Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MM. Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8112

azt még az örökkéválóságnak építették,, az 5hp30on már csak vizes van, pedig nem kevés terhelés kell birnia.

Előzmény: GalloG (8111)
GalloG Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8111

A 4HP18 nekem olyan gyárilag a TD motor mellett, hogy van a víz-olaj hőcserélő a váltóházon, és sorban tovább egy levegős hűtő a nagy vízhűtő mögé szerelve (negyedik a sorban: klíma, intercooler, vízhűtő és a váltó hűtője). Namost az automata verzióban már 84 fokos víznél kapcsol a lassú fokozat (a kézi váltónál csak 92 foknál), persze ez a vízhűtő alján, a visszatérő ágnál mérve. A váltóban pedig van egy hőgomba, ami a vízhőmérséklettől függetlenül 100 °C-os váltóolaj esetén indítja a lassú fokozatot, és 95 °C-nál kapcsolja le.

 

A doksikból kiderül, hogy ugyanez a váltó ugyanilyen dupla hűtéssel Alfa 164-ben már olaj termosztátot is tartalmaz, így ott csak bizonyos hőfok fölött engedi ki az olajat a levegős vízhűtőre.

Előzmény: style (8107)
vwopel Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8110

""Az olaj nem keveredik a vízzel, ha leengedi a váltóból az olajtrutyit, akkor először a víz folyik ki, mert az van alul.""

Én csak ebből indultam ki, ...és ezt Te állítottad.:-P

Előzmény: VÉNYOLC (8102)
style Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8109

Igazad van,közben utánanéztem a külső olajhűtő kitben is van egy termosztát.

Előzmény: MM. (8108)
MM. Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8108

hat a gyári motorolajhűtőknek is szokott lenni termosztáta, szerintem túl tudja hűteni, mész az autopalyan pl. Nincs nagy terhelés, de télen van -5 fokos menetszél..

 

Előzmény: style (8107)
style Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8107

majd -10 be megmérem mi hogy melegszik.Az enyém is diesel a vizhöfokom baromi lassan az tuti.Azt nem hinném hogy túlhülne a váltó egy külső olajhűtő miatt.Szerintem a legprofibb az lenne hogy egy nem túl nagy olajhűtő,de egy ventillátor rá ami ha pl. 100 fokos az olaj,bekapcsol.Az olajkarterbe simán be lehetne tenni valami hőgombát nekiPersze csak ha valaki nagyon tutira akar menni.

 

Amugy a vizes helyére teszik a külsőt.Itt egy link,minden VW ilyen.

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4457289

 

 

VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8106

"(pl egy kis dieselmotorban meg alig keletkezik hulladékhő, a váltó igy "besegit" langyositan ia vizet, és nem 50km után elsz valami kis fűtésed az utastérben, stb.)"

 

Na ezt se hallottam még. Azt viszont tudom, hogy nekem meg pont a váltó hőcserélő miatt nem melegszik fel a hűtővizem télen rendesen, mert a hőcserélő a termosztát elé van bekötve,( a vízpumpától megy egy cső közvetlenűl a váltóra) és azon keresztől megy a víz a hűtőbe a hűtő alsó harmadán becsatlakoztatva. Tehát a termosztát még ki se nyit, de a hűtő alja már meleg a hőcserélőn keresztűl áramló víz miatt. Ezáltal a menetszél folyamatosan hűti a vizet, és sokszor nem tud 60 fok fölé melegedni. Cseréltem már termosztátot emiatt, de nem lett jobb, mire rájöttem a tupisságra.

 

Másnak is ilyen?

Előzmény: Törölt nick (8096)
bossery Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8105

Értelmesebb hozzászólást vártam volna tőled a témában....:))

 

Előzmény: VÉNYOLC (8104)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8104

És mi van télen? Belefagy a váltóba az olaj?:)

Előzmény: bossery (8100)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8103

Ott a pont.

Előzmény: 409 (8097)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8102

"A hűtőből meg azért nem hiányzott mert pótolta az olaj, KB."

 

A kérdző nem említette, hogy olajos volna a víz, és azt mondta, hogy egy csepp víz sem hiányzik!

Akkor meg jobban körül kéne írni problámát......neki.

 

Amúgy sajnos van tapasztalatom az víz olajosodásában, mert a motorolajam beleszivárog a vízrendszerbe, de soha nem keveredett ösze. A kiegyíenlítő tartályban a fagyálló tetején szépen összegyűlk az olaj, teljesen elkülönül, le lehet merni róla. Na jó, ez más téma mint a váltó, mert itt sok vízhez megy pici olaj, ott meg sok olajhoz megy pici víz.

Előzmény: vwopel (8093)
style Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8101

Amugy a VW gyári javitásnál ennyi a hütő hiba:

 

Transaxle Fluid In Coolant
Faulty transaxle oil cooler. Replace transaxle oil cooler and
friction plates in transaxle. Clean transaxle.

 

Szóval ha olaj van a vizben,hütö csere,surlódótárcsák csere,váltótisztitás.

A szét-össze meg a surlódócserék azért nem olcsó.Lehet nem a 20deka alun kéne spórolni hogy legyen falvastagság.Persze nem érdeke ez senkinek..

 

 

bossery Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8100

Sziasztok!

 

Én ezen a megoldáson gondolkodom,. szerintem tavasszal valahogy beépítem...

 

Mivel a V6-om rendesen termeli a hőt, nagy melegben érezhetően melegedett a váltóolaj.....

 

Valaki csinált már ilyet?  

 

Oil Cooler for Peugeot 406

It's been awhile since I have update this blog. Hope this new entry will cheer some of you up.

I happen to come across 1 Peugeot 406 ( D8 ) fixed with an additional ATF oil Cooler. The way my friend installed it by using Oil Cooler from Hayden Auto. The web link is here :-
As we all know the No# 1 killer for any auto transmission is HEAT. The Oil cooler that comes with the Peugeot 406 ( D8 ) is kinda small. But from my experience, it is apparently quite efficient and reliable as it is. However, if you still feel there is a need to add another one, please do so as this will definitely provides more cooling effect.
Here are the pics I took on my friends installation.



This is how it is installed. Kinda neat place to be. There are ample room to place this oil cooler. I believed if this is installed at the front air intake, the cooling effect will be much more efficient. This installation is in series with the original 406 cooler. So now he has 2 oil cooler. One is water cooled and the other is air cooled.




This is the Original installed oil Cooler that comes with the car. It is actually sealed. Noticed the coolant intake and outlet ? This is water cooled oil cooler.

If you intend to use the original Oil cooler in series to the new one, you will need to do some modification to the unit. You will need to drill open this unit to allow the ATF to flow out to the Hayden Oil Cooler and return. How this is done is to drill 2 holes. One for the outflow and one for the inflow. You will need to weld it with pipelike fabrication so as to allow the hose to secure the outlet and the inlet.

So here you have it. Tovább »

forrás: Blogspot.com

 

 

 

style Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8099

Régebben csak sima olajhűtők voltak.Szerintem a vizes egyetlen előnye hogy elég jól tartja az üzemi höfokot.(télen-nyáron)Néztem nyáron egyszer,114 fok volt a váltóolaj durva használatnál.amugy 93-96. VW Golf 3 az autó vag com-mal menet közbe néztem.A 80-as audimon meg a vizhűtőbe integrált olajhűtő volt anno,a 2 váltó szinte ugyanaz.096 az audi, 01M a golf.Mintha az audi jobban átgondolta volna anno..és a mai napig lehet venni olajhütő kiteket  pl aki sokat vontat,off-roadozik stb.Néztem volt ami a vizhütő helyére megy.Van egy 82 es passatom is autómata,abban is vizes van,de eddig nem volt semmi gond vele.Amugy a váltóval semmi gond nem volt eddig,pedig van benne km.Igaz nem tépi szét az 54 lóerő :-)Ami biztos,a váltónak nem jó ha túlmelegszik.

MM. Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8098

Új kérdés! BMWbe lévő ZF 5hp30 váltó hajlamos ilyenre? ebbe is csodahőcserélő van.. fagyallot milyet érdemes rakni bele ami kíméli?

409 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8097

Na, mielőtt egymás torkát harapdálnátok! :-D

 Mértem már néhány konverternyomást, igaz inkább nagyobb konverterekben, de akadt azért szgk is. 2.5-4bar körüli.

Ez persze még mindig jóval több mint a hűtőrendszer nyomása, tehát első lépésben a hűtő felé fog menni a váltófolyadék. A hűtő szelepe vagy elengedi a többletnyomást, vagy nem. Többnyire nem, mert a beszivárgó olaj a tágulási tartályban gyűlik fel először és eltömíti a szelepet. Második lépés, kiegyenlítődik a két tér közötti nyomás. Harmadik, a motor fordulatszám csökkenésekor, illetve leállításakor csökken/megszűnik a váltó nyomása így a hűtőtér nyomása a váltóba nyomja a hűtőfolyadékot.

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8096

Nem én vagyok a gyár, ezeket ne tőlem kérdezd.

 

Ha egy ismeretlen előéletű, (vagy ujonan vett, már 100-150+ ezret futott autón kicserélteti a hőcseréltő, jóeséllyel evvel akkro sokáig nem lesz baj, bár ettől még elájulhat az "élettartam olajtöltésű" váltó 200e körül csakugy "spontán" is)

 

Az indoka, "előnye" mindennek megvan, amit csak az autóipar kitalált vagy beépít, ez a hőpcserélő is tényleg előbb melegiti az olajat, tényleg kiegyensulyozottab hőháztartást ad

(pl egy kis dieselmotorban meg alig keletkezik hulladékhő, a váltó igy "besegit" langyositan ia vizet, és nem 50km után elsz valami kis fűtésed az utastérben, stb.)

 

Csak sajnos ottvan az is, a szokásos durva hátrány, minden nagy "újítás" (amit jórészt már megcsinálhattak volna pl1985ben is akár, csak akkro még nem vállaták be), mind, egyenkét, módszeresen csökkenti és csökkenti az autó problémamentes élettartamát, az elviselhetetenségig növelve adott kor-futás után a költségeket

 

Előzmény: GalloG (8095)
GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8095

Azt a kocsit, amit megáldottak ilyen remek víz-olaj hőcserélővel, hogyan lehet megóvni az ilyen balesettől? Valamilyen rendszerességgel cserélni kell azt a hőcserélőt ha rosszl-ha nem? A normális minőségű, rendszeresen cserélt fagyálló is tönkreteszi ezt a hőcserélőt? Van egyáltalán mód megvédeni a váltót egy ilyen esetben? Miből tudhatja meg a tulaj, hogy kezd baj lenni, meg kellene állni?

 

Egyébként én annyit olvastam erről, hogy a vizes hőcserélő elsősorban nem az olaj hűtését szolgálja, hanem a sokkal hamarabb felmelegedő hűtővíz miatt a váltóolaj gyorsabb bemelegedését segíti elő. Gondolom hűt is azért.

Előzmény: Törölt nick (8094)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8094

Az van, hogy a regulátorba nyomja a mennyiséget az olajszivattyú, az adott üzemi nyomást tart fent

 

Nincsen teljesen szabadon haszontalanul visszafolyó ág, azt a mennyiséget, ami nem kell a nyomás kialakításához, átküldi a kisnyomású, nagymennyiségű körbe, tkp az a nyomásszabályzó visszafolyása, ami később megy a konverter felé

 

Na itt hül meg a soksok olaj, aztán megy a konverterbe, mert oda minnél hidegebb olaj kell, ott van a legnagyobb hőtermelés a nyomatékátadás veszteségei miatt..majd visszafolyik a "váltókarterba" az olaj, a váltó aljába

 

Ahonnan a rendszer megint kb legalulról szív, mint a motorok is, hogyha az olaj meglöttyen, nehogy levegőt kapjon a rendszer

 

a víz nehezebb? bingó! hova megy? Hát lentre, ahol megint megeszi, tehát szüntelen keveri, turmixolja az olajjal

mivel a viz messze nem tiszta H2O,  fagyálló, stb a vége egy habos égett trutyi

 

nagy szerencse kell ahhoz, hogy csak minimális vizet egyen meg, és megálljon a tulaj azelőtt, hogy a váltó nagynyomású körében, ami egyben a forgó, mocorgó cuccok kenését-hűtését is végzi, erre alkalmatlan agresszív fagyállós víz kerüljön

 

ilyenkor kb minden szét tud menni, a kuplungok lamellái megpuffadnak, a csapágyak kimennek, akár a vezértömb finom mechanikus cuccai is károsodhatnak, az elektromos szelepek (amik gyárilag a szigetelő olajban fürdenek) megégnek, bezárlatosodnak,stb,stb

 

Aki az integrált hőcserélőt a külön olajhűtőkör helyett kitalálta, beépíti (a gyárnak pár dollár spórolás per autó, s csinálják már ~15milliós luxusautókon is!) na az emberiség elleni büntett fogalmát ez kimeríti.. :(

 

 

Előzmény: VÉNYOLC (8091)
vwopel Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8093

 

""Ezt se értem. Az olaj nem keveredik a vízzel, ha leengedi a váltóból az olajtrutyit, akkor először a víz folyik ki, mert az van alul.""

 

..bocs, 1 kis hő 1 kis kavarás és kész az emulzió.

A hűtőből meg azért nem hiányzott mert pótolta az olaj, KB.

Előzmény: VÉNYOLC (8091)
edyv6 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8092

nem péteribe lakik, :)de azt is mondta,hogy elég 1 pár dl víz is,és ilyen hatása lessz.....

neharagudj,nem vagyok szakember,csak azt írom le,amit mondanak,és próbálom értelmezni,illetve összerakni a kockákat....

Előzmény: VÉNYOLC (8091)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8091

"kávébarna,helyenként kifehéredett olajat kirakodásokkal."

 

Ezt se értem. Az olaj nem keveredik a vízzel, ha leengedi a váltóból az olajtrutyit, akkor először a víz folyik ki, mert az van alul.

 

Ki ez a szerelő, nem péteriben lakik?:)

Előzmény: edyv6 (8089)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8090

Nem értem. Azt írtad, hogy egy csepp víz se hiányzott, akkor mi ment a váltóba?????

Amúgy osztom GalloG véleményét, ha a olaj-víz hőcserélő megy tönkre, akkor inkább a váltóolajat nyomja a vízbe. Szerintem.

Előzmény: edyv6 (8089)
edyv6 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8089

sziasztok.

 

 

no köszönöm mindenkinek a leírásokat,segített 1 két dolog megállapításában:

sajna tényleg kilukadt a hűtő,mert elöttem leengedett még olajat a nem teljesen szétszedett váltóbol,és lehetett látni,a kávébarna,helyenként kifehéredett olajat kirakodásokkal.

 

nincs más,meg kell csinálni.... megint felujítás.fél vagyonom ráment már,de ez van...

 

 

köszi tényleg mindenkinek....

GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8088

Én nem is azt írtam, hogy ha egy 20 Forintos érme méretű lyuk keletkezik a víz-olaj hőcserélőben, akkor sem lesz víz a váltóban, mert akkor mindenhol lesz minden.

Legtöbbször a víz vagy egyéb anyag miatt elvékonyodó elválasztó fal pontszerűen lyukad át ott, ahol a leggyengébb. Viszont ha átlyukadt, akkor nem tágul meg hirtelen, mert a lyukon keresztül le tud csökkenni a nyomás, ami előidézte az átlyukadást. Persze idővel biztos tágul az ilyen lyuk, de gondolom nem percek vagy órák alatt.

 

Jó példa erre az Opel 2.5 és 3.0 V6 motorok két hengersor közé helyezett motorolaj-víz hőcserélője. Az mindben elrohad, kilyukad. De még egy motorról sem hallottam, ami a bejutó víz miatt tönkrement volna, leginkább a nagyon olajos víz és fokozott melegedés alapján derült ki a hiba, elég gyorsan.

 

A pontos magyarázatot nem tudom, nem vagyok fizikus, de biztos, hogy a két közeg nyomás-különbsége sokat számít.

 

Pl. az én váltómon már mind a két nagynyomású gumicsövet cserélni kellett, ami az olaj-levegő hűtőre megy (van olaj-víz hőcserélő is előtte, de az a váltóházon van rögzítve külső csövezés nélkül), de nem úgy mentek tönkre, hogy kettészakadt, vagy hosszan felhasadt volna, hanem egy tűszúrásnyi lyukon spriccelt belőlük az olaj, ami a váltó oldalán lefolyva igen gyorsan gyűlt a kocsi alatt.

 

 

De majd jönnek az előttem szólók, ha idejük engedi, és leírják, hogy is van ez. Legalább mind a ketten megtudjuk pontosan. Most már engem is sokkal jobban érdekel, mint tegnap, mert egy öreg kocsiban akármi előfordulhat, és jó lenne tudni, mire érdemes figyelni ilyen téren.

Előzmény: MM. (8087)
MM. Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8087

hát ezt én se értem...  szerintem a lyuk vagy repedés méretétől is függ egy kis lyukon inkabb a vízbe megy az olaj, de ha átszakad az egész akkor összeburul a víz és olajkör az tuti..

Előzmény: GalloG (8086)
GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8086

Te vagy a második, aki ezt írja, de nem írja mellé, hogy akkor mennyi az a nyomás. Szóval akkor ezek szerint ott nincs nagy nyomás, és csak azért tesznek áteresz csavaros nagynyomású csövet a váltó és az olajhűtő közé, hogy fogyjon a drága alapanyag?

 

Valaki írja már akkor meg, hogy milyen nyomás van egy váltó olajhűtőben!

Előzmény: Hooshee (8084)
GalloG Creative Commons License 2011.01.28 0 0 8085

Mi a bánatért jó a fórumozók nagy részének, hogy információ tartalom nélkül beszólnak másnak, csak a beszólásért írnak? Pláne úgy, hogy nem is írtam hülyeséget. Egyébként helytelen információt helyesbíteni kell, nem csak megszólni. Itt nem a hangulatkeltés a lényeg, hanem az információcsere.

A váltó belső nyomásviszonyainak ismerete pedig nem feltétlen van összefüggsében azzal, hogy tisztában legyen az ember a le-fel szerelés időigényével. Pl. Peugeot 605 automata esetén AutoData és ESItronic szerint is 24 óra a váltó ki-be szerelés időigénye...

 

Szóval akkor a hőcserélőben milyen nyomás van? Itt egy ábra a ZF 4HP18 váltó dokumentációból. Ezen valamiért nekem úgy tűnik, hogy a pumpa után a nyomásszabályzó szelep, majd onnan egyenesen a hűtő következik, és a hűtött olaj jut a konverterbe. Ebben a váltóban az alapjárati olajnyomás 7-10 bar. De ha ez nem így van, légyszíves írd le nekem, hogy is van, mert valóban érdekel. Persze ez a séma nem feltétlen igaz minden váltóra.

 

Előzmény: Törölt nick (8082)
Hooshee Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8084

Szép lenne ha a hűtőben annyi lenne a váltóolaj nyomása. Vanj jópár autó, ahol ez a hőcserélő neuralgikus pont, és okozott is már problémákat, pl bizonyos Mercedeseken...

Előzmény: GalloG (8080)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.27 0 0 8083

Én is utaltam ilyesmire, de ennyire konkrétan nem akartam ....majd legközelebb más okádik be....szerelő lelkiismeretsségtől is függ..ha már leveszi, most megitn szét a váltót..átnéz-átmér mindent...aztán bizni a csodába...

vagy csak simán "bizik benne", végülis ha mostmár ujra és ujra bef@sik, az neki megint pánz-pénz-pénz-- :/

 

Előzmény: MM. (8079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!