Hát, kénmentest tudtommal nem nagyon árulnak. De használtam ezt mindenféle 95-tel, semmi baja nem volt vele. Sokszáz km-es utak megállás nélkül. Emlékeim szerint a Renault sem mondott neki semmi extra benzint.
A 98-as sem kénmentes tudtommal. Ezt én is hallottam már egyébként.
A közvetlenek eleve szeretik a 98-as, vagy magasabb oktánszámú benyát(VW-nél előírás), meg még mikor egy kollégámnak volt ilyen mocis Lagunája, akkor olvastam több helyen, hogy az IDE csak kénmentessel működik jól.
Nem tudjátok véletlen, hogy hogy jön ki a Megane I ph2 ködlámpája? Elvileg van két bepattanó füle, illetve alulról elvileg egy csavar van, ami először nem mozdult egyik sem, majd mind a kettő forog, és sehová nem jön. Mindenképpen sérülés mentesen szeretném kivenni. Van rá ötletetek? Egyáltalán milyen csavar lehet benne, ilyen nagy széles fejű torx akkor a kulcs kell hozzá, mint a kilincshez, de valami anya lehet rajta, vagy csak simán a műanyagba fog? Az új ködlámpa kicsit másabb.
a régi szovjet porszívóknak volt a gégecsövük hasonló anyagból. esetleg ha olyat tudsz szerezni meg lehet próbálni rárakni. az ovális felére is biztosan rá lehet bűvölni
csak ez ovális és az egyik vége vastagabb mint a másik:/ ami nekem fent van ahol hozzányulok ott esik szét... elég romon van ezért is gondoltam én a cserére
igyekszem. van a motortérben egy "szövet cső" amin keresztül szívja a levegőt. na az nekem elég rosszul néz ki szét is van szakadva már egy pár helyen. meg olajosnak is tűnik. ennek cserélése csak gyárira, vagy esetleg lehet helyettesíteni? f astra volt ezelőtt, és azért teljesen más volt annál a helyzet...
Mert ha üzemanyag kerül a levegőztetőbe, akkor az ott lévő szűrő bedagadhat, elzárja a levegő útját, és extrém esetben behorpadhat a tank is. De a motor üzemanyag-ellátását is akadályozhatja a kialakuló vákuum.
- ha melegen nehezen indul, akkor felsőholtpont-jeladó és csati tisztítás
- célszerű a pillangószelep-házat kitakaríttatni, és az ott lévő gumigyűrűket kicserélni
- ne tankold soha csurig
- ne mosd le a motort!!!
- időnként pörgesd meg, mert szereti; és bírja is
- környezetvédelmi hibajelzésnél elsőként a lambdaszonda csatijait pucoltasd; cserélni csak utána kell
- légzsák hibajelzés esetén ülés alatti csatlakozót pucolni kell; esetleg a köszöbben lévőt is
- ne kapcsolgasd a külső-belső levegőkeringetést
- klímát télen is hetente kapcsold be kis időre
- ha elhallgat a rádió, nagy valószínűséggel aksit kell majd cserélned
- a vezérlést (szíjak, feszítők, vízpumpa) 90-120 e. km-emként, vagy 4-5 évente cserélni kell (ha nem bizonyítja az eladó hiteltérdemlően, hogy mikor cserélte, akkor mielőbb láss hozzá!
Van olyan aki szedett már ki és szét benzin AC pumpát - lehetőleg 16 szelepes verzióból?Mi a menete, hgoyan nem kell eltörtni minden müanyag vezetéket illetve felrobbanni :)) ?
2008-2009-ben állt egy évet a kocsi és azóta jönnek elő a hibák. Az benzinnel az a gond, hogy nem tatja meg a nyomást a rendszer. Eddig injektor tisztító adagolással sikerült javítani a hidegindítózáson - lehet a befecs szelepek is retkesek voltak - de az utóbbi hetekben már nagyon szar. dadogva indul és egy hosszú kövér gáz után áll be rendesen az alapjárat, vagy várok 25-30mp-et és akkor kisimul. Indítás előtt 4-5-ször kell gyújtást adni, mert csak akkor tölti fel a rendszert benzinnel - hallható az AC hangján. Ezért gondolom, hogy nyomástartó szelep lehet gond (mint régebben vitatkoztunk róla a 16 szelepeseknél nincs visszafolyó ág a befecs sínről, hanem az aC-ban lévő nyomásszab. végzi a dolgát)