Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

style Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8099

Régebben csak sima olajhűtők voltak.Szerintem a vizes egyetlen előnye hogy elég jól tartja az üzemi höfokot.(télen-nyáron)Néztem nyáron egyszer,114 fok volt a váltóolaj durva használatnál.amugy 93-96. VW Golf 3 az autó vag com-mal menet közbe néztem.A 80-as audimon meg a vizhűtőbe integrált olajhűtő volt anno,a 2 váltó szinte ugyanaz.096 az audi, 01M a golf.Mintha az audi jobban átgondolta volna anno..és a mai napig lehet venni olajhütő kiteket  pl aki sokat vontat,off-roadozik stb.Néztem volt ami a vizhütő helyére megy.Van egy 82 es passatom is autómata,abban is vizes van,de eddig nem volt semmi gond vele.Amugy a váltóval semmi gond nem volt eddig,pedig van benne km.Igaz nem tépi szét az 54 lóerő :-)Ami biztos,a váltónak nem jó ha túlmelegszik.

MM. Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8098

Új kérdés! BMWbe lévő ZF 5hp30 váltó hajlamos ilyenre? ebbe is csodahőcserélő van.. fagyallot milyet érdemes rakni bele ami kíméli?

409 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8097

Na, mielőtt egymás torkát harapdálnátok! :-D

 Mértem már néhány konverternyomást, igaz inkább nagyobb konverterekben, de akadt azért szgk is. 2.5-4bar körüli.

Ez persze még mindig jóval több mint a hűtőrendszer nyomása, tehát első lépésben a hűtő felé fog menni a váltófolyadék. A hűtő szelepe vagy elengedi a többletnyomást, vagy nem. Többnyire nem, mert a beszivárgó olaj a tágulási tartályban gyűlik fel először és eltömíti a szelepet. Második lépés, kiegyenlítődik a két tér közötti nyomás. Harmadik, a motor fordulatszám csökkenésekor, illetve leállításakor csökken/megszűnik a váltó nyomása így a hűtőtér nyomása a váltóba nyomja a hűtőfolyadékot.

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8096

Nem én vagyok a gyár, ezeket ne tőlem kérdezd.

 

Ha egy ismeretlen előéletű, (vagy ujonan vett, már 100-150+ ezret futott autón kicserélteti a hőcseréltő, jóeséllyel evvel akkro sokáig nem lesz baj, bár ettől még elájulhat az "élettartam olajtöltésű" váltó 200e körül csakugy "spontán" is)

 

Az indoka, "előnye" mindennek megvan, amit csak az autóipar kitalált vagy beépít, ez a hőpcserélő is tényleg előbb melegiti az olajat, tényleg kiegyensulyozottab hőháztartást ad

(pl egy kis dieselmotorban meg alig keletkezik hulladékhő, a váltó igy "besegit" langyositan ia vizet, és nem 50km után elsz valami kis fűtésed az utastérben, stb.)

 

Csak sajnos ottvan az is, a szokásos durva hátrány, minden nagy "újítás" (amit jórészt már megcsinálhattak volna pl1985ben is akár, csak akkro még nem vállaták be), mind, egyenkét, módszeresen csökkenti és csökkenti az autó problémamentes élettartamát, az elviselhetetenségig növelve adott kor-futás után a költségeket

 

Előzmény: GalloG (8095)
GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8095

Azt a kocsit, amit megáldottak ilyen remek víz-olaj hőcserélővel, hogyan lehet megóvni az ilyen balesettől? Valamilyen rendszerességgel cserélni kell azt a hőcserélőt ha rosszl-ha nem? A normális minőségű, rendszeresen cserélt fagyálló is tönkreteszi ezt a hőcserélőt? Van egyáltalán mód megvédeni a váltót egy ilyen esetben? Miből tudhatja meg a tulaj, hogy kezd baj lenni, meg kellene állni?

 

Egyébként én annyit olvastam erről, hogy a vizes hőcserélő elsősorban nem az olaj hűtését szolgálja, hanem a sokkal hamarabb felmelegedő hűtővíz miatt a váltóolaj gyorsabb bemelegedését segíti elő. Gondolom hűt is azért.

Előzmény: Törölt nick (8094)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8094

Az van, hogy a regulátorba nyomja a mennyiséget az olajszivattyú, az adott üzemi nyomást tart fent

 

Nincsen teljesen szabadon haszontalanul visszafolyó ág, azt a mennyiséget, ami nem kell a nyomás kialakításához, átküldi a kisnyomású, nagymennyiségű körbe, tkp az a nyomásszabályzó visszafolyása, ami később megy a konverter felé

 

Na itt hül meg a soksok olaj, aztán megy a konverterbe, mert oda minnél hidegebb olaj kell, ott van a legnagyobb hőtermelés a nyomatékátadás veszteségei miatt..majd visszafolyik a "váltókarterba" az olaj, a váltó aljába

 

Ahonnan a rendszer megint kb legalulról szív, mint a motorok is, hogyha az olaj meglöttyen, nehogy levegőt kapjon a rendszer

 

a víz nehezebb? bingó! hova megy? Hát lentre, ahol megint megeszi, tehát szüntelen keveri, turmixolja az olajjal

mivel a viz messze nem tiszta H2O,  fagyálló, stb a vége egy habos égett trutyi

 

nagy szerencse kell ahhoz, hogy csak minimális vizet egyen meg, és megálljon a tulaj azelőtt, hogy a váltó nagynyomású körében, ami egyben a forgó, mocorgó cuccok kenését-hűtését is végzi, erre alkalmatlan agresszív fagyállós víz kerüljön

 

ilyenkor kb minden szét tud menni, a kuplungok lamellái megpuffadnak, a csapágyak kimennek, akár a vezértömb finom mechanikus cuccai is károsodhatnak, az elektromos szelepek (amik gyárilag a szigetelő olajban fürdenek) megégnek, bezárlatosodnak,stb,stb

 

Aki az integrált hőcserélőt a külön olajhűtőkör helyett kitalálta, beépíti (a gyárnak pár dollár spórolás per autó, s csinálják már ~15milliós luxusautókon is!) na az emberiség elleni büntett fogalmát ez kimeríti.. :(

 

 

Előzmény: VÉNYOLC (8091)
vwopel Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8093

 

""Ezt se értem. Az olaj nem keveredik a vízzel, ha leengedi a váltóból az olajtrutyit, akkor először a víz folyik ki, mert az van alul.""

 

..bocs, 1 kis hő 1 kis kavarás és kész az emulzió.

A hűtőből meg azért nem hiányzott mert pótolta az olaj, KB.

Előzmény: VÉNYOLC (8091)
edyv6 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8092

nem péteribe lakik, :)de azt is mondta,hogy elég 1 pár dl víz is,és ilyen hatása lessz.....

neharagudj,nem vagyok szakember,csak azt írom le,amit mondanak,és próbálom értelmezni,illetve összerakni a kockákat....

Előzmény: VÉNYOLC (8091)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8091

"kávébarna,helyenként kifehéredett olajat kirakodásokkal."

 

Ezt se értem. Az olaj nem keveredik a vízzel, ha leengedi a váltóból az olajtrutyit, akkor először a víz folyik ki, mert az van alul.

 

Ki ez a szerelő, nem péteriben lakik?:)

Előzmény: edyv6 (8089)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8090

Nem értem. Azt írtad, hogy egy csepp víz se hiányzott, akkor mi ment a váltóba?????

Amúgy osztom GalloG véleményét, ha a olaj-víz hőcserélő megy tönkre, akkor inkább a váltóolajat nyomja a vízbe. Szerintem.

Előzmény: edyv6 (8089)
edyv6 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8089

sziasztok.

 

 

no köszönöm mindenkinek a leírásokat,segített 1 két dolog megállapításában:

sajna tényleg kilukadt a hűtő,mert elöttem leengedett még olajat a nem teljesen szétszedett váltóbol,és lehetett látni,a kávébarna,helyenként kifehéredett olajat kirakodásokkal.

 

nincs más,meg kell csinálni.... megint felujítás.fél vagyonom ráment már,de ez van...

 

 

köszi tényleg mindenkinek....

GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8088

Én nem is azt írtam, hogy ha egy 20 Forintos érme méretű lyuk keletkezik a víz-olaj hőcserélőben, akkor sem lesz víz a váltóban, mert akkor mindenhol lesz minden.

Legtöbbször a víz vagy egyéb anyag miatt elvékonyodó elválasztó fal pontszerűen lyukad át ott, ahol a leggyengébb. Viszont ha átlyukadt, akkor nem tágul meg hirtelen, mert a lyukon keresztül le tud csökkenni a nyomás, ami előidézte az átlyukadást. Persze idővel biztos tágul az ilyen lyuk, de gondolom nem percek vagy órák alatt.

 

Jó példa erre az Opel 2.5 és 3.0 V6 motorok két hengersor közé helyezett motorolaj-víz hőcserélője. Az mindben elrohad, kilyukad. De még egy motorról sem hallottam, ami a bejutó víz miatt tönkrement volna, leginkább a nagyon olajos víz és fokozott melegedés alapján derült ki a hiba, elég gyorsan.

 

A pontos magyarázatot nem tudom, nem vagyok fizikus, de biztos, hogy a két közeg nyomás-különbsége sokat számít.

 

Pl. az én váltómon már mind a két nagynyomású gumicsövet cserélni kellett, ami az olaj-levegő hűtőre megy (van olaj-víz hőcserélő is előtte, de az a váltóházon van rögzítve külső csövezés nélkül), de nem úgy mentek tönkre, hogy kettészakadt, vagy hosszan felhasadt volna, hanem egy tűszúrásnyi lyukon spriccelt belőlük az olaj, ami a váltó oldalán lefolyva igen gyorsan gyűlt a kocsi alatt.

 

 

De majd jönnek az előttem szólók, ha idejük engedi, és leírják, hogy is van ez. Legalább mind a ketten megtudjuk pontosan. Most már engem is sokkal jobban érdekel, mint tegnap, mert egy öreg kocsiban akármi előfordulhat, és jó lenne tudni, mire érdemes figyelni ilyen téren.

Előzmény: MM. (8087)
MM. Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8087

hát ezt én se értem...  szerintem a lyuk vagy repedés méretétől is függ egy kis lyukon inkabb a vízbe megy az olaj, de ha átszakad az egész akkor összeburul a víz és olajkör az tuti..

Előzmény: GalloG (8086)
GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8086

Te vagy a második, aki ezt írja, de nem írja mellé, hogy akkor mennyi az a nyomás. Szóval akkor ezek szerint ott nincs nagy nyomás, és csak azért tesznek áteresz csavaros nagynyomású csövet a váltó és az olajhűtő közé, hogy fogyjon a drága alapanyag?

 

Valaki írja már akkor meg, hogy milyen nyomás van egy váltó olajhűtőben!

Előzmény: Hooshee (8084)
GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8085

Mi a bánatért jó a fórumozók nagy részének, hogy információ tartalom nélkül beszólnak másnak, csak a beszólásért írnak? Pláne úgy, hogy nem is írtam hülyeséget. Egyébként helytelen információt helyesbíteni kell, nem csak megszólni. Itt nem a hangulatkeltés a lényeg, hanem az információcsere.

A váltó belső nyomásviszonyainak ismerete pedig nem feltétlen van összefüggsében azzal, hogy tisztában legyen az ember a le-fel szerelés időigényével. Pl. Peugeot 605 automata esetén AutoData és ESItronic szerint is 24 óra a váltó ki-be szerelés időigénye...

 

Szóval akkor a hőcserélőben milyen nyomás van? Itt egy ábra a ZF 4HP18 váltó dokumentációból. Ezen valamiért nekem úgy tűnik, hogy a pumpa után a nyomásszabályzó szelep, majd onnan egyenesen a hűtő következik, és a hűtött olaj jut a konverterbe. Ebben a váltóban az alapjárati olajnyomás 7-10 bar. De ha ez nem így van, légyszíves írd le nekem, hogy is van, mert valóban érdekel. Persze ez a séma nem feltétlen igaz minden váltóra.

 

Előzmény: Törölt nick (8082)
Hooshee Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8084

Szép lenne ha a hűtőben annyi lenne a váltóolaj nyomása. Vanj jópár autó, ahol ez a hőcserélő neuralgikus pont, és okozott is már problémákat, pl bizonyos Mercedeseken...

Előzmény: GalloG (8080)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8083

Én is utaltam ilyesmire, de ennyire konkrétan nem akartam ....majd legközelebb más okádik be....szerelő lelkiismeretsségtől is függ..ha már leveszi, most megitn szét a váltót..átnéz-átmér mindent...aztán bizni a csodába...

vagy csak simán "bizik benne", végülis ha mostmár ujra és ujra bef@sik, az neki megint pánz-pénz-pénz-- :/

 

Előzmény: MM. (8079)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8082

A váltónak nem az olajszivattyúja nyomó ágában van közvetlenül, 6-16(?!?!)bar alatt a hőcseréjője!

Ezekután edukálsz miből mi hogy jön ki...

inkább hagyjuk ..:D

Előzmény: GalloG (8080)
GalloG Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8081

A váltó le-fel szerelés időigánye azért elég autófüggő. Több keresztmotoros kocsiban csak motorral együtt lehet a váltót kivenni, külön kiszedni nincs elég hely a motortérben. Ez akkor is igaz, ha ugyanazon modell kézi váltója kiszedhető a motor kiszerelése nélkül. Persze egy hosszmotoros, hátsó kerék hajtású kocsiról nem akkora truváj leszedni a váltót, az is igaz.

Előzmény: Törölt nick (8078)
GalloG Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8080

Azt azért figyelembe kell venni ilyen esetben, hogy a váltóban van 6-16 bar olajnyomás, a hűtővízkörben meg 100 fok környékén 1.2 bar, hidegebb víznél annyi sem. Így ha kilyukad a váltó vizes hőcserélője a víztér felé, akkor szerintem a hűtővizet nyomja tele váltóolajjal, nem a váltót hűtővízzel.

 

Azt nem tudom hová tenni, hogy az olaj elfogyásától, vagy éppen víz bejutásától hogyan és miért esik szét a turbinaház, ilyen irányú ismeretem sajnos nincs.

Előzmény: edyv6 (8074)
MM. Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8079

hát szerintem ha tenyleg viz ment az olajaba az a váltó már most kukás..

Előzmény: Törölt nick (8078)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8078

Ennyi erővel az egész váltó opcionálisan újracserélése bejátszhatna, mert mi van ha repedt a ház és leszerelve majd visszahuzzva  egyszercsak csepegni kezd, mire megáll vele, az összes lamella leégett..

 

Nem a tróger szerelőket mentegetem, nálam jobban senki nem utálja a hazai "fel se kelek reggel, ha nincs meg a napi 80rugó feketén" stílusú "szagembereket"..

Viszont ebben  történetben egyáltalán nem szűrhető le egyértelműen, hogy a szerelő volt a hunyó.

 

Az sántít egy picit, hogy miazhogy 100 a váltó le-fel?

 

Ezekszerint az előző felújításban 250volt a javítás, 100 a le-fel?

Nem lehetett egy nagy javítás, ha belegondolok váltót fel-le még "pistike" is tud 2-3 óra alatt, tehát ha 3óra munka 100e akkor a váltót szétkapta, elmosta, feltárta, javította, összerakta, teljesen rendbevágta 3óra alatt?

Érdekes.....és még hol az alkatrész meg a többi?

 

 

 

Előzmény: MM. (8076)
edyv6 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8077

ebben én is osztom a véleményed,mert nem maga a hűtő a legnagyobb tétel(40.000ft)és hamár akkór kiadtam 350.000ft-ot,akkór tényleg hozzátehette volna,hogy ezeknél az autóknál tipushiba,és nagyobb biztonság lenne,ha cserélve lenne......

Előzmény: MM. (8076)
MM. Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8076

én meg ugy latom hogy ha valaki felujít egy váltót, 350 ezerért, felkéne ajánlania a szereléskor hogy a váltó működéséhez nélkülözhetetlen alkatrészeket is kicseréli még felárért

pl a hűtő..

ha egy uj hűtő lett volna berakva nem ment volna tönkre az egész, és ha a vevő ugy dönt hogy nem akar cserét, akkor meg moshatja kezeit a szerelő...

Előzmény: Törölt nick (8075)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8075

Szerinted erre látatlanba mit lehet mondani? Hogy dönti el valaki, tényleg szétment a hűtő, vagy nem?

 

Ha tényleg az történt, hogy a váltóolaj összeborult a vízzel, akkor örülhetsz ha csak a turbina, mert innentől sorba betojhat bármi a váltóban.

A váltó nem ugy van kitalálva, hogy vizzel működik, még majdhogynem rosszabb mintha olaj nélkül szárazon fut.

 

Hogy a baj tényleg megtörtént, a "csuszó kuplung" és a sistergő hang erre utalnak.

A víz forrt benne, és azért csúszott, mert már akkor széjelment a konverter.

 

Egyébként meg mostmár semi mást nem tehetsz, mintsem vagy elhozod az autót ahogyan van, és megcsináltatod mással, máshogy, vagy kifizeted amit követel.

Kb képtelenség bebizonyítani, hogyha ő rontott el valamit a felújításkor, bár ha 8ezret elment az autó minden baj nélkül, akkor nem valoszinű, hogy az ő mulasztása lenne.

 

Előzmény: edyv6 (8074)
edyv6 Creative Commons License 2011.01.26 0 0 8074

sziasztok!

 

nagy elkeseredésem végett kérek tanácsot:Lenne 1 5 sebességes AISIN AW50/55-ös váltó,amin 350.000ft-ért komplett felujítás lett elvégezve kb 8.000km-je,múlt héten pályán autózok,amikor berángatott a kocsi,váltó vészüzemmód,és csusztatta a kuplungot,félreáltam azonnal,és sistergő hang jött a váltóbol....bevontat benzínkút,váltóst fölhív,aki csinálta,és elméletileg még garanciális,mire ő vagy szétesett az indítóház,vagy kilyukadt a hűtöm.....azt mondta,ha az indítóház,akkór ne fájjon a fejem,gariba megcsinálja,csak vigyem hozzá a kocsit...tegnap hívtam hogy mivan,hát persze hogy kilukadt a hűtöm,és nem az ő hibája,ezért vegyek 1 új hűtöt(ami még nem is lenne baj)meg fizessem ki a 100.000ft-os ki-be szerelési díját,+új szűrő,és +60.000ft mert állítólag szétesett a TURBINA is.....NAMOSTMÁR KÉRDEM ÉN,ATTÓL MERT BELEFOLYT A K.VA VÍZ,MIÉRT ESIK SZÉT A TURBINAHÁZ?mostmár tényleg nem tudom mitévő legyek,azért vittem hozzá,mert bíztam a gariba,de mivan akkór,ha lerántani akar megint?

 

AZT HOZZÁ TENNÉM,HOGY 1 CSEPP VIZET SE KELLETT UTÁNNA TÖLTENEM.....

 

 

 

KÉRLEK MONDJATOK RÁ VALAMIT,MERT MÁR KOMOLYAN MONDOM NEM TUDOM MIT TEGYEK,ÉS KIHEZ FORDULHATNÉK?

 

 

KÖSZÖNÖM

 

Üdv: Edy

MaxiQX Creative Commons License 2011.01.24 0 0 8073

Sziasztok,

abban kérnék segítséget, hogy a váltó és az olajhűtő közötti gumicsövet (2db), jó minőségüt, hol tudok beszerezni?

 

bhuni Creative Commons License 2011.01.23 0 0 8072

Sziasztok
Nemreg vasaroltam egy 2007es evjaratu DSG-s Passat Variantot nemetorszagban,ami mar 240.000 Km-t futott. Az auto tokeletes allapotban van minden oke,leszamitva hogy: reggel lemegyek es beinditom. Jar a motor szepen kb. 5 percig aztan elkezd "tikitikitikitiki" hangot kiadni a valto felol. Elmegyek az autoval,fordulok egyet,es amikor a motor homerseklete eleri kb a 60 fokot,felreallok es mar nem csinalja. Lenyegesnek tartom hogy csak P-ben es N-ben produkalja. En a lendkerekre gyanakodtam,de mar mondtak mindenfelet. ALlitolag lehet olaj-szuro problema is. Nem tudom.
Ha van valami otlet szivesen veszem.

Koszonom.

GalloG Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8071

Én úgy gondolom, abban a Renault által is használt 180LE-s 3.0 V6 dízel van, ami talán Isuzu motor eredetileg. Ha ez igaz, akkor ilyen motoros Renault-ból is jó lehet a váltó, valószínű nem darab-darab cserére (bár ki tudja), hanem alkatrész-bázisnak. Ilyesmit találni szerintem könnyebb, mint Signum V6 dízelt bontva, jó váltóval (pláne szétbontott kocsival nem nagyon kipróbálható az ilyesmi).

Előzmény: Törölt nick (8069)
MM. Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8070

egy másik működő Opel Signum V6 automataváltós autóba, külföldi papiros, angol jobbkormányos, hasonlók..

Előzmény: Törölt nick (8069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!