy Seat Alhambra 1999-es "pirosTDI", automata. 100e km van benne (tuti, mi vagyunk az első tulajdnosai).

 

Tünet: 2-3.-ba valtas a megszokott 2-2300 helyett 2800 nal vált és megugrik a kocsi...3-4be meg nem vált fel, hanem 120 nal kiporgetne 3500+ is... :(

Néha indulaskor meg 2-es ben akarja vinni, és elég izzasztó, hogy hirtelen kellene pattanni, és elég Wartburgosan megy...utana kovetkezo lampanal meg minden ok... :( ???

 

Tehát mintha a váltási tartományok eltolódtak volna...nagyon furcsa...

Vasárnap kezdte, de akkor még egy gyujtás le/gyujtás fel egy piroslámpánál megoldott a gondot... de hétfő délután óta (délelőtt minden rendben volt) sajnos ezeket a furcsaságokat csinálja...

 

60 nál 3-asban 1900---80 nál 2200... és nem vált, hanem csak pörgeti.. :(

 

Nincs tippetek, hogy milehet? Váltóolajat kellene cserélnünk? Vagy komolyabb lehet? Vagy a vezérlés hülyült meg?

 

A kocsi nagyon megkímélt állapotban van egyébként, szüleimé volt, és én is az alacsony fogyasztású nyugdíjas üzemmódban vezetek (5,9l autopályán 120-szall. :) ) még sokáig szeretnénk megőrizni ezt a klassz kocsit....

 

Előre is köszönöm,

Bulesz

 

berci 2 Creative Commons License 2011.01.14 0 0 8055

sziasztok ! mostanában gondolkozok suzuki swift ll . 2005 évjáratú swiftben 1.5vvt. gs . autómata váltóson . ( nem 1.3 robotizált váltón) szeretném kérdezni tőletek , hogy milyen megbizható konstrukció ez ? köszi válaszotok

409 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8054

Esetleg még a kuplungpedál (pedálbak), és a kiemelő mechanizmus. :-)

Audinál nem kell másik szoftver, csak kódolni kell a vezérlőt a váltófajta szerint.

Előzmény: norbi.sz_80 (8050)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8053

Egy szerelő csinálta. A komplett csere (mindent a szerelő szerzett be, van, amit bontottan - pl. váltót) 380-ba volt... Igaz, már 1,5 éve, mostani árakat nem tudok.

 

1 hónapot használtam a régi forgalmival, mivel aztán lejárt a műszakija és akkor újravizsgáztattam. Ha típusazonos váltó kerül bele, akkor nem kell átépítési engedély, csak a váltóról (ami belekerül) legalább egy adásvételi (amivel azonosítható, hogy nem lopott autóból van). A műszaki után pedig okmányiroda, ahol új forgalmit kapsz...

Előzmény: Sandi22 (8051)
Mad Max Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8052

Én pár Bmw-s ismerek aki átépítette automatárol manuálra és nem foglalkozott senki a forgalmival...

Előzmény: Sandi22 (8051)
Sandi22 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8051

És ezt te magad csináltad vagy váltószerelő? Mennyi volt a munkadíj kb?

Meg a végén gondolm újra kelett vizsgáztatni és új forgalmit kapott ?

Előzmény: norbi.sz_80 (8050)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8050

2003. Audi A4 Avant 1.9PdTDi 7 sebességes multitronic -> 6-os kéziváltóra

 

Nekem tuti kellett:

- váltó :)

- váltótartó bakok

- kuplungszerkezet

- kettős tömegű lendkerék

- váltókulissza

- váltókar körüli műanyagok+váltószoknya

- féltengelyek (az automatához valók hosszabbak - vagy épp rövidebbek)

- ECU szoftvercsere (bár ezt nem tudom biztosan, hogy kellett volna cserélni, de chipelve lett - multitronicot nem volt szabad chipelni, mert a gyári nyomatékot sem nagyon tudja elviselni)

 

+ néhány apróság, ami most nem jut eszembe hirtelen

Előzmény: Sandi22 (8048)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8049

Szia! Elküldenéd nekem email-en? Nagy segítség lenne! És köszi, hogy leírtad!! :-)

 

Üdv,

Dave

Előzmény: GalloG (8047)
Sandi22 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8048

Sziasztok!

 

Csinált már valaki automatából manuálisat?

Mert gondolom nem annyi hogy leveszem az automataváltót és felrakom a simát, vagy a motoron a felfogató csavarok és a kapcsolodások ugyan azok lennének ?

Motor vezérlő elektonikát is kell cserélni, mert gondolom csak valamilyen szinten kommunikál a váltó és a motor?

Az autó egyébként Laguna I lenne AD4-es váltóval és 2.0 8v motorral.

 

Köszi, előre is.

GalloG Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8047

Mi a francért nem jelennek meg a képek??? Teljesen kész vagyok ettól a retek fórummotortól. 60kB-os képek, netről töltöttem le...

Előzmény: GalloG (8046)
GalloG Creative Commons License 2011.01.13 0 0 8046

 

Jobb alsó sarokban az állító csavar kontra anyával.

 

 

Állító csavar alul középen, látszik az állító csavar tengelye és a dugattyú tengelye is, meg a fékszalag két füle, aminél fogva összenyomja.

Előzmény: GalloG (8041)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8045

akkor meg a kuplungok kopását ellensúlyozzák valahogy...:D de ha már itt vagyunk hogy működik az egyik és hogy a másik?

Előzmény: GalloG (8044)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8044

Ez nem így van. Nem lenne túl egyszerű és olcsó mechanikusan megvalósítani. Az újabb váltókban egyáltalán nincs fékszalag, csak kuplungok. Ezekkel oldják meg a fékeket is. Így iktatták ki ezt a problémát.

Előzmény: MM. (8043)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8043

úgy tudom hogy az újabb váltóknár már automatikusan utánaállítanak, és a computer megjegyzi ezeket a beállításokat is...

Előzmény: GalloG (8041)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8042

Ha a képek idővel nem jönnek meg, majd megpróbálom újra betenni őket. Sajna sokadszorra tapasztalom, hogy a beillesztett képek eltűnnek, azaz meg se jelennek. De van, amelyik idővel előkerül...

Előzmény: GalloG (8041)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8041

Igen, pont ma volt eszembe, hogy ha holnap itthon leszek, megírom. :-)

 

Szóval itt van pár kép előszónak (rámutatva a képfelirat beszédes):

 

 

Szóval a beszerelt váltón a képek alapján a talaj felé néz ez az állító csavar (legalábbis azok alapján a képek alapján, amit 4HP14 váltókról találtam). Sajnos külsőre erősen eltér a 4HP18-tól a sokkal kisebb mérete miatt (4HP18-on az oldalán van, a hűtők felé néz, de a 4HP14-en az egész hidraulikus blokk el van forgatva mindennel együtt 90 fokkal előre).

 

A beállítás menete egyszerű: A nagy (asszem 22-es lapolású) kontra csavart meg kell lazítani, majd az imbusz (asszem 6-os) fejjel tekerhető beállító csavart meg kell húzni 10 Nm nyomatékra. Ha megvan, akkor ugyan ezt a beállító csavart vissza kell lazítani úgy, hogy a) az 4HP18 leírás szerint két teljes fordulatot b) a Daewoo 4HP14 leírás szerint 3 mm-t. Ezzel lesz beállítva a fékszalag holtjátéka a dugattyú elengedett állapotában. Ha megvan, akkor a beállító csavart pozícióban tartva a konta anyát meg kell húzni 80 Nm nyomatékra (azaz jó erősen, kb. mint egy kerékcsavart, villás nyomatékkulcs úgysincs otthon).

 

A lényeg, hogy a fékszalag belső felén a kopó réteg a használat során kopik, így a belső átmérő növekszik. A dugattyúnak egyre nagyobb elmozdulás kell ugyan olyan erős szorítás kialakításához, de egy ponton túl a dugattyú nem tudja eléggé összeszorítani a fékszalagot, nem tud sok mm-t pluszban elmozdulni. Ezt a kopást lehet az állító csavar utánállításával kompenzálni (amíg van minek kopnia), a dugattyú szükséges elmozdulását kordában tartani.

Előzmény: jacquesDave (8040)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8040

Gallog!

 

Említetted, hogy a fékszalag utánhúzásra tudsz írni meghúzási nyomatékot! És egy visszaengedési szöget. A napokban vennék bele olajat és akkor egyúttal szeretném megnézni magamnak ezt a fékszalag állítást!

 

Köszi!

Előzmény: GalloG (8039)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8039

Ez a hír egy oldalról vicces, mert nem győzik egymást túllicitálni. Más oldalról valóban van értelme (ha eltekintünk a mechanikai és vezérlési bonyolultségétól és az előállítási költségtől), mivel minél inkább egy (optimális) fordulaton lehet tartani a motort, annál jobb lesz az átlagos hatásfoka, kedvezőbb a fogyasztása és az emissziója.

 

A nagy teherautókban, kamionokban nem véletlenül van 12-18 fokozatú váltó. Az a cél, hogy a motor fordulatszáma minden terhelési- és sebesség-viszony esetén az optimális (és igen szűk) tartományban lehessen, így érve el a legjobb fogyasztást. De ott van hely a sok fokozat kivitelezésére.

Előzmény: gallo (8037)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8038

Nem vagyok én kémikus vagy kenőanyag-mérnök! :-)

 

A legtöbb ma kapható olajra úgy van írva, hogy "GM Dexron II, ZF-TE 11/11A/11B, ..."-nak felel meg. Szóval a különbség nem tudom mi, de nem lehet grandiózus, ha a mai DxII olajok ennek mindnek megfelelnek egyszerre.

Előzmény: jacquesDave (8036)
gallo Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8037
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8036

Szia Gallog!

 

A Dexron II (ZF TE-11B) és a 11A-s olajok között mi a különbség?

 

Dave

Előzmény: GalloG (7997)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8035

akkor szerintem nincs nagy baja, az én váltómnál is ha odalépek megnő 500al a fordulat... csak az a kérdés miért torpan le a kocsid... nem feltétlenül mondanám hogy váltóhiba bár én nem vagyok ebben szakértő.

Előzmény: torc (8034)
torc Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8034

Kb. 4000.

Az érdekes az, hogy a fordulat felugrik 4500-ra, viszont nem indul meg a kocsi és a fordulatszám sem emelkedik, csak gázelvétel majdismételt gázadás után.

Előzmény: MM. (8011)
GalloG Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8033

Hát az nekem is megfelelne, de még ritkább itthon mint a kocka Blazer, és a három nagy amerikai körül a Ford-hoz a legdrágább minden. Megaztán nem vagyok benne biztos, hogy volt belőle dízel, pedig nekem az kell, V8 dízel fan vagyok.

Előzmény: MM. (8031)
MM. Creative Commons License 2011.01.12 0 0 8032

a BMWnél a nívó és a töltő ugyanaz.. igy pumpaval kell felfelé betölteni..

és egy bizonyos hőfoknál kell kifolyatni a felesleget, ennyi a nehezítés a tiedhez képest.

Előzmény: VÉNYOLC (8021)
MM. Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8031

Nekem elég lenne egy régi Ford Bronco I. megemelve és brutális kerekekkel, és természetesen 3 sebességes automatával:D

Előzmény: GalloG (8026)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.11 0 0 8030

Akkor a Merci király!

Előzmény: GalloG (8025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!